VESNA IVKOVIĆ

Socijalistička partija Srbije

OSVRT OTVORENOG PARLAMENTA

Vesna Ivković je do sada dva puta bila narodna poslanica. Prvi put u 11. sazivu, od 2016. do 2020. godine, i drugi put 12. sazivu, od 2020. do 2022. godine.

U 12 sazivu bila je članica Odbora za ljudska i manjinska prava i ravnopravnost polova, i zamenica člana Odbora za zdravlje i porodicu.

Tokom 12. saziva imala je 22 obraćanja u plenumu, jednom je tražila obaveštenja i objašnjenja, a u postavljanju poslaničkih pitanja Vladi Srbije nije učestvovala nijednom. Na redovnim zasedanjima u Skupštini je provela 633 sata, i učestvovala u glasanju o 367 akata, od čega je 366 puta glasala “Za”.

U 13. sazivu izabrana je za poslanicu kao 35. na listi IVICA DAČIĆ – PREMIJER SRBIJE, mandat joj je potvrđen 26.10.2022. godine.

U 13. sazivu deo je poslaničke grupe IVICA DAČIĆ - Socijalistička partija Srbije (SPS). Članica je Odbora za administrativno-budžetska i mandatno-imunitetska pitanja.

BIOGRAFIJA

Rođena je 1960. godine. Živi u Smederevu. Po zanimanju je specijalistkinja medicine rada.

Bila je direktorka Doma zdravlja u Smederevu.

Članica je Glavnog odbora Socijalističke partije Srbije
Poslednji put ažurirano: 08.01.2023, 14:41

Osnovne informacije

Statistika

  • 22
  • 1
  • Nema pitanja koja su upućena poslaniku

Treće vanredno zasedanje , 10.07.2023.

Poštovani predsedniče Narodne Skupštine, poštovani ministre, poštovane koleginice i kolege narodni poslanici, poštovani građani Republike Srbije, Rade Basta izabran je na funkciju ministra privrede odlukom Narodne Skupštine Republike Srbije o izboru članova Vlade na predlog mandatara, odnosno predsednice Vlade gospođe Ane Brnabić. Za člana ove koalicione Vlade je predložen od strane koalicije Socijalistička partija Srbije i Jedinstvena Srbija kao kadar Jedinstvene Srbije. To je bilo u oktobru 2022. godine.

Danas pak na dnevnom redu ovog vanrednog zasedanja je predlog premijerke za razrešenje Radeta Baste sa pomenute funkcije, a opet na predlog koalicije koja ga je i predložila za ministra. Razlozi zbog kojih se traži njegovo razrešenje poznati su javnosti, a suštinski to je iznošenje u javnosti stavova koji su suprotni državnoj i nacionalnoj politici koju sprovodi Vlada Republike Srbije i u suprotnosti sa stavovima Socijalističke partije Srbije i Jedinstvene Srbije kao državotvornih partija, koje u Vladi daju pun doprinos strateškim interesima Srbije i našeg naroda što je osnova i politička programa i SPS-a i JS-a.

Za Jedinstvenu Srbiju, kako je izjavio gospodin Palma, Rade Basta nije više član Jedinstvene Srbije kao ni ministar u Vladi Republike Srbije, jer je naneo veliku političku štetu. Za nas Socijaliste koji smo dugogodišnji koalicioni partner sa Jedinstvenom Srbijom i uspešno sarađujemo ostaje samo da se složimo sa koalicionim partnerom i njegovom odlukom. Uostalom, u izbornoj kampanji, kako je naveo uvaženi ministar Đorđe Milićević, koalicija SPS i Jedinstvena Srbija zalagala se za neuvođenje sankcija Rusiji, ako je neko učestvovao u toj kampanji onda je logično da i posle nje zadrži takav stav.

Vlada Republike Srbije je jedan i treba da bude jedinstven tim koji donosi zajedničke odluke u interesu Republike Srbije i njenih građana. Verovatno i unutar Vlade ima različitih mišljenja koja se argumentovano sučeljavaju, ali se na kraju usvaja zajednički stav ili odluka po pitanjima koja su od interesa za državu i njene građane.

