ĐORĐE MIKETIĆ

Nestranačka licnost

OSVRT OTVORENOG PARLAMENTA

Đorđe Miketić prvi put je izabran za narodnog poslanika u 13. sazivu kao osmi na listi MORAMO – AKCIJA – Ekološki ustanak – Ćuta – Ne davimo Beograd – Nebojša Zelenović, mandat mu je potvrđen 01.08.2022. godine.

U 13. sazivu deo je poslaničke grupe MORAMO - ZAJEDNO. Član je Odbora za spoljne poslove, i zamenik člana Odbora za kulturu i informisanje i Odbora za evropske integracije. Takođe, član je Parlamentarnog odbora za stabilizaciju i pridruživanje.

BIOGRAFIJA

Rođen je 13.12.1978. u Beogradu. Osnovnu školu završio je u Gornjem Milanovcu, srednju školu završio je u Čarlstonu, Južnoj Karolini, a Stomatološki fakultet u Beogradu, 2006. godine. Na istom fakultetu stekao je master diplomu iz oralne implantologije 2009. godine, a kao stipendista švajcarskog ITI Instituta, nastavio je specijalizaciju iz iste oblasti na Univerzitetskoj klinici u Bonu.

Nakon toga, završio je studije književnosti na smeru Literatura i komunikacije, Fakulteta za medije i komunikacije na Univerzitetu Singidunum u Beogradu 2014. godine, a zatim i master studije iz dramaturgije i filma na Akademiji scenskih umjetnosti, Sarajevo, 2015. godine.

Pisac je, kolumnista i aktivista.

Od 2020. odbornik je u Skupštini opštine Stari grad u Beogradu.

Bio je član i funkcioner Zajedno za Srbiju, član Senata Zajedno za Srbiju i koordinator za Gradski odbor Beograd.

Od 2022. godine je u stranci ZAJEDNO, koja je nastala spajanjem Zajedno za Srbiju sa Otvorenom građanskom platformom Akcija, Ekološkim ustankom i Skupštinom slobodne Srbije.
Poslednji put ažurirano: 06.11.2022, 14:45

Osnovne informacije

  • MORAMO - ZAJEDNO
  • Beograd
  • Beograd
  • 13.12.1978.
  • komunikolog

Statistika

  • 25
  • 3
  • Nema pitanja koja su upućena poslaniku

Drugo vanredno zasedanje , 25.02.2023.

Hvala, predsedavajući.

Poštovani narodni poslanici i građani Srbije, drago mi je da vidim da je tu ministar Vesić. Ministar je, kako smo saznali, prozvan 200 na sat. Govorio je juče o 142 godine dugoj tradiciji železnice u Srbiji, a da vidimo gde smo to danas, što bi rekao konobar, hajde da podvučemo crtu, za ovih 10 godina šta smo imali?

Godine 1886. je napravljena Železnička stanica u Beogradu. Sada da prošetamo do nje tamo bi sreli zmije, narkomane i deponiju. Ukinuli ste železničku stanicu, našu lepoticu. Da odemo do one železnice stanice koja radi u Prokopu, koja danas prokišnjava. Da vidimo koju ste prugu to izgradili. Recimo, možda nepostojeću prugu Kostolac ili obnovljena Niš-Knjaževac pruga. Niš-Knjaževac pruga, gde je provučen kredit za obnovu nije obnovljena.

Da vidimo do Pančeva, 90 miliona dolara su ova Srbija i njeni građani platili prugu do Pančeva koja osam godina nije puštena u promet. Zašto? Zato što „Pantransport“, neko ko finansira SNS, ima ugovor, odnosno monopol da prevozi građane Pančeva do Beograda, a onda ste nakon 5.000 građana Pančeva, kada su potpisali, tražili da se vrati BG voz do Pančeva, pustili nekakav PA voz ili PAN voz, ne znam ni je kako ste ga nazvali, dokle, do Pančevca, a onda građani da se snalaze. Tako danas izgleda železnica.

Ja sam veliki zagovornik dobre i brze železnice. Zašto? Zato što je ona ekološka i demokratski javni prevoz, ali ona se pravi za građane i Beograda i za građane Srbije, a ne pravi za štetne i koruptivne ugovore kojima vi to radite.

Ako hoćete rešenje, mislim da je gospodin Mirković ovde, koji je šef odborničke grupe SNS u Beogradu, rekao da nemamo rešenje, evo dva rešenja. Ne košta ništa. Prvo rešenje, BG voz pustite odmah do Pazove, Mladenovca, Lazarevca i Pančeva, tako će se ovog momenta sprečiti kolaps za 15% u Beogradu, 15% Beograđana će ići mnogo brže na posao i nazad, raširićete ovo sve, a ne da gradite tamo prugu gde planirate nekakve ekspo-centre, nacionalne stadione i ostale gluposti za koje vam je isti ovaj Fiskalni savet rekao da je to besmisleno trošenje novca.

