Poslanik nije ni u jednom radnom telu.
Nema informacija o predloženim aktima.
Hvala, predsedavajuća. Dao sam jedan predlog, a tiče se toga da ovaj Zakon o izvršenju i obezbeđenju stupi na snagu sledećeg dana pošto bude objavljen u „Službenom glasniku“. Vlada je smatrala da nije prihvatljiv taj amandman, međutim moguće da u tih osam dana, kako je sada po vašem predlogu, se desi situacija da neko preda Predlog za dozvolu izvršenja i da onaj ko bi stekao benefit od ovog zakona može biti doveden u situaciju da se sprovede ono što nije želja zakonodavca koji je predložio ovaj zakon.
S obzirom da ste vi to tako smatrali ja ću naravno u danu za glasanje, kao i sve moje kolege poslanici iz vladajućih stranaka, podržati ovaj zakon.
Samo bih javnost Srbije hteo da upoznam i podsetim, zapravo, da je Zakon o javnim izvršiteljima, donet 2011. godine, da je stupio na snagu 2012. godine, dakle, pre nego što je ova vladajuća koalicija osvojila i preuzela vlast u Srbiji. Toliko o brizi onih koji su derivati stranaka koje su usvojile Zakon o javnim izvršiteljima, a mi smo 2015. godine i 2019. godine modelirali ove zakone. Ako se javnost u Srbiji seti, imali smo tada štrajk advokata 2014. godine do 2015. godine, između ostalog i zbog notara, ali su tada bili uključeni, vezano za Zakon o javnim izvršiteljima. Tada smo u mnogome redukovali njihova ovlašćenja, ali priznaćete kao i u svakoj profesiji imate ljude koji zloupotrebljavaju svoju profesiju, to su i mnogi izvršitelji uradili. Mnogi su razvlašćeni, mnogi krivično odgovaraju, mnogi su pohapšeni. To je dokaz da ova vlast čini sve na poštovanju prava i pravde u Srbiji. Ovaj zakon će pomoći ljudima da sačuvaju svoj dom. U tom smislu, je podrška SNS neupitna. U danu za glasanje ćemo potvrditi, odnosno izglasati ovaj zakon. Hvala.
Gospođo predsednice, dame i gospodo ministri, poštovane kolege i koleginice narodni poslanici, uvaženi građani Republike Srbije.
Hoću da podelim s vama utisak koji smo svi mi narodni poslanici stekli juče, a to je da je cela Vlada na čelu sa predsednikom Đurom Macutom bila prisutna u ovom parlamentu, da je pokazala jedinstvo, pokazala kompaktnost, pokazala da je jedna ekipa koja zajedno radi u jednom cilju, a to je da Srbija svakoga dana napreduje, da Srbija svakoga dana uradi po jedan korak ka tome da građani žive bolje.
Ovu sednicu je predsednika parlamenta zakazala na predlog više zakonskih projekata koje je ova Vlada uradila i predala parlamentu, ali bih podsetio da je inicijativu za sve ove zakone o kojima ćemo raspravljati u ovih nekoliko nedelja dao sam predsednik Republike Aleksandar Vučić, a da smo u toku ove godine imali takođe veliki broj zakona koji su u korist građana Srbije, najpre mladih, gde smo usvojili Zakon o jeftinim kreditima. To se već realizuje sa velikim brojem ljudi koji su zainteresovani da kupe stan, a da krediti, odnosno učešće za kredite bude minimalno.
Takođe smo usvojili alimentacioni Zakon o alimentacionom fondu koji smo čekali dugo i koji daje mogućnost da samohrani roditelji budu, ukoliko imaju problema sa bivšim bračnim partnerom ili vanbračnim mogu da naplate alimentaciju prinadležnosti koje im pripadaju od tog fonda, a da onda država preduzme određene korake prema ljudima koji su dužnici.
To je sve naišlo na pozitivan odjek svih građana u Srbiji i u tom tonu nastavljamo i sa ovom sednicom.