Ako međutim dođe do pojedinačnih iskakanja kako bismo rekli solističkih nastupa pojedinih članova koji se razlikuju od usvojenih odluka Vlade, onda se potpuno narušava obaveza poštovanja usvojenih odluka ili akata kao što je to u ovom slučaju i onda kao u nekom orkestru koji deluje kao raštimovani čuju se disonantni tonovi. To naravno zbunjuje i građane koji očekuje od svakog člana Vlade da odgovorno vrši svoju javnu funkciju. U ovom slučaju imamo jedno soliranje koje nije u skladu sa državnom politikom koju vodi Vlada Republike Srbije i to sada kada nam je potrebno jedinstvo više nego ikada.

Basta traži da se članovi Vlade dele po pitanju mišljenja o sankcijama Ruskoj Federaciji što nije stav ni Socijalističke partije Srbije, ni Jedinstvene Srbije, niti je stav Vlade Republike Srbije. Njegov postupak se tumači kao udaljavanje od državne i koalicione politike.

Socijalistička partija Srbije pre svega je državotvorna partija koja interese države stavlja iznad partijskih, jer kako kaže predsednik Socijalističke partije Srbije Ivica Dačić – jedna je država Srbija, a partija ima mnogo. Zato je Socijalistička partija Srbije i njen lider protiv takve politike koja šteti državi.

Navešću reči našeg predsednika SPS-a Ivice Dačića i ministra spoljnih poslova koji kaže da Socijalisti čvrsto podržavaju stav Saveta za nacionalnu bezbednost, utvrđen na sednici prošle godine da Srbija osuđuje kršenje teritorijalnog integriteta Ukrajine, ali da nije za uvođenje sankcija Rusiji. Srbija je jedna od retkih zemalja u Evropi koja nije uvela sankcije. Zašto? Zato što vrlo dobro znamo šta znače sankcije za jednu zemlju, jer smo ih i sami iskusili na svojoj koži.

Nacionalni interes Republike Srbije i njena budućnost treba da budu prioritet svim političkim akterima u Republici Srbiji.

Što se tiče Socijalističke partije Srbije na čelu sa našim liderom Ivicom Dačićem, mi podržavamo politiku predsednika Aleksandra Vučića dokle god se ona zasniva na nacionalnim interesima Srbije, odnosno na odbrani državnog suvereniteta i teritorijalne celovitosti, dok se bori za Kosovo i Metohiju i naš narod koji opstaje uprkos svim pritiscima sa svih mogućih svetskih strana i dok je njen prioritet budućnost Srbije i bolji život njenih građana.

U danu za glasanje Poslaničke grupa Socijalističke partije Srbije glasaće za pomenuti predlog. Hvala.

Treće vanredno zasedanje , 27.06.2023.

Poštovani predsedniče Narodne skupštine, poštovane koleginice i kolege narodni poslanici, pitanje postavljam ministarki zdravlja, a ono glasi – da li se planira izgradnja Zavoda za javno zdravlje u Smederevu?

Pitanje se odnosi i na zdravstvenu ustanovu koja se bavi javnim zdravljem, značajne oblasti medicine koja se bavi obezbeđivanjem zdravstvene dobrobiti i za celokupno stanovništvo primenom multidisciplinarnog pristupa.

Svetska zdravstvena organizacija je javno zdravlje definisala kao veštinu i naučni pristup u sprečavanju bolesti i produžavanju životnog veka i promociju zdravlja putem organizovanih napora društva.

Naše zdravstveno zakonodavstvo uredilo je načelo i organizaciju zaštite javnog zdravlja, a u sistemu institucija nalaze i zavodi za javno zdravlje. U Zakonu o zdravstvenoj zaštiti navedeno je taksativno koji su sve zadaci ovog tipa zdravstvene ustanove. Zavod za javno zdravlje, između ostalog vrši mikrobiološke, parazitološke, serološke, fizičko-hemijske, hemijske i toksikološke preglede ispitivanja u vezi sa dijagnostikom zaraznih i ne zaraznih bolesti, proizvodnjom i prometom životinjskih namirnica, kao i pregledom ispitivanja vode, vazduha, buke, zemljišta, otpada i predmeta opšte upotrebe. Zavod može obavljati i poslove i dezinsekcije i deratizacije, ako na području za koje je osnova ne postoji ustanova u javnoj svojini koja obavlja te poslove.

