BILJANA PANTIĆ PILJA

Srpska napredna stranka

Rođena 11. maja 1983. godine. Živi u Novom Sadu.

Završila je osnovne i master studije na Pravnom fakultetu. Po zanimanju je advokatica.

Od osnivanja Srpske napredne stranke do juna 2010. bila je predsednica MO Bistrica.

Obavljala je dužnost narodne poslanice u sazivima od 2012. i 2014. godine. Od 2014. do 2016. godine bila je predsednica Saveta za društvene delatnosti i članica Odbora za ustavna pitanja i zakonodavstvo i Odbora za evropske integracije.

Na vanrednim parlamentarnim izborima održanim 24. aprila 2016. godine, ponovo je izabrana za narodnu poslanicu. U XI skupštinskom sazivu bila je članica Odbora za evropske integracije i zamenica člana u Odboru za pravosuđe, državnu upravu i lokalnu samoupravu i Odboru za administrativno-budžetska i mandatno-imunitetska pitanja.

Na parlamentarnim izborima održanim 21. juna 2020. godine ponovo joj je potvrđen mandat, kada se našla na 42. poziciji na listi “Aleksandar Vučić - za našu decu”.

Govori engleski i italijanski jezik.
Poslednji put ažurirano: 27.07.2020, 11:23

Osnovne informacije

Statistika

  • 2
  • 1
  • Nema pitanja koja su upućena poslaniku

Peta sednica Drugog redovnog zasedanja , 02.12.2020.

Hvala vam.

Poštovana predsedavajuća, poštovane kolege poslanici, ja ću se osvrnuti danas na tačku dnevnog reda koja se odnosi na predlog odluke o davanju saglasnosti na odluku o izmenama i dopunama Statuta Komisije za hartije od vrednosti.

Ista se donosi zbog usaglašavanja sa donetim Zakonom o robnoj berzi. Ovaj zakon je donet u prethodnom skupštinskom sazivu koji je značajan pre svega za rad Produktne berze iz Novog sada koja postoji još od 1921. godine koja je bila jedina berza u SFRJ i čiji je značaj prepoznala i podržala Nemačka razvojna banka.

Ovaj Zakon o robnoj berzi koji je donet u prethodnom skupštinskom mandatu je donet uz direktnu podršku predsednika Aleksandra Vučića, resornog ministarstva i pre svega takođe koleginice Aleksandre Tomić, kao predsednice resornog odbora. Ovo je jedan primer kako Vlada Republike Srbije radi na poboljšanju srpske privrede za razliku od prethodne vlasti, koja je radila apsolutno sve suprotno. Zato je i potrebno da što pre usvojimo predloženu odluku, kako bi Komisija za hartije od vrednosti uradila sve što je potrebno i donela određene saglasnosti da bi ovaj zakon mogao da se primenjuje.

Za razliku od ovakvih ciljeva koji su osnovni u stvaranju, jačanju i snaženju Srbije, imali smo ranije vlasti koje su radile upravo suprotno i kojima je cilj bio samo da napune svoje džepove.

Pošto sam spomenula Produktnu berzu iz Novog Sada, ostaću na teritoriji srpske severne pokrajine, pa ću napomenuti kakav je odnos prethodna vlast imala prema Razvojnoj banci Vojvodine, koja je bila privatna banka DS, gde su funkcioneri DS uzimali kredite bez ikakvih sredstava obezbeđenja. Znači, ulazili su u banku, uzimali novac i nisu ostavljali ni menicu, ni zalogu, ni hipoteku. Kada je 2013. godine ta Razvojna banka Vojvodine otišla u stečaj otkrile su prevarne radnje DS, pokrenuti su sudski postupci i onda se došlo do toga da Dragan Đilas, koji je prvo napunio svoje džepove parama građana Republike Srbije, uzme te pare, izvadi iz svog džepa i plati dugove svojih stranačkih kolega i tako otkupi njihove dugove.

Takav je odnos imala bivša vlast prema privredi, prema bankarskom sektoru, bivša vlast na čelu sa Đilasom i Tadićem, za razliku od ove vlasti, od ove Vlade i od predsednika Aleksandra Vučića koji nastavljaju u kontinuitetu da rade na stvaranju uslova za pozitivnu privrednu klimu.

