Prikaz govora poslanika

Prikaz govora poslanice <a href="https://otvoreniparlament.rs/poslanik/9878">Verica Milanović</a>

Verica Milanović

Srbija centar

Govori

Zahvaljujem.

Poštovani građani i kolege poslanici, pre konkretnog izlaganja odgovorila bih na primedbe koji se već par puta odnose na komentarisanje biografija kandidata koji ste nam u materijalu dostavili.

Tačka dnevnog reda današnje sednice jeste izbor sudija Ustavnog suda, biografije i koje su sačinjene kao i kvalitet kandidata, trebaju da odgovaraju funkciji i mestu u kome se konkuriše.

Da je vama bilo bitno i stručnost ovih ljudi i način kako su napisali ove biografije, vi bi barem sami pročitali ove biografije i videli kako zvuči, i na šta to liči, jer ste ih vi predložili, pa bi skrenuli pažnju tim ljudima da se takva biografija ne pišu ni za gde, a kamoli za mesto kandidata za sudiju Ustavnog suda. Ako gospođa konkuriše za mesto sudije Ustavnog suda treba pisati o sebi, a ne o svom sinu, bez obzira koga više voli.

Sada da se vratim na samu temu. Ustavni sud je samostalan, nezavistan državni organ koji štiti ustavnost, zakonitost, ljudska i manjinska prava i slobode, tako bi barem trebalo da bude i tako je u demokratskim zemljama, u zemljama kojima vlada pravo, kojima se zakoni poštuju, ali ne i u Srbiji.

Ustavni sud u Srbiji je uspavani državni organ koji godinama posmatra urušavanje, gaženje, nestajanje pravne države, nemo posmatra nepoštovanje Ustava, nepoštovanja postojećeg zakona, nepoštovanje procedure za donošenje novih zakona.

Efikasnost Ustavnog suda je veoma sporna i ide iz krajnosti u krajnost od potpunog nerada, nagomilavanje predmeta, tako da, već oko 40.000 nerešenih predmeta ovog suda imamo do brzinskog rešavanja i donošenja presuda, brzinskog na zvonce, zvonce, SNS-a. Kada to SNS zahteva ovaj sud reaguje. Predmet o izborima iz 2023/2024. o frampantnom kršenju svih izbornih procesa neće biti rešavani za vreme ove vlasti i ovakvog Ustavnog suda.

Nerad ovog suda ne vidi se samo prema predmetima koji imaju političku prirodu, nego generalno i prema predmetima i podnesimo od strane građana zato što je ogroman broj predmeta pred Evropskim sudom za ljudska prava, za povredu prava suđenja u razumnom roku, tako da postojeće sudije Ustavnog suda svojim neradom duplu štetu nanose građanima Srbije jel im se isplaćuju ogromne plate za nerad, a isplaćuju se i naknade licima koji traže zaštitu svojih prava pred Evropskim sudom.

Na čelu ovakvog kakvog sam ga ovako malo opisala Ustavnog suda od 2020. godine bila je Snežana Marković koja je kao nagradu za ovakav rad i za ovakav Ustavni sud dobila novu kandidaturu i novu priliku da radi još tako devet godina zato što taman takav način rada i vama i odgovara. Tu je i Tatjana Đurkić sudija Ustavnog suda od 2019. godine, koja je na tu funkciju došla sa mesta v.d. direktora Agencije za borbu protiv korupcije, daleko nam je poznat, tako da pre možemo ovu agenciju zvati Agencija za jačanje korupcije i na taj način je ponovo i radom u dosadašnjem Ustavnom sudu stegla je neke uslove i kandidovala se za novih devet godina. Tu su i kandidat Nikola Banjac poznat kao lični savetnik barem zvaničnog predsednika SNS Miloša Vučevića. Da li možemo uopšte pomisliti da postoji samostalnost i nepristrasnost kod ovog kandidata Mihajlo Rabrenović, Milan Rapajić, Aleksandar Gajić, to su sve ljudi koji su potpisnici podrške SNS, Maja Popović bivša ministarka pravde sa bivšim i trenutnim radom u BIA, tako da ja nemam apsolutnu sumnju da će svi ovi kandidati koje sam ja nabrojala upravo biti najbolja rešenja za vas, kandidati koji nisu samostalni, koji su pod apsolutnom kontrolom SNS, ako tome dodamo trenutnog sudiju Ustavnog suda, njemu mandat još uvek traje profesora Petrova i profesora Pravnog fakulteta koji svakodnevno najcrnje stvari priča i o javnom tužilaštvu i o pravosuđu i izjavljuje da