Cilj javnog zdravlja je produženje života, te se u tom smislu kroz organizovane napore zajednice za zaštitu životne sredine razvijaju zdravstvene aktivnosti na sprečavanju bolesti i to unapređenjem fizičkog i mentalnog zdravlja, kroz kontrolu infekcija u zajednici, edukaciju o ličnoj higijeni, razvojem socijalnih mehanizama i drugo.

Ukratko, javni zdravlje je nauka i praksa zaštite u unapređenju zdravlja u lokalnoj zajednici putem preventivne medicine, zdravstvenog vaspitanja, kontrole zaraznih bolesti, sanitarnog nadzora i praćenje ekoloških hazata.

Zdravlje je stanje potpunog fizičkog, mentalnog i socijalnog blagostanja, a ne samo odsustvo bolesti i nesposobnosti. Zdravo stanovništvo je neophodno za postizanje strateških, socijalnih i ekonomskih ciljeva svakog društva i države i zato su brojne akcije u oblasti javnog zdravlja, kolektivni napor od strane zajednice, odnosno države, usmeren ka pojačavanju kontrole nad determinantama zdravlja, kao i njegovog unapređenja.

Zato svaka, pa i naša država nalazi svoj interes u oblasti javnog zdravlja i maksimalno pruža podršku za unapređenje ove oblasti. Prethodnih godina u toku pandemije virusom Kovid – 19 uvideli smo koji je značaj ovog tipa zdravstvenih ustanova, a sve je veća procena koja već kruži kako će svet biti suočen sa sve više epidemija, pa i pandemija, te je otuda i povećana potreba za ovakvim vidom zdravstvene zaštite, odnosno za ustanovama kakvi su zavodi za javno zdravlje.

Zakonom o zdravstvenoj zaštiti, članom 101. definisano je da Zavod za javno zdravlje osniva Republika Srbija, a na teritoriji autonomne pokrajine autonomna pokrajina.

Definisano je da je Zavod zdravstvena ustanova koja se osniva za više jedinica lokalne samouprave za teritoriju grada autonomne pokrajine, kao i za teritoriju Republike Srbije, u skladu sa planom mreže.

Kako dolazim iz grada Smedereva, želela bih da ukažem na činjenicu da je planom mreže iz ranijih godina Smederevo bilo planirano za izgradnju ove ustanove, a ima dosta razloga za to da Smederevo dobije Zavod za javno zdravlje za opštine ovog okruga.

Grad Smederevo je središte Podunavskog okruga, grad koji je postao ne samo značajan privredni centar, već i jedna od važnih turističkih destinacija na Dunavu, kao međunarodnoj reci. Sve je više ugostiteljskih i drugih objekata koji imaju potrebu i zakonsku obavezu da obavljaju sanitarne i druge neophodne preglede u Zavodu za javno zdravlje, što se za sada radi u Zavodu za javno zdravlje u Požarevcu, koji pokriva teritorije dva okruga Braničevskog i Ponudavskog.

Napominjem da je Podunavski okrug jedan od retkih koji nema zavod za javno zdravlje. Velika je važnost ovakve zdravstvene ustanove za ceo Podunavski region koji je jedan od retkih regiona u Republici Srbiji, koji nema Zavod za javno zdravlje, a kome gravitira preko 200 hiljada stanovnika.

Treba imati u vidu i činjenicu da zavodi najveći deo svojih potreba finansiraju sami, vršeći veliki broj zdravstvenih usluga, tako da i u tom smislu postoji finansijski benefit za lokalne samouprave, za čiju teritoriju se zavod osniva. U ovom slučaju, to su osim Smedereva i opština Velika Plana i Smederevska Palanka.

