Prikaz govora poslanika

Prikaz govora poslanika <a href="https://otvoreniparlament.rs/poslanik/7452">Petar Petković</a>

Petar Petković

Srpska napredna stranka

Govori

Povreda Poslovnika, tačka 106. - govornik ima samo pravo da priča o tački dnevnog reda.

Dakle, neću da dopustim da nam o Kosovu i Metohiji govore kvazipatriote, dakle, oni koji su u koaliciji sa onima koji se zalažu za nezavisnost Kosova. Neću da dopustim da nam o Kosovu i Metohiji govore oni koji se nijednim saopštenjem nikada nisu udostojili da stanu u odbranu ijednog Srbina ili srpskog naroda koji svakog dana strada na Kosovu i Metohiji. Niko od njih danas nije pomenuo da je juče održan lažni referendum koji je organizovao Kurti, sa ciljem da njegovi lažni gaulajteri ostanu u četiri opštine na severu Kosova i Metohije. To ih ne interesuje.

Neću da dozvolim da nam o borbi za Kosovo i Metohiju govore oni koji su u koaliciji sa onima koji su 2011. godine doneli sporazum, katastrofalni sporazum, o slobodi kretanja, gde u tački 7. stoji da se uvode RKS tablice, a da će te tablice da distribuira Euleks. To se nije desilo. I naravno, kada je jednostrano Kurti krenuo sa gašenjem srpskih tablica, on se pozvao na tu 2011. godinu, a pritom oni koji su donosili taj sporazum 2011. godine, sami su rekli kako te tablice ne predstavljaju simbol državnosti tzv. Kosova. I pazite, nama o Kosovu govore oni koji reč nisu rekli kada su na N1 i drugim televizijama napadali malu Pavlinu iz Orahovca, koji nikada reč nisu rekli protiv Dinka Gruhonjića, koji napada srpski narod i državu Srbiju, koji na svakom koraku ćute samo da bi ostali u koaliciji sa onima koji bi da uruše Srbiju.

Znači, ovde su mnoge laži izrečene po pitanju Kosova i Metohije, a posebno one koje se odnose na Ohridski dogovor, gde je jasno rečeno, a potvrđuje i Bečka konvencija, 3. član, da predsednik kada i usmeno nešto izjavi, to ima važnost kao da je reč o potpisu, da nema dogovora i sporazuma koji gazi crvene linije Republike Srbije, a to znači - nema članstva tzv. Kosova u Ujedinjenim nacijama, agencijama i organizacijama UN sistema, nema priznanja tzv. teritorijalnog integriteta Kosova i nema članstva Kosova u drugim međunarodnim organizacijama i nema priznanja tzv. Kosova. I oni svi to dobro znaju, i predsednik je više puta to rekao ovde i u Skupštini Srbije i na drugim mestima, ali ne vredi.

Znači, oni koji nemaju stranku na Kosovu i Metohiji, čiji je predsednik pokrajinskog odbora DSS rekao da napušta tu stranku zato što se ta stranka ne bori za interese srpskog naroda na Kosovu i Metohiji, sada nama drže predavanja i govore o tome šta treba po pitanju Kosova i Metohije, a sami su izjavljivali kako puštanje Aljbina Kurtija 2001. godine jeste pitanje koje je imalo za cilj da se otople odnosi sa Zapadom.
Hvala, gospodine predsedavajući.
Gospodine ministre, vrlo interesantno da niste odgovorili mojoj koleginici Sandi Rašković Ivić. Videćemo da li ćete i meni odgovoriti, ili ćete opet prećutati.
Demokratska stranka Srbije i ovim amandmanom traži, odnosno zahteva da ne ukidate sudove na KiM, jer očigledno da ovaj Predlog zakona predstavlja jednu vrstu prethodnice uvođenja Briselskog sporazuma u pravni sistem države Srbije. To je tako zbog toga što se ovaj Predlog zakona zasniva na Briselskom sporazumu, a ne zasniva se na Ustavu Srbije. Jer, ako bi se ovaj Predlog zakona zasnivao na Ustavu Srbije, onda biste trebali da znate da je sudska vlast jedinstvena i da onda ne možete da je cepate izostavljajući mrežu sudova za KiM. Ali, pošto se ovaj Predlog zakona zasniva na Briselskom sporazumu, vi sledujete tu naredbu iz člana 10. Briselskog sporazuma da će sudska vlast biti integrisana i funkcionisaće u okviru pravnog sistema Kosova.
