VERICA MILANOVIĆ

Srbija centar

OSVRT OTVORENOG PARLAMENTA

Verica Milanović prvi put je izabrana za narodnu poslanicu u 14. sazivu kao 64. na listi Srbija protiv nasilja - Miroslav Miki Aleksić - Marinika Tepić (Stranka slobode i pravde, Narodni pokret Srbije, Zeleno-levi front, Ne davimo Beograd, Ekološki ustanak - Ćuta, Demokratska stranka, Pokret slobodnih građana, Srbija centar, Zajedno, Pokret za preokret, Udruženi sindikati Srbije "Sloga", Novo lice Srbije), mandat joj je potvrđen 06. februara 2024. godine.

U 14. sazivu deo je poslaničke grupe SRBIJA CENTAR - SRCE. Članica je Odbora za pravosuđe, državnu upravu i lokalnu samoupravu, i zamenica člana Odbora za Kosovo i Metohiju i Odbora za administrativno-budžetska i mandatno-imunitetska pitanja.


BIOGRAFIJA

Rođena je 1969. godine. Po profesiji je diplomirana pravnica.

Živi u Kraljevu.

Poslednji put ažurirano: 16.09.2024, 10:07

Osnovne informacije

  • SRBIJA CENTAR - SRCE
  • Kraljevo
  • 1969
  • diplomirani pravnik

Statistika

  • 23
  • 7
  • Nema pitanja koja su upućena poslaniku

Prva sednica Drugog redovnog zasedanja , 21.10.2025.

Zahvaljujem.

Poštovani građani, u svim ovim kadrovskim rešenjima koja su ovde predložena, predložena su i dva člana za izbor u Savet za energetiku Republike Srbije.

Vlada je 30. maja 2025. godine Narodnoj skupštini dostavila predlog, a nakon kao raspisanog konkursa od 7. februara 2025. godine i kao sprovedenog konkursa, uz obrazloženje kako je članovima Saveta istekao mandat i ovom odlukom se predlaže izbor dva člana Saveta, radi obezbeđivanja uslova za nesmetan rad i funkcionisanje Agencije za energetiku u punom sastavu, ne govoreći pri tom da se izbor vrši na šest godina, da je prethodni savet izabran 2018. godine, da je njihov mandat istekao u martu 2024. godine i da već godinu i po dana ovaj savet radi u krnjem sastavu, što se nešto i ne primećuje, priča je podjednako tužna.

Ne kaže se u obrazloženju i koji su se to sve kandidati javili na ovaj kao konkurs, kojih kvalifikacija, između koga se to biralo, nego se samo predlažu dva imena - Dejana Stefanović Kostić i Ivana Spasić. Sama priča o sprovođenju i raspisivanju konkursa malo u Srbiji izaziva čuđenje, ali vrlo kratko, jer ako u biografiji gospođe Dejane pogledate, videćete da je gospođa Dejana i u prethodnom sastavu bila član ovog saveta od 2018. i da joj se samo produžava mandat. Ovde od konkursa nema ni „k“, odnosno konkurs je samo forme radi.

U priloženoj biografiji, bez neke analize stručnosti i svega ostalog, Ivane Spasić, možemo videti da je ista zaposlena u Agenciji za energetiku od 2006. godine, što je samim tim čini nepodobnom za izbor za člana u Savetu za energetiku. S obzirom da član 16. Zakona o javnim agencijama je tu jasan, da zaposleni u agencijama ne mogu činiti upravljačke odbore agencija.

Nadležnost Agencije za energetiku, prema osnivačkom aktu ove agencije, je da u sektorima električne energije, prirodnog gasa, nafte, naftnih derivata, toplotne energije, koji se proizvodi u elektranama, doprinose stvaranju stabilnog, regularnog okvira za razvoj efikasnog i održivog energetskog sektora koji će biti siguran oslonac ekonomskom razvoju zemlje. Kako ovo i tužno i smešno zvuči, a još tužnija je sledeća odredba, da predsednika i članove saveta bira Skupština na predlog Vlade iz redova istaknutih stručnjaka iz oblasti energetike. Koje energetike, gospodo? Kojih stručnjaka? Ovde je pravnik u predlogu i ekonomista.

Umesto da svi članovi ovog saveta, ministarka energetike, državni sekretari iz Ministarstva energetike, podnesu neopozive ostavke i da mi danas ovde raspravljamo o izboru svih članova ovog saveta, o izboru ministra energetike, kako bi izabrali stručne ljude koji će da probaju barem da spasu ono što se spasiti može. Potpuno ste ugrozili energetski sistem i stabilnost ove zemlje. Ne. Vi nastavljate sa negativnom selekcijom i isključio stranačkim postavljenjima.

Slede nam nestašice goriva, struje, usled toga još veća inflacija i poskupljenje osnovnih životnih namirnica. Od zemlje izvoznika struje, Srbija je postala značajan uvoznik i sve to praćeno bukvalno uništenjem Elektroprivrede Srbije, kičme energetske bezbednosti države.

Agencija za energetiku se dugo ne bavi svojim poslom, već radi protiv interesa građana, saučesnik je u sistemskoj pljački koju sprovodi ovaj režim i obezbeđuje perfidno izvlačenje novca iz džepova građana preko računa za struju. Ministarka rudarstva i energetike je zabrinuta zato što niko nema plan za izlazak iz ovog haosa u koji nas je ona i ova vlast uvela. Pa ja pitam ministarku – ko je niko ili Niko od koga se očekuje da da predlog za izlazak iz ove krize? Rešenja posebno u oblasti energetike se ne daju od danas do sutra, već se prave strateški na decenije unapred.

Tužna priča u svemu ovome je činjenica da će najveću štetu, najveći teret, najveće posledice neozbiljnosti, neodgovornosti kriminalno-koruptivnog režima snositi upravo građani Republike Srbije. Zahvaljujem.

Prva sednica Drugog redovnog zasedanja , 16.10.2025.

Poštovani građani Srbije, poslanička grupa Srbija centar – SRCE predlaže brisanje člana 3. zato što i ovaj član, kao i kompletno predložene izmene ovog zakona predstavljaju ozakonjenje zloupotreba i korupcije.

Ovim članom se predviđa poveravanje upravljanja objektima posebnom privrednom društvu ili društvu posebne namene na osnovu ugovora. Na taj način otvara se mogućnost da se celokupno upravljanje od komercijalnih do organizacionih poslova prenese na specijalizovana preduzeća koja mogu biti i u privatnom vlasništvu, pritom se ne predviđa način izbora tog društva što otvara mogućnost zaobilaženja procedura javnih nabavki i predstavlja realnu opasnost da će poslovi dodeljivati podobnim i potencijalno nestručnim društvima.

Celokupna ova odredba ima ogroman koruptivni potencijal, posebno u delu kojim se reguliše ustupanje od strane Vlade sa naknadom privrednom društvu, upravljanje nad objektima u okviru kompleksa izložbe, a onda to društvo taj isti objekat može dati u zakup trećem licu neposrednom pogodbom i to, zamislite, ispod tržišne vrednosti.

Dakle, očigledno je da svoje koruptivne namere pretačete u zakonske odredbe.

Zahvaljujem.

Prva sednica Drugog redovnog zasedanja , 16.10.2025.

Zahvaljujem.

Ako izađem iz vremena predviđenog za amandman, koristiću vreme poslaničke grupe.

Poslanička grupa Srbija centar - SRCE predlaže brisanje člana 4. zbog očigledne suspenzije Zakona o planiranju i izgradnji.

Ovim nerazumnim odredbama i ovom nerazumnom odredbom se želi proširiti krug objekata, bez navođenja broja i vrste tih objekata, što ukazuje na to da će Vlada paušalno da definiše koji objekat je u funkciji realizacije izložbe. Za takve objekte ovim rešenjem se želi napraviti izuzetak, da za korišćenje istih nije potrebna upotrebna dozvola, već je dovoljno da bude sproveden samo tehnički pregled istih.

Nakon tragedije u Novom Sadu, umesto da pooštrite uslove gradnje, umesto da pojačate kontrolu, vi pokušavate da još legalizujete javašluk i svojim neodgovornim ponašanjem i nebezbednom gradnjom u rizik i opasnost dovedete još veći broj ljudi.

Zamena obaveze izdavanja upotrebne dozvole sa tehničkim pregledom koji je samo prvi korak ka izdavanju upotrebne dozvole činite zločin. Da li se time izbegava odgovornost nadležnih institucija ili imate problem sa potpisima stručnih lica koji ne žele da vam potpisuju upotrebne dozvole, ne znam, ali, u svakom slučaju, ovakvo rešenje je nedopustivo.

Ministarstvo se ne zamara posebno sa svim ovim. Njima je bitno da postoji slogan - Skok u budućnost - Srbija 2027. Nabraja se 323 objekta i prostornih celina, bez jasnog određivanja koji su to objekti. Ko je definisao koji sve objekti predstavljaju objekte koji su u funkciji realizacije izložbe? Koji su to objekti koji nisu u funkciji izložbe a biće građeni? Ko je predložio izgradnju tih objekata neke institucije, lokalne samouprave? Da, ovo je smešno - lokalne samouprave, koje se ništa ne pitaju i ni jednu jedinu odluku samostalno ne donose. Najverovatnije da je osnovni kriterijum namaknuti što više novca kumovskim i bratskim firmama.

Neke objekte ste već krenuli da gradite, gospodo, i trošite sredstva iz javnog budžeta, gurajući apsolutno sve pod kapu EKSPA. Ovim zakonskim izmenama predviđate još jednu stvar, a to je da otvarate mogućnost da i lokalne samouprave ulažu novac i grade objekte. Koje objekte i sa čim da grade? Budžete lokalnih samouprava ste budžetom za 2025. godinu sveli na njihovo puko preživljavanje. Ništa se, gospodo, ne gradi van Beograda, apsolutno ništa. I tu nije kraj. Sada ste krenuli sa uzimanjem i to malo novca iz lokalnih budžeta.

U gradu Kraljevu prošle nedelje veće je donelo odluku da umanji subvencije najosetljivijim društvenim grupama, roditeljima za vrtiće. To se isto dešava u Čačku i veoma brzo će to biti pravilo za sve lokalne samouprave u Srbiji.

Šta to radite, zašto sav novac usmeravate u EKSPO i u one objekte čiju korist verovatno i imate, vidite i imaćete samo vi? Zahvaljujem.

Drugo vanredno zasedanje , 26.09.2024.

Zahvaljujem.

Želim da uputim dva pitanja Ministarstvu za brigu o porodici i demografiji.

Prvo pitanje je zašto mesecima kasne isplate zarada trudnicama koje održavaju trudnoću, odnosno nalaze se na trudničkom bolovanju? Znamo da po zakonu prvih mesec dana bolovanja poslodavac je odgovoran za isplatu bolovanja, a nakon toga Republički fond za zdravstveno osiguranje i tu nastaje problem.

Onog momenta kada obaveza prelazi na Republički fond za zdravstveno osiguranje počinje kašnjenje isplata ovih zakona po dva, tri i više meseci.

Zaista ne znamo o čemu se ovde radi. Da li je pitanje organizacione prirode, administrativne prirode ili se pak radi o nedostatku finansijskih sredstava? Molimo vas, s obzirom da je ovo izuzetno bitno pitanje da opredelite sredstva Republičkom fondu za zdravstveno osiguranje i da se ubuduće normalizuje isplata ovoj osetljivoj kategoriji lica u Srbiji.

Drugo pitanje se odnosi i glasi zašto i ovo ministarstvo i svi mi Srbiji dozvoljavamo da se vrši diskriminacija dece koja ne žive u Beogradu. Deca van Beograda nemaju ista prava kao što imaju deca u Beogradu.

Svedoci smo da je u prethodnih dana nema lokalne samouprave gde građani nisu pokušavali da sa svojim lokalnim čelnicima stupe u kontakt, da zahtevaju da se u lokalnim budžetima predvide sredstva za ovu namenu. Pisali su peticije, predavali peticije, međutim nikakvog sluha nema. Poznato je da lokalni čelnici niti žele da se bave ovim, a možda i ne mogu s obzirom da je sve centralizovano u Srbiji, zato vas molim da ovaj problem rešite, politike koje se odnose na decu, na porodicu moraju biti jedinstvene za celu teritoriju Srbije. Zahvaljujem.