JELENA PAVLOVIĆ

Grupa građana Mi - Glas iz naroda, prof. dr Branimir Nestorović

OSVRT OTVORENOG PARLAMENTA

Jelena Pavlović prvi put je izabrana za narodnu poslanicu u 14. sazivu kao četvrta. na listi Mi - Glas iz naroda, prof. dr Branimir Nestorović, mandat joj je potvrđen 06. februara 2024. godine.

U 14. sazivu deo je poslaničke grupe MI SNAGA NARODA PROF. DR BRANIMIR NESTOROVIĆ, koja se do aprila 2024. zvala MI - GLAS IZ NARODA prof. dr Branimir Nestorović.

BIOGRAFIJA

Rođena je 1976. godine. Po profesiji je advokatica.

Živi u Beogradu.

Poslednji put ažurirano: 14.04.2024, 17:09

Osnovne informacije

Statistika

  • 3
  • 0
  • Nema pitanja koja su upućena poslaniku

Prva sednica Prvog redovnog zasedanja , 22.04.2024.

Poštovana predsedavajuća Narodne skupštine, poštovane kolege narodni poslanici, poštovani građani Republike Srbije, kao prvo, želim da istaknem da stvar izbora nije stvar kompromisa između vladajuće koalicije i bilo koje opozicione stranke. Izbori služe samo jednom, a to je da se na izbornom procesu čuje izborna volja građana, bez obzira o kom nivou izbora je reč.

Izmene koje su predložene odredbom člana 35. stav 2. Zakona o lokalnim izborima predviđaju skraćenje roka od dana raspisivanja izbora do dana kada se izbori održavaju. Kako bi građani znali o čemu se tačno radi, ja ću im to objasniti.

Dakle, odredbom člana 35. tačka 2. Zakona o lokalnim izborima predviđeno je od dana raspisivanja izbora do dana glasanja ne može proći manje od 45, ni više od 90 dana. Predloženim izmenama rok od 45 dana bi se smanjio na rok od 30 dana. Uz ove izmene nisu predložene bilo kakve druge izmene kojima bi se ili smanjio broj birača koji je potrebno da podrže izborne liste, niti je došlo do smanjenja ili bilo kakvih predloga u smislu smanjenje roka za izborne liste. U konkretnom, to znači, kako je odredbom člana 40. istog Zakona o lokalnim izborima predviđeno da je svaka lista dužna da 20 dana pre izbora preda svoju izbornu listu, to jasno proizilazi da je ostao rok od samo 10 dana, još jednom, rok od 10 dana od raspisivanja izbora da građani mogu da sakupe potpise i da podrže izbornu listu koja će njih predstavljati na izborima.

Ovaj rok od 10 dana može da ispuni samo i isključivo vladajuća stranka. Za građane Republike Srbije ovo je nemogući rok.

Srpska napredna stranka zajedno sa svojim koalicionim partnerima je za izbore za odbornike Skupštine grada Beograda sakupila u samo jednom danu 19.125 potpisa. Nije sporno da ima članstvo, ali kako je do sakupljanja ovih potpisa došlo samo u jednom danu nakon raspisivanja izbora, jasno je da su apsolutno svi opštinski overitelji i svi javni beležnici bili angažovani da u kratkom roku od samo jednog dana overe ove izjave i omoguće na taj način vladajućoj koaliciji da preda izbornu listu. Za sve opozicione struje je ovo apsolutno nemoguće iz sledećih razloga. Uslov za izlazak na izbore za odbornike Skupštine grada Beograda, a to će biti i za ostale lokalne izbore, je predavanje izjava birača da podržavaju da ta izborna lista izađe. Za Beograd je to 3.000 glasova, za lokalne zajednice srazmerno broju stanovnika.

Ono sa čim se mi svi koji nismo vladajuća stranka suočavamo je da za ove overe možemo da koristimo dva načina - ili opštinu ili javne beležnike. Problem na koji svi nailaze, osim vladajuće stranke, je da zahtevi koje mi upućujemo apsolutno ne dolaze do pozitivnih rešenja, već svaki javni beležnik ili vam kaže da ima jedan dan ili vam odredi koliko sati može da odradi. To ne treba da bude problem nijedne grupe građana, političke stranke i koalicije koja izlazi na izbore. To treba da se reši na potpuno drugom nivou.

Dakle, mi i kada imamo birače i kada imamo ljude koji nas podržavaju, imamo relativno vrlo veliki i objektivni problem da te glasove sakupimo. Sa ovim problemom će se susresti apsolutno svaka mesna zajednica i svako ko na lokalu želi da izađe na izbore, jer na ovaj način umesto 45 dana, koji je bio izuzetno kratak, rekla bih prekratak rok, on bi ovim izmenama bio još dodatno smanjen na rok od 30 dana, što znači konkretno samo 10 dana da se uopšte omogući listi da izađe na izbore.