Iz svih navedenih razloga, želim da postavim pitanje Ministarstvu zdravlja, imajući u vidu da je ranijim planom zdravstvenih ustanova planirano osnivanje i izgradnja Zavoda za javno zdravlje u Smederevu, kako bi stanovništvu ovog okruga bile dostupnije ove usluge ove ustanove, da li Ministarstvo planira u skorije vreme i da li može da realizuje ovaj projekat? Hvala.

Treće vanredno zasedanje , 13.06.2023.

Poštovani predsedniče Narodne skupštine, poštovane koleginice i kolege narodni poslanici, poštovani građani Republike Srbije. Narodna skupština je uvrstila u dnevni red sednice Predlog odluke o obrazovanju Anketnog odbora radi utvrđivanja činjenice i okolnosti koje su dovele do masovnih ubistava u Osnovnoj školi „Vladislav Ribnikar“ i ne teritoriji Smedereva i Mladenovca u Malom Orašju i Duboni.

Utvrđivanja propusta u vršenju nadležnosti ako ih je bilo i preduzimanja odgovarajućih radnji, utvrđivanja odgovornosti nadležnih lica i predlaganje mera. Anketni odbor će se prema predlogu koji je pred nama obrazovati iz reda narodnih poslanika, predstavnika svih poslaničkih grupa u Narodnoj skupštini, a u roku predloženom u odluci treba da izvrši zadatak i podnese izveštaj Narodnoj skupštini sa predlogom mera. U tekstu odluke navedeno je šta je sve zadatak i dužnost Anketnog odbora, slažemo se sa tim da kao Narodna skupština obrazujemo ovaj Anketni odbor iz jednog jedinog razloga, a to je da saznamo sve činjenice i okolnosti pod kojima su se desile ove dve velike tragedije. Anketni odbor će u roku od 30 dana da prikupi sve relevantne podatke i činjenice za rasvetljavanje okolnosti pod kojima su izvršena dva nezapamćena masakra, a i činjenica koji Anketni odbor bude prikupio treba da proistekne predlog mera kojim bi se smanjili svi prepoznati rizici od ovakvih pojava u društvu.

Naravno, Anketni odbor ne može da zameni istražne i pravosudne organe. Nažalost, prvi put u našoj zemlji desio se masakr u školi koji je počinio dečak od 13 godina. Konstatovali smo da smo svi kao društvo odgovorni i da svi kao društvo i država moramo da sagledamo najpre uzroke, a potom i posledice ovakvih događaja. Kako bismo mi lekari rekli – prevencija je uvek delotvornija od lečenja posledica. Isto tako napominjem, da moramo prestati da politizujemo ove dve tragedije, odnosno kako jedan od roditelja poginulog deteta reče – „Krvavu bajku 21. veka“ koja su nam pokosila mladost, koja bila na početku života. Budimo i danas na visini zadatka, opravdajmo svoja poslanička mesta. Bavimo se ovom temom odgovorno i dostojanstveno i to dugujemo i postradalima i njihovim porodicama koje tuguju i treba da žive sa neopisivim bolom.

Želim da istaknem to što su u najtežim trenucima nakon masakra država i državno rukovodstvo hitno reagovali, Vlada je odmah nakon tragedije u Osnovnoj školi „Vladislav Ribnikar“ formirala Radnu grupu za podršku mentalno zdravlje i sigurnosti mladih kako bi se najhitnije pružila psihološka podrška svima koji su bili neposredno traumatizovani. Takođe, na predlog predsednika Republike Vlade usvojila niz hitnih mera za sanaciju posledica ovih zločina, to su pre svega uvođenje moratorijuma za izdavanje, držanje, nošenja oružja u sledeće dve godine, hitna revizija svih izdatih dozvola za držanje i nošenje oružja kao ispunjene zakonskih uslova za smeštaj i čuvanje oružja odvojeno od municije kao i sprečen pristup maloletnim i neovlašćenim licima. Izvršiti kontrolu svih streljana, zabrana programa u kojima se emituje nasilje, šestomesečni testovi za narkotike u srednjim školama, formiranje posebnih službi i timove za vršnjačko nasilje i druge mere.

