Još jedan prijavljeni narodni poslanik Dragan Jočić, ali ne primećujem da je ovde.
Pošto na listama poslaničkih grupa više nema prijavljenih za reč, pitam da li predstavnici poslaničkih grupa, koji to pravo nisu iskoristili, žele da se prijave za reč? (Ne.)
Zaključujem zajednički jedinstveni pretres o Predlogu odluke o prihvatanju sporazuma država članica o definisanju konačnog statusa organa i organizacija iz člana 15. Zakona za sprovođenje Ustavne povelje državne zajednice Srbija i Crna Gora i načelni pretres o Predlogu zakona o ministarstvima.
Nastavljamo rad po dnevnom redu.
Prelazimo na 1. tačku dnevnog reda: - PREDLOG ODLUKE O PRIHVATANjU SPORAZUMA DRŽAVA ČLANICA O DEFINISANjU KONAČNOG STATUSA ORGANA I ORGANIZACIJA IZ ČLANA 15. ZAKONA ZA SPROVOĐENjE USTAVNE POVELjE DRŽAVNE ZAJEDNICE SRBIJA I CRNA GORA (pojedinosti)
Dame i gospodo narodni poslanici, htela bih da gospođu predsedavajuću podsetim na član 135. stav 4. Poslovnika, koji govori o tome da "nadležni odbori i Vlada Narodnoj skupštini dostavljaju izveštaj, odnosno mišljenje, po pravilu u roku ne kraćem od pet dana pre dana početka sednice Narodne skupštine na kojoj se predlog zakona razmatra", kao i na član 143. u delu koji se odnosi na amandmane, da "predlagač zakona, nadležni odbor i Vlada, dužni su da pre sednice Narodne skupštine razmotre amandmane koji su podneti na predlog zakona i da Narodnu skupštinu obaveste za koje amandmane predlažu da ih Narodna skupština prihvati, a za koje da ih odbije"; takođe na član 159. stav 4. "da se o amandmanima izjašnjavaju predlagač zakona, nadležni odbori i Vlada".
Mi do ovog trenutka nismo dobili mišljenje Vlade na amandmane koje smo podneli za 2. tačku dnevnog reda, iako je rasprava bila objedinjena. Napominjem da predsednik Narodne skupštine zloupotrebljava vanredno stanje u sazivanju Narodne skupštine. Materijale dostavlja u subotu, dva dana pre početka sednice, a mi po hitnom postupku moramo amandmane. Praktično, poslanici su danas došli na sednicu i morali da se upoznaju sa dnevnim redom i da dostave amandmane. Za nas vanredno stanje ne važi, ali kada je Vlada u pitanju ili Narodna skupština i odbori Narodne skupštine, onda vanredno stanje postoji.
Molim vas da vi, u skladu sa svojim ovlašćenjima, jer treba da se starate o primeni Poslovnika i o tome da radite, vi i sva radna tela Skupštine, u skladu sa Poslovnikom, obezbedite da dobijemo izveštaj Vlade ili da prekinemo sednicu i da to sačekamo. U svakom slučaju, Narodna skupština bi o tome morala da se izjašnjava.
Vi ste se pozivali na povredu Poslovnika i, naravno, selektivno ste birali odredbe koje vama odgovaraju. Pri tome ste pominjali član 159. stav 4, a niste spomenuli stavove 2. i 3. Stav 2. kaže: "Ako nadležni odbori ne podnesu izveštaj u određenom roku, pretres predloga zakona može se obaviti u Narodnoj skupštini i bez izveštaja odbora". Stav 3. kaže: "Ako Vlada u utvrđenom roku ne da mišljenje o predlogu zakona, predlog zakona će se razmatrati i bez mišljenja Vlade".
Verujem, kad ste stigli da pročitate stav 5, da ste pročitali i stavove 3. i 4, a pored toga sam dala obaveštenje na početku sednice da ćete izveštaje dobiti u toku sednice i dobićete ih.
(Gordana Pop-Lazić, sa mesta: Mora da se glasa o tome.)
Ne glasamo. Ne znate Poslovnik. Može samo Administrativni odbor da vam da odgovor.
(Gordana Pop-Lazić, sa mesta: Po Poslovniku.)
Ne može, ne dam vam reč!
Primili ste Predlog odluke koji je podnela Vlada Republike Srbije.
Primili ste izveštaje Odbora za pravosuđe i upravu i Zakonodavnog odbora.
Pošto smo u okviru zajedničkog pretresa obavili jedinstveni pretres o Predlogu odluke o prihvatanju Sporazuma država članica o definisanju konačnog statusa organa i organizacija iz člana 15. Zakona za sprovođenje Ustavne povelje državne zajednice Srbija i Crna Gora, Narodna skupština će u danu za glasanje odlučivati o Predlogu odluke u celini.
Nastavljamo rad po dnevnom redu i prelazimo na 2. tačku dnevnog reda.
(Gordana Pop-Lazić, sa mesta: Povreda Poslovnika.)