Mi danas imamo Predlog zakona o posebnim uslovima za evidentiranje i upis prava na nepokretnostima. Ja bih tu izrazio jednu sugestiju, a to je da mnogi upotrebljavaju izraz da se radi o legalizaciji, a zapravo to nije legalizacija, to je evidentiranje svih bespravno izgrađenih objekata u Srbiji i njihov upis u Katastar nepokretnosti. Na taj način svaki građanin koji ima objekat će biti upisan u Katastar i na taj način steći mnoga prava koja do sada nije imao, a to su prava da tu nepokretnost otuđi, da na tu nepokretnost stavi hipoteku, da ta nepokretnost njemu služi kao dokaz njegovog materijalnog stanja. Dakle, 4.800.000 objekata koji su do sada evidentirani će biti na ovaj način biti upisani u Katastar i to pravo svojine od tog trenutka će važiti za one titulare.
Verovatno da u Srbiji ima još nepokretnosti osim ovih 4.800.000. Imate puno predela u kojima zbog okoline, zbog šume ili toga da ne može da se snimi i da se vidi objekat, ali će onda dati se mogućnost tim vlasnicima da to prijave Agenciji i da Agencija nakon toga izda upitnik koji će biti popunjen. Ja očekujem da tu malo bude problema, jer to obraćanje E-poštom je komplikovano za ljude, naročito ljude sa sela, uglavnom su kod nas ta staračka domaćinstva. Apelujem prema ministarstvu da učini podzakonskim aktima i da obaveže Agenciju da ona učini korak i pomogne svim tim ljudima upravo zbog toga što su neuki, a zbog neukosti zaista bi bila šteta da oni ne mogu da ostvare ovo idealno pravo koje im se sada ukazalo.
Što se tiče nadoknade, seoske sredine će plaćati 100 evra za upis u katastar. To je nekih 70% ovih objekata, sa pratećom infrastrukturom i tamo je potpuno jasno i taksativno nabrojano za opštine koje imaju do 50.000, za opštine koje imaju preko 50 do 100 i za grad Beograd. Mislim da je to više nego pravično. Imate jedan raspon od seoskog domaćinstva u, recimo, Poljanici tamo kraj Vranja, do Beograda, odnosno opština koje su u centralnom delu Beograda, gde se plaća 1.000 evra. Priznaćete, to apsolutno neće opteretiti kućni budžet, a rešiće mnoge probleme.
Ovaj zakon ste vi predložili, a mi ćemo kao narodni poslanici i moja poslanička grupa sigurno usvojiti, jer je u isključivom interesu širokog sloja građana Srbije i oni to dobro znaju.
Ovo što slušamo od strane opozicije, ako pogledate sada prekoputa, nema možda njih desetak ili 12. Toliko o toj njihovoj brizi. Dođu ovde, oni liju krokodilske suze, navodno su zabrinuti, apsolutno to rade i na odborima u kojima sam ja, to je Odbor za ustavna pitanja i zakonodavstvo, dođu, ispale nekoliko parola svojih stranaka na ivici cenzusa, ustanu i odu i baš njih briga da li ćemo mi usvojiti i da li će ovo biti na korist građana Srbije.
Ponavljam, sve što radimo u ovom mandatu ovog parlamenta je u isključivom interesu građana Srbije.
Takođe bih istakao i ovaj Predlog zakona o dopunama Zakona o izvršenju i obezbeđenju. Gospodine ministre, davno ljudi u Srbiji očekuju ovakav predlog. Nastao je zaista jedan ogroman problem za ljude koji su izuzetno lošeg materijalnog stanja, a dužni su nekad i za nešto što nisu znali, imate puno tih predloga za dozvolu izvršenja koji su spavali u sudovima, pa kada smo usvojili Zakon o javnim izvršiteljima, oni su to dobili, ali mnogo kasnije, na sve te iznose je narasla kamata, narasli su troškovi postupka i to su enormne cifre.
Međutim, morate da napravite jedan balans između poverioca i dužnika. Nemoguće je da sad sva prava date dužniku, a da poverilac plati čitav ceh svega toga. Taj balans mora da se postigne. Zato ste i postavili ove uslove, da stanovi do 60 kvadrata, da stanovi moraju biti u isključivom vlasništvu dužnika i moraju biti u vlasništvu pet godina pre toga, a da ova adresa nije pasivizirana. Ovo je posebno važno jer mnogi dužnici su se bili izveštili, pa su pasivizirali svoje adrese, ne bi li izbegli plaćanje onoga za šta su dužni.