37/2 VS/IR

su se javni tužioci i sudije oteli kontroli izvršne vlasti, ovo govori profesor Pravnog fakulteta i dovoljno da budemo sigurni da ovaj sud ništa od svojih nadležnosti izvršavati neće.

Ustavni sud koji brine da zakoni i propisi u Srbiji budu u skladu sa Ustavom i zakonom koji brinu o zaštiti ljudskih i manjinskih sloboda i prava, sačekaće neku novu vlast, sačekaće neke nove ljude kojima je njihova sopstvena čast struke i profesije njihove biti iznad bilo kojih interesa bilo koje političke stranke. Zahvaljujem.
Zahvaljujem.

Predloženi amandman odnosi se na uvećanje pozicije za podršku razvoja i funkcionisanja lokalnih samouprava, uvećanjem od jedne milijardi dinara i umanjenje pozicije za EKSPO.

Gradove i opštine ste vašom nebrigom i kriminalnom politikom uništili. Sve ste oduzeli građanima lokalne samouprave, da upravljaju svojim novcem, svojim budžetom, da odlučuju o tome šta će se graditi u njihovim lokalnim sredinama, a šta neće.

Ono što je najstrašnije i što je neoprostivo, oduzeli ste građanima pravo da biraju i da budu birani u svojim lokalnim sredinama.

Juče ste sve kriminalce koji su pod vašim ingerencijama dovukli u Negotin, Sječanj i Mionicu da maltretiraju građane i prisiljavaju da glasaju za vašu listu i onemogućavaju građane da glasaju ako znate da neće glasati za vas.

Zbog čega ako ste tako sigurni i tako jaki? Zašto sprečavate građane da ostvare svoje ustavom zagarantovano pravo?

U prošloj nedelji u skoro svim lokalnim samoupravama sprovodilo se usvajanje Izveštaja realizacije budžeta lokalnih samouprava za devet meseci.

Realizacija ovih budžeta je od 50% do 60%. O čemu se radi? Zašto građanima ne dodeljujete sredstva koja im pripadaju? Da bi nakon toga predlagali budžete za 2026. godinu, u kojima se dodaju neraspoređena i neutrošena sredstva iz 2025. godine, čime stvarate privid da im dodeljujete neka sredstva, a u stvari vrtite jedna sredstva non-stop. Vratite, gospodo, gradove i opštine građanima Srbije.

Zahvaljujem.
Zahvaljujem.

Opravdavanje nasilja nad bilo kojom osobom nije normalno. Opravdavanje nasilja nad jednom narodnom poslanicom od strane predsednice Skupštine je skandalozno. Skandalozna je i činjenica šta ste napravili od Narodne skupštine Republike Srbije, od najvišeg zakonodavnog tela u Srbiji. Skandalozno je da ste od ovog doma napravili sabirni centar kriminalaca i kriminala. Niko više u Srbiji nije siguran zbog načina kako vladate.

Amandman koji smo podneli predviđa umanjenje stavke za izgradnju Nacionalnog stadiona, koji ste precenili, koji je totalno nepotreban, i uvećanje stavke za izgradnju i sanaciju staračkih domova u Srbiji. Da li, gospodo, znate u kakvom stanju vam se nalaze starački domovi u državnom sektoru? Da li znate šta se dešava u staračkim domovima u privatnom sektoru, koji ste dodelili vašim kumovima, prijateljima da vode, da je u ovoj godini na desetine ljudi izgubilo živote u tim domovima, da je na desetine ljudi povređeno u ovim staračkim domovima? Da li znate da samo pre dva dana još jedan starački dom je goreo? Goreo je starački dom u Zaječaru. Jedno lice je poginulo, dva lica su povređena.