Gospodine ministre pravde, kako vam zvuči odrednica pravni sistem Kosova? Bilo bi vrlo interesantno da nam sada to ovde saopštite. Znate li kojoj pravdi će onda biti izručeni sudovi na KiM? Vi koristite argumentaciju pa kažete da će ti sudovi nastaviti sa radom. Ali, ako nastavljaju sa radom, zbog čega nisu spomenuti u ovom Predlogu zakona?
Da vas pitam još i to – te sudije, tih sudova u okviru pravnog sistema KiM, kažite mi, kome će polagati zakletvu? Da li predsedniku Narodne skupštine, ili predsedniku lažne države Kosovo, kao što se sada dešava na Kim?
To su prava pitanja na koja vi treba nama ovde da odgovorite, jer je jasno da ukidanjem sudova na KiM vi ubijate državu Srbiju na južnoj srpskoj pokrajini. Zbog čega? Zbog toga što su sudovi kičma srpskih državnih institucija i jednostavno ovim Predlogom zakona morate da poštujete sadašnji zakon i da sudove koje imamo tu i ostanu, jer to je jedini način na koji mi možemo da sačuvamo svoju državu Srbiju na KiM.
Jednostavno, te institucije predstavljaju konac o kome se država Srbija danas drži kada je reč o KiM. Da li je bolje da te sudije polažu zakletvu pred predsednikom Narodne skupštine u vašem prisustvu, ili je bolje da polažu zakletvu pred albanskim separatistima? To je pitanje i na to se odnosi amandman koji sam podneo u ime poslaničke grupe DSS.
Ne znam, gospodine ministre, zašto ste ozlojeđeni kada spomenem Briselski sporazum ili bilo ko od poslanika DSS. Da li možda zbog toga što u tom sporazumu koji ste potpisali nema ni jednom rečju države Srbije, Ustava Srbije, ali i te kako ima zakona Kosova, i te kako ima pravnog sistema Kosova i te kako ima svega onoga što ide u pravcu Kosova kao nezavisne države. To je suština stvari.
Gospodine ministre, postavio sam vam jedno vrlo prosto pitanje – kako vama kao ministru pravde zvuči odrednica „pravni sistem Kosova“? Znate li zašto vas to pitam? Upravo zbog toga što je taj pravni sistem Kosova danas ponovo Vulinu zabranio ulazak na Kosovo i Metohiju. Dakle, bilo je dozvoljeno da bude u onom periodu kada je trebao da se izvrši pritisak na Srbe da izađu na izbore i sada su opet zatvorili granicu koju ste takođe vi uspostavili. To je ključno pitanje.
Dakle, nije vredelo ni to što je promenio košulju, obukao kožnu jaknu. Suština je u tome da jednostavno država Srbija ne može da bude prisutna na Kosovu i Metohiji i vi to i te kako svesrdno podržavate Briselskim sporazumom i ovim predlogom zakona i, na kraju krajeva, terajući narod da izađe na lažne, nezakonite i antidržavne izbore. To je suština stvari.
Kada vas to pitam, vi odgovarate nešto sasvim drugo ili sasvim treće. Ako ste čovek od reči, hajdete jednom da odgovorite na ono što vas pitam, ni manje, ni više od toga. Jer, ako ja imam samo dva minuta, a vi imate 22 puta toliko, onda dajte da budemo korektni da odgovaramo na pitanja koja zadiru u suštinu ove rasprave, a posebno kada je reč o amandmanima DSS, gde vi ovim predlogom zakona zapravo gasite srpske državne institucije na Kosovu i Metohiji. Dakle, to je suština stvari.
Povreda Poslovnika član 27.
Dakle, govori sam o amandmanu, onda mi je ministar Selaković odgovorio. Onda sam ja imao pravo na repliku. Posle toga ministar Selaković mi je opet odgovorio i na taj način što meni ne dozvoljava da ja na taj njegov drugi odgovor dam svoj odgovor. I vi meni sada ukidate pravo replike.
Znate, ovde nije reč o onim drugim replikama gde se rasprava pre svega iznosi iz konteksta teme o kojoj Skupština raspravlja već je suština naših amandmana, a to je da se ukidaju srpske državne institucije na Kosovu i Metohiji Briselskim sporazumom, ovim predlogom zakona itd. Molim vas, da mi dozvolite da odgovorim jer imam pravo na repliku. Vi kršite moje poslaničko pravo. Vaše ćutanje znači da imam pravo?
Hvala, gospodine predsedniče.