Takođe jako bitno je da ste napravili tu procenu da ukoliko dug, ali samo glavni dug, ne prelazi polovinu vlasništva ovog stana, on može biti izuzet kao predmet izvršenja u ovom postupku i ono što je takođe važno je da izvršni dužnik tri godine pre toga nije otuđio drugu imovinu, da li je to ugovorom o doživotnom izdržavanju, da li poklonom, da li kupoprodajom, jer na taj način bi on izbegao ovo o čemu sam ja pričao.
Ja sam dao jedan amandman i predložio sam da ovaj zakon stupi na snagu sutradan posle objavljivanja u „Službenom listu“, jer mislim da u tih osam dana može doći do jedne zaista apsurdne situacije, da neko preda predlog za dozvolu izvršenja, a radi se upravo o ovakvom stanu koji ispunjava sve ove uslove koje ćemo mi usvojiti, a da u isto vreme se nastavi to izvršenje. Imamo zakon koji ga oslobađa tog dugovanja, odnosno zaštićuje njegovu imovinu ili jedini dom u kome on živi, a da da on to pravo ne može da iskoristi. Mislim da je to prihvatljivo. Vi ćete razmisliti na Vladi šta ćete i kako ćete.
Rekao bih da, još jednom, a to je jako bitno, da poslanička grupa i cela SNS čini sve da bude bolje svim građanima Srbije. Na tome ćemo istrajati. Svaki predlog koji u ovu Skupštinu uđe od Vlade Srbije biće prihvaćen od poslanika i mi ćemo u danu za glasanje u svakom slučaju se izjasniti za.
Takođe bih nešto rekao za jedan snimak koji smo videli neki dan. Jedan gospodin se nekoliko sati pre pada nadstrešnice u Novom Sadu manekenski 1. novembra 2024. godine prošetao kuckajući neke poruke na telefonu. Pazite,1.novemra obučete kratku majicu i pođete za Beograd i dođete tamo u petnaest do devet, a pođete mnogo kasnije tim vozom. Sve je to simptomatično. Ja postavljam pitanje samo, i to mi je palo na palo na pamet onog dana kad sam video taj snimak, šta bi se desilo da sam ja bio na tom snimku? Evo, šta bi se desilo - bio bih sigurno pozvana informativni razgovor, bio bih neko kome će biti izuzet telefon da bi se utvrdilo sa kim sam komunicirao u tom periodu. To se radi u svakoj ozbiljnijoj državi gde ozbiljniji tužilac radi svoj posao. Znam da bih morao na detektor laži da kažem gde sam bio, sa kim sam kontaktirao i kako to da se to meni desi. To se nije desilo dotičnom gospodinu, ali zato je on mogao onako nekoliko dana da prospe one fekalije i da unizi Gradsku skupštinu u Novom Sadu.
Takođe, vrlo je simptomatično kako može da nadstrešnica padne kao mišolovka, kako je moguće da sedam sajli u istom trenutku, u istoj sekundi pukne i padne poput mišolovke?
Pošto je ova istraga bila traljavo vođena, jedino što je brzo urađeno to je da je sav materijal, sav dokazni materijal sklonjen sa lica mesta po nalogu višeg tužioca i ako sada odbrana, a uradiće to sigurno, traži novo veštačenje, biće onemogućen novi tim veštaka da uradi nalaz i mišljenje jer nema materijalnih dokaza.
Nekome se čini da ja pričam ovako slučajno, ali reći ću vam. Trideset osam godina sam u advokaturi i ova pitanja što postavljam nisu retorička, nisu zbog ove Skupštine, nego zbog toga što želim da se zapiše da je čitav taj događaj više nego sumnjiv i da tužilaštvo mora sveobuhvatno da istraži jedan događaj, ne može da ga usmerava, ne može da sklanja snimak ne sme da smanjuje snimak i ne sme materijalne dokaze da sklanja.
Sa druge strane, ono što je pozitivno i što hoću da kažem, pošto dolazim iz Vranja, pričamo o Grdeličkoj klisuri, koja je bila klisura smrti, koliko je Srbija napredovala ja vam kažem da ja sada od Vranja do Beograda dođem za manje od tri sata. Milioni vozila prolaze onih turista iz zapadnog sveta ka Grčkoj, ka Makedoniji, nema sudara, nema udesa, nema izgubljenih života.
