Četvrta sednica Drugog redovnog zasedanja, 22.11.2013.

15. dan rada

OBRAĆANJA

Milica Vojić-Marković

Demokratska stranka Srbije - Vojislav Koštunica
Hvala, gospodine predsedavajući.
Gospodine ministre, dame i gospodo narodni poslanici, član 34. su nacionalni registri železničkih vozila i vi u 1. stavu kažete – Direkcija vodi Nacionalni registar železničkih vozila. Super. Ali, kako ga vodi? To nam ne kažete, pa mi kažemo. To što smo smatrali da treba uneti da se vodi u elektronskom obliku, znate zašto smo uneli? Zato što u drugim zakonima to stoji i zato što to jeste stvar koju treba uneti u zakon da bi bilo jasno.
Ono što je još važnije za nas, to je u stavu 6. koji glasi: „Imalac vozila bez odlaganja prijavljuje Direkciji sve izmene podataka unetih u Nacionalni registar železničkih vozila, uništenje vozila ili svoju odluku o prestanku registracije vozila“. Hajde da se zadržimo na ovom da on prijavljuje svoju odluku o prestanku registracije vozila i na terminu koji ste vi ovde stavili: „bez odlaganja“. Mislim da, kada stavite ovako termin: „bez odlaganja“, on može da se tumači različito. Nisam sigurna da za mene „bez odlaganja“ znači isto kao i za gospodina Anđelkovića, koji me sluša. Prosto, ako kažete - bez odlaganja je u roku od jedan sat, bez odlaganja je u roku od 24 časa, bez odlaganja u roku od sedam dana i već kako god hoćete da to tumačite, ali morate staviti rok šta to znači za vas „bez odlaganja“, da ne bismo tumačili zakone.
Glavni problem uopšte u primeni naših zakona jeste da je potrebno da se oni tumače. Nema potrebe da se tumače ako vi napišete tačno šta hoćete da kažete. Zbog toga je naša intervencija u tom pravcu potpuno jasna. Mi želimo da to bude u roku od 24 sata. To je razuman rok. Jer, ako u roku od 24 sata vi, recimo, ne prijavite svoju odluku o prestanku registracije vozila, može se desiti da se takvo vozilo pojavi u sistemu, jer je taj koji je trebao to da uradi rok „bez odlaganja“ shvatio kao 30 dana. Hvala.
...
Partija ujedinjenih penzionera, poljoprivrednika i proletera Srbije – Solidarnost i pravda

Konstantin Arsenović

Partija ujedinjenih penzionera Srbije - PUPS | Predsedava
Da li još neko želi reč? 
Reč ima ministar Antić. Izvolite.

Aleksandar Antić

Vezano za način na koji se vodi Nacionalni registar železničkih vozila, postoji univerzalni softver koji važi za celu Evropu i, naravno, reč je o elektronskom vođenju, ali kod nas se pored tog elektronskog vodi i u pisanoj formi. Ako bi to suzili na način koji vi predlažete, izgubili bi taj segment u pisanoj formi. Znači, to da se vodi u elektronskoj formi, to se podrazumeva.
Moram da vam kažem da ni sam nemam kvalitetan odgovor za vas zašto u zakonu imamo formulaciju - bez odlaganja. Podsetio bih vas da su ovi zakoni ušli u proceduru tokom proleća i leta pre nego što sam izabran za ministra i ja ih sada branim u formi u kojoj sam ih zatekao. Lično imam sličan odnos prema formulaciji „bez odlaganja“ kao što ga imate i vi. Više bih voleo da je ona na neki način dimenzionirana u nekim satima ili danima. Videćemo kako ćemo taj problem da prevaziđemo.
...
Partija ujedinjenih penzionera, poljoprivrednika i proletera Srbije – Solidarnost i pravda

Konstantin Arsenović

Partija ujedinjenih penzionera Srbije - PUPS | Predsedava
Hvala.
Reč ima Milica Vojić Marković, replika. Izvolite.