Naime, i ovim našim amandmanom mi zahtevamo da ne ukidate sudove na KiM, da ne gasite državu Srbiju na Kosovu. Dakle, vi kršite, gospodine ministre Ustav kada se pozivate na poseban zakon gde kažete da će pitanje mreže sudova biti rešeno posebnim zakonom.
Ustav ne prepoznaje poseban zakon o mreži sudova. Postoji samo poseban zakon o suštinskoj autonomiji. Sve vreme ove rasprave vi brkate pojmove. Govorite između administrativne linije i granice, između posebnog zakona i Ustavnog zakona itd.
Dakle, suština jeste u tome da Ustavni sud Srbije je taj koji treba da kaže da li po Ustavu Srbije postoji pravni sistem Kosovo? Jer, ako u Statutu Vojvodine ste imali odrednicu gde se kaže da se Vojvodina pita po određenim sudskim stvarima i ako imate Zakon o utvrđivanju nadležnosti gde je Ustavni sud, dakle 22 odredbe poništio, između ostalog i onu odredbu koja se tiče da Vojvodina ima pravo da se pita u sudskim stvarima, zar ne mislite da će Ustavni sud Srbije poništiti i svaku odluku, svaki zakon gde se priznaje pravni okvir KiM, odnosno Kosova kao nezavisne države? Dakle, suština je u tome – vi kada kažete da će sudovi nastaviti da rade sve dok se ne donese taj poseban zakon. Koji je to poseban zakon? Zakon gde priznajete kosovsko ministarstvo pravde, gde priznajete ustav Kosova, gde priznajete sudove koji će isključivo raditi u okviru takvog jednog ustava i u okviru tih zakona.
Dakle, suština je u tome da vi ovim predlogom zakona, kao što sam na početku rekao uvodite Briselski sporazum u pravni sistem Srbije a da pri tom taj isti sporazum niste objavili u „Službenom glasniku“. Takođe, da li u Briselskom sporazumu se ijednom rečju pominje država Srbija, Ustav Srbije? To vas pitam po stoti put. Znači, molim vas da nam odgovorite na jedno vrlo i prosto pitanje.
Dakle, radi se o tome da DSS ovim amandmanima želi da zadrži postojeće stanje kada je reč o Kosovu i Metohiji, da zapravo mi ne ukidamo ono što imamo i prihvatamo ono što nemamo, odnosno prihvatamo ono što jednostavno nije po Ustavu Srbije, a reč je o institucijama, pravnom sistemu albanskih separatista.
Hvala, gospodine predsedniče.
Lažni izbori na Kosovu i Metohiji su propali 3. novembra. Neizlaskom na nezakonite izbore narod je stavio tačku na pogubnu politiku razaranja Srbije.
Narodna volja je porazila politiku sadašnje vlasti i jasno stavila do znanja da samo priznaje izbore države Srbije.
Da još sto puta organizuje izbore albanskih separatista, odgovor vlastima biće isti – bojkot. Da Skupština Srbije raspiše izbore, narod će stoprocentno izaći na te izbore.
Umesto da posluša svoj narod i da se rukovodi srpskim Ustavom i srpskim zakonima, vlast ekstremno gazi volju naroda terajući ga na izbore kojima se direktno ubijaju srpske državne institucije na KiM. U tom upornom povinovanju Briselu i lažnim kosovskim zakonima, vlast u Srbiji je izgubila svaku meru i osećaj za sopstveni narod i državu. Vlast ne preza ni od kakvih postupaka ma koliko god da su oni pogubni, samo ako je rezultat slomljena volja srpskog naroda koji treba da saučestvuje u predaji Kosova.
Zato postavljamo pitanje Vladi Republike Srbije – ko je dao mandat Vladi da nasilno, represivno i brutalno primorava srpski narod na Kosovu da se otcepi od svoje države Srbije? Koja su to sve demokratska sredstva neophodna, ne bi li narod prihvatio Briselski sporazum? Kako je moguće da juče Krstimir Pantić, po nalogu Vlade, potpisuje odluku privremenog organa Kosovske Mitrovice u kojoj se izdaje nalog da svi direktori opštinskih javnih preduzeća, citiram: „budu zajedno sa svojim radnicima i članovima njihovih porodica i da organizovano odlaze na biračka mesta“?
Kolektivno glasanje do sada još se nikada nije organizovalo i ovo je prvi put da vlast nalaže radnicima da zajedno sa članovima svojih porodica idu na izbore. Da li je ovako postupanje zapravo deo plana za implementaciju Briselskog sporazuma, gde Zajednica srpskih opština treba da predstavlja radni logor u kome važe kolektivna naređenja?