Što se tiče REM-a, moje kolege su dosta govorile o tome. Ja nemam neko visoko mišljenje o REM-u. Nisam videla da su se oglašavali nešto kada se upadalo motornim testerama u RTS, kada se Aleksandru Vučiću i njegovoj deci svakodnevno na antisrpskim televizijama crtaju mete, kada se Narodna skupština naziva štalom. Evo, poslednji članak koji je danas izašao na antisrpskoj stranici jednih novina, „N1“ je u pitanju, u stvari televizije – Velika skupštinska štala, to je ova Narodna skupština, postala je razbojište u kome komični pajaci, to su narodni poslanici, predstavnici građana Srbije, opasne budaletine, narikače i nedovršene kreature brane svog tvorca od atentata. Na tako nešto REM ne reaguje.

Ovim nezavisnim medijima, „N1“ i „Nova S“, antisrpskim medijima, nema tu trunke nezavisnosti i njih može opisati samo jedna rečenica – domaći izdajnik, strani plaćenik. Hvala.

Prva sednica Drugog redovnog zasedanja , 24.10.2020.

Hvala.

Poštovane kolege, građani Srbije, čast mi je danas da govorim o ovom predlogu zakona koji sublimira sve ono što je SNS na čelu sa predsednikom Aleksandrom Vučićem obećala na izborima kada je dobila ogromnu podršku građana.

Dva miliona građana dalo je podršku listi Aleksandar Vučić – Srpska napredna stranka – Za našu decu i upravo je ovaj Predlog zakona dokaz da se borimo za decu koja će rasti u jakoj i stabilnoj državi i upravo je ovaj Predlog zakona i osnivanje ovih novih ministarstava, tri nova ministarstva, dokaz za sve ono što je u kampanji izgovorila Srpska napredna stranka da će biti ispoštovano.

Ja ću se malo više osvrnuti na osnivanje Ministarstva za ljudska i manjinska prava i dijalog pošto su moje kolege dosta govorile o Ministarstvu za porodicu i Ministarstvu za brigu o selu.

Ministarstvo za ljudska i manjinska prava i dijalog pokazuje da je cilj buduće Vlade vođenje dijaloga i to je jako lepo moj uvaženi kolega prof. Žarko Obradović objasnio šta je dijalog. Dijalog nije ono što zagovara jedan Lutovac koji ne može da obuzda ni svoju političku stranku da ga voli, koji zagovara izlazak na ulice i paljenje Skupštine, dijalog nije ono što priča tajkun Đilas i njegova marioneta Marinika Tepić, koji dolaze i kamenuju policiju, Skupštinu, nasilno upadaju u Narodnu skupštinu Republike Srbije, dijalog je da pričamo, da razgovaramo mi koji nemamo isto mišljenje o različitim temama.

Pitanje rodne ravnopravnosti je pitanje koje je pokrenuo i apostrofirao sam predsednik Aleksandar Vučić, sa svojom molbom da buduća Vlada ima minimum 50% žena. Nemojmo zaboraviti i da je na inicijativu predsednika Vučića u prethodnom periodu osnovano Koordinaciono telo za rodnu ravnopravnost.

Takođe, u prethodnom periodu prethodni skupštinski saziv doneo je veliki broj zakona kojima je poboljšao položaj žena. Prva smo zemlja van EU koja je uvela indeks rodne ravnopravnosti, tako da samo formiranje ovog posebnog ministarstva govori da će se nastaviti sa reformama u ovom polju.

Spomenuli smo danas šest principa koje je rekao predsednik Aleksandar Vučić da trebaju biti principi buduće Vlade. Jedan od njih je zdravlje građana, kao prvi cilj, posebno imajući u vidu današnju situaciju u svetu, kao i u Srbiji. Koliko sam videla, danas imamo 757 zaraženih od kovida i, nažalost, tri preminule osobe. Lekari su tokom ovog perioda pokazali nadljudske napore. Država je pomogla koliko god je mogla i pomagaće i dalje, ali na nama je individualno da svako od nas pokaže odgovornost oko ovog cilja da se izborimo sa kovidom.

