Gospođo Mićić, poštovano predsedništvo, dame i gospodo narodni poslanici, pozvao sam se na pravo na repliku zbog očigledno pogrešnog tumačenja. Dakle, članom 6. kroz ovaj amandman se tretira pitanje javnosti rada, kako sam ja razumeo predlagača ovog amandmana, kroz predlog da se u zakon uvrsti novi stav kojim bi se obavezala agencija na davanje jednogodišnjeg, redovnog godišnjeg izveštaja parlamentu. Naknadnim članovima ovog zakona, pre svega članom 33, kojim se definiše izrada statuta kao internog akta agencije, ostavljena je mogućnost za nešto tako, pogotovo kroz klauzulu koja je takođe sastavni deo zakona, u kojoj se kaže da statut postaje pravosnažan pošto ga verifikuje republički parlament.
Mislim da je to dobra intervencija, ali će ona sasvim sigurno biti precizno utvrđena statutom, pošto postoje još neke druge obaveze koje moraju biti utvrđene statutom, recimo, broj zaposlenih, visina njihovog primanja, način finansiranja, prostorije i sve ono što su, između ostalog, utvrđene obaveze, delimično, radom ove agencije. To se ne tiče pitanja nezavisnosti i neutralnog statusa agencije. Agencija mora biti nezavisna od emitera i mora biti zavisna od izvršne i zakonodavne vlasti, pošto se donese ovaj zakon. U suprotnom bi ona bila upravo ono što je osnovna kritika opozicije - agencija kojom se politički manipuliše.
Ako smo ustanovili da ne postoji nezavisnost od izvršne i zakonodavne vlasti, što je jasno kroz stavove ovog zakona, onda vas pozivam da obratite pažnju na član 37. u kome se precizira mogućnost kontrole rada agencije. Ta mogućnost je, pre svega, u domenu sudske vlasti. Dakle, opet je nezavisna u odnosu na politiku i nas kao poslanike, i postoji mogućnost upravnog spora. Ne može se prethodno ni od strane parlamenta osporiti odluka Agencije i to je dobro rešenje.
Ovde se radi o jednom paradoksu. S jedne strane se kritikuje Predlog zakona kao zakon kojim se realno ne izmiče radiodifuzija iz domena politike, dok se s druge strane govori o nemogućnosti kontrole rada Agencije od predstavnika izvršne, odnosno zakonodavne vlasti.
To je dobro. Ovaj amandman u svojoj suštini jeste koristan, ali mislim da bi otvorili čitavo jedno polje i niz problema ukoliko bismo počeli da predmet koji će se utvrditi statutom rešavamo samim zakonom. Bolje da to ostavimo za statut, da preciziramo i rok u kome se podnosi izveštaj, da vidimo da li će to biti na kraju tekuće godine ili godinu dana po primeni ovog zakona itd. Nije loš amandman, ali mislim da nije za zakon.