Vladu Srbije treba da bude sramota što je njen kandidat ovako nešto mogao da pomisli, a kamoli tek da izda ovakvu naredbu. Vlast u Srbiji svakim svojim potezom izvrgava demokratiju ruglu, upada iz greške u grešku samo zato što pristaje na Briselski sporazum kojim se priznaju kosovski zakoni, kojim se priznaju kosovska ministarstva, kosovska lažna država i, na kraju, kosovska separatistička vlast.
Koje to dobro srpski narod može da očekuje, ako se povinuje Hašimu Tačiju i albanskim separatistima? Zna dobro srpski narod i pored sve medijske propagande šta ga čeka ako se odrekne svoje države Srbije. Zna dobro srpski narod da se glasanjem po kosovskim zakonima odriče onoga što ima, a prihvata ono što nema i što nikada neće imati. Zajednica srpskih opština nikada ne može biti isto što i srpske državne institucije, jer naprosto u toj zajednici nema srpskog finansiranja, nema ni srpskih zakona, nema ni Ustava države Srbije, ali zato ima i te kako kosovskih zakona, kosovskog ustava po planu Martija Ahtisarija.
Zato narod nije izašao na lažne izbore, jer dobro zna da to nisu nikakvi lokalni izbori, već izbori za izlazak iz Srbije. Umesto da uvaži upravo tu činjenicu i da se pokloni pred narodnom voljom, vlast odlazi na poklonjenje u Brisel i na dalje instrukcije kako da savlada sopstveni narod. Ako za Brisel važi Briselski sporazum, ako za Prištinu važi kosovski ustav, pa nema ničeg prečeg nego da za srpske vlasti važi srpski ustav i zakoni države Srbije. Ako je sadašnja vlast donela odluku da uvede…
(Predsednik: Vreme.)
… Evo, završavam, privremene mere u četiri opštine na severu Kosova, isto tako i vi predsedniče Narodne skupštine treba da donesete odluku i da raspišete izbore u četiri opštine na severu KiM. Tako će svi izaći, izaći će srpski narod, povešće sve svoje porodice i niko na to ne treba da ih tera.
Hvala gospodine predsedavajući, na početku želeo bih svim građanima Srbije, narodnim poslanicima i vama gospodine predsedniče Vlade da čestitam godišnjicu donošenja Mitrovskog ustava. Zahvaljujući Demokratskoj stranci Srbije, dakle donet je Ustav 2006. godine koja je danas brana dezintegracije države Srbije.
Danas ću u ovo mom izlaganju govoriti o Predlogu zakona o potvrđivanju Sporazuma između Vlade Republike Srbije i Vlade Republike Crne Gore o readmisiji. Naime, reč je o jednom veoma lošem sporazumu, gospodine predsedniče Vlade, koji odgovara Crnoj Gori i crnogorskom režimu, ali pritom ne odgovara državi Srbiji i ne odgovara državljanima Republike Srbije koji već godinama žive u Crnoj Gori.
Dakle, bez ikakve diskriminacije državljani Crne Gore veoma lako po određenoj proceduri mogu u Republici Srbiji da dobiju dozvolu za privremeni boravak, ali mogu da dobiju i državljanstvo, a pritom čuvajući svoje državljanstvo.
S druge strane, državljani Republike Srbije ne mogu u Crnoj Gori ne samo da dobiju državljanstvo Republike Crne Gore, već ne mogu gotovo da dobiju ni privremenu dozvolu za boravak. Za čuđenje je da ste prosto tako lako prošli preko ovog sporazuma, pristali na ono što se zove crnogorski jezik. Nemam ništa protiv toga da nezavisna država Crna Gora ima svoj jezik, ali šta je sa statusom srpskog jezika u Crnoj Gori? Mi svi dobro znamo da se tamo taj jezik izbacuje iz škola iz zvanične upotrebe, iako prema podacima iz 2011. godine, kada je bio popis oko 28% govori crnogorskim jezikom, a 42% govori srpskim jezikom. Dakle, tu država Srbija ne sme da ostane nema, već mora da da neki odgovor, a ne prosto tako potpisuje sporazume, prihvata određene kvalifikacije koje nažalost idu na štetu građana Srbije, državljana Republike Srbije.
