JOVAN PALALIĆ

Srpska napredna stranka

Rođen je 1971. u Bačkoj Palanci godine gde je završio osnovnu i srednju školu.

Diplomirao je na Pravnom fakultetu u Novom Sadu.

Stalni je komentator ruskog državnog lista Parlamentarna gazeta. Član je Saveta Instituta Organizacije dogovora kolektivne bezbednosti u Moskvi.

Poslanik u Skupštini Srbije od 2004. godine. Bio je predsednik Odbora za pravosuđe i upravu Skupštine Srbije od 2004. do 2006. godine, a od 2007. godine je predsednik Odbora za lokalnu samoupravu Skupštine Srbije. U sazivu od 2008. bio je predsednik Odbora za lokalnu samoupravu i član poslaničke grupe prijateljstva sa Rusijom i Ukrajinom. U periodu od 2005. do 2010. godine bio je predsednik Izvršnog odbora Demokratske stranke Srbije, a od 2010. godine član je Predsedništva DSS. Nakon izbora 2012, izabran je za narodnog poslanika.

Kasnije prelazi u Srpsku narodnu partiju, gde je trenutno na mestu generalnog sekretara stranke.

Na vanrednim parlamentarnim izborima održanim 24. aprila 2016.godine, ponovo je izabran za narodnog poslanika.

Govori ruski, engleski i italijanski jezik.

Oženjen, otac dvoje dece.

Osnovne informacije

Statistika

  • 7
  • 0
  • 0
  • 0
  • 2 postavljeno / 0 odgovoreno

Pitanja građana

Pismo poslanicima - pitanja za vladu

čeka se odgovor 23 dana i 17 sati

Poštovani/a, Obraćamo Vam se, kao predstavniku/ci građana, da na sednici za postavljanje poslaničkih pitanja poslednjeg četvrtka u mesecu (26. oktobra 2017. godine), iskoristite vaše poslaničko pravo i postavite ova pitanja predstavnicima Vlade Republike Srbije u ime nas građana.

Inicijativa za izmene i dopune porodičnog zakona

čeka se odgovor 2 meseca i 25 dana i 13 sata

Poštovani, U ponedeljak, 14. avgusta 2017. pokrenula sam inicijativu "Naše dete - naša odluka", za izmene i dopune Porodičnog zakona. Prema aktuelnom Porodičnom zakonu roditelji nemaju pravo da odrede potencijalne staratelje svoje dece u slučaju porodične tragedije, pa je odluka o deci...

VIDI SVE POSTAVI PITANJE

Prva sednica Drugog redovnog zasedanja , 06.10.2017.

Uvažena predsednice, uvaženi ministri…

Prva sednica Drugog redovnog zasedanja , 06.10.2017.

Uvažena predsednice, uvaženi ministri…

Prva sednica Drugog redovnog zasedanja , 06.10.2017.

Dame i gospodo narodni poslanici, pred nama su zaista vrlo važni zakoni o kojima raspravlja Narodna skupština. U svom izlaganju ću se prvenstveno koncentrisati na Predlog zakona o Nacionalnoj akademiji za javnu upravu i izmene Zakona o državnim službenicima.Bez obzira na prethodne pokušaje koji su se ticali jasnog i konkretnog upravljanja kadrovima u javnoj upravi, smatram da su predloženi zakoni o kojima danas raspravljamo prvi pravi konkretan, sistematičan i organizovan pristup upravljanju kadrovima u javnoj upravi.

Činjenica je da imamo i da su u prethodnom periodu utvrđene i osnovane Služba za upravljanje kadrovima i Visoki službenički savet. Oni su do ovog perioda dali svoj rezultat i sasvim sigurno Vlada Republike Srbije smatra da je sada potrebno preći na naredni korak koji se tiče jasnog i konkretnog načina upravljanja kadrovima u javnoj upravi.Lično nisam pristalica one izreke Stanjinove, da kadrovi rešavaju sve, ali sasvim sigurno suprotnost od toga, da su kadrovi nebitni u javnoj upravi, je nešto što je možda i obeležilo neko prethodno vreme, ali sada je prilika da se i Vlada Republike Srbije i svi mi zajedno posvetimo ovom važnom pitanju.