Borba za Kosovo i Metohiju je nešto čemu je predsednik Aleksandar Vučić pokazao koliko je posvećen i o ovome je jako teško govoriti, što se mene tiče, zato što ja ne znam nijednog srpskog državnika koji je bio toliko posvećen za borbu srpskog naroda koji živi u AP Kosovo i Metohija. Rekao je da bi cilj nove Vlade trebalo da bude očuvanje vitalnih interesa, čemu svi treba zajedno da doprinesemo.

Politika Aleksandra Vučića je doprinela da danas Srbiju posmatraju kao zemlju koja je nezavisna i neutralna. Kako je i sam rekao - poštujemo sve, ali poštujte i nas, poštujte i Srbiju kao nezavisnu i suverenu državu.

Što se tiče rasta ekonomije, napomenula bih da je prethodna Vlada imala velike uspehe, od smanjenja nezaposlenosti, podignuta je minimalna neto zarada na 32 hiljade dinara, prosečna plata 510 evra. To je sve ono na čemu će, nadam se, sledeća Vlada da radi, da poboljša još više ekonomsku politiku naše zemlje u ovim teškim trenucima, za razliku od nekih drugih vlada kojih se sećamo da su uništili srpsku privredu kada su privatizovali preduzeća, propale privatizacije, vodili su se sudski postupci, vodile su banke u stečaj, bogatili su se tajkuni koji danas koriste svoj novac i svoje medije da napadaju predsednika Vučića, koji se svim silama bori za svoju zemlju.

Spomenula bih i Ministarstvo pravde, ali mislim da je tu moj kolega Đukanović vrlo lepo rekao, težak period smo imali što se tiče Ministarstva pravde. I dalje pamtimo i osećamo onu 2010. godinu i onu nesretnu reformu. Malim se tu koracima išlo napred. Očekujem od budućeg ministra, ministarke pravde, da se jače uhvati u koštac sa svim onim što ih čeka. Imamo veliki problem sa sudovima, koji su zatrpani velikim brojem predmeta, sa tužilaštvom koje ne pokreće postupke. Da bi se suprotstavili mafiji i svim krivičnim delovima, potrebno je da imamo dobro sudstvo, ali se isto slažem da ne treba sudstvo da bude posebna kasta i da treba da nastave sudije da se biraju u Skupštini Srbije.

Usvajanjem ovog zakona nadam se da ćemo sledeće nedelje izabrati Vladu koja će nastaviti kontinuitet i reformu prethodne vlasti, za šta je i dobila podršku građana na prethodnim izborima i da ćemo nastaviti da stvaramo jaku i stabilnu državu za našu decu. Hvala.

Treća sednica Drugog redovnog zasedanja , 22.10.2019.

Hvala vam.

Poštovani članovi VSS, poštovane kolege, svašta bih sad imala ja ovde da kažem pošto sam poslušala moje uvažene kolege koje su diskutovale čitav dan, pa ću probati da sublimiram iz nekog svog iskustva, kao i poslanik i kao advokat koji ima velike veze sa sudom, odnosno svakodnevno ide na suđenja i prisustvuje suđenjima.

Za početak, nisam ja neki veliki fan Visokog saveta sudstva, kao neke moje kolege što su vas nahvalile. Prvo, smatram da je predsednik Visokog saveta sudstva trebao danas da dođe ovde pred nama, da nam obrazlaže svoju odluku. Moj stav je da je trebao da dođe ovde. Verujem da on ima posla, ali ovo je jedan od njegovih poslova da dođe pred narodne poslanike, a ne da pošalje vas, uz dužno poštovanje prema vama.

Drugo, od svih kolega koje su danas diskutovale, gospođa Vjerica Radeta mi je najbolja, oko 80% se mogu složiti sa njom, ne mogu da se slažem 100% jer sedela bi tamo verovatno, ali 80% onoga što je rekla koleginica Vjerica Radeta mislim da je u pravu.

(Narodni poslanici SRS, dobacuju.)