Skandalozna je izjava nadležnih iz Centra za socijalni rad Zaječara. Izjava glasi: „Niko od naših štićenika koje smo uputili u ovaj dom nije povređen“. Pa da li ste normalni? Zahtevamo odgovornost nadležnih u Centru za socijalni rad Zaječar. Kako su smeli, kako su mogli da upute štićenike u jedan takav dom koji je u privatnom vlasništvu i koji nema dozvolu za rad? Šta ste, gospodo, napravili od Srbije? Poništavanjem svih institucija, nepoštovanjem zakona, Ustava, napravili ste takvo stanje u Srbiji da više niko nije bezbedan. Niste ni vi, gospodo, bezbedni. Zahvaljujem.
Poslanička grupa Srbija centar – Srce podnela je ovaj amandman na ekonomsku klasifikaciju socijalne zaštite, gde predlažemo da se iznos predviđen u ovoj ekonomskoj klasifikaciji uveća za pet milijardi dinara. Razloge uvećanja ove klasifikacije mislim da ne treba objašnjavati. Stanje u Srbiji uopšte nije onako kako ga vi predstavljate, uopšte nije ružičasto i razlog pojačavanja socijalnih davanja je razlog podnošenja našeg amandmana.

Broj korisnika socijalnih davanja u Srbiji iz godine u godinu se sve više povećava. Samo u zadnjih par meseci ove godine više hiljada zaposlenih je ostalo bez posla, više hiljada građana Srbije je ostalo bez posla, posebno na jugu Srbije. Nadam se da znate da više od polovine penzionera u Srbiji prima penziju do 30.000 dinara, da više od polovine zaposlenih u Srbiji prima minimalnu zaradu, da su to zaposleni u javnim preduzećima, da su to zaposleni u državnoj upravi, da su to zaposleni u lokalnim samoupravama.

Diskriminacija u podeli socijalnih davanja zaista treba da prestane u 2026. godini. U prethodnim godinama smo mogli videti da ako živite u Beogradu, ako živite još u par većih gradova u Srbiji, građani dobijaju subvencije i za besplatne udžbenike i za besplatni prevoz, što apsolutno nije slučaj sa ostatkom Srbije.

Dakle, ovaj amandman je preko potreban jer je pomoć građanima Srbije neophodna. Zahvaljujem.
Nijednog jedinog trenutka ne smemo zaboraviti zašto donosimo ovaj zakon i zašto se formira ova komisija, a to je, gospodo iz SNS-a i SPS-a, zato što ste vršili zloupotrebu biračkih spiskova, zloupotrebu institucija i zato što ste obesmislili izborni proces.

Kvalifikovana većina, konsenzus je izuzetna stvar, ali u demokratskim društvima, u društvima koja poštuju zakone. Da li možete navesti jedan zakon koji poštujete? Pozivate se na Nemačku. Nemačka nema ni izvršitelje. Znate li zašto? Zato što imaju čeličnu finansijsku disciplinu i čelično poštovanje zakona. Ali, vi nećete da donosite odluke i odatle naša sumnja da vama ovo stanje odgovara.

Još jedno pitanje – zašto ova zadnja verzija nije dostavljena ODIHR-u na izjašnjenje? Zahvaljujem.
Zahvaljujem.

Poštovani građani Srbije, predloženi zakon o izmenama i dopunama Zakona o jedinstvenom biračkom spisku, 11. ili 12. po redu, ja mislim da ni sam predlagač ne zna koji je po redu, neće apsolutno ničemu doprineti, u uspostavljanju tačnosti i ispravnosti biračkog spiska. Još manje će doprineti povraćanju poverenja građana Srbije u izborni proces.

Sigurna je nužnost da se jedinstveni birački spisak uradi nov, zato što ste postojeći uništili. Uništili ste ga, gospodo, vi iz SNS-a i vi iz SPS-a, malverzacijama, seobom Srba iz jednog dela Srbije u drugi tokom izbornih procesa, prijavljivanjem birača na nepostojeće adrese, a sve zarad opstanka na vlasti.

