ZORAN RADOJIČIĆ

Dveri

Zoran Radojičić, rođen je 1975. godine u Obrenovcu, gde je završio osnovnu i srednju školu.

Organizovao je niz humanitarnih akcija u ime Dveri (Kosovo i Metohija, Kraljevo..) i predstavljao Pokret u zemlji i inostranstvu. Koordinirao je radom Srpske mreže, asocijacije srpskih rodoljubivih udruženja iz Srbije, regiona i rasejanja.

Član je Predsedništva Srpskog pokreta Dveri i