Zbog toga naša poslanička grupa glasaće protiv i još jednom pozivam sve da dobro razmisle o posledicama koje će ovakve izmene doneti, jer ovakvim načinom izbornih uslova se apsolutno nikada ne može postići izborna volja građana i konkretno u ovim uslovima može imati za posledicu samo to da vladajuća stranka preuzme apsolutnu vlast i to apsolutnu vlast u svim lokalnim zajednicama.

Dakle, osim što nema uslova za overe i dalje ne vidimo da su bilo kakve predložene izmene u bilo kom zakonu za prestanak funkcionarske kampanje, već naslućujemo, a to i vidimo po listi koja je predata za grad Beograd da je i dalje predsednik Republike Srbije nosilac liste, da se nalazi u imenu što je zaista nedopustivo. Predsednik Republike treba da bude predsednik svih građana i ne sme i ne treba da podržava bilo koju stranku, pa ni svoju bivšu stranku, tako da vidim da se tempo nastavlja samo tako da se ne stvore uslovi za normalne izbore.

Treća stvar, mediji koji, takođe, se tiču izbornih uslova, apsolutno nijedan predlog u celom izbornom procesu ne postoji i u svim ovim razgovorima koje ste vodili i u kojima naša poslanička grupa principijalno nije prisustvovala, jer mi ne dozvoljavamo da sedimo u istoj prostoriji Narodne skupštine gde sedi bilo koji strani ambasador, smatram da je to veliko ponižavanje ove Skupštine, da je to veliko ponižavanje svih građana Republike Srbije, dakle, nismo bili iz principijelnih razloga deo tog procesa, ali opet ne vidim da, ako ste govorili da hoćete da poboljšate izbornu volju, da ste bilo šta uradili u smislu pristupa medijima. Mi vrlo dobro znamo iz prethodne kampanje. Nama je omogućeno par puta po 15 sekundi i jednom 15 minuta. U svaku debatu koja je bila organizovana nismo bili pozvani. Žalili smo se i Nadzornom odboru ovog doma. Dobili smo odgovor da je to politika RTS-a, što je potpuno netačno. Imamo grubo kršenje zakona na svakom mogućem mestu u izbornom procesu.

Dakle, da bi uopšte pričali o bilo kakvim fer uslovima za lokalne izbore trebale su ovakve predloge da prate ili smanjenje broja birača za overe ili smanjenje roka od 20 dana kada je potrebno predati izborne liste. Ništa od ovoga nije urađeno. Dakle, molim vas, želim da građani Republike Srbije znaju da svaki put kada vam neko kaže da je ovim izmenama izašao u susret ili da je uradio nešto u smislu poboljšanja, da je to apsolutna neistina. Jedina je istina da će na ovaj način izborni uslovi, koji i onako već jesu krajnje nefer i krajnje nepošteni, biti još teži i još nepošteniji.

Ja vas upozoravam da građani Republike Srbije, posebno po lokalnim zajednicama i naročito u Beogradu, nisu zadovoljni vladajućom koalicijom, da su svesni da ima jako puno korupcije sa kojom se vi prvi u svojim redovima uopšte nimalo ne borite, ona raste, građani su jako nezadovoljni. Ovo što sada radite biće zaista na silu i posebno vas upozoravam da to nije dobro i da zaista još jednom trebate da razmislite.

Na kraju bih istakla da bi zaista želela da se prekine u ovoj Skupštini diskusija da se radi o nekom poboljšanju, jer je naša zemlja izložena nekakvim pritiscima. Zašto se u ovoj Skupštini ne kaže kako smo mi došli do takvih pritisaka? Zašto je naš predsednik Aleksandar Vučić pre par dana u razgovorom sa Makronom rekao da je prvo trebalo da se formira zajednica srpskih opština, a onda da se ide na implementaciju. Na implementaciju čega? Ko je dao ovlašćenje predsedniku Aleksandru Vučiću da u naše ime potpisuje ili usmeno dozvoljava bilo kakve sporazume?

Dakle, molim vas, sve ono što vi pričate su posledice onoga što ste vi radili, i to je jedan problem zbog kog ovi građani treba da razmisle da zaista ubrzaju vaš odlazak sa vlasti i da pokušaju da spasu ono što se spasiti može, ali kada govorimo o lokalnim izborima na vama je velika odgovornost da ovakvim postupcima koji će još teže stvoriti uslove da građani dođu do svoje volje i da izaberu svoje predstavnike, napravićete novi haos. Ja vam još jednom kažem, ne znam koliko idete kroz građane Republike Srbije koji nisu vaši simpatizeri, koliko sa njima razgovarate, dakle, trebali bi malo zaista da čujete i suprotnu stranu.