Ono što je još strašnije, sve te prevare, sve te malverzacije ste činili preko institucija, preko uprava policijskih, preko opštinskih i gradskih uprava, tako da je sada apsolutno smešno očekivati da će ljudi koji su radili po nalogu vašem, ali to ih neće osloboditi i abolirati odgovornosti, učestvovati i doprineti u iznalaženju svih nepravilnosti i dokazivanju njihove krivične odgovornosti.

Da nemate apsolutno nikakvu nameru da bilo šta menjate dokazuju i činjenice da dve godine ništa niste uradili, nikakav pomak niste napravili u predlaganju ovog zakona koji je urgentan.

Da ponovo već dva dana obmanjujete i građane Srbije i predstavnike EU ovde raznim govorima da vi nešto hoćete da menjate, govori i sam Predlog zakona. U suštini, do izmena neće doći. To jasno govori sastav predložene komisije, to govori način odlučivanja predložene komisije, to govori nadležnost opredeljena ove komisije ovim zakonom i to posebno govore rokovi koje ste definisali ovim zakonom.

Sastav komisije pet – tri – dva i ako tu dodate i utvrđivanje dvotrećinske većine za donošenje odluka, govori da vi apsolutno nemate nameru nikakve odluke ni da donosite, tako da vaša obrazloženja da je tu dobro to što će svi imati obavezu da po dvoje glasaju ne znači ništa, jer vi nemate nameru da donosite odluke i da bilo šta menjate u ovom zakonu.

Nadležnost komisije se zasniva na analizi pribavljanja podataka, podnošenju zahteva i izveštaja. Rokovi za postupanje su tek cirkus i ne z nam kako vas nije sramota da ovde pričate da nešto iskreno radite.

Prvi sastav komisije, građani Srbije, ima obavezu da izvrši reviziju biračkog spiska u roku od devet meseci. To što Srbija gori, što se traže izbori, pa šta, devet meseci.

Ako ova komisija, ako, kažem ako, utvrdi da organ ili organizacija u svom radu ili u svojoj evidenciji imaju određene nedostatke, rok ovog organa ili organizacije je 120 dana, odnosno četiri meseca da možda nešto uradi. Onda 45 dana ova komisija uzima pravo da razmatra da li je ovaj organ ili organizacija bilo šta uradila. Pa, onda nalože da u roku od 30 dana taj organ ispravi tu grešku. Znači, šest i po meseci. Znate šta je rezultat tih šest i po meseci? Komisija podnosi izveštaj Skupštini.

Ministarstvo policije dužno je da podatke neophodne za rad ove komisije dostavi u roku od pet meseci, a Ministarstvo za državnu upravu ima rok od pet meseci da prilagodi sve potrebne propise za rad ove komisije i za primenu ovog zakona.

O čemu mi pričamo? O čemu mi pričamo? Revizija biračkog spiska, to ćete sprovesti za izbore 2031. godine. Koje izbore mislite da sprovodite sa ovim biračkim spiskom?
Zahvaljujem.

Poštovani građani, u svim ovim kadrovskim rešenjima koja su ovde predložena, predložena su i dva člana za izbor u Savet za energetiku Republike Srbije.

Vlada je 30. maja 2025. godine Narodnoj skupštini dostavila predlog, a nakon kao raspisanog konkursa od 7. februara 2025. godine i kao sprovedenog konkursa, uz obrazloženje kako je članovima Saveta istekao mandat i ovom odlukom se predlaže izbor dva člana Saveta, radi obezbeđivanja uslova za nesmetan rad i funkcionisanje Agencije za energetiku u punom sastavu, ne govoreći pri tom da se izbor vrši na šest godina, da je prethodni savet izabran 2018. godine, da je njihov mandat istekao u martu 2024. godine i da već godinu i po dana ovaj savet radi u krnjem sastavu, što se nešto i ne primećuje, priča je podjednako tužna.

Ne kaže se u obrazloženju i koji su se to sve kandidati javili na ovaj kao konkurs, kojih kvalifikacija, između koga se to biralo, nego se samo predlažu dva imena - Dejana Stefanović Kostić i Ivana Spasić. Sama priča o sprovođenju i raspisivanju konkursa malo u Srbiji izaziva čuđenje, ali vrlo kratko, jer ako u biografiji gospođe Dejane pogledate, videćete da je gospođa Dejana i u prethodnom sastavu bila član ovog saveta od 2018. i da joj se samo produžava mandat. Ovde od konkursa nema ni „k“, odnosno konkurs je samo forme radi.