Ako može malo tiše kolege, znam da ste oduševljeni, ali samo malo tiše da obrazložim ovo što sam htela.

Prvo, odluku ste nam pročitali. Uz dužno poštovanje, vi niste ovde spikeri, mi smo dobili tu odluku i mi smo to vrlo pažljivo pročitali.

Drugo, smatram da su biografije koje nam dostavljate svaki put sve oskudnije i oskudnije. Znam da prosek studiranja i prosek godina studiranja nije uslov, ali do nedavno ste nam dostavljali takve podatke. Ja sad, čitajući, zaključim da neki kandidati koji se prvi put biraju na sudijsku funkciju, su studirali do 27, do 29 godine što je deset godina studiranja. Ne znam iz kog razloga se kriju te informacije.

Ja sam ujedno, kao član stalne delegacije parlamentarne Skupštine Saveta Evrope, član Komiteta za izbor sudija Evropskog suda za ljudska prava. U tom Komitetu dobijamo vrlo opširne biografije kandidata, sa kojima vodimo razgovor i biramo ih, čak i ispitujemo.

Do skoro sam čak bila i pristalica da izbor sudija ne treba više da se vrši u Skupštini. Promenila sam to svoje mišljenje baš imajući u vidu rad Visokog saveta sudstva. Zato što ne znam šta je za pojedince iz Visokog saveta sudstva dostojnost, šta su ti moralni kriterijumi navedeni u članu 45. Zakona o sudijama, šta je sa nepotizmom, jer svaki put se tu negde pronađe neki kandidat koji ima neke veze sa nekim, šta je sa pravljenjem sudijske kaste. Pošto od 22 kandidata koje prvi put biramo na sudijsku funkciju, samo jedan kandidat nije iz pravosuđa, nema ni jednog kandidata iz advokature, nema ni jednog kandidata iz privrede. Nikoga, samo sudijski pomoćnici i korisnici početničke obuke.

Takođe, u biografijama vidim da su neki kandidati završili početničku obuku 2015. godine. Šta su radili posle? Kakve su to biografije? Kako ja sada da zaključim da je neki kandidat dostojan.

Takođe imam pitanje za vas, da li kandidat koji je zaposlen u nevladinoj organizaciji je dostojan kandidat? Da li ispunjava moralne uslove? To je pitanje za Visoki savet sudstva. To nam niste navili u biografijama, morala sam da guglam kandidate zato što nam ne dostavljate potpune biografije, a onda pričamo o politizaciji sudija. Ne, sud je zatvorena kasta u koju ne može niko da uđe. Na stranu ovih 22 kandidata, ja ne znam kakvi su oni, ne znam nikoga lično, nadam se da će biti dobre sudije, izražavam veliku sumnju.

Na primer, sudije koje birate po konkursu, evo skoro je izabrana sudija u Novom Sadu, u Viši sud. Znate šta je prvo uradila u junu mesecu kada je dobila svoje predmete? Odložila je suđenje zakazano za novembar i zakazala ga za februar. Šta je sa efikasnošću srpskog pravosuđa? Znam da je mračni srednji vek sinonim za mračno pravosuđe 2009. i 2010. godine, ja sam tada bila u sudu pripravnik volonter i znam kako je rađena reforma pravosuđa, znam šta je urađeno sa sudijama. Znamo i kako su sudije tada birane, po kafanama i po političkoj pripadnosti, pa smo dobili 700 tužbi za naknadu štete. Ali, šta je sada sa ovim daljim izborima, šta radite?

(Milorad Mirčić, dobacuje bez mikrofona.)

Molim vas kolega Mirčiću, bez dobacivanja, da završim.

Imovinska karta

(Novi Sad, 28.01.2019.)

Funkcija Državni organ, javno preduzeće, ustanova, druga organizacija Izvor prihoda Interval Neto prihod Valuta Vreme obavljanja / od-do
Narodni poslanik Narodna skupština Republike Srbije Republika Mesečno 90000.00 RSD 16.04.2014 - 03.06.2016.
Narodni poslanik Narodna skupština Republike Srbije Republika Mesečno 81958.00 RSD 03.06.2016 -