| 10.12.2024. | Predlog za glasanje o nepoverenju predsedniku Vlade Republike Srbije, Milošu Vučeviću |
u proceduri
|
| 15.11.2024. | Predlog za glasanje o nepoverenju predsedniku Vlade Republike Srbije |
odbačen
|
| 18.10.2024. | Predlog zakona o „Ukradenim bebama" u Republici Srbiji: prisilni nestanak maloletnika |
u proceduri
|
Nijednog jedinog trenutka ne smemo zaboraviti zašto donosimo ovaj zakon i zašto se formira ova komisija, a to je, gospodo iz SNS-a i SPS-a, zato što ste vršili zloupotrebu biračkih spiskova, zloupotrebu institucija i zato što ste obesmislili izborni proces.
Kvalifikovana većina, konsenzus je izuzetna stvar, ali u demokratskim društvima, u društvima koja poštuju zakone. Da li možete navesti jedan zakon koji poštujete? Pozivate se na Nemačku. Nemačka nema ni izvršitelje. Znate li zašto? Zato što imaju čeličnu finansijsku disciplinu i čelično poštovanje zakona. Ali, vi nećete da donosite odluke i odatle naša sumnja da vama ovo stanje odgovara.
Još jedno pitanje – zašto ova zadnja verzija nije dostavljena ODIHR-u na izjašnjenje? Zahvaljujem.
Zahvaljujem.
Poštovani građani Srbije, predloženi zakon o izmenama i dopunama Zakona o jedinstvenom biračkom spisku, 11. ili 12. po redu, ja mislim da ni sam predlagač ne zna koji je po redu, neće apsolutno ničemu doprineti, u uspostavljanju tačnosti i ispravnosti biračkog spiska. Još manje će doprineti povraćanju poverenja građana Srbije u izborni proces.
Sigurna je nužnost da se jedinstveni birački spisak uradi nov, zato što ste postojeći uništili. Uništili ste ga, gospodo, vi iz SNS-a i vi iz SPS-a, malverzacijama, seobom Srba iz jednog dela Srbije u drugi tokom izbornih procesa, prijavljivanjem birača na nepostojeće adrese, a sve zarad opstanka na vlasti.
Ono što je još strašnije, sve te prevare, sve te malverzacije ste činili preko institucija, preko uprava policijskih, preko opštinskih i gradskih uprava, tako da je sada apsolutno smešno očekivati da će ljudi koji su radili po nalogu vašem, ali to ih neće osloboditi i abolirati odgovornosti, učestvovati i doprineti u iznalaženju svih nepravilnosti i dokazivanju njihove krivične odgovornosti.
Da nemate apsolutno nikakvu nameru da bilo šta menjate dokazuju i činjenice da dve godine ništa niste uradili, nikakav pomak niste napravili u predlaganju ovog zakona koji je urgentan.
Da ponovo već dva dana obmanjujete i građane Srbije i predstavnike EU ovde raznim govorima da vi nešto hoćete da menjate, govori i sam Predlog zakona. U suštini, do izmena neće doći. To jasno govori sastav predložene komisije, to govori način odlučivanja predložene komisije, to govori nadležnost opredeljena ove komisije ovim zakonom i to posebno govore rokovi koje ste definisali ovim zakonom.
Sastav komisije pet – tri – dva i ako tu dodate i utvrđivanje dvotrećinske većine za donošenje odluka, govori da vi apsolutno nemate nameru nikakve odluke ni da donosite, tako da vaša obrazloženja da je tu dobro to što će svi imati obavezu da po dvoje glasaju ne znači ništa, jer vi nemate nameru da donosite odluke i da bilo šta menjate u ovom zakonu.
Nadležnost komisije se zasniva na analizi pribavljanja podataka, podnošenju zahteva i izveštaja. Rokovi za postupanje su tek cirkus i ne z nam kako vas nije sramota da ovde pričate da nešto iskreno radite.
Prvi sastav komisije, građani Srbije, ima obavezu da izvrši reviziju biračkog spiska u roku od devet meseci. To što Srbija gori, što se traže izbori, pa šta, devet meseci.
Ako ova komisija, ako, kažem ako, utvrdi da organ ili organizacija u svom radu ili u svojoj evidenciji imaju određene nedostatke, rok ovog organa ili organizacije je 120 dana, odnosno četiri meseca da možda nešto uradi. Onda 45 dana ova komisija uzima pravo da razmatra da li je ovaj organ ili organizacija bilo šta uradila. Pa, onda nalože da u roku od 30 dana taj organ ispravi tu grešku. Znači, šest i po meseci. Znate šta je rezultat tih šest i po meseci? Komisija podnosi izveštaj Skupštini.
Ministarstvo policije dužno je da podatke neophodne za rad ove komisije dostavi u roku od pet meseci, a Ministarstvo za državnu upravu ima rok od pet meseci da prilagodi sve potrebne propise za rad ove komisije i za primenu ovog zakona.
O čemu mi pričamo? O čemu mi pričamo? Revizija biračkog spiska, to ćete sprovesti za izbore 2031. godine. Koje izbore mislite da sprovodite sa ovim biračkim spiskom?
Zahvaljujem.
Poštovani građani, u svim ovim kadrovskim rešenjima koja su ovde predložena, predložena su i dva člana za izbor u Savet za energetiku Republike Srbije.
Vlada je 30. maja 2025. godine Narodnoj skupštini dostavila predlog, a nakon kao raspisanog konkursa od 7. februara 2025. godine i kao sprovedenog konkursa, uz obrazloženje kako je članovima Saveta istekao mandat i ovom odlukom se predlaže izbor dva člana Saveta, radi obezbeđivanja uslova za nesmetan rad i funkcionisanje Agencije za energetiku u punom sastavu, ne govoreći pri tom da se izbor vrši na šest godina, da je prethodni savet izabran 2018. godine, da je njihov mandat istekao u martu 2024. godine i da već godinu i po dana ovaj savet radi u krnjem sastavu, što se nešto i ne primećuje, priča je podjednako tužna.