Jedna od mera na kojoj se još ranije radilo jeste i platforma „Čuvam te“ koja ima za cilj koordinaciju i jačanje intersektorske saradnje svih nadležnih institucija u borbi protiv vršnjačkog nasilja i svih drugih oblika nasilja u vaspitno- obrazovanim ustanovama, bilo da je u pitanju nasilje prema deci, bila prema zaposlenima u obrazovanju. Ovu platformu koriste nadležni organi, institucije i građani.

Ovom prilikom bih se osvrnula na neku od budućih zadataka preventivnog karaktera, a složićemo se da je jedan od kamena temeljca formiranja ličnosti deteta – porodica. Pa, je tako porodici važna karika u prevenciji nasilja, zato po mom skromnom

mišljenju kao društvo moramo raditi na osnaživanju porodice kao osnovne ćelije društva. Stara izreka kaže da je zrela porodica, jednaka zdravo društvo, porodica je ono što nas oblikuje, ono što utiče na nas tokom odrastanja. Porodica je smisao života i najbitnija ljudska zajednica i okruženje u kome smo prvi put bili voljeni i naučeni da volimo. Citiraću jednog nepoznatog autora koji je rekao – ako imaš negde da odeš to je dom, ako imaš nekog da voliš to je porodica, ako imaš oba to blagoslov. E, upravo taj blagoslov treba ljubomorno čuvati i dograđivati ga vaspitavanjem, dobrom komunikacijom roditelja sa decom, sa njihovim vaspitačima, učiteljima i nastavnicima. Jer, ako porodica postavi dobar termin a vaspitači i učitelji vode dobru nadogradnju, imaćemo jednu jaku, čvrstu građevinu, tačnije dete će izrasti u čvrstu i jaku ličnost koja će hrabro ići kroz život ne narušavajući tuđe pravo na isti.

Posle Petog oktobra 2000. godine krenulo je urušavanje društva, time i sistema vrednosti, počev od strane navika da se sve može dobiti na ulici, preko nezakonitih privatizacija, zatvaranja fabrika, otpuštanja više stotine radnika što je ugrozilo funkcionisanje i opstanak novih porodica koje su se borile za puko preživljavanje i nisu mogle da budu dovoljno posvećene deci. Urušavanje institucija, izručivanje predsednika države Hagu, ubistvo predsednika Vlade, teško je bilo vratiti se na pravi put posle svega što nam se zadesilo i podići sve iz stopala. Najstrašnije je što je naša zemlja doživela jeste NATO agresija a pre toga smo doživeli raspad SFRJ i velika stradanja srpskog naroda. Sve to što su nam priredili svetski borci za demokratiju bombama je za posledicu imala ogromne ljudske žrtve i teško nadoknadivu materijalnu štetu, ali i posledice po fizičko i mentalno zdravlje stanovništva uz povećan broj psihijatrijskih i drugih bolesti, povećan je i broj disfunkcionalnih porodica. U celom tom procesu tranzicije i talasa neoliberalnog kapitalizma koji juri za kapitalom preplavili su nas uvezeni najčešće nepoželjni modeli ponašanja koji su se odrazili na javni moral, na porodicu i na celo društvo.

Moram da istaknem da Socijalistička partija Srbije kojoj pripadam od samog osnivanja programske baštine i brigu o porodici zalaže se za tradicionalne vrednosti našeg društva za jačanje porodice a to negovanje pravih vrednosti potvrđuje i činjenica da u svojim redovima SPS ima tri generacije iz jedne porodice.

Srbija poslednjih godina nastoji da se vrati u normalan život, gotovo kao feniks iz pepela. Ponovo smo počeli da radimo i gradimo, uređujemo i ekonomski stabilizujemo zemlju i zato u ovom trenutku još više treba da sabijemo redove, da umesto političke polarizacije koju neki zagovaraju, čak i sada u ovoj teškoj tragediji, pokažemo puno jedinstvo i time dokažemo da nam je do Srbije, do svakog deteta i čoveka stalo.