U priloženoj biografiji, bez neke analize stručnosti i svega ostalog, Ivane Spasić, možemo videti da je ista zaposlena u Agenciji za energetiku od 2006. godine, što je samim tim čini nepodobnom za izbor za člana u Savetu za energetiku. S obzirom da član 16. Zakona o javnim agencijama je tu jasan, da zaposleni u agencijama ne mogu činiti upravljačke odbore agencija.

Nadležnost Agencije za energetiku, prema osnivačkom aktu ove agencije, je da u sektorima električne energije, prirodnog gasa, nafte, naftnih derivata, toplotne energije, koji se proizvodi u elektranama, doprinose stvaranju stabilnog, regularnog okvira za razvoj efikasnog i održivog energetskog sektora koji će biti siguran oslonac ekonomskom razvoju zemlje. Kako ovo i tužno i smešno zvuči, a još tužnija je sledeća odredba, da predsednika i članove saveta bira Skupština na predlog Vlade iz redova istaknutih stručnjaka iz oblasti energetike. Koje energetike, gospodo? Kojih stručnjaka? Ovde je pravnik u predlogu i ekonomista.

Umesto da svi članovi ovog saveta, ministarka energetike, državni sekretari iz Ministarstva energetike, podnesu neopozive ostavke i da mi danas ovde raspravljamo o izboru svih članova ovog saveta, o izboru ministra energetike, kako bi izabrali stručne ljude koji će da probaju barem da spasu ono što se spasiti može. Potpuno ste ugrozili energetski sistem i stabilnost ove zemlje. Ne. Vi nastavljate sa negativnom selekcijom i isključio stranačkim postavljenjima.

Slede nam nestašice goriva, struje, usled toga još veća inflacija i poskupljenje osnovnih životnih namirnica. Od zemlje izvoznika struje, Srbija je postala značajan uvoznik i sve to praćeno bukvalno uništenjem Elektroprivrede Srbije, kičme energetske bezbednosti države.

Agencija za energetiku se dugo ne bavi svojim poslom, već radi protiv interesa građana, saučesnik je u sistemskoj pljački koju sprovodi ovaj režim i obezbeđuje perfidno izvlačenje novca iz džepova građana preko računa za struju. Ministarka rudarstva i energetike je zabrinuta zato što niko nema plan za izlazak iz ovog haosa u koji nas je ona i ova vlast uvela. Pa ja pitam ministarku – ko je niko ili Niko od koga se očekuje da da predlog za izlazak iz ove krize? Rešenja posebno u oblasti energetike se ne daju od danas do sutra, već se prave strateški na decenije unapred.

Tužna priča u svemu ovome je činjenica da će najveću štetu, najveći teret, najveće posledice neozbiljnosti, neodgovornosti kriminalno-koruptivnog režima snositi upravo građani Republike Srbije. Zahvaljujem.
Poštovani građani Srbije, poslanička grupa Srbija centar – SRCE predlaže brisanje člana 3. zato što i ovaj član, kao i kompletno predložene izmene ovog zakona predstavljaju ozakonjenje zloupotreba i korupcije.

Ovim članom se predviđa poveravanje upravljanja objektima posebnom privrednom društvu ili društvu posebne namene na osnovu ugovora. Na taj način otvara se mogućnost da se celokupno upravljanje od komercijalnih do organizacionih poslova prenese na specijalizovana preduzeća koja mogu biti i u privatnom vlasništvu, pritom se ne predviđa način izbora tog društva što otvara mogućnost zaobilaženja procedura javnih nabavki i predstavlja realnu opasnost da će poslovi dodeljivati podobnim i potencijalno nestručnim društvima.

Celokupna ova odredba ima ogroman koruptivni potencijal, posebno u delu kojim se reguliše ustupanje od strane Vlade sa naknadom privrednom društvu, upravljanje nad objektima u okviru kompleksa izložbe, a onda to društvo taj isti objekat može dati u zakup trećem licu neposrednom pogodbom i to, zamislite, ispod tržišne vrednosti.

