BRANKO LUKIĆ

Grupa građana Mi - Glas iz naroda, prof. dr Branimir Nestorović

OSVRT OTVORENOG PARLAMENTA

Branko Lukić prvi put je izabran za narodnog poslanika u 14. sazivu, kao 13. na listi Mi - Glas iz naroda, prof. dr Branimir Nestorović, mandat mu je potvrđen 06. februara 2024. godine.

U 14. sazivu deo je poslaničke grupe MI SNAGA NARODA PROF. DR BRANIMIR NESTOROVIĆ, koja se do aprila 2024. zvala MI - GLAS IZ NARODA prof. dr Branimir Nestorović. Član je Odbora za administrativno-budžetska i mandatno-imunitetska pitanja, i zamenik člana Odbora za odbranu i unutrašnje poslove i Odbora za Kosovo i Metohiju.


BIOGRAFIJA

Rođen je 1959. godine. Po profesiji je advokat.

Živi u Beogradu.


Poslednji put ažurirano: 16.11.2025, 16:49

Osnovne informacije

Statistika

  • 25
  • 9
  • Nema pitanja koja su upućena poslaniku

Druga sednica Drugog redovnog zasedanja , 07.11.2025.

Hvala, predsedavajuća.

Dobar dan i kolegama poslanicima i građanima Srbije. Krenuću otprilike od kraja jučerašnjeg dana kada je kolega Jovanov rekao, parafraziraću, nisam uspeo možda sve da uhvatim tačno. Kaže – nismo čuli ništa vredno što bi nas potaklo da povučemo ili promenimo zakon.

Sa strane opozicije juče ceo dan su u stvari stizala upozorenja da je ono što se radi protivzakonito pošto se radi o zaštićenom kulturnom dobru. Ako protivzakonitost kolegi Jovanovu koji je moj dupli kolega, i poslanik i pravnik, nije dovoljno, onda ne znam šta bi bilo dovoljno da se ovaj zakon ne prihvati.

Zgrada Generalštaba u ulici Kneza Miloša u Beogradu predstavlja nepokretno kulturno dobro od izuzetnog značaja za Republiku Srbiju, što je utvrđenom i aktom nadležne ustanove za zaštitu spomenika kulture. Ovaj kompleks ima višestruku vrednost. Govorili smo o arhitektonskoj, ali pre svega istorijsku kulturološku i simboličku vrednost. Dakle, pre svega simbolička vrednost koja, kao što su i predstavnici pozicije govorili da je simbol otpora ovog naroda. Zašto mi da rušimo simbol otpora ovog naroda, simbol stradanja tokom NATO agresije 1999. godine?

Uključivanje ovog objekta u Predlog zakona u kontekstu revitalizacije urbanih celina bez jasnog naglašavanja njegovog statusa kao zaštićenog kulturnog dobra stvara mogućnost da se komercijalno interpretira termin revitalizacija. Takav pristup bi bio u suprotnosti sa Zakonom o kulturnim dobrima, Zakonom o planiranju i izgradnji i Ustavom Republike Srbije koji obavezuje državne organe da štitite kulturno nasleđe i čuvaju javni interes u oblasti kulture i urbanog razvoja.

S obzirom na navedeno, uključivanje Generalštaba u zakonski okvir koji omogućava intervencije komercijalnog karaktera predstavljalo bi neprihvatljivo zanemarivanje pravne zaštite, kao i moralnu i simboličku neosetljivost prema nacionalnoj istoriji. Očuvanje ovog prostora u njegovom postojećem statusu jeste pitanje kulturnog dostojanstva države, javnog interesa i istorijske odgovornosti.

Čuli smo i od gospodina Jovanova da je moguća rekonstrukcija, samo bi mnogo koštala. Dakle, rušenje je brisanje sećanja ovog naroda. Zato, slušali smo izlaganje dr Biljane Đorđević koja je davala pregled, kako pravni, tako istorijski i konstrukcioni pregled ovog problema. Trebalo bi dobro da se ponovo pogleda i presluša njeno izlaganje.

Kolega Dragan Nikolić danas kaže, upravo je rekao da tu treba da nikne hotel. Dake, to nije ništa nepoznato. Od kolege Jovanova smo čuli da on ne zna šta tu treba da bude izgrađeno. Zna se šta će tu da bude izgrađeno i to je ono što je i izazvalo proteste građana Srbije. Znamo da su za to vezani masovni protesti u ovoj državi.

Dakle, vlast ne želi smirenje, želi dalje zaoštravanje situacije i odnosa u ovoj državi, nepotrebno. Smatramo da tenzije treba da se smiruju, a ne dodatno da se zaoštravaju.