Ovakav predlog zakona je zaista jedna još vrlo, vrlo loša stvar koju možete danas da uradite. Ja još jednom apelujem, naša poslanička grupa nema brojčani kapacitet da sada spreči donošenje takvog zakona, ali ja apelujem još jednom da se ovakav zakon ne donosi, ovakve izmene. Hvala vam.

Prva sednica Prvog redovnog zasedanja , 22.04.2024.

Poštovana predsedavajuća Narodne skupštine, poštovane kolege narodni poslanici, poštovani građani Republike Srbije, samo bih prvo odgovorila na jedan komentar koji jednostavno nije tačan.

Mi nemamo nikakav problem sa prikupljanjem glasova ljudi koji podržavaju našu izbornu listu. Mi imamo problem sa javnim beležnicima i opštinskim upravama koje ne mogu da obezbede dovoljan broj ljudi da se popune svi zakazani termini. Upravo sam o tome rekla da vladajuća koalicija ima apsolutno veliku prednost, jer čim se već sutradan overi toliki broj glasova to znači da vi ne prolazite kroz procedure kroz koje mi prolazimo, a mi prolazimo kroz procedure da se od nas zahteva da u pisanom obliku nosimo u svaku javno-beležničku kancelariju zahtev da se pristupi proverama i onda čekamo da nam oni odgovore kada možemo o tome da radimo. To mi je ostalo, nisam dobila repliku prošli put, da završim.

Htela sam samo još jednu stvar da kažem, pošto me jako puno njih pita da li mi smatramo da je bilo izborne krađe. Kao advokat, kada bih rekla da je bilo izborne krađe, morala bih da priložim dokaz. Zato taj dokaz nije lako priložiti da on bude vidljiv svima, ali zapravo izborna krađa se dešava, i to ogromna izborna krađa koja zapravo predstavlja mehanizam. Znači, nije jedan čin, nego je mehanizam.

Taj mehanizam počinje upravo raspisivanjem izbora, a time što je vladajućoj stranci omogućeno da u jednom danu sakupi potpisa koliko hoće, da mi svi ostali moramo da idemo da molimo za jedan ili dva dana overe. Zatim se nastavlja tako što vi imate svo vreme na svim javnim servisima dostupno da vršite svoju propagandu. U tom kontekstu sam pomenula i predsednika ove države Aleksandra Vučića koji vrši funkcionersku kampanju i koji, postupajući u okviru svojih redovnih dužnosti, vrši kampanju za vas kao stranku da dobijete na izborima.

Dalje se nastavlja kroz finansiranje. Na prošlim izborima koji su održani u decembru samo je vladajuća koalicija potrošila 7,8 miliona evra za svoju kampanju. Mogla je da plati i tribine i nastupe i vreme. Mi kao grupa građana smo novac dobili tek kada je završena izborna kampanja.

Na kraju, birački odbori i lica koja sede na biračkim mestima su lica koja uvek pripadaju vladajućoj stranci. Opozicija obezbedi vrlo malo biračkih mesta, onoliko koliko može, i dok mi imamo stranačke ljude na biračkim mestima krađa će da nestane. Izborne krađe jeste bilo i radi se o jednom čitavom procesu.

Građani Srbije treba da znaju da su to glavni razlozi i je zato samo nemoguće dokazati da se to dešava na dan izbora. Dakle, na dan izbora može da bude nepravilnosti, ali ceo ovaj proces koji ste napravili zaista ne može da obezbedi tako da volja birača bude preneta u ovaj parlament. Zato imamo sastav parlamenta ovakav kakav imamo. Uz to imamo i proporcionalni sistem da svako ko ne pređe cenzus dobijete vi kao vladajuća stranka tu većinu i ovo što sada radite sa dodatnim smanjenjem mogućnosti biračima da izađu na lokalne izbore i u mesnim zajednicama, da učestvuju u svom životu, nije korektno i još jednom tražimo da takav zakon ne bude izglasan. Hvala vam.

Prva sednica (konstitutivna), 20.03.2024.

Uvaženi predsedavajući, uvaženi narodni poslanici, uvaženi građani Republike Srbije, vladajuća većina ima potpunu i apsolutnu većinu u ovom parlamentu i mi vrlo dobro znamo da sve što predloži da će verovatno biti izglasano, ali imamo obavezu da ukažemo iz kojih razloga smatramo da Ana Brnabić ne može i ne treba da bude predsedavajuća Skupštine Republike Srbije.

Prvi razlozi su ustavne prirode. Dakle, Ana Brnabić je premijer u tehničkom mandatu, ali njen mandat još uvek nije prestao. Ustavom Republike Srbije, članom 128. je definisano sledeće, Vlada kojoj je prestao mandat može da vrši samo poslove određene zakonom do izbora nove vlade. Nova vlada još uvek nije izabrana.