Ono što je važnije od svega, da imamo obavezu da mladima damo pozitivan primer, da ih naučimo šta je empatija, šta je tolerancija, šta je dobra verbalna komunikacija i na kraju verujem da će navedene mere Vlade i rad anketnog odbora koji ćemo oformiti usvajanjem predložene odluke, doprineti rasvetljavanju ovih velikih tragedija.

Anketni odbor će izveštaj sa predlogom mera dostaviti Narodnoj skupštini. Iz svega što smo preživeli u proteklim danima moramo izvući pouke za dalji život našeg društva i obaveze koje kao društvo i država moramo preduzeti. Nikada, nikada ne smemo zaboraviti sve izgubljene mlade živote, niti dozvoliti da se ovakve tragedije ikada ponove. Hvala.

Treće vanredno zasedanje , 27.06.2023.

Poštovani predsedniče Narodne skupštine, poštovane koleginice i kolege narodni poslanici, pitanje postavljam ministarki zdravlja, a ono glasi – da li se planira izgradnja Zavoda za javno zdravlje u Smederevu?

Pitanje se odnosi i na zdravstvenu ustanovu koja se bavi javnim zdravljem, značajne oblasti medicine koja se bavi obezbeđivanjem zdravstvene dobrobiti i za celokupno stanovništvo primenom multidisciplinarnog pristupa.

Svetska zdravstvena organizacija je javno zdravlje definisala kao veštinu i naučni pristup u sprečavanju bolesti i produžavanju životnog veka i promociju zdravlja putem organizovanih napora društva.

Naše zdravstveno zakonodavstvo uredilo je načelo i organizaciju zaštite javnog zdravlja, a u sistemu institucija nalaze i zavodi za javno zdravlje. U Zakonu o zdravstvenoj zaštiti navedeno je taksativno koji su sve zadaci ovog tipa zdravstvene ustanove. Zavod za javno zdravlje, između ostalog vrši mikrobiološke, parazitološke, serološke, fizičko-hemijske, hemijske i toksikološke preglede ispitivanja u vezi sa dijagnostikom zaraznih i ne zaraznih bolesti, proizvodnjom i prometom životinjskih namirnica, kao i pregledom ispitivanja vode, vazduha, buke, zemljišta, otpada i predmeta opšte upotrebe. Zavod može obavljati i poslove i dezinsekcije i deratizacije, ako na području za koje je osnova ne postoji ustanova u javnoj svojini koja obavlja te poslove.

Cilj javnog zdravlja je produženje života, te se u tom smislu kroz organizovane napore zajednice za zaštitu životne sredine razvijaju zdravstvene aktivnosti na sprečavanju bolesti i to unapređenjem fizičkog i mentalnog zdravlja, kroz kontrolu infekcija u zajednici, edukaciju o ličnoj higijeni, razvojem socijalnih mehanizama i drugo.

Ukratko, javni zdravlje je nauka i praksa zaštite u unapređenju zdravlja u lokalnoj zajednici putem preventivne medicine, zdravstvenog vaspitanja, kontrole zaraznih bolesti, sanitarnog nadzora i praćenje ekoloških hazata.

Zdravlje je stanje potpunog fizičkog, mentalnog i socijalnog blagostanja, a ne samo odsustvo bolesti i nesposobnosti. Zdravo stanovništvo je neophodno za postizanje strateških, socijalnih i ekonomskih ciljeva svakog društva i države i zato su brojne akcije u oblasti javnog zdravlja, kolektivni napor od strane zajednice, odnosno države, usmeren ka pojačavanju kontrole nad determinantama zdravlja, kao i njegovog unapređenja.

Zato svaka, pa i naša država nalazi svoj interes u oblasti javnog zdravlja i maksimalno pruža podršku za unapređenje ove oblasti. Prethodnih godina u toku pandemije virusom Kovid – 19 uvideli smo koji je značaj ovog tipa zdravstvenih ustanova, a sve je veća procena koja već kruži kako će svet biti suočen sa sve više epidemija, pa i pandemija, te je otuda i povećana potreba za ovakvim vidom zdravstvene zaštite, odnosno za ustanovama kakvi su zavodi za javno zdravlje.