Milica Vojić-Marković

Demokratska stranka Srbije - Vojislav Koštunica
Gospodine predsedavajući, gospodine ministre, vrlo je jasno, ako već i vi i ja imamo isti pristup prema ovoj formulaciji, onda prihvatite amandman i onda smo na dobitku i vi i ja i zakon.
Što se tiče ovoga da se kod nas vodi evidencija pisanim putem, ali da je dobro da se vodi i u elektronskom obliku i da je to nešto što je u zemljama EU prirodno, a mi pokušavamo da se približimo standardu, vrlo je jednostavno kada se doda samo još jedan glas, odnosno još jedno slovo „i“. Možete da kažete da se vodi i u elektronskom obliku.
Naravno da nam nije cilj da uništimo način vođenja evidencije pisanim putem, nego prosto da u zakonu stoji obaveza da se vodi i ovako. To znači da ako u zakonu nemate propis da se vodi u elektronskom obliku, on nije obavezan da je vodi na taj način, a mi pokušavamo da ga dovedemo do toga da je obavezan da vodi i u ovom obliku. To je razlika između onoga što vi i ja govorimo. Ja govorim da tražimo obaveznost u zakonu, a ne dobru volju onoga ko vodi registar.
Mislim da je bolje da u zakonu stoji formulacija, jer onda stoji i obaveza onog ko treba da vodi registar. Ovako nisam sigurna da će baš svako biti dobre volje da vodi to na taj način. Hvala.
...
Partija ujedinjenih penzionera, poljoprivrednika i proletera Srbije – Solidarnost i pravda

Konstantin Arsenović

Partija ujedinjenih penzionera Srbije - PUPS | Predsedava
Reč ima ministar Antić. Izvolite.

Aleksandar Antić

Ponavljam, mi vodimo Nacionalni registar železničkih vozila u elektronskoj formi i to je naša obaveza po međunarodnim aktima koje smo prihvatili i čak ni sama formulacija da se vodi Nacionalni registar železničkih vozila nije morala da se nađe u zakonu jer se sama po sebi podrazumeva, kao što se podrazumeva i da se vodi u elektronskoj formi. Ponavljam, vaš amandman bi samo isključio opciju koju mi imamo u ovom trenutku da ga vodimo i u pisanoj formi.
Kada je u pitanju bez odlaganja i 24 sata, jednostavno to nije moglo da se prihvati zato što, kao što su me stručnjaci za proceduru obavestili, nismo u mogućnosti da prihvatimo deo amandmana, a deo amandmana da odbacimo i to je jedini razlog zašto amandman nije prihvaćen.
...
Partija ujedinjenih penzionera, poljoprivrednika i proletera Srbije – Solidarnost i pravda

Konstantin Arsenović

Partija ujedinjenih penzionera Srbije - PUPS | Predsedava
Reč ima narodni poslanik Zoran Anđelković.

Zoran Anđelković

Socijalistička partija Srbije
Ministar je na neki način objasnio, ali mi polazimo, ovaj zakon na osnovu koga Direkcija za železnice, pravi svoje naredbe i svoje pravilnike.
Naravno, i sama železnica, ima svoje pravilnike i naredbe koji sadrže ovo, ali sasvim je izvesno da u pravilniku Direkcije za železnicu, ovo što vi kažete piše i on je svetinja, ne samo za „Železnicu“ Srbije, nego za sve železničke uprave koje dobijaju licencu, a ima više preduzeća u Kargu koje već imaju licencu u državi Srbiji, i nezavisno što nemaju linije za vožnju.
...
Partija ujedinjenih penzionera, poljoprivrednika i proletera Srbije – Solidarnost i pravda

Konstantin Arsenović

Partija ujedinjenih penzionera Srbije - PUPS | Predsedava
Reč ima Milica Vojić Marković.