Takođe, ono što želim ovde još da istaknem jeste i to da ste vi kao potpisnik Sporazuma, gospodine predsedniče Vlade, predvideli jednu neprihvatljivu terminološku razliku. Naime, u Sporazumu se kaže – državljanstvo Republike Srbije i crnogorsko državljanstvo. Dakle, u pitanju je terminološka razlika koja jeste i politička, jer na taj način mi promovišemo, prihvatamo ovim sporazumom da promovišemo crnogorski identitet države, koji po važećem Ustavu Republike Crne Gore je građanski. Zašto onda nismo rekli u ovom sporazumu i srpsko državljanstvo, ili pak da kažemo državljanstvo Republike Srbije.
Takođe u članu 2. stav 1. Sporazuma kaže se da će države potpisnice prihvatiti svako lice koje ne ispunjava uslove za ulazak i boravak u drugoj državi. Sveštenstvo i monaštvo Mitropolije crnogorsko-primorske, kao i ostalih eparhija koje imaju kanonsku jurisdikciju u Crnoj Gori doživljavaju progon od MUP Crne Gore. Oni ne mogu čak da dobiju ni privremene dozvole za boravak, a zapravo reč je o samom ministru Rašku Konjeviću sa kojim ste potpisali ovaj sporazum, kao i njegovim saradnicima koji ne rade po zakonu, već vrše progon sveštenstva i čak govore o tome da će biti deportovani. Jadna je ta država i jadan je taj sporazum, gde sveštenstvo od strane MUP Crne Gore se kvalifikuje kao pretnja za bezbednost države Crne Gore, po rezultatima njihove Agencije za nacionalnu bezbednost.
Treća stvar o kojoj hoću da govorim ovde jeste, da u samom ovom sporazumu niste predvideli pitanje Kosova i Metohije. Šta ćemo sa licem koje ne ispunjava uslove za ulazak i boravak na teritoriji Crne Gore, a sa Kosova i Metohije? U tom slučaju Podgorica će ako identifikuje takvo lice da se obrati ne Beogradu, nego Prištini. Znate zbog čega gospodine predsedniče Vlade? Zbog toga što Crna Gora ima isti ovakav potpisan sporazum sa Kosovom, kao nezavisnom državom. O tome je reč.
Dakle, vi kao i predsednik Republike u ovoj godini bili ste u zvaničnoj poseti Crnoj Gori. Da li ste pokrenuli ova pitanja? Da li ste pokrenuli pitanje jezika? Da li ste pokrenuli pitanje progona sveštenstva i monaštva u Crnoj Gori? Da li ste pokrenuli i ovo pitanje ovog sporazuma, s obzirom da ste ga potpisali gde ovi, dakle problemi o terminološkim razlozima, političkim razlozima, suštinskim razlozima kada je reč pre svega o kršenju ljudskih prava koje svakodnevno preživljavaju Srbi i srpski narod u Crnoj Gordi?
Dakle, država Srbija ostaje nema na sve probleme srpskog naroda u regionu. Vidimo šta se dešava u Crnoj Gori, vidimo šta se dešava u Hrvatskoj. Jednostavno tako pognute glave mi ne radimo na očuvanju državnog i nacionalnog interesa, a svakako srpski narod u regionu jeste državni i nacionalni interes države Srbije. To su takođe važna pitanja koja smo želeli kao poslanička grupa Demokratske stranke Srbije da ovde u parlamentu pokrenemo pored ovih pitanja detektiva i obezbeđenja, jer smatramo da je reč o lošem sporazumu, potrebno je da ga povučete i da ga uskladite sa potrebama, pre svega državljana Republike Srbije koji žive u Crnoj Gori.
Ako MUP Crne Gore vrši šikaniranje prema državljanima Republike Srbije, a s druge strane znate šta je pokazatelj toga, da upravo Upravni sud Crne Gore je taj koji rešenja takvog MUP Crne Gore odbija pokazatelj da se vrši progon. Ako govorimo o principu reciprociteta, ako Crnogorci mogu ovde da ostvaruju državljanstvo i dobijaju Republike Srbije, zašto ne mogu onda i naši u Crnoj Gori da dobiju bar privremeni boravak, ako ne mogu da dobiju samo državljanstvo.
Naravno u danu za glasanje mi nećemo podržati ovaj sporazum, kao i dakle, predloge zakona o kojima je bilo reči. Hvala.
Hvala vam.