Zakonom o zdravstvenoj zaštiti, članom 101. definisano je da Zavod za javno zdravlje osniva Republika Srbija, a na teritoriji autonomne pokrajine autonomna pokrajina.

Definisano je da je Zavod zdravstvena ustanova koja se osniva za više jedinica lokalne samouprave za teritoriju grada autonomne pokrajine, kao i za teritoriju Republike Srbije, u skladu sa planom mreže.

Kako dolazim iz grada Smedereva, želela bih da ukažem na činjenicu da je planom mreže iz ranijih godina Smederevo bilo planirano za izgradnju ove ustanove, a ima dosta razloga za to da Smederevo dobije Zavod za javno zdravlje za opštine ovog okruga.

Grad Smederevo je središte Podunavskog okruga, grad koji je postao ne samo značajan privredni centar, već i jedna od važnih turističkih destinacija na Dunavu, kao međunarodnoj reci. Sve je više ugostiteljskih i drugih objekata koji imaju potrebu i zakonsku obavezu da obavljaju sanitarne i druge neophodne preglede u Zavodu za javno zdravlje, što se za sada radi u Zavodu za javno zdravlje u Požarevcu, koji pokriva teritorije dva okruga Braničevskog i Ponudavskog.

Napominjem da je Podunavski okrug jedan od retkih koji nema zavod za javno zdravlje. Velika je važnost ovakve zdravstvene ustanove za ceo Podunavski region koji je jedan od retkih regiona u Republici Srbiji, koji nema Zavod za javno zdravlje, a kome gravitira preko 200 hiljada stanovnika.

Treba imati u vidu i činjenicu da zavodi najveći deo svojih potreba finansiraju sami, vršeći veliki broj zdravstvenih usluga, tako da i u tom smislu postoji finansijski benefit za lokalne samouprave, za čiju teritoriju se zavod osniva. U ovom slučaju, to su osim Smedereva i opština Velika Plana i Smederevska Palanka.

Iz svih navedenih razloga, želim da postavim pitanje Ministarstvu zdravlja, imajući u vidu da je ranijim planom zdravstvenih ustanova planirano osnivanje i izgradnja Zavoda za javno zdravlje u Smederevu, kako bi stanovništvu ovog okruga bile dostupnije ove usluge ove ustanove, da li Ministarstvo planira u skorije vreme i da li može da realizuje ovaj projekat? Hvala.

Šesnaesto vanredno zasedanje, 03.02.2022.

Poštovani predsedavajući, poštovane koleginice i kolege narodni poslanici, danas bih u ime poslaničke grupe SPS, a na predlog predsednika naše poslaničke grupe, Đorđa Milićevića, koji je opravdano odsutan, uputila nekoliko pitanja ministru zdravlja i Vladi Republike Srbije.

Tužna je činjenica da od opake pandemije Kovid-19 svakodnevno premine veliki broj građana i da pandemija ne jenjava. Naprotiv, menjaju se sojevi koji se brže šire i čija je zaraznost sve veća. Zato je suvišno pitanje da li se treba vakcinisati. Svakako da treba, jer uprkos velikoj zaraznosti kod vakcinisanih je klinička slika blaža. Najveći heroji svakodnevno borbe protiv kovida svakako su kolege lekari i ostali medicinski radnici. Kao lekar znam koliko je bilo teško i opasno po život raditi u crvenoj zoni i lečiti najteže kovid bolesnike. Neki od naših kolega su nažalost izgubili život lečeći druge od kovida. Jeste da nas je na to obavezala Hipokratova zakletva.

Moje prvo pitanje se odnosi upravo na te kolege lekare koji su izgubili život. Jedan od potresnih slučajeva koji je uznemirio Srbiju prethodnih dana jeste smrt mlade dr anesteziologa Ane Čoporde, iz Beograda, koja je uprkos teškoj bolesti nesebično lečila obolele od kovida. U kontekstu ove tužne sudbine doktorke i majke iza koje je ostala beba, ali i sudbina drugih preminulih lekara i medicinskih radnika postavila bih pitanje Vladi – da li se razmišlja da se i ove godine posthumno odlikuju lekari preminuli od kovida, s obzirom da je i prethodne godine predsednik Republike povodom Dana državnosti posthumno odlikovao lekare preminule od kovida?

