MILOVAN KRIVOKAPIĆ

Srpska napredna stranka

Rođen 1949. godine. Živi u Kosovskoj Mitrovici.

Po zanimanju je lekar. Direktor je Zavoda za javno zdravlje u Kosovskoj Mitrovici.

Na vanrednim parlamentarnim izborima održanim 24. aprila 2016. godine po prvi put postaje narodni poslanik.

Osnovne informacije

Statistika

  • 46
  • 0
  • 0
  • 0
  • 3 postavljeno / 0 odgovoreno

Pitanja građana

Pitanje udruženja u vezi uzgoja životinja isključivo radi proizvodnje krzna

čeka se odgovor 15 dana i 15 sati

Poštovani, Pišem Vam u ime udruženja Sloboda za životinje, a povodom pitanja zakonske zabrane uzgoja životinja isključivo radi krzna koje je trenutno aktuelno u našoj zemlji. Zanima me kakav je Vaš stav po pitanju uzgoja životinja isključivo radi krzna u Srbiji i kako biste glasali ukolik...

Pismo poslanicima - pitanja za vladu

čeka se odgovor 10 meseci i 25 dana i 5 sati

Poštovani/a, Obraćamo Vam se, kao predstavniku/ci građana, da na sednici za postavljanje poslaničkih pitanja poslednjeg četvrtka u mesecu (26. oktobra 2017. godine), iskoristite vaše poslaničko pravo i postavite ova pitanja predstavnicima Vlade Republike Srbije u ime nas građana.

Inicijativa za izmene i dopune porodičnog zakona

čeka se odgovor 1 godina i 27 dana

Poštovani, U ponedeljak, 14. avgusta 2017. pokrenula sam inicijativu "Naše dete - naša odluka", za izmene i dopune Porodičnog zakona. Prema aktuelnom Porodičnom zakonu roditelji nemaju pravo da odrede potencijalne staratelje svoje dece u slučaju porodične tragedije, pa je odluka o deci...

VIDI SVE POSTAVI PITANJE

Deveto vanredno zasedanje , 23.07.2018.

Hvala, predsedavajući.

Uvaženi ministre, sa saradnicima, koleginice i kolege, kroz član 3, odnosno tačkama od 1. do 27, definisani su izrazi koji će biti upotrebljeni u ovom zakonu, a na koji sam podneo amandman 3.

Humanost ljudi u Srbiji i naš mentalitet morao bi da obezbedi uspeh i na polju donacije organa i tkiva. U ovom, pre svega naglašavam, humanom poslu naš cilj treba da bude da svi zajedno pronađemo formulu koja će omogućiti da Srbija sa dna lestvice donacije organa izađe na vrh.

Da bi se uredila oblast ljudskih ćelija i tkiva, kao i organizacija zdravstvenih ustanova za obavljanje ove delatnosti, neophodno je, pre svega, jasno definisati šta se podrazumeva pod obavljanjem pomenute delatnosti, ko može da obavlja ovu delatnost, kako se ona obavlja, koje uslove treba da ispune zdravstvene ustanove, i naravno ko i kako vrši nadzor nad sprovođenjem ovog zakona. Definitivno mogu da kažem da se primenom ovog zakona omogućava uvažavanje prioritetnih interesa za očuvanje života i zdravlja, kao i zaštita osnovnih ljudskih prava i dostojanstva davaoca i primaoca ljudskih organa.

Cilj našeg predsednika i ove Vlade, odnosno Ministarstva zdravlja je da krupnim koracima idemo napred, da budemo podjednako dobri u svim oblastima, a naročito u zdravstvu i da u 21. veku doniranje organa i tkiva ne bude senzacija, već normalna i opšte prihvatljiva stvar. Svako od nas odlučuje da li će biti donor, ali se nikad ne zna da li ćemo biti primalac. Iako razmišljamo da ćemo mi pre nekome pomoći, život nas ponekada demantuje. Život nas uči da je svako od nas pre potencijalni primalac, nego davalac.

Na kraju, pored pojedinih izraza definisanih u članu 3. tačkama od jedan do 27. mišljenja sam da bi zakon trebalo dodatno definisati da humanistički karakter ovog zakona dodatno podstiče razvoj zdravstva u Republici Srbiji, pa sam u tu svrhu predložio unapred pomenuti amandman. Hvala vam puno.

Deveto vanredno zasedanje , 23.07.2018.

Hvala, predsedavajući.

Poštovani ministre sa saradnicima, koleginice i kolege, sagledavajući stavove 1. i 2. člana 4, mislim da je potrebno dopuniti sa stavom 3. da humanistički karakter ovog zakona omogućava razvoj zdravstva u Republici Srbiji.

Transplantacija tkiva i organa je gotovo u čitavom svetu postala praksa vrhunskih medicinskih ustanova, zahvaljujući kojoj mnoge osobe, koje su teško bolesne, da kažem, bile osuđene na prerano umiranje, nastavljaju kvalitetno i dostojanstveno da žive i radno su aktivne. Poznato je da je tehnika transplantacije stara preko 70 godina. NJena opšta primena je bila odložena usled pojave odbacivanja grafta tj. transplantiranog tkiva i organa. Pronalaskom novih lekova za suzbijanje imunoloških mehanizama kojim organizam reaguje na nepoznate materije unete u njega učinjen je veliki napredak u ovoj oblasti.