Ne kaže se u obrazloženju i koji su se to sve kandidati javili na ovaj kao konkurs, kojih kvalifikacija, između koga se to biralo, nego se samo predlažu dva imena - Dejana Stefanović Kostić i Ivana Spasić. Sama priča o sprovođenju i raspisivanju konkursa malo u Srbiji izaziva čuđenje, ali vrlo kratko, jer ako u biografiji gospođe Dejane pogledate, videćete da je gospođa Dejana i u prethodnom sastavu bila član ovog saveta od 2018. i da joj se samo produžava mandat. Ovde od konkursa nema ni „k“, odnosno konkurs je samo forme radi.
U priloženoj biografiji, bez neke analize stručnosti i svega ostalog, Ivane Spasić, možemo videti da je ista zaposlena u Agenciji za energetiku od 2006. godine, što je samim tim čini nepodobnom za izbor za člana u Savetu za energetiku. S obzirom da član 16. Zakona o javnim agencijama je tu jasan, da zaposleni u agencijama ne mogu činiti upravljačke odbore agencija.
Nadležnost Agencije za energetiku, prema osnivačkom aktu ove agencije, je da u sektorima električne energije, prirodnog gasa, nafte, naftnih derivata, toplotne energije, koji se proizvodi u elektranama, doprinose stvaranju stabilnog, regularnog okvira za razvoj efikasnog i održivog energetskog sektora koji će biti siguran oslonac ekonomskom razvoju zemlje. Kako ovo i tužno i smešno zvuči, a još tužnija je sledeća odredba, da predsednika i članove saveta bira Skupština na predlog Vlade iz redova istaknutih stručnjaka iz oblasti energetike. Koje energetike, gospodo? Kojih stručnjaka? Ovde je pravnik u predlogu i ekonomista.
Umesto da svi članovi ovog saveta, ministarka energetike, državni sekretari iz Ministarstva energetike, podnesu neopozive ostavke i da mi danas ovde raspravljamo o izboru svih članova ovog saveta, o izboru ministra energetike, kako bi izabrali stručne ljude koji će da probaju barem da spasu ono što se spasiti može. Potpuno ste ugrozili energetski sistem i stabilnost ove zemlje. Ne. Vi nastavljate sa negativnom selekcijom i isključio stranačkim postavljenjima.
Slede nam nestašice goriva, struje, usled toga još veća inflacija i poskupljenje osnovnih životnih namirnica. Od zemlje izvoznika struje, Srbija je postala značajan uvoznik i sve to praćeno bukvalno uništenjem Elektroprivrede Srbije, kičme energetske bezbednosti države.
Agencija za energetiku se dugo ne bavi svojim poslom, već radi protiv interesa građana, saučesnik je u sistemskoj pljački koju sprovodi ovaj režim i obezbeđuje perfidno izvlačenje novca iz džepova građana preko računa za struju. Ministarka rudarstva i energetike je zabrinuta zato što niko nema plan za izlazak iz ovog haosa u koji nas je ona i ova vlast uvela. Pa ja pitam ministarku – ko je niko ili Niko od koga se očekuje da da predlog za izlazak iz ove krize? Rešenja posebno u oblasti energetike se ne daju od danas do sutra, već se prave strateški na decenije unapred.
Tužna priča u svemu ovome je činjenica da će najveću štetu, najveći teret, najveće posledice neozbiljnosti, neodgovornosti kriminalno-koruptivnog režima snositi upravo građani Republike Srbije. Zahvaljujem.
Zahvaljujem.
Želim da uputim dva pitanja Ministarstvu za brigu o porodici i demografiji.
Prvo pitanje je zašto mesecima kasne isplate zarada trudnicama koje održavaju trudnoću, odnosno nalaze se na trudničkom bolovanju? Znamo da po zakonu prvih mesec dana bolovanja poslodavac je odgovoran za isplatu bolovanja, a nakon toga Republički fond za zdravstveno osiguranje i tu nastaje problem.
Onog momenta kada obaveza prelazi na Republički fond za zdravstveno osiguranje počinje kašnjenje isplata ovih zakona po dva, tri i više meseci.
Zaista ne znamo o čemu se ovde radi. Da li je pitanje organizacione prirode, administrativne prirode ili se pak radi o nedostatku finansijskih sredstava? Molimo vas, s obzirom da je ovo izuzetno bitno pitanje da opredelite sredstva Republičkom fondu za zdravstveno osiguranje i da se ubuduće normalizuje isplata ovoj osetljivoj kategoriji lica u Srbiji.
Drugo pitanje se odnosi i glasi zašto i ovo ministarstvo i svi mi Srbiji dozvoljavamo da se vrši diskriminacija dece koja ne žive u Beogradu. Deca van Beograda nemaju ista prava kao što imaju deca u Beogradu.
Svedoci smo da je u prethodnih dana nema lokalne samouprave gde građani nisu pokušavali da sa svojim lokalnim čelnicima stupe u kontakt, da zahtevaju da se u lokalnim budžetima predvide sredstva za ovu namenu. Pisali su peticije, predavali peticije, međutim nikakvog sluha nema. Poznato je da lokalni čelnici niti žele da se bave ovim, a možda i ne mogu s obzirom da je sve centralizovano u Srbiji, zato vas molim da ovaj problem rešite, politike koje se odnose na decu, na porodicu moraju biti jedinstvene za celu teritoriju Srbije. Zahvaljujem.