Gospodine predsedniče Vlade, ne radi se ovde o politizaciji, nego o vrlo konkretnim problemima sa kojima se suočavaju naši državljani u Crnoj Gori. Dakle, radi se o problemima šikaniranja monaštva i sveštenstva, gde od Agencije za nacionalnu bezbednost sveštenici se proglašavaju pretnjom za bezbednost. Kakvu pretnju bezbednošću mogu da imaju monasi i sveštenstvo, o tome govorimo.
Ako država Srbija sa svoje strane učini sve da državljani Crne Gore dobiju i državljanstvo države Srbije, morate da učinite sve da to isto dobiju i naši državljani u Crnoj Gori. Vi kažete da radite na tome, ali dok vi radite na tome, tamo prolazi jedno vreme šikaniranja tog naroda, a sve sa političkom pozadinom određene grupe ljudi, odnosno crnogorskog režima.
Kada je reč o Kosovu i pominjanju ministra Jočića, moram samo da podsetim da sadašnji status KiM nije isti kao u vreme kada je ministar Jočić bio ministar policije, vi to dobro znate. Dobro znate da je 2008. godine izvršena secesija, da je 22 države priznalo nezavisnost Kosova, da Rumunija sada najavljuje, posle Briselskog sporazuma, da će da prizna Kosovo itd. Moramo na sve načine da učinimo, kada je reč i o ovim tipskim sporazumima, da zaštitimo sopstvena prava, našeg naroda na KiM i kada je reč o pravu Srba u regionu. Jer, ako tako ne učinimo, biće srpskom narodu sve teže i teže. Vidite šta se dešava u Vukovaru. Toliko je agilna srpska politika u regionu, da svaki dan lupaju table…
(Predsedavajući: Vreme.)
… i na taj način pokazuju šta misle o Srbima.
Dakle, nije reč o politizaciji, već o konkretnim pitanjima i tom principu reciprociteta. Ako Srbija čini ustupke, mora i Crna Gora.
Hvala.
Srpski narod na Kosovu i Metohiji je odbio da izađe na izbore jer je reč o izborima koje je raspisala lažna predsednika lažne države, po njihovim lažnim zakonima. Da je predsednik Skupštine Republike Srbije raspisao te izbore po zakonima države Srbije i po Ustavu Republike Srbije, svaki Srbin na Kosovu i Metohiji bi izašao i glasao na tim i takvim izborima.
Izbori su propali 3. novembra jer je srpski narod bojkotovao antidržavne izbore. Pitanje od ogromne važnosti koje danas postavljamo glasi – zašto predsednik Skupštine Srbije gazi Ustav i zašto ne raspisuje lokalne izbore na Kosovu i Metohiji? Ako su po zakonu države Srbije uvedene privremene mere u četiri opštine na severu Kosova i Metohije, jedino po našem zakonu mogu biti i raspisani izbori za te četiri opštine.
Vlast je pogazila zakon, pogazila je Ustav i prihvatila izbore Hašima Tačija, Kučija, Redžepija i to je jedina istina kada je reč o saradnji, taktici i dogovoru sa albanskim separatistima.
Potpisivanje Briselskog sporazuma stoji kao dokaz predaje Kosova koji nijedan medijski linč ne može da sakrije, ma koliko god se vlast trudila. Narod je odbacio sporazum separatističkih vlasti u Prištini i vlasti u Srbiji, bojkotovao je izbore, šaljući jasnu poruku da kao što su Srbi na Kosovu i Metohiji poštovali odluku svoje Skupštine AP Kosovo i Metohije, tako isto žele da poštuju odluku svoje Skupštine Republike Srbije da budu raspisani izbori za četiri opštine na severu Kosova i Metohije.
Kud ćete veći dokaz da su separatistički izbori propali od podataka da je u severnoj Mitrovici 90% građana bojkotovalo izbore, u Zubinom Potoku 88%, u Zvečanu 95%, u Leposaviću 84%?
Da je predsednik Skupštine Republike Srbije po svojoj ustavnoj obavezi raspisao izbore za četiri opštine na severu Kosova i Metohije, verujte, niko ne bi nagovarao Srbe na Kosovu i Metohiji da izađu na izbore.
Da je raspisala izbore, vlast u Srbiji ne bi izazivala nasilje na Kosovu i Metohiji, ne bi upadala u škole, ne bi uvodila represiju i ne bi mesecima unazad šikanirala sopstveni narod na Kosovu i Metohiji, terajući ga policijskom silom i torturom da izađe i glasa i na taj način, pre svega, da svoj glas za otcepljenje Kosova i Metohije.