Dakle, očigledno je da svoje koruptivne namere pretačete u zakonske odredbe.

Zahvaljujem.
Zahvaljujem.

Ako izađem iz vremena predviđenog za amandman, koristiću vreme poslaničke grupe.

Poslanička grupa Srbija centar - SRCE predlaže brisanje člana 4. zbog očigledne suspenzije Zakona o planiranju i izgradnji.

Ovim nerazumnim odredbama i ovom nerazumnom odredbom se želi proširiti krug objekata, bez navođenja broja i vrste tih objekata, što ukazuje na to da će Vlada paušalno da definiše koji objekat je u funkciji realizacije izložbe. Za takve objekte ovim rešenjem se želi napraviti izuzetak, da za korišćenje istih nije potrebna upotrebna dozvola, već je dovoljno da bude sproveden samo tehnički pregled istih.

Nakon tragedije u Novom Sadu, umesto da pooštrite uslove gradnje, umesto da pojačate kontrolu, vi pokušavate da još legalizujete javašluk i svojim neodgovornim ponašanjem i nebezbednom gradnjom u rizik i opasnost dovedete još veći broj ljudi.

Zamena obaveze izdavanja upotrebne dozvole sa tehničkim pregledom koji je samo prvi korak ka izdavanju upotrebne dozvole činite zločin. Da li se time izbegava odgovornost nadležnih institucija ili imate problem sa potpisima stručnih lica koji ne žele da vam potpisuju upotrebne dozvole, ne znam, ali, u svakom slučaju, ovakvo rešenje je nedopustivo.

Ministarstvo se ne zamara posebno sa svim ovim. Njima je bitno da postoji slogan - Skok u budućnost - Srbija 2027. Nabraja se 323 objekta i prostornih celina, bez jasnog određivanja koji su to objekti. Ko je definisao koji sve objekti predstavljaju objekte koji su u funkciji realizacije izložbe? Koji su to objekti koji nisu u funkciji izložbe a biće građeni? Ko je predložio izgradnju tih objekata neke institucije, lokalne samouprave? Da, ovo je smešno - lokalne samouprave, koje se ništa ne pitaju i ni jednu jedinu odluku samostalno ne donose. Najverovatnije da je osnovni kriterijum namaknuti što više novca kumovskim i bratskim firmama.

Neke objekte ste već krenuli da gradite, gospodo, i trošite sredstva iz javnog budžeta, gurajući apsolutno sve pod kapu EKSPA. Ovim zakonskim izmenama predviđate još jednu stvar, a to je da otvarate mogućnost da i lokalne samouprave ulažu novac i grade objekte. Koje objekte i sa čim da grade? Budžete lokalnih samouprava ste budžetom za 2025. godinu sveli na njihovo puko preživljavanje. Ništa se, gospodo, ne gradi van Beograda, apsolutno ništa. I tu nije kraj. Sada ste krenuli sa uzimanjem i to malo novca iz lokalnih budžeta.

U gradu Kraljevu prošle nedelje veće je donelo odluku da umanji subvencije najosetljivijim društvenim grupama, roditeljima za vrtiće. To se isto dešava u Čačku i veoma brzo će to biti pravilo za sve lokalne samouprave u Srbiji.

Šta to radite, zašto sav novac usmeravate u EKSPO i u one objekte čiju korist verovatno i imate, vidite i imaćete samo vi? Zahvaljujem.
Zahvaljujem.

Poslanička grupa Srbija Centar – SRCE podnela je amandman na izmene Zakona o izvršenju i obezbeđenju u članu 55. novog stava 4. koji formirate, a u delu definisanja svojine rečju „isključivoj svojini“, isključiva svojina po ovom članu vam se odnosi na nepokretnost koja predstavlja dom za određenu porodicu, odnosno izvršnog dužnika. Smatramo da definisanje svojine kao isključive će u praksi stvoriti velike probleme i da je primerenije da stoji nespornoj svojini.