Ako to nije dobro, verovatno da taj ne shvata šta znači ozbiljnost ljudskog života. Imam utisak da opozicija koristi svaku nesreću, sve što je negativno i što se desi i slučajno ili namerno pripisuje se stranci na vlasti, kao da smo mi neka kriminalna organizacija, a čujemo to od ovih navodno opozicionih poslanika, koji će nas gledati na televiziji nakon sledećih izbora od kuće. Hvala Bogu, doći će neki novi ljudi, oni koji vole državu i koji se zalažu za nju.
Takođe bih se na kraju zahvalio i predsedniku Republike, kao i ministru finansija, što je odobren projekat rekonstrukcije Osnovne škole „Dositej Obradović“ u Vranju. Ta škola i ta rekonstrukcija će koštati pet miliona evra. Škola će biti na ponos svih građana Vranja i Pčinjskog okruga, kao i čitave Srbije, jer mislim da će biti jedna od najboljih i najopremljenijih osnovnih škola na Balkanu. Radovi teku dinamikom koja je predviđena i ja sam sa tim apsolutno zadovoljan, a samim tim i građani Vranja.
Zbog toga, na kraju evo kažem, podržaćemo ove zakone, glasaćemo za njih i živela Srbija.
Gospođo predsednice parlamenta, dame i gospodo iz Vlade gospodina Macuta, dame i gospodo narodni poslanici, poštovani građani Republike Srbije, gospođo Brnabić, imate zahvalnost od mnogih mojih klijenata, naročito klijentkinja, za predlog ovog zakona.
Takođe, velika zahvalnost i predsedniku Republike Aleksandru Vučiću koji je inicirao donošenje ovakvog jednog zakona, koji je jedan od najplemenitijih zakona, u kojem ću ja učestvovati u Danu za glasanje.
Dakle, ovaj zakon ćemo mi iz SNS, a naravno i svi naši koalicioni partneri, da podržimo, da glasamo za njega i da zatražimo zapravo da što pre stupi na snagu, jer će on učiniti mnogo dobrih stvari za bračne partnere koji imaju probleme dugi niz godina u nemogućnosti da naplate alimentaciju, odnosno doprinos bračnog druga ili vanbračnog druga koji je na to obavezan presudom.
Ono za šta sam se javio jeste, i uopšte me ne čudi da predlagači ovog amandmana na član 8. se nisu javili da ga obrazlože, zato što se radi o tzv. zamci i zbog toga niko nije ustao da obrazloži ovaj amandman, a radi se o sledećem. Privremeno izdržavanje određuje se u iznosu koji je na ime izdržavanja određen izvršnom ispravom. Izvršna isprava je presuda pravosnažna i izvršna na osnovu koje se daje predlog za dozvolu izvršenja, a javni izvršitelj donese rešenje, dostavlja se dužniku itd.
To ovako lepo zvuči, međutim, zamka je u sledećem. Ovo bi otvorilo pandorinu kutiju i mogućnost da mnogi bračni parovi koji su na ivici neke socijalne bede ili siromaštva mogu da krenu u masovne razvode, tako što će sporazumnim predlogom za razvod braka se razvesti, a da pre toga onaj ko će biti obavezan presudom otuđi svu imovinu ili može čak i tim sporazumom da kaže da sva imovina pripada njegovoj supruzi ili suprugu, zavisno kako se budu dogovorili, i da se on obaveže, dakle onaj ko nema niša, ko ne radi nigde, da plaća, recimo, 100, 200, 300 hiljada dinara. Sudija je limitiran interesima dece, Centar za socijalni rad takođe, i postoji zaista mogućnost za zloupotrebu da takva presuda bude doneta, a onda bi takva izvršenja i takvim izvršenjima bio zatrpan, ovo što smo ovim zakonom predvideli, ovaj Alimentacioni fond.
To bi opteretilo budžet Republike Srbije u enormnom iznosu. Iako je u ovom trenutku Vlada predvidela 500 miliona dinara za sledećih šest meseci, ali kada već imate jedan zakon, onda morate da taj Alimentacioni fond napunite i plaćate ono što ste se zakonom obavezali.
