BRANKO LUKIĆ

Grupa građana Mi - Glas iz naroda, prof. dr Branimir Nestorović

OSVRT OTVORENOG PARLAMENTA

Branko Lukić prvi put je izabran za narodnog poslanika u 14. sazivu, kao 13. na listi Mi - Glas iz naroda, prof. dr Branimir Nestorović, mandat mu je potvrđen 06. februara 2024. godine.

U 14. sazivu deo je poslaničke grupe Grupa građana - MI glas iz naroda, prof. dr Branimir Nestorović. Član je Odbora za administrativno-budžetska i mandatno-imunitetska pitanja, i zamenik člana Odbora za odbranu i unutrašnje poslove i Odbora za Kosovo i Metohiju.


BIOGRAFIJA

Rođen je 1959. godine. Po profesiji je advokat.

Živi u Beogradu.


Poslednji put ažurirano: 12.09.2024, 14:54

Osnovne informacije

Statistika

  • 18
  • 8
  • Nema pitanja koja su upućena poslaniku

Prva sednica Drugog redovnog zasedanja , 07.10.2025.

Hvala vam.

Poštovana predsedavajuća, poštovani članovi Vlade, koleginice i kolege poslanici, pokušaću da budem konstruktivan pri analiziranju ova tri zakona vezana za evidentiranje i upis prava na nepokretnost. Govoriću kao neko ko dolazi iz prakse.

Činjenica je, kao što smo čuli od ministarke, da ovaj problem u Srbiji traje decenijama i smatram da je dobro što je država odlučila da se pozabavi problemom. Međutim, upozorio bih da je kvalitet toga posla mnogo važniji od brzine. Dakle, predložio bih da se ne ide u brzopleto rešavanje ovog problema, nego da se pristupi istom na jedan sistematski način.

Iskustva iz procesa digitalizacije katastarskih planova moraju da budu ozbiljno shvaćena. U pokušaju da se posao ubrza, tada su pojedine katastarske opštine obrađivanje od strane agencija bez potrebnih sertifikata, što je dovelo do brojnih grešaka u ucrtavanju granica parcela i u ucrtavanju objekata. Danas, to vam govorim iz prakse, mnogi građani zbog toga imaju ozbiljne probleme. Njihovi objekti su pogrešno pozicionirani u katastru, ne mogu da dobiju upotrebnu dozvolu zbog toga. Moraju da plaćaju skupa i dugotrajna veštačenja, kako bi se ove greške ispravile.

Ako se sada sprovede masovna legalizacija po sličnom modelu, u stvari, kao što smo čuli, nije legalizacija, nego je evidentiranje i upis prava na nepokretnostima, izvinjavam se, velika je opasnost da ćemo ponovo napraviti isti sistemski problem, odnosno imaćemo netačne podatke u katastru koji će proizvoditi nove sporove i nemogućnost realnog evidentiranja i upisa prava na nepokretnostima.

Posebno bih istakao činjenicu, ne znam da li vam je to poznato ili je promaklo, da zakon u sadašnjem obliku ne rešava problem suvlasništva, koji je jedan od najčešćih uzroka blokade u katastarskim postupcima. Kada više lica deli jednu parcelu ili objekat, bez njihove saglasnosti nije moguće sprovesti rekonstrukciju, dogradnju, promenu namene, niti dobiti dozvolu za izgradnju. Zato je neophodno predvideti pojednostavljen sistem razgraničenja i usaglašavanja suvlasničkih udela na osnovu geodetskog elaborata, kako bi građani mogli da reše svoje imovinske odnose bez dugih sudskih postupaka.

Takođe nije realno očekivati da jedna agencija ili državni organ u kratkom roku može obraditi i upisati više miliona objekata bez velikog broja grešaka. Dakle, potrebno je planirati fazno sprovođenje uz obaveznu tehničku kontrolu elaborata i uvođenje mehanizama za reviziju upisa.

Dakle, na kraju bih samo još predložio da u izradi podzakonskih akata i pravilnika treba obavezno uključiti stručnjake iz prakse, dakle geodete, urbaniste i građevinske inženjere, ali obavezno uključiti i pravnike koji se bave ovom problematikom. Samo takav multidisciplinarni pristup može dovesti do zakona koji će biti stvarno provodljiv, tehnički precizan i u interesu građana i države, tako da se nadam da će makar pri donošenju podzakonskih akata ovo da se ima u vidu.

Hvala vam što ste me poslušali.

Peta vanredna sednica , 16.06.2025.

Hvala vam.

Poštovani ministri, poštovana predsedavajuća, koleginice i kolege poslanici, mi hoćemo da ukažemo na član 6. koji se odnosi na član 7. tačka 8. Zakona o javnim medijskim servisima gde se govori o besplatnom i jednakom predstavljanju političkih stranaka, ali samo u vreme izborne kampanje.

Dakle, ukoliko bismo želeli da izbegnemo da izmena bude kozmetičke prirode mi predlažemo da to predstavljanje se odnosi i na vreme van izborne kampanje, da se odnosi na sve političke subjekte i van političke kampanje.

Pre dve nedelje je došao podatak da se predsednik Aleksandar Vučić obratio javnosti u ovoj godini 190 puta. Svima je jasno da ko kontroliše medijski prostor kontroliše i politički narativ. Da bismo napravili pravilnu, jednaku utakmicu moramo svim političkim subjektima da omogućimo da svoje ideje putem javnih medija, pogotovo javnog servisa predstave građanima Srbije i biračima.

Vidimo da je ime Aleksandra Vučića dominirajuće u svim medijima. Na izborima sve izborne liste nose njegovo ime iako prema Ustavu Srbije član 111. predsednik Republike izražava državno jedinstvo Republike Srbije. na koji način Aleksandar Vučić izražava državno jedinstvo ukoliko se uvek stavlja na stranu jedne političke opcije? Dakle, naša medijska scena je preplavljena njegovom imenom, odnosno predstavljanjem SNS-a u javnosti.

Molim vas da razmilite i usvojite ovaj amandman kako bi svi u ovoj državi imali jednako predstavljanje u javnom servisu.

Hvala vam.

Peta vanredna sednica , 16.06.2025.

Hvala.

Uz svo dužno poštovanje, uvek ovako izgleda kada neko tumači šta ste vi to hteli da kažete, pa i kolega Jovanov je vrlo pogrešno protumačio ono što sam ja govorio. Dakle, kao što je moj kolega Pavić rekao, apsolutno nisam mislio da se zabrani predsedniku Aleksandru Vučiću da se pojavljuje na medijima, nego samo tražimo ravnopravnu zastupljenost u odnosu na rezultate izbora. Dakle, ne tražimo čak ni da se pojavljujemo u obimu koliko se pojavljuju predstavnici SNS. Drugo, danas smo čuli da je predsednik Vučić lider SNS. Ja sam mislio da je drugi čovek na čelu SNS, a ne Aleksandar Vučić.

Već sam govorio o tome da nije opravdanje ako je neko drugi nešto radio da i vi pogrešno radite. Ako Pera krade, ne znači da i vi možete da kradete. Ako je Koštunica radio isto to što danas radi Aleksandar Vučić, ne znači da je opravdano ono što radi Aleksandar Vučić, jer je pogrešno, ne samo po Ustavu, član 111, nego i po Zakonu o predsedniku, član 1, postupa protivno i Ustavu i Zakonu. Da nas neko sada ubeđuje da je to ispravno, apsolutno je pravno neprihvatljivo. Hvala vam.