Danas u Srbiji, a i u svetu, veliki broj nekretnina zajedno kupuju bračni drugovi. Ta nekretnina je vlasništvo i svojina oba bračna druga, ali nijedan bračni drug nije isključivi vlasnik te nekretnine. Tako da možemo u praksi doći u situaciju da izvršni dužnik koji ispunjava savršeno sve druge predviđene uslove ovim zakonom da svoj dom može zaštititi zbog ove definicije svojine kao isključive može doći u problem.

Smatramo da je to nepotrebno, da treba izbeći probleme koji mogu nastati, a i sama Evropska konvencija o zaštiti ljudskih prava, koja se u delu odnosi na zaštitu doma, takođe svojinu ne tretira kao isključivu svojinu. Zahvaljujem.
Zahvaljujem.

Poslanička grupa Srbija Centar – SRCE podnela je amandman na član 2. član 151. b. u prvom stavu, u tehničkom delu isključive svojine zamenom za nesumnjivu svojinu, što bi uskladilo sa amandmanom podnetim na član 1. Ali, ovaj amandman takođe obuhvata izmene koje smo predvideli u članu 151.g. kojim se definišu rokovi.

Rokovi predviđeni ovim članom su dobri, osam dana za postupanje i sudija pojedinaca i sudskog veća za rešavanje predloga za zaštitu doma. Međutim, ne postoji nikakav mehanizam da se ovi rokovi ispoštuju. Poznata nam je efikasnost i ažurnost sudova u postupanju, tako da smo predložili nastavak, dodatak u stavu 3. da nepostupanje sudija u roku od osam dana od dana dostavljanja zahteva se ima smatrati težom disciplinskom povredom.

Ovo je jedan vid zaštite izvršnih dužnika da se postupa u roku koji su predviđeni. U nastavku u stavu 7. stoji da javni izvršitelj je dužan zastati sa postupkom, ali zastati? Koliko zastati? Svaki dan odlaganja donošenja odluke za porodice koje čekaju tu odluku su veoma bitne. Porodice koje čekaju odluku da li moraju da napuste stan? Šta sve moraju da urade po tom pitanju? Svaki dan je bitan, tako da smaramo da iz iskustva sadašnjeg o postupanju suda, o ažurnosti suda je neophodno da se ovi rokovi tačno definišu i definiše odgovornost sudija za ne postupanje u skladu sa ovim rokom. Zahvaljujem.
Zahvaljujem.

Poslanička grupe Srbija centar – Srce podnela je amandman na član 3. ovih predloženih izmena, na član koji definiše način primene.

U ovom predlogu izmena predviđate da ovaj zakon se primenjuje na postupke koji će se sprovoditi nakon stupanja na snagu ovog zakona. Mi smatramo da je to nepravedno i predlažemo dopunu ovog predloga, da se ovaj zakon ima primenjivati i na sve one postupke koji su trenutno u toku ali nisu okončani pravnosnažnom sudskom presudom.

Ni jednog trenutka ne smemo zaboraviti razlog zašto mi danas pričamo o ovim izmenama i zašto su ovaj predlog izmena ispred nas, a to je dugogodišnja i grčevita borba izvršnih dužnika za svoje domove svih ovih godina, alarmiranje javnosti, skretanje pažnje na ovaj ogroman problem koji su imali naši građani sa izvršiteljima. Kada već ovaj zakon i ove izmene zakona i zaštita doma nije donet ranije onda hajde barem da se odnosi na što veći broj ljudi, na što veći broj izvršnih dužnika kako bi veći broj porodica ostalo u svojim domovima i zaštitili svoje domove.

Zahvaljujem.
Zahvaljujem.

Poštovani građani, poslanička grupa Srbija centar SRCE podnela je amandman na član 1. koji glasi – „briše se“, iz razloga što predlagač suspenduje sve zakone koji važe za procedure i planiranja i građenja širom Srbije i što su izmene predložene u članu 1, a i u ovim izmenama, na celi zakon su klasična zloupotreba.

Brisanje ovog člana je predloženo iz razloga što izmene koje se njime uvode suštinski menjaju prvobitni koncept zakona, proširujući njegovu primenu i na oblast i na sadržine nisu u direktnoj vezi sa pripremom i realizacijom same izložbe.