Zato je ova stranka predložila sve ove amandmane, naravno, znajući da će biti odbijeni. Za ovaj se nadala da će možda biti prihvaćen. Međutim, ja sam i sa vama neki dan, zapravo jutros popričao i vi ste veoma pametno, veoma mudro zaokružili i niste dozvolili da veći iznos bude od polovine minimalne zarade, a to je u ovom trenutku u Srbiji negde oko 50.000 dinara, što će reći 25.000 dinara je ono što će biti dato ljudima koji ne mogu da naplate preko izvršitelja. To je s jedne strane pošteno, a s druge strane i humano.
Ja ću kao narodni poslanik glasati za ovaj zakon. Naravno, tražim odbijanje ovog amandmana kako ga niste prihvatili. Sa druge strane, Srbiju niti može neko, niti ima snage, niti će to uspeti, da zaustavi. Srbija ide dalje.
Vi ste pominjali onu „Blokadnu kuharicu“. E, u toj „Blokadnoj kuharici“ nema neke izreke, ali ima u jednoj grupi TNT iz Hrvatske, gde su pobegli ovi teroristi koji su pokušali da 15. marta izazovu krvoproliće u Srbiji, da ih Hrvatska čuva, ali tamo kaže, u toj grupi ima jedan vickasti lik koji kaže: „Ako kanite pobjediti ne smete izgubiti“. Prevedeno na srpski, to znači da ukoliko želite da pobedite ne smete da izgubite.
Sada, meni u ova tri dana nije jasno kako neko ko je izgubio proglašava sebe za pobednika. Ovo je jedna poruka njima. Zaista, gospodo, ako želite da pobedite ne smete da izgubite. Vi ste izgubili u Kosjeriću, vi ste izgubili u Zaječaru i nema vam pomoći. DŽabe ovo što se dobacuje – u Vranju. Odlično i hvala kolegi iz Vranja. U Vranju su na izborima za mesne zajednice, za savete mesnih zajednica potučeni do nogu. Zapravo i nisu potučeni do nogu, jer oni uopšte u tome nisu ni učestvovali, nijednog kandidata nisu imali za savete mesnih zajednica.
Imali su ljude koji su pokušali da sruše kutije, koji su hteli da materijal koji su uzeli sklone, rizikujući da čine krivična dela. Ali zašto da ih ne čine, kada imamo sudstvo koje posle događaja u Novom Sadu, u Beogradu, u Nišu, uhapsi policija, dovede u tužilaštvo i po onom principu sportskog ribolovstva – upeca ih, poljubi i pusti?
Srbija ima veliki problem sa pravosuđem u Srbiji. To je tema o kojoj ćemo ozbiljno razmišljati i ozbiljne promene se očekuju. Najgore je što oni koji su 2009. godine potpuno devastirali pravosuđe, tako što su preko 1.000 tužilaca i sudija sklonili, a iz opštinskih odbora Demokratske stranke su dolazila mišljenja ko može biti tužilac, ko može biti sudija, ko ne sme da bude. Mi smo svojevremeno i čitali nekakve izveštaje Opštinskog odbora iz Vlasotinca i drugih opštinskih odbora Demokratske stranke i kada nam oni kažu da mi utičemo na tužilaštvo i sudije, to je zaista groteskno, jer mi nismo promenili nijednog sudiju, nijednog tužioca. Svi su izabrani u nekakvom postupku koji je zakonom predviđen, a moje mišljenje je da je napravljena greška prilikom promene u oblasti pravosuđa, jer smo sada potpuno otuđili pravosuđe od kontrole zakonodavne vlasti, odnosno od Skupštine i zato nam se događaju ove svari. Pravosuđe nije pod uticajem niti izvršne vlasti, niti zakonodavne, a pod čijim uticajem je moraće da se utvrdi.
Prema tome, Srbije ide dalje. Ne možete, gospodo, da je zaustavite, koliko god se trudili. Žao mi je, imaćete sledeću priliku u Negotinu, mada ćete tamo još gore da prođete nego što ste u Zaječaru. Ponavljam, Srbiju niko ne može da zaustavi i ne sme da zaustavi. Živela Srbija.
(Vranje, 24.08.2022.)
Funkcija | Državni organ, javno preduzeće, ustanova, druga organizacija | Izvor prihoda | Interval | Neto prihod | Valuta | Vreme obavljanja / od-do |
---|---|---|---|---|---|---|
Narodni poslanik | Narodna skupština Republike Srbije | Republika | Mesečno | 70000.00 | RSD | 01.08.2022 - |