Zbog toga, predlažemo da se iz teksta zakona izbriše bilo kakvo pominjanje ili obuhvatanje objekta Generalštaba, kako bi se sprečilo narušavanje njegovog integriteta i obezbedila puna primena važećih propisa o zaštiti kulturnih dobara. Hvala vam.

Druga sednica Drugog redovnog zasedanja , 07.11.2025.

Hvala, predsedavajuća.

U članu 6. stav 3. naš predlog je da se reč „rušenje“ menja sa rečju „sanacija“, a brišu se reči „izmeštanje postojeće infrastrukture na parceli“ u „raščišćavanje terena na parceli“.

Na ovaj način bi smo rešili sve ono što opterećuje ovu diskusiju gde su se iskopali rovovi sa jedne strane onih koji bi da sruše generalštab i poklone ga Amerikancima i onih sa druge strane koji bi taj Generalštab da sačuvaju.

Treba znati da je ovaj Generalštab postao simbol tek nakon bombardovanja. On je tada postao simbol otpora i patnje ovog naroda i borbe ovog naroda protiv NATO agresora.

Juče smo čuli i danas da se spočitava da onaj ko brani ovaj Generalštab je komunista. Mogu da vam kažem da ja ne dolazim iz takve porodice. U šali uvek kažem da dolazim iz poštene četničke familije. Dakle, meni spočitavati da sam komunista vam neće proći.

Govorilo se i da su ljudi iz opozicije govorili protiv generala Pavkovića, pokojnog, i protiv generala Lazarevića. Možete da pogledate stotine moji gostovanja gde sam se izražavao na najpozitivniji način o ovoj dvojici generala. Imao sam čast i priliku da sa njima sedim u istoj sudnici godinama gde sam branio generala Sretena Lukića. Postao sam i prijatelj i sa generalom Pavkovićem i sa generalom Lazarevićem.

Dakle, sve ono što generalizujete i upućujete opoziciji kao jednom bloku vam neće stajati zato što je svaka generalizacija opasna i u principu pogrešna.

Ukoliko želite smirivanje ove situacije, u koliko želite smirivanje u društvu, u koliko želite pomirenje naroda jedan od prvih koraka koji treba da uradite je da povučete ovaj zakon iz procedure ili da ga promenite u tom smislu da će se raditi o sanaciji postojećeg objekta, a ne o rušenju istog, izmeštanja i poklanjanja Američkom agresoru. Hvala vam.

Druga sednica Drugog redovnog zasedanja , 06.11.2025.

Poštovana predsedavajuća, kolege poslanici, građani Srbije.

Podneli smo ovaj amandman da bi se iz člana 3. koji se odnosi na izmenu člana 21, dakle predložili smo da se brišu reči „osim JMBG“, pošto ovim izmenama se predlaže da se, da ne postoji uvid u JMBG.

Naš stav je da se sakrivanje JMBG od članova i zamenika članova RIK-a, dakle RIK, kao i udruženja koje RIK ovlasti za posmatranje izbora može imati za cilj samo jedno, a to je nemogućnost, odnosno nastavak nemogućnosti kontrole jedinstvenog biračkog spiska.

Na taj način ne mogu se pouzdano utvrdi postojanje duplih ili višestrukih upisa istog glasača u više izbornih jedinica, a što se pouzdano može utvrditi jedino uvidom u JMBG. Tako može da se utvrdi da li je neko preminuo, jedino preko JMBG.

Nelogično je da kontrolori na samom biračkom mestu imaju uvid u JMBG, a da ih RIK i ovlašćeni posmatrači nemaju. Jedinstveni matični broj građana je javno dostupan podatak u APR-u, katastru. Činimo ga dostupnim svakom ko nam traži ličnu kartu ili pasoš, te je dostupan bankama, poslodavcima, osiguravajućim kućama, trgovcima za reklamaciju robe, upravnicima zgrada, agencijama za putovanje. Ljudi mogu da dele ime i prezime, mogu da dele adrese, ali ne mogu da dele JMBG.

Iz tog razloga, nema opravdanja. Nema opravdanja da se JMBG krije od RIK-a i ovlašćenih posmatrača. Kontrolorima su JMBG dostupni, ali samo na izbornom mestu. To reguliše i Uputstvo za sprovođenje Zakona o jedinstvenom biračkom spisku. Kontrolori ne mogu da utvrde da li je taj isti JMBG ponovljen negde na nekom drugom izbornom mestu, jer nemaju uvid u druge izvode iz biračkog mesta.

To se može utvrditi u jedinstvenom biračkom spisku ako ovlašćenje za uvid nema svaki građanin, onda bi to ovlašćenje morao da ima barem svaki član i zamenik člana RIK-a i svaki ovlašćeni posmatrač.

Zato tražimo da oni imaju uvid u sve podatke o biraču, uključujući i JMBG. Hvala vam.