| 21.10.2020. | Odluka o izboru predsednika Narodne skupštine |
usvojen
|
Hvala, poštovana predsedavajuća.
Uvaženi članovi Vlade, poštovani građani Republike Srbije, uvažene koleginice i kolege narodni poslanici, Odbor za odbranu i unutrašnje poslove je na svojoj sednici, 18. jula tekuće godine, razmatrao više predloga zakona, Zakon o potvrđivanju Sporazuma u oblasti odbrane između Vlade Republike Srbije i vlada Centralne Afričke Republike, Demokratske Republike Kongo, Kraljevine Jordan, Kraljevine Esvatini i Republike Gane, kao i Predlog zakona o potvrđivanju Sporazuma između Vlade Republike Srbije i organizacije Multinacionalnih snaga i posmatrača o operaciji na Sinajskom poluostrvu.
Ovi sporazumi više nego jasno govore koliko Vojska Srbije i Ministarstvo odbrane imaju veliki ugled u svetu i oni su osnova za jačanje saradnje između našeg ministarstva, naše vojske i navedenih zemalja.
Ali moramo da se podsetimo perioda pre 2012. godine, u kakvom je stanju bila vojska od 2000. do 2012. godine. Sistematski je uništavana vojska, kao i Ministarstvo. Mi smo, nažalost, kao država u Haški tribunal isporučili veliki broj naših generala, pukovnika, ljudi koji su branili ovu zemlju. Vojska je devastirana, ljudi su odlazili masovno iz vojske i nisu bili zadovoljni svojim statusom.
Dolaskom SNS, 2012. godine, kada je Aleksandar Vučić prvo postao ministar odbrane, potom predsednik Vlade, potom i predsednik države, kao vrhovni komandant, veliki akcenat je stavljen na ulaganje u Vojsku Srbije. Onaj koji ima jaku vojsku, stabilnu vojsku, on ima i šansu da se odbrani. Naša vojska je upravo takva, ne da vodimo ratove protiv drugih zemalja, nego da se branimo. Jedan od osnova zašto možemo da vodimo slobodarsku politiku i da branimo svoje interese je jer imamo jaku i stabilnu vojsku.
Mislim da je i parada koja je održana nedavno u Beogradu, „Snaga i jedinstvo 2025“, pokazala koliko je ovaj uticaj, da kažemo pozitivan, bio na našu vojsku i naše snage bezbednosti, jer veliki broj građana je prisustvovao toj paradi i pored vojske, Srpske pravoslavne crkve i institucije predsednika, to su tri institucije koje imaju najveće poverenje građana Republike Srbije.
Što se tiče samog sporazuma, on nema samo značaj u oblasti bezbednosti, već ima i diplomatski značaj. Izuzev Kraljevine Jordan, ostale zemlje ili nisu priznale tzv. Kosovo ili su povukle priznanje o nezavisnosti lažne države Kosovo. U diplomatskom smislu, ovi sporazumi su jako bitni da pravimo nove mostove prijateljstva između naše zemlje i zemalja u svetu. Sa druge strane, radi se o zemljama koje imaju preko 150 miliona stanovnika. Znači, imamo i veliku ekonomsku priliku, šansu da sarađujemo kroz trgovinu i druge oblasti, da jačamo saradnju i da imamo partnere u svetu.
Ono što želim takođe da podelim sa vama je, poštovane koleginice i kolege i građani Srbije, jedan događaj sa te sednice Odbora, koja je održana u julu mesecu, jeste da je jedan od poslanika opozicije na jedan neprimeren način i uvredljiv način govorio o jednoj zemlji koja je potpisnik ovog sporazuma, direktno mešajući se u unutrašnje odnose i govoreći kako ta zemlja nije demokratska zemlja, kako su loše uređeni odnosi, kako su ljudska prava tamo na niskom stepenu razvoja. Mislim da to nije dobro.
Mi kao narodni poslanici smo javni funkcioneri i ono sve što kažemo ovde u plenumu, na sednicama Odbora, kontroliše kako domaća, tako i strana javnost. Mislim da to nije dobro. Na taj način mogu da se poruše odnosi između zemalja. Srbija se ne meša u unutrašnje odnose drugih zemalja, kao što ne želimo da se drugi mešaju u naše odnose i zbog toga je važno da gajimo dobre odnose, da pravimo mostove prijateljstva, jer u međunarodnim institucijama svaki put kada se lažna država Kosovo pojavi, traži pomoć i podršku, sve veći broj zemalja je na strani Republike Srbije.
Zato u danu za glasanje pozivam kako poslanike vlasti, tako i poslanike opozicije da podrže predloge koji su na dnevnom redu. Zahvaljujem.
Hvala.
Amandman se odnosi na obaveze Komisije za tehnički pregled koja utvrđuje podobnost objekata za upotrebu, i to u više slučajeva. To je kada su uslovi za režim probnog rada radi odvijanja drumskog saobraćaja, uslovi za pribavljanje upotrebne dozvole za asfaltne baze fabrike betona, privremene naplatne stanice i druge objekte. Suština je da se izrađuje poseban elaborat kojim se dokazuje da je objekat pogodan za upotrebu.
Hvala.
Posebnim zakonom se propisuju ostali zahtevi za neki objekat, za projektovanje, izvođenje i održavanje, kada se primenjuju međunarodni ili evropski propisi i standardi oni moraju biti navedeni u tehničkom dokumentu.
Amandman propisuje da izveštaj Komisije za tehnički pregled mora da sadrži poseban elaborat. Taj elaborat dokazuje ispunjenost svih osnovnih uslova, a sam elaborat biće bliže uređen zakonskim aktom.
(Сремска Митровица, 21.08.2020.)
| Funkcija | Državni organ, javno preduzeće, ustanova, druga organizacija | Izvor prihoda | Interval | Neto prihod | Valuta | Vreme obavljanja / od-do |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Predsednik Skupštine | Grad Sremska Mitrovica | Grad | Mesečno | 111662.00 | RSD | 14.06.2016 - 21.08.2020. |
| Narodni poslanik | Narodna skupština Republike Srbije | Republika | Mesečno | 40000.00 | RSD | 03.08.2020 - |