Ovo je svakako vek transplantacije i moramo se pripremati za razdoblje nove faze razvoja transplantacionih programa. Moramo da imamo stalno na umu da se život ljudi, kojima neki organ otkazuje, pretvara samo u borbu za goli život i ništa više. Ono što bolesnima dodatno otežava i onako teško stanje jeste čekanje. Ti ljudi u svojoj muci kao da čekaju nešto što nikada neće doći, a jedino što čekaju je transplantacija koja iz korena može da im promeni život. Agoniju, borbu, krevet, bolničku postelju preživljava veliki broj ljudi u Srbiji, a mali je broj donora i to mora da se promeni, jer dovoljno je samo da budemo humani.

Upravo zbog svega ovoga potrebno je usvojiti ovaj zakon jer on omogućava uvažavanje prioritetnih interesa za očuvanje života i zdravlja, kao i zaštitu osnovnih ljudskih prava i dostojanstva davaoca i primaoca ljudskih organa.

Teški bolesnici, među kojima ima i dece, očekuju da imaju pravo da u svojoj zemlji budu transplantirani, da se adekvatno leče, a mi im možemo pomoći upravo kroz omogućavanje jednostavnih procedura za doniranje …

Deveto vanredno zasedanje , 20.07.2018.

Hvala predsedavajući.

Uvaženi ministre sa saradnicima, koleginice i kolege, na član 1. ovog zakona podneo sam amandman 1. kojim se dodaje stav 3. gde se odredbama ovog zakona utvrđuju uslovi za postizanje kvaliteta i sigurnosti u oblasti ljudskih ćelija i tkiva za primenu kod ljudi.

Nadzor nad sprovođenjem ovog zakona i obavljanje određenih poslova državne uprave u oblasti ljudskih ćelija i tkiva kao i druga pitanja od značaja za sprovođenje poslova iz oblasti ljudskih ćelija i tkiva. Utvrđena je potreba da se poboljšaju i preciziraju uslovi organizacija i delatnost u oblasti ćelija i tkiva za primenu kod ljudi, kao i nadzor nad obavljanjem delatnosti u pomenutoj oblasti na teritoriji Republike Srbije.

Zakon iz 2009. godine uređujući oblast transplantacije ćelija i tkiva između ostalog nije prepoznao značaj definisanja i uređenja delatnosti u oblasti ćelija u koje spadaju delatnost darivanja, dobijanja, testiranja, obrade, očuvanja, skladištenja, distribucije i primene ljudskih ćelija i tkiva od živog ili od umrlog lica kod ljudi, što je prouzrokovalo lošu dugogodišnju praksu i situaciju da s u zdravstvenim ustanovama sprovode postupci u ovoj oblasti, ali bez definisanja uslova na nacionalnom nivou kako će se oni obavljati.

Upravo zbog toga je ovim Predlogom zakona o ljudskih ćelijama i tkivima precizno definisano koje zdravstvene ustanove mogu podneti zahtev za obavljanje poslova u toj oblasti, kao i koje uslove treba da ispunjavaju banke ljudskih tkiva.

Ovaj zakon propisuje i jednostavnije procedure za izdavanje dozvola zdravstvenim ustanovama za obavljanje poslova iz oblasti ljudskih ćelija i tkiva, kao i uspostavljanje informacionog sistema u pomenutoj oblasti a sve to dovodi do toga da se ova oblast uredi sistemski, odnosno da se utvrde i obezbede uslovi za postizanje standarda kvaliteta i bezbednosti na svim nivoima, što je i najvažnije.

Ono što moram da naglasim je činjenica da srpsko zdravstvo do 2012. godine nije ispunjavalo ni kriterijume za ocenjivanje u sklopu Evropskog zdravstvenog indeksa, a kada je ispunilo te kriterijume bilo je ubedljivo najlošije ocenjeno u Evropi. Zahvaljujući predanom radu predsednika Aleksandra Vučića, Ministarstva zdravlja na čelu sa ministrom Zlatiborom Lončarom i njegovim saradnicima zaustavljen je sunovrat zdravstva i postavljena osnova za moderan sistem u skladu sa evropskim standardima.

Dokaz za to je da su međunarodni faktori ocenili da je naše zdravstvo u protekle dve godine izuzetno napredovalo u svakom pogledu, ali mi naravno, nećemo stati, radićemo još više i bolje.

Dakle, donošenjem i primenom Predloga zakona o ljudskim ćelijama i tkivima, ostvaruje se suštinski i sistemski napredak u ovom segmentu, a samim tim se obezbeđuje razvoj zdravstva u Republici Srbiji.

U Danu za glasanje SNS će, u svakom slučaju, podržati ove zakone. Hvala.

Imovinska karta

(Kosovska Mitrovica, 17.01.2017.)

Funkcija Državni organ, javno preduzeće, ustanova, druga organizacija Izvor prihoda Interval Neto prihod Valuta Vreme obavljanja / od-do
Direktor Zavod za Javno zdravlje Priština Republika Mesečno 137869.00 RSD 01.04.2014 -
Narodni poslanik Narodna skupština Republike Srbije Republika Mesečno 27200.00 RSD 03.06.2016 -
Poslednji put ažurirano: 02.03.2017, 13:10