Predloženim izmenama člana 1. stvara se pravni osnov da se u okviru ovog zakona realizuju i projekti van granica prostornog plana područna posebne namene uključujući fazu izgradnje koji nisu neophodne za organizaciju izložbe, kao što su izgradnja Nacionalnog stadiona i prateća infrastruktura. Takvo proširenje predmeta zakona dovodi do zloupotrebe posebnih postupaka izazivanja i izuzimanja iz redovnih procedura urbanističkih planiranja, javnih nabavki i građevinskih dozvola. Brisanjem ovog člana rešava se prekomerno širenje obima zakona i zadržava njegov posebni vremenski ograničeni i namenski karakter i sprečava se zloupotreba i potpuno netransparentno trošenje javnih sredstava, što vam je izgleda i krajnji i osnovni cilj svih ovih predloženih izmena. Zahvaljujem.
Zahvaljujem.

Poslanička grupa Srbija centar – SRCE podnela je amandman na stav 12, vezano za definisanje plaćanja naknade u slučaju javljanja razlike u kvadraturi između dobijene dozvole i pravog faktičkog stanja.

U Srbiji se već decenijama gradi bez ikakvih dozvola. Dokaz je 4.800.000 nelegalnih objekata, a i ono što se izgradi sa dozvolama u principu ne odgovara faktičkim stanju, ni što se tiče kvadrature, ni što se tiče spratnosti.

Predlagač ovde u zakonu predlaže da razliku za kvadrate koji nisu predviđeni u dozvoli plaća podnosilac prijave. Mi smatramo da to nije pravedno i da to treba da bude poznati investitor. Investitor je participirao za dobijanje dozvole, investitor je taj koji je svesno izašao u gradnji iz okvira dozvole i samim tim je obavezan da plati ovu razliku. Razlog je takođe što je on ove kvadrate koji predstavljaju razliku između dozvole i faktičkog stanja dobro naplatio, pa samim tim treba i da snosi ove troškove. Zahvaljujem.
Zahvaljujem.

Poslanička grupa Srbija Centar - SRCE podnela je ovaj, čisto, tehnički amandman na član 10. u stavu 3. gde je pogrešno određen stav, a one tačke koje su trebale da budu u tom članu definisane su kao stavovi i ovim amandmanom mi predlažemo ispravljanje svega toga, kako bi i ovaj član i sam zakon bio uređeniji i primenljiviji.

Nastaviću da govorim, pa ako izađem iz vremena koristiću vreme poslaničke grupe. S obzirom da dolazim iz Kraljeva, dobro je da se danas pominje Kraljevo, da se pominju žrtve u Kraljevu, zato što je svaki 14. oktobar tužan, pretužan dan za Kraljevčane, od 14. do 20. oktobra 1941. godine mislim da nije bilo kuće u Kraljevu koja nije bila zavijena u crno.

U prethodnom periodu nije se dovoljno pažnje, barem što se tiče Vlade Republike Srbije, posvećivalo obeležavanju i pominjanju ovih žrtava i nadam se da će se u narednom periodu to ispraviti.

Još nešto je Marija pomenula u svom izlaganju, a to je još jedan datum koji je vrlo bitan za Kraljevo, a to je dan kada se desio katastrofalan zemljotres pre 15 godina u Kraljevu. Drago mi je što je veoma mali broj žrtava bio, više je to bila materijalna šteta, ali 15 godina se ne otklanjaju štete u Dositejevoj ulici i ne sprovodi plan detaljne regulacije. Urađena je samo jedna zgrada. Druga je urađena, ali još uvek nije useljena, a građani koji su u Dositejevoj još uvek žive u tim oštećenim objektima i samo možemo da se nadamo, da nas Bog pogleda, da više ni jedan potres se ne desi, da se ne ponovi tragedija i da se žrtve u Kraljevu ne broje.

Mislim da ste vi, gospođo Ana Brnabić, bili prisutni u Kraljevu, od toga ima par godina. Od tada, kada ste vi bili u Kraljevu, ništa se nije uradilo, ništa se nije odmaklo, tako da apelujem da se krene sa urbanom regeneracijom u Dositejevoj i da ne čekamo neku nesreću da se desi. Zahvaljujem.