Izlazak na izbore koje je organizuju albanski separatisti sa našeg, sa srpskog stanovišta, je delo državoubica. Separatističkim izborima se ubijaju država Srbija i srpske institucije na Kosovu i Metohiji koje predstavljaju bastion očuvanja države Srbije na Kosovu i Metohiji.
Mi priznajemo samo one izbore koje raspiše Skupština Srbije, a odbacujemo one izbore koji se organizuju od strane albanskih separatista. Državoubistvo predstavlja najveći zločin prema državi Srbiji i krajnje je vreme…
Koje vreme, imam još jedan minut? Molim vas da mi vratite vreme.
Kao što rekoh, državoubistvo predstavlja jedan od najvećih zločina i zbog toga je krajnje vreme da oni koji vode ovu zemlju da se urazume, da zastanu i da poslušaju glas sopstvenog naroda koji im govori da žele da poštuju Ustav Srbije i da žele da ostanu da žive u sopstvenoj zemlji.
Umesto da vodi rat protiv svog narodna, vlast treba da raspiše izbore po Ustavu Republike Srbije.
Sutra u Briselu Aleksandar Vulin slobodno može da promeni košulju, jer, hvala Bogu, Srbija nije sahranjena. Bojkotom izbora na Kosovu i Metohiji sahranjen je Briselski sporazum.
Pogrešno tumačenje. Ja sam koristio termin „državoubica“, upravo zbog toga što smatramo da ako terate sopstveni narod na Kosovu da glasa … (Isključen mikrofon.)
Gospođo predsedavajuća, gospodine ministre, dame i gospodo narodni poslanici, gospodine Selakoviću vi ste upravo sada rekli nešto što zapravo govori koliko je Demokratska stranka Srbije od samog početka bila u pravu, kada je tražila da postoji Ministarstvo za dijasporu, kao što je tražila da postoji Ministarstvo za Kosovo i Metohiju, Ministarstvo vera, itd.
Ukoliko postoje samo one nadležnosti koje može da obavlja Ministarstvo, pa zbog čega je bilo potrebno da Ministarstvo dijaspore sada svedete na nivo Kancelarije i da zapravo time pokažete da za ovu vlast ni nivo Kancelarije sada, zapravo nije onaj nivo kada je reč o dijaspori i čije nadležnosti sada preuzima Ministarstvo spoljnih poslova.
Znate, nisu naši ljudi van matice stranci, pa da se njime bavi Ministarstvo spoljnih poslova da pri tom nije reč o konzularnim poslovima. Naš narod svakako predstavlja u dijaspori jedan od najbitnih elemenata srpskog državnog i nacionalnog interesa. Upravo ti srpski državni i nacionalni interesi su tu i s druge strane, organi državne uprave su tu da bi bili zarad tih interesa, a ne zapravo obrnuto. Godinama država očekuje pomoć od dijaspore, očekuje pomoć od mladih ljudi i stručnjaka iz sveta, a šta zapravo sama država Srbija čini za svoju dijasporu. Očigledno i ovim primerom ništa, ona ignoriše značaj dijaspore i Srba u regionu.
Tačno je da je u cilju efikasnosti i uštede treba izvršiti grupisanje određenih poslova u okviru organa državne uprave. Ali, taj princip ne može biti uspostavljen na uštrb osnovnih interesa ove države. Ako ste pre samo godinu dana ukinuli Ministarstvo za dijasporu i osnovali kancelariju, pa zatim osnovali ste i uredbu sa zadatkom da vrši stručne poslove za potrebe Vlade i nadležnih ministarstava koji se odnose na praćenje položaja državljana Republike Srbije, koji žive van Srbije, zbog čega je bilo potrebno ukidati, odnosno jedan deo nadležnosti prebaciti na samo Ministarstvo spoljnih poslova, s obzirom ako znamo da i prema Zakonu o državnoj upravi, organi državne uprave nisu samo ministarstva, tako da nije bilo potrebe za tako nečim, odnosno i ako jeste trebalo je da ostane samo ministarstvo.
Ali, očigledno da se ništa ne radi slučajno, pa tako i kada je reč o ovom predlogu zakona. Jer, ako je ovakva sudbina zadesila Kancelariju za dijasporu, postavlja se onda pitanje kakva će sudbina da zadesi Kancelariju za Kosovo i Metohiju i da postavimo pitanje, da neće onda jednog trenutka zbog toga što Kancelarija ne može da obavlja određene nadležnosti, sada i Kancelariju za Kosovo lepo da prebacimo u Ministarstvo spoljnih poslova, zbog toga što samo Ministarstvo može da obavlja određene poslove i da lepo nakon 3. novembra Srbe na Kosovu i Metohiji proglasimo dijasporom.
