23.07.2024. | Predlog zakona o izmeni Zakona o porezu na dodatu vrednost |
u proceduri
|
23.07.2024. | Predlog zakona o izmenama Zakona o podsticajima u poljoprivredi i ruralnom razvoju |
u proceduri
|
20.04.2024. | Zakon o izmenama i dopuni Zakona o lokalnim izborima |
usvojen
|
Zahvaljujem.
Amandman poslaničke grupe Narodni pokret Srbije se odnosi na sledeći član, koji kaže - Narodna banka Srbije može propisati bliže uslove oglašavanja platnih usluga, a može bliže urediti uslove i zahteve u pogledu kvalifikacije i znanja zaposlenih iz stava 6. i 7. ovog člana, kao i način sprovođenja njihove obuke.
Naša intervencija nije samo jezičke prirode, nego suštinski, smatramo da to nije opciona stvar, već to treba propisati kao obavezu Narodne banke Srbije, naročito u onom delu koji se tiče neophodne kvalifikacije zaposlenih.
Gospođa Tabaković je na kraju jučerašnjeg zasedanja dala i jedan širi kontekst ovog zakona, pa je pokušala građanima Srbije da objasni da nije svako zaduživanje apriori loše, čak je iskoristila i jedan primer kako bi se to približilo građanima Srbije da to lakše shvate, da nije isto podići kredit za letovanje ili, ako sam dobro razumeo, podići kredit i kupiti stan, jer je to je investicija u budućnost koja će ostati deci i unucima.
Gospođo Tabaković, u tom delu apsolutno mogu da se složim sa vama, ali vi, kao i sve vaše kolege ovde, uporno i vrlo disciplinovano pokušavate da kreirate jednu lažnu dilemu, to su bazični saveti savetnika za medijski nastup. Onog trenutka kad nemate dovoljno argumentacije, vi kreirate neku lažnu dilemu i onda debatujete oko toga.
Dakle, uporno pokušavate da spočitavate da je neko u ovoj sali protiv bilo kakvih infrastrukturnih projekata. Naravno da niko razuman nije protiv infrastrukturnih projekata, to je razvojna šansa za Srbiju. I da, svesni smo da naša država do takvih projekata ne može da dođe bez da se zaduži. Ali, gospođo Tabaković, mi smo protiv nečega drugog.
Iskoristiću vaš primer da bih pojasnio. Nije isto ako se glava porodice zaduži da kupi stan vrednosti 70-80 hiljada evra a podigne kredit od milion evra i onu razliku novca potroši, a unucima i deci ostavi stan vrednosti od 70 i 80 hiljada evra, a dugove u iznosu od milion evra. To nije razvojna šansa. To nije investiranje u budućnost. To je dužničko ropstvo i mi smo protiv toga.
Dakle, vi podižete kredite za infrastrukturne projekte koji se plaćaju višestruko više i onda ne čudi kako se dolazi do sredstava da se kupi vikendica od, pazite sad, tri miliona evra. Ili proslavite rođendan koji platite milion evra. Ja sam siguran, kolege, da ni vi tu koji sedite sa te strane to ne podržavate i ne odobravate. Protiv toga smo u svakom slučaju mi iz Narodnog pokreta Srbije. Zahvaljujem.
Zahvaljujem.
Pre svega, želim da konstatujem da je nejasno zašto je predlagač ovog zakona intervenisao na preko 80 članova. Zašto, jednostavno, nije u skupštinsku proceduru pustio predlog novog zakona?
Što se podnetog amandmana tiče Narodnog pokreta Srbije, želimo ovom intervencijom da sprečimo buduće zloupotrebe neograničenim uplatama od strane povezanih lica. Nije da takvih zloupotreba nije bilo u prošlosti. Podsetiću vas samo na neku od njih. Godine 2017. je na jedan sličan način, zloupotrebom jednog sličnog člana, na račun SNS se slilo stotine miliona dinara, a podsetiću vas na sofisticirano obrazloženje tadašnjeg predsednika stranke koji je to objasnio da sede dvoje, priđe im treći i kaže – ja imam 800 evra, a ne mogu da ih uplatim, da li biste vi uplatili u moje ime i oni uplate po 400 evra i tako se na račun SNS našao veliki iznos novca.
Dakle, nesporno je da ste vi tokom ovih deset godina otvorili mnoge kanale za pranje novca. Regionalno je poznat projekat Beograd na vodi. Idemo u susret projektu EKSPO, gde će se desetine i stotine miliona evra oprati, ali dajte da intervenišemo ovde gde možemo i da sprečimo neke buduće zloupotrebe. Zato vas pozivam da glasate za amandman Narodnog pokreta Srbije. Hvala.
Narodni pokret Srbije predlaže brisanje ovog amandmana. Evidentno je da predlagač ovim izmenama uvodi novu platnu uslugu, ali nejasno je sa kojim ciljem. Zašto će određena pravna ili fizička lica sada biti u mogućnosti da prodaju podatke korisnika računa, šta su kontrolni sistemi toga? Mi vidimo ogromnu mogućnost zloupotrebe tih podataka naročito u uslovima vrlo krhkih institucija i kadrova koji su partijski postavljeni i na čelu tih institucija. Dakle, ne vidimo zašto bi menjali dosadašnju praksu da centralna banka ili neka druga nadležna državna institucija može jedina da daje podatke trećim licima o korisnicima računa. Možda predlagač može mnogo bolje da objasni šta je njegova intencija, ali do tada predlažemo brisanje ovog člana.