Takođe bih pitala ministra zdravalja – da li postoji mogućnost da se lekarima i ostalim zaposlenim u zdravstvenom sistemu oboljenje od kovida prizna kao profesionalna bolest? Takođe bih predložila i istovremeno pitala ministra – da li postoji mogućnost da se lekarima obezbedi status službenog lica koji bi im omogućio određenu zaštitu na radnom mestu?

Isto tako, upućujem predlog da se programom Vlade o gradnji stanova pod povlašćenim uslovima i ovakvi stanovi predvide i za zaposlene u zdravstvu, kao što je to urađeno za pripadnike snaga bezbednosti, jer i zdravstveni radnici su heroji ove borbe protiv kovida i na tome smo im svi zahvalni? Zahvaljujem.

Dvadeset peto vanredno zasedanje , 18.02.2020.

Poštovana predsednice, poštovane kolege narodni poslanici, danas bih postavila pitanje Vladi i ministarki građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

U poslednja dva meseca, naročito u decembru i januaru, smo gotovo svakodnevno bili suočeni sa problemima zagađenja vazduha, a kao glavni zagađivači su bili označeni saobraćaj, veliki broj ložišta koja koriste ugalj ili naftne derivatel Izduvni gasovi iz dizel motora, kojima smo izloženi, sadrže čađ i druge mikro čestice koje predstavljaju visok rizik po zdravlje stanovništva, naročito za respiratorne organe i izazivaju brojna teža oboljenja što pokazuje i brojna istraživanja u Evropi i svetu.

U vezi sa tim, problem je moguće rešiti na više načina. Jedan od njih je da se iz saobraćaja polako isključuju automobili čiji su motori na dizel gorivo, to su evro 2 i evro 3. Jedna od podsticajnih mera koju je Vlada predložila prošle godine jeste za nabavku taksi vozila koja će subvencionisati ako su najmanje evro 6 hibridna ili na električni pogon.

Ovde treba obratiti pažnju da poslovne banke nažalost teško daju kredite paušalno oporezovanim licima. Takođe, iako Srbija ekonomski napreduje, povećavaju se plate i zaposlenost, još uvek građani nemaju uslove za nabavku novih automobila koji koriste ove tipove motora, koji mnogo manje zagađuju okolinu.

Istovremeno, javni prevoz je veliki zagađivač, tako da je i tom delu potrebna intervencija države. U tom smislu, postoji i alternativna rešenja koja bi podrazumevala veće i brže efekte. To je veće korišćenje vozila na električni pogon, kao što su trolejbusi i tramvaji i naravno kod ovog vida saobraćaja korišćenje kvalitetnih pogonskih sistema. Jedan od vidova bi bio i prirodni gas koji je čistiji izvor energije i ne zagađuje okolinu.

U vezi sa svim tim, želim da pitam Vladu i ministarku saobraćaja, da li se možda priprema neki dokument koji bi se u cilju zaštite zdravlja stanovništva i životne sredine, predvideli noviji oblici pogona motornih vozila, kao što su struka i zemni gas? Da li se može naći model i način na koji bi se stimulisali vlasnici automobila da pređu na korišćenje gasa? Tu mislim na podsticajne mere države, odnosno subvencije koje bi se odnosili na instaliranje i na sertifikate za korišćenje gasa, a doprineli bi smanjenju emisije izduvnih gasova i zdravijoj životnoj sredini. Zahvaljujem.

Imovinska karta

(Smederevo, 24.11.2022.)

Funkcija Državni organ, javno preduzeće, ustanova, druga organizacija Izvor prihoda Interval Neto prihod Valuta Vreme obavljanja / od-do
Narodni poslanik Narodna skupština Republike Srbije Republika Mesečno 93105.00 RSD 26.10.2022 -
Narodni poslanik Narodna skupština Republike Srbije (poslanički dodatak) Republika Mesečno 37242.00 RSD 26.10.2022 -