U prethodnim raspravama o ovim predlozima zakona moglo se čuti, s jedne strane, kritika stvarnosti u kojoj se nalazimo kada je u pitanju javna uprava, s druge strane i kritika predloženih zakona. Lično, nisam čuo nikakav konkretan predlog kako i na koji način sistematično obezbediti u narednom periodu stručno usavršavanje kadrova u javnoj upravi. Mislim da je ovaj korak zaista reformski i da je ovaj predlog Vlade Republike Srbije odličan korak u pravom smeru.

Sigurno, reforme u javnoj upravi, kada se pogledaju u prethodnom periodu, obuhvataju nekoliko segmenata. Jedan je utvrđivanje zakonodavnog i institucionalnog okvira; drugi je racionalizacija u javnoj upravi; treći je uvođenje e uprave i ovaj četvrti korak koji se odnosi na stalnu i permanentnu obuku. U tom smislu predlozi Zakona o Nacionalnoj akademiji za javnu upravu i utvrđivanje ovakve jedne institucije, nije ništa novo. Ovde se govorilo o tome da mi preuzimamo ili da se ovo nameće Republici Srbije od strane EU i ne bih se sa tim složio, obzirom da ovakve i slične institucije imaju države koje su uspešno reformisale i dalje unapređuju svoju javnu upravu. Upravo je primer postojanja, recimo, u Francuskoj, za koju se smatra da je u istoriji i danas najbolje organizovana državna uprava, postojanje nacionalne škole za administraciju. Srbija treba u tom smislu da preuzima najbolje primere iz evropske i svetske prakse, kako bi državnu upravu, koja je srž države, koja je motor države i državne uprave, učinila najefikasnijom.Da, država u modernom vremenu preuzima sve više novih oblasti i sve više novih obaveza prema građanima i u tom smislu je potrebno da, ono što je i govorio nekada Slobodan Jovanović, formiramo takvu državnu upravu koja će, za razliku od zakonodavnog tela koje dela, biti uprava koja radi, koja brzo donosi odluke i koja energično rešava pitanja i izvodi zadatke.

U tom smislu verujem da će državna uprava i državni službenici, koje ćemo mi u narednom periodu uspeti da u Republici Srbiji stvorimo, biti zaista pravi primer kako da se u interesu građana organizuje države.

Lično mislim da pristup koji se ovde čuo i koji se često isticao da će ovo sasvim sigurno biti još jedan loš primer, da će ovo dalje doprineti politizaciji, partizaciji državne uprave. Ukazujem i zašto ne bismo razmišljali na suprotan način? Zašto ne bismo razmišljali da je ovo baš pravi korak kako bi u narednom periodu formirali državnu upravu i državnog službenika koji će biti i patriota i posvećen državi i njenim zakonima i koji će biti posvećen građanima i njihovim pravima i koji će zaista raditi u interesu države i njenih građana?Ono što je istinski doprinos ovih predloga zakona jeste da se na sistematičan način organizuju i povezuju sve institucije koje se bave kadrovskom politikom u nizu državnih organa, od upravljanja kadrovima koje imamo u državnim organima do rukovodilaca koji su zaduženi da procenjuju stanje, kada je u pitanju državna uprava i državni službenici, do Nacionalne akademije koja će voditi permanentno njenu obuku.

Ovde se govorilo zašto ne pođemo od stvarnosti i ovo učinimo kao poslednji korak? Stvarnost se stalno menja. Mi smo upravo ovim predlozima zakona u prilici da menjamo tu stvarnost, stvarajući efikasnu, modernu i konkretnu državnu upravu.Pozdravljam ove predloge zakona Vlade Republike Srbije. Mislim da su oni u potpunosti u pravcu da stvorimo efikasnu, konkretnu i dobru državnu upravu i sasvim sigurno treba sa optimizmom posmatrati, jer lako je kritikovati, lako je ovde govoriti na populistički način. Treba pozdraviti ono što su dobra rešenja i što će konkretno doprineti da Srbija bude moderna, demokratska, efikasna država, sa jakim i stabilnim institucijama. U svakom slučaju, pozdravljam i pozivam sve narodne poslanike da podrže ove predloge zakona.

Imovinska karta

(Beograd, 29.06.2016.)

Funkcija Državni organ, javno preduzeće, ustanova, druga organizacija Izvor prihoda Interval Neto prihod Valuta Vreme obavljanja / od-do
Narodni poslanik Narodna skupština Republike Srbije Republika Mesečno 54637.00 RSD 03.06.2016 -
Narodni poslanik Narodna skupština Republike Srbije Republika Mesečno 27000.00 RSD 03.06.2016 -
Poslednji put ažurirano: 01.03.2017, 12:53