Zahvaljujem, predsedavajući.
Imajući u vidu da odredba člana 3. Predloga zakona predviđa da se pojedine odredbe Zakona o centralnoj evidenciji stvarnih vlasnika primenjuju od 1. oktobra 2023. godine, ističemo da se time suštinski vrši dopuna važećeg Zakona o centralnoj evidenciji stvarnih vlasnika. Zbog toga bi bilo primereno, a i potrebno izmeniti sam naziv Predloga zakona na način koji smo predvideli ovim amandmanom.
Zahvaljujem.
Zahvaljujem, predsedavajući.
Pre nego što počnem sa obrazlaganjem amandmana zahvalio bih se koleginici Sanji Miladinović koja je pomenula Prokuplje. Kao neko ko dolazi iz Toplice potpisujem sve što je rekla i dodajem da ćemo se u narednom periodu baviti ovom temom mi ispred Srpske stranke Zavetnici.
Da se vratim na amandman. Smatramo da rok početka primene predmetnih odredaba Zakona o centralnoj evidenciji stvarnih vlasnika, koji se predlaže u članu 3. zakona, nije primeren.
Prihvatamo da je odlaganje primene ovih odredaba upravo zbog novonastalih tehničkih problema u izgradnji novog softvera Agencije za privredne registre kojim se omogućavaju promene predviđene Predlogom zakona, ali smatramo da bi primena predmetnih odredaba važećeg zakona mogla i morala da otpočne što pre.
Zbog toga predlažemo da se rok predviđen članom 3. skrati i da se primena predmetnih odredaba važećeg zakona odloži najkasnije do 1. avgusta 2023. godine.
Zahvaljujem.
Zahvaljujem predsedavajući.
Uvaženo gospođo ministarka, dame i gospodo narodni poslanici.
Mi smo podneli amandman na član 44. koji se odnosi na uslove za izbor člana Saveta, gde smatramo da u tački 11) treba posle tačke 10) treba dodati novu tačku, koja glasi: „da nije bio plan političke stranke koja prethodi u godini koja prethodi izboru“.
Sasvim je opravdano zahtevati da kandidat za člana Visokog saveta tužilaštva bude političke neutralan, odnosno da nije član ni jedne političke organizacije. Imajući u vidu da će se istaknuti pravnici birati u Narodnoj skupštini na predlog Odbora nadležnog za pravosuđe. Nesporno je postojanje političkog uticaja na sam izbor. Dodavanjem odredbe po kojoj kandidat nije bio član političke stranke u godini koja prethodi izboru, otklonio bi se eventualni uticaj političkih organizacija na samog kandidata. Konačno, u samo Ustavu Republike Srbije, u članu 163. stav 9. propisuje da član Visokog saveta tužilaštva kojeg je izabrala Narodna skupština ne može biti član političke stranke. Zahvaljujem.