Poslanik nije ni u jednom radnom telu.
10.12.2024. | Predlog za glasanje o nepoverenju predsedniku Vlade Republike Srbije, Milošu Vučeviću |
u proceduri
|
09.12.2024. | Predlog za razrešenje predsednice Narodne skupštine, Ane Brnabić |
u proceduri
|
15.11.2024. | Predlog za glasanje o nepoverenju predsedniku Vlade Republike Srbije |
odbačen
|
Hvala.
Poštovani građani Srbije, kolege narodni poslanici, predlog ovog amandmana se odnosi na lokalnu mrežu dopunskih mernih mesta, gde se u Predlogu ovog zakona, konkretno u članu 15. ostavlja sloboda organima autonomne pokrajine i organima jedinice lokalne samouprave da sami u skladu sa potrebama i svojim mogućnostima organizuju dopunska merna mesta.
Realno u praksi to može značiti nikad, a s obzirom da prema poslednjim podacima Agencije za zaštitu životne sredine ne samo Valjevo, kao što je kolega Kozma rekao, već preko 20 gradova i opština u Srbiji imaju prekomerno zagađenje. Smatram da instrument lokalne mreže dopunskih mernih mesta ne smemo ostaviti na volju pojedincima, predsednicima opština, gradonačelnicima ili svima onima koji upravljaju u formiranju budžeta.
Tako ćemo dolaziti u situaciju da recimo ti isti predstavnici lokalnih vlasti imaju dilemu da li da u budžet opredele sredstva za nabavku novog automobila ili da obezbede sredstva za lokalnu mrežu dopunskih mernih mesta, odnosno između ličnog konfora ili kvaliteta života građana te lokalne samouprave.
Upravo iz tog razloga predlog amandmana ima za cilj da se organi autonomne pokrajine i jedinica lokalne samouprave obavežu ovim zakonom da su dužni da planiraju sredstva u budžetu za lokalnu mrežu dopunskih mernih mesta, naravno projektovanih na osnovu merenja ili postupaka procene, a sve radi sveobuhvatnog i kontinuiranog praćenja svih zagađujućih materijala u vazduhu. Hvala.
Poštovani građani Srbije, takođe, predlog ovog amandmana odnosi se na merenja posebne namene, koja se obavljaju kada se utvrdi stepen zagađenosti vazduha na određenom prostoru, a koji nije obuhvaćen državnom ili lokalnom mrežom monitoringa kvaliteta vazduha.
U Predlogu zakona nadležni organ, jedinica lokalne samouprave, utvrđuje opravdanost u roku od pet radnih dana i donosi odluku o merenjima posebne namene, na osnovu opravdane sumnje da je došlo do zagađenja vazduha koje može narušiti zdravlje ljudi. Teoretski, to znači da reakcija nadležnog organa može biti i za sedam dana, ukoliko uhvati vikend. Za sedam dana, posle nekog incidenta i zagađenosti vazduha na određenom prostoru, ko živ, ko mrtav.
I realno, naposletku, šta se može utvrditi i koliko se može utvrditi zagađenost vazduha sedmog ili osmog dana, ukoliko se tek tada donese odluka? Tako smo ovim predlogom zakona ostavili preveliki prostor za malverzaciju i korupciju. I upravo iz tog razloga, s obzirom na to da se radi o mogućnosti narušavanja zdravlja i životne sredine, reakcija nadležnog organa jedinice lokalne samouprave mora biti i brža i kraća od pet radnih dana, koliko je predloženo zakonskim rešenjem i ovim amandmanom.
Mi predlažemo da se taj rok smanji i da ne sme da bude duži od 24 časa za donošenje odluke o merenjima posebne namene. Hvala.
Hvala.
Nadovezao bih se na govor moje prethodnice, Tanje Marković Topalović, gde je izrazila žaljenje što nažalost, ministarke nema da nas sasluša. Nema ni premijera svih ovih dana da nas on sasluša, e, takav je proces donošenja ovog zakona kod vas. Pretpostavljam da ste ovlastili ministra za sport i omladinu, prof. dr Zorana Gajića, verovatno ćete vi malo proanalizirati pa nam objasniti sve ove amandmane, ali to je sve legitimno.
Kako izgleda proces donošenja ovog zakona kod vas? Pre svega, javnu raspravu ste, za ovako veoma bitan zakon za opšte zdravlje svih građana, pokrenuli uz poštovanje minimalnog roka od 20 dana.
Dalje, uradili ste nešto što nije svojstveno i što samo vama može pasti na pamet, rani javni uvid za deo nacrta zakona. Rani javni uvid za zakon, nije svojstven obično to imamo, to je praksa za dokumenta prostornog i urbanističkog planiranja.
Dalje, kada ste pravili radnu grupu, izabrali ste samo dve grupe, odnosno organizacije civilnog društva koje ste vi izabrali po prethodno pripremljenom konkursu, sa naravno, vašim kriterijumima koje ste vi izabrali i time u startu ste eliminisali udruženja sa dokazanom ekspertizom i dugogodišnjim doprinosom za čist vazduh.
Dalje, imali ste samo jednu javnu raspravu i to u Beogradu, jednu jedinu javnu raspravu za ovakav zakon, a rekli smo da više od 20 gradova i opština u Srbiji, imamo prekomerno zagađenje. Logično je kada tako radite, kako radite, da napravite namerne propuste i nenamerne propuste. Ovaj amandman se odnosi na član 33. stav 5. – dostavljanje saglasnosti ministarstvu kratkoročnog akcionog plana, niste predvideli nikakav rok. Lično smatram da treba da bude i da taj rok ne treba da bude duži od 12 meseci, po isteku godine u kome je utvrđeno prekoračenje. Hvala.