Gospođo predsedavajuća, pre svega ste povredili član 100. Poslovnika, u kojem kaže - narodnom poslaniku koji želi da govori o povredi ovog poslovnika predsednik Narodne skupštine daje reč odmah po završenom izlaganju prethodnog govornika.
Kako prethodnog govornika nije bilo, kako ste vi prethodni govornik, s obzirom da ste konstatovali brojno stanje u Narodnoj skupštini i započeli rad Narodne skupštine, te nije tačno ovo što ste maločas rekli da rad započeli nismo, jer da nismo započeli rad ne biste mogli da utvrđujete kvorum koji je potreban za rad, da konstatujete da su određena lica opravdala svoje odsustvo sa Skupštine, ne biste mogli da konstatujete ostavke narodnih poslanika i sve ostalo, prema tome vi ste bili dužni da mi date reč po povredama Poslovnika.
Povreda Poslovnika, da se ne bih sada dva puta javio, na šta bih inače imao pravo, sastoji se u sledećem, dakle, u povredi člana 27, u povredama čl. 134. do 144, u povredi člana 160. i naravno člana 104, kada je reč o obavezi da se poštuje dostojanstvo narodnih poslanika.
Naime, prilikom zakazivanja ove sednice, jer kada sam se javio za povredu Poslovnika, pre svega se ta povreda Poslovnika odnosila na način zakazivanja ove sednice i na vašu omisiju, na vaše propuštanje kada je reč o zakazivanju neke druge sednice koju je trebalo da zakažete.
Naime, grupa od 108 narodnih poslanika u ovoj skupštini, a to su poslanici SRS i DSS-NS podneli su 16. juna 2008. godine zahtev za održavanje vanredne sednice Narodne skupštine, u skladu sa članom 106. Ustava Republike Srbije, i uz taj zahtev podneli predlog onoga što bi trebalo da bude tačka dnevnog reda te vanredne sednice, a to je Predlog odluke Narodne skupštine Republike Srbije o zaštiti suvereniteta, teritorijalnog integriteta i ustavnog poretka Republike Srbije, s obzirom da su se pojavile dve nove okolnosti nakon proglašenja tzv. lažne države Kosovo, te jednostrane nezavisnosti, a to su pokušaji implementacije EULEKS-a na teritoriji Srbije, kao misije koja treba da podrži Ahtisarijev plan u odnosu na Aneks 10 tog istog plana, koji praktično predstavlja podršku nezavisnosti Kosova i Metohije, i drugi momenat je proglašenje nelegalnog ustava Kosova. To su bili razlozi zbog čega je ova grupa poslanika podnela ovaj zahtev.
Umesto toga, vi ste zakazali ovu vanrednu sednicu, na kojoj se između ostalih tačaka dnevnog reda na predlog Vlade našla Rezolucija o kontinuitetu državne politike itd, već kako se ona zove, i rekli ste juče, a to je naravno sastavni deo vašeg posla i možemo ga danas komentarisati, javno na konferenciji za novinare, da je predlog Vlade Republike Srbije podnet pre predloga ove grupe narodnih poslanika, što nije tačno. Time ste obmanuli javnost.
Predlog za vanrednu sednicu, sa uslovom iz člana 106. Ustava, podnet je 16. juna. Vi ste u pismu, ono je od 15. jula 2008, napisali ovako: ''Povodom vašeg pisma koje ste mi uputili 10. jula 2008. godine (u kome sam vas podsetio na ove okolnosti, nisam ništa tražio, ali sam vas podsetio na ove okolnosti i zahtevao da postupite prema obavezi koju imate u odnosu na odredbe članova 27, 134. do 144. i 160. Poslovnika Narodne skupštine), s obzirom da sam tek iz njega saznala da je 16. juna 2008. godine, u vreme kad još nisam bila izabrana za predsednika Narodne skupštine, grupa od 108 narodnih poslanika dostavila Narodnoj skupštini u proceduru Predlog odluke Narodne skupštine Republike Srbije o zaštiti suvereniteta, teritorijalnog integriteta i ustavnog poretka Republike Srbije, obaveštavam vas da sam po tom saznanju izdala nalog da se taj dokumenat umnoži i dostavi svim narodnim poslanicima, što je i učinjeno u toku jučerašnjeg dana, tj. 14. jula.
Što se tiče vašeg zahteva da se navedeni predlog odluke uvrsti kao tačka dnevnog reda na prvu narednu senicu Narodne skupštine, podsećam vas da se Narodna skupština nalazi u periodu vanrednog zasedanja, a dnevni red vanrednog zasedanja Narodne skupštine, saglasno članu 106. stav 3. Ustava, unapred je određen u zahtevu ovlašćenog subjekta (najmanje jedne trećine narodnih poslanika ili Vlade), pa ne postoji pravni osnov da se dopunjava dnevni red vanrednog zasedanja itd.''
Niko vama, gospođo Slavice Đukić-Dejanović, nije tražio da dopunite dnevni red ove vanredne sednice. Mi smo tražili vanrednu sednicu Narodne skupštine, kao ovlašćeni predlagač sa unapred utvrđenim dnevnim redom, u smislu člana 106. stav 3. Ustava Republike Srbije. Vi ste se o taj naš zahtev oglušili. Jedan predlog koji se tiče slične stvari, ali na sasvim drugačiji način, rešava pitanje o kome smo mi hteli da govorimo, stavili ste na dnevni red i juče javno obmanuli javnost da je taj predlog stigao pre našeg predloga. Ovaj predlog je stigao pre neki dan, u julu, a naš predlog je zaveden 16. juna.
To što tada vi niste bili predsednica Narodne skupštine Republike Srbije ne umanjuje značaj predloga i formalnopravnu činjenicu da je predlog u proceduri i da bilo ko ko se nalazi na mestu predsednika Narodne skupštine mora da uvaži predlog koji se nalazi u proceduri. To nije predlog Vlade Republike Srbije, koji se po drugom osnovu zakonskom mora vratiti iz Narodne skupštine Vladi kako bi ga Vlada ponovo predložila Narodnoj skupštini, što se dešava sa serijom zakona i odluka koje predlaže Vlada Republike Srbije.
Ovde se radi o predlozima narodnih poslanika koji ostaju u proceduri u Narodnoj skupštini i vaša obaveza je bila, kad ste mi već pisali pismo, da odgovorite na to, a vi to niste učinili.
Dakle, zbog nedostatka vremena, uvažavajući da ste mi jedan deo vremena oduzeli zbog citiranja, za sada ovim završavam, ali ovo pitanje danas moramo dobrano raspraviti pre nego što uopšte krenemo na realizaciju ove sednice. Hvala vam.