Nažalost, još jedna sličnost kada je reč o dijaspori i Srba na Kosovu i Metohiji ogleda se i u načinu finansiranja koji je predviđen Briselskim sporazumom, a koji se ugleda upravo na Zakon o dijaspori gde će se sada Srbi na Kosovu i Metohiji od strane države Srbije finansirati preko projekata kao što se finansiraju sada Srbi u dijaspori. Znači, neće biti razlike od finansiranja srpske zajednice u Nemačkoj od načina finansiranja Srba na Kosovu i Metohiji, jer od 3. novembra ubijate srpske državne institucije na Kosovu i Metohiji i jednostavno, prema Briselskom sporazumu država Srbija više nema pravo da direktno finansira svoje institucije. Oni koji su primali plate, koji su radili u državnoj upravi, u drugim institucijama države Srbije na Kosovu i Metohiji, zdravstvu i obrazovanju, oni će sada morati da apliciraju kod svoje države za određeni projekat i ukoliko država Srbija proceni da taj projekat nije u interesu države Srbije, on ne mora da bude finansiran.
To stoji u ovom novom nacrtu Zakona o finansiranju Srba na Kosovu i Metohiji, koji je sličan sa Zakonom o dijaspori.
Gospodine ministre, mislim da ništa dobro nam ne donosi ovaj predlog zakona, zbog toga što mi čitav dan raspravljamo ovde i o hrastovima, o bulevarima, o migovima, platanima, o robijanju, a država Srbija svakog dana je sve manja i manja. Ukidamo državu Srbiju, sadašnja vlast, a pri tom ekonomska i socijalna situacija u zemlji nikada nije bila gora. Hvala.
Dame i gospodo narodni poslanici, upravo ste rekli da ne zavaramo građane Srbije i upravo zbog toga, ja ću vam reći da čovek koji sedi pored mene je najbolji ministar za Kosovo i Metohiju i to možete da pitate svakog građanina Srbije dole na Kosovu i Metohiji.
Druga stvar, ako imate sada direktora Kancelarije koji podnosi ostavku zbog Briselskog sporazuma, a sada se vraća da tera taj narod na Kosovu i Metohiji, da mora po tom Briselskom sporazumu da izađe na izbore, gde se ukidaju srpske državne institucije i gde posle 3. novembra ne postoji više država Srbija na Kosovu i Metohiji. Nemojte da vršimo takva poređenja, jer uopšte nisu pristojna.
Drugo, kada je reč o tome koliko dobro radi Kancelarija za Kosovo i Metohiju, zaista dobro radi.
Imali smo prilike da vidimo i čujemo da na registracionim listićima za lokalne izbore na Kosovu, u Srbiji, Vojvodini, gde se upisuju građani koji treba da glasaju na lokalnim izborima stoji grb lažne države Kosovo.
Ko je to dopustio? Otišao sam i pogledao Zakon o opštim izborima lažne države Kosovo i stoji tamo jasno da uslov za izlazak na izbore njihove lokalne jeste i popunjavanje tog registracionog listića.
Za vreme Vlade Vojislava Koštunice, dok je ministar za Kosovo i Metohiju bio Slobodan Samardžić, gospodine ministre, zaustavljen je Ahtisarijev plan u Savetu bezbednosti UN.
Mi ovde potpisujemo Briselski sporazum kojim se ukida država Srbija na Kosovu i Metohiji. Zato je ispravna odluka srpskog naroda Skupštine AP Kosova i Metohije da neće izaći na te izbore. To vam govori koliko je politika DSS jaka i koliku podršku ima.
Gospodine ministre, vi kažete da na terenu ljudi govore drugačije. Vi ste na teren Kosova i Metohije u svojstvu ministra, dragi gospodine Selakoviću, otišli onda kada se uveliko rukovao Dačić i Tači i kada su stvari otišle o-ho-ho, a u vreme kada je DSS vodila Srbiju i kada je prof. Samardžić bio ministar za Kosovo i Metohiju imali smo i period barikada i opsada i progona i 24. mart i da ne nabrajam dalje i dalje. Dakle, sa tim narodom smo prošli najgore. Ono što ih čeka bojim se da će biti još mnogo gore u odnosu na sve ono što je zadesio naš narod, ali hvala Bogu da taj narod razmišlja svojom glavom i da vodi državotvornu politiku i da neće izaći na te kosovske izbore kojima se ubija država Srbija.