Potpišite i drugi papir gospodine, zabranite ovog trenutka opasne materije da idu ispod vračarskog tunela. Pogledajte šta se desilo u Pirotu i još tri, četiri incidenta nakon toga. Vračarski tunel danas i svi Vračarci i građana Beograda, svake noći, kada prolaze opasne materije, strepe, ne znaju da li zaista mogu mirno da spavaju zato što ispod, u tunelu, prolazi ko zna šta i ko zna koliko. Videli smo da se opasne materije ne kontrolišu. Ako zabranite to, biće možda poskupo malo za neke prevoznike, ali će vam ubrzati proces pravljenje novog mosta preko Dunava. Tako ćemo i sprečiti Beograđane da se ne doživi neka, ne daj bože, nesreća i potencijalna katastrofa u Beogradu, što znači BG voz odmah pustite do Pančeva, Pazove, Mladenovca i Lazarevca i ovo do aerodroma što ste planirali što pre da izgradite i sprečite potencijalnu katastrofu, jer pre nego što poletite 200 na sat, hajde prvo da vidimo koje naše pruge rade i hajde da napravimo železnicu koju će građani da koriste, a ne samo da se okoriste neki vaši ortaci. Hvala vam.

Drugo vanredno zasedanje , 25.02.2023.

Prvo, samo jedna rečenica, da odbranim svoje ime i neistine koje su ovde izgovorene. Molim, kao što sam i juče uputio zvaničan zahtev, Generalnom sekretaru Skupštine da ukaže na snimke juče ih hola gde se vidi ko je i bilo ko da li je nešto preturao po torbi itd. Tako da je to apsolutno neistina i jedva čekam da to izgovorite u javnom prostoru da mogu da vas tužim za klevetu. To je što se vas tiče.

Hvala ministre na odgovoru. Moram da vam kažem koliko god znam kako idu dogovori i van tendera pravljenje pruge, pogotovo od kineskog kredita do sada, osećao sam se vrlo lepo kada sam do Novog Sada išao jer sam zaista veliki poštovalac železnice. Ona je demokratski prevoz? Zašto? Zato što železnicu možemo pustiti tamo gde je potreba ljudi, zato što je ekološka, zato što se ne troše fosilna goriva i zato što znajući potrebe ljudi i praveći upravo strategije i planove mi to možemo da projektujemo unapred.

Ovako, do Pančeva, gospodine, osam godina nije funkcionisala pruga tek obnovljena, a sada se građani iz Pančeva ostavljaju na mostu. Zašto se ne napravi, zbog sistema naplate, jednom ste rekli, zašto se ne napravi BG voz koji je kao Beovoz pre 10 godina išao do Pančeva, išao je čak i do Valjeva? To su potrebe ljudi. Tada bi Pančevo procvetalo. Mladi bračni parovi bi išli u Pančevo, mogli tamo da žive. Ne bi plaćali po 800, 900 i hiljadu evra stanove u Beogradu. Zato je to demokratski prevoz.

Za to se ja zalažem, a to, ministre, vi ako imate političku volju i želju da razvijete taj monopol i želju da pustite BG voz do Pančeva, Pazove, Mladenovca itd. to se rešava jednim potpisom olovke i onda se reši i sistem naplate, da se više lokalne samouprave ne naplaćuju po kilometru, kao što ste rekli, nego se naplaćuju onako kako mora da se naplati. U redu je subvencionisan prevoz, ali tamo gde ima potrebe tu će biti i prihoda javnih železnica i srpske železnice. Zato zaista zagovaram da se železnice ne samo grade zbog koruptivnih dilova nego i tamo gde su potrebe ljudi i danas da potpišete taj papir Beograđani bi 15% bili manje u kolapsu. Hvala vam.

Drugo vanredno zasedanje , 25.02.2023.

Hvala vam predsedniče Skupštine.

Po Poslovniku, član 107. Govornik na sednici je dužan da poštuje dostojanstvo i takođe nije dozvoljeno neposredno obraćanje poslanika drugom narodnom poslaniku i korišćenje uvredljivih izraza.

Ja sam zamolio prethodnog govornika da ono što je izgovorio juče, što smatram da je apsolutno neistina, a molio sam i vas, odnosno generalnog sekretara da pokaže snimke da se vidi da je to neistina. Stoga mislim da ste bili dužni da opomenete prethodnog poslanika da više prestane sa ovim neistinama, a da generalnog sekretara zamolite da pokaže snimke i da vidimo ko je u pravu. Hvala.