Dalje, istim članom 128. je definisano – članu Vlade mandat prestaje pre isteka vremena na koji je izabran konstatovanjem ostavke. Pod dva, izglasavanjem nepoverenja i tri razrešenjem.

Kao narodnom poslaniku nije mi poznato da je ova Narodna skupština konstatovala ostavku gospođe Ane Brnabić. Iz to razloga za mene ona je još uvek premijer Vlade u tehničkom sazivu i ne može da bude ni narodni poslanik, a ne može samim tim da bude ni predsedavajući Skupštine. Dakle, neće vama biti prvi put da kršite Ustav, ali ja iskreno verujem da će ovo biti vaš poslednji mandat.

O Ani Brnabić kao ličnosti nismo imali priliku da od predlagača dobijemo biografiju, morali smo sami da je tražimo. Ne, mi je kao poslanička grupa nismo dobili. Dakle, nakon što je završila Petu beogradsku gimnaziju, 1994. godine je otišla na školovanje u Ameriku i završila studije poslovne administracije. Ono što mene buni, a kao narodni poslanik želim da znam je koji je tačno univerzitet završila, obzirom da se pominju dva različita Univerzitet Northwood u Mičigenu i Hal iz Velike Britanije. U istom vremenskom periodu, a možda su to neke izdvojene jedinice, ali zaista moramo da znamo koju tačno školu je završila premijerka, mene to kao narodnog poslanika izuzetno interesuje, da ne bi došli u situaciju da imamo na visokoj funkciji nekoga kao što je bio Tomislav Nikolić koji je upisao prava, a završio ekonomiju.

Godine 2001. Ana Brnabić se vraća u Srbiju i počinje da radi za Američku agenciju za međunarodni razvoj (USAID). Po onome što se može pronađi na izvorima, na internetu u toj agenciji je ona angažovana sve do 2011. godine i kao jedan od svojih većih uspeha po sopstvenom navođenju je osnivanje NALED-a, takođe nevladine organizacije koja pored USAID i GIZ-a, odnosno te tri međunarodne organizacije danas su zamenile potpuno narod Republike Srbije. Svaki zakon koji se u ovoj državi donose, donese se onako kako kažu USAID, GIZ i NALED. Po meni ta činjenica je vrlo bitna za opredeljenje da li Ana Brnabić može da bude predsedavajući Skupštine Republike Srbije jer cela njena biografija je rad za isključivo strane interese.

Nakon ovoga Ana Brnabić radi 2011. godine se zapošljava u Continental Wind da bi od 2013. godine postala i direktor te kompanije, sve do 2016. godine kada postaje ministar za državnu upravu i lokalnu samoupravu i od 2017. godine kreće njena karijera kao premijer Republike Srbije.

Dakle, ono čime se Ana Brnabić istakla pre rada za Republiku Srbiju je rad isključivo u interesu stranog kapitala i to je nešto čime se Ana Brnabić očigledno ponosi.

Ono što mi kao građani Republike Srbije smatramo je da neko ko treba da bude narodni poslanik i ko treba da vrši visoke funkcije u ovoj državi treba isključivo i samo da brine o interesu naroda Republike Srbije.

Vladajućoj stranci su puna usta rodoljublja, a ono što u praksi zatičemo je potpuno nešto suprotno.

Ana Brnabić, protiv koje, da se ogradim, nemam ništa lično, sve je isključivo političko i profesionalno, se ponosi da je deo novih lidera za Evropu Svetskog ekonomskog foruma. Ona je ta u čijoj Vladi je osnovan Centar za Četvrtu industrijsku revoluciju, čime se Srbija, pored Ruande, Azerbejdžana, Kazahstana, Indije, Malezije i sličnih nerazvijenih zemalja, svrstala u red zemalja koje su predviđene za eksperimente u funkciji Četvrte industrijske revolucije i novih globalnih trendova.

Ana Brnabić je takođe neko ko se aktivno zalagao dok je bio u Engleskoj da se ovde vrši eksploatacija litijuma i na neki način podržava rad kompanija "Rio Save" i "Rio Tinta", sada se zalaže za EKSPO 2027. od koga će Srbija imati samo korist onoliku koliko je svrstana u marketing vladajuće kompanije.

Na neki način mi je drago da je Ana Brnabić kandidovana da bude predsedavajući Narodne skupštine, jer je time ogoljena potpuno Vlada Republike Srbije i predsednik Republike Srbije, koji konstantno i neprekidno radi u interesu velikog kapitala i velikih međunarodnih korporacija, a na štetu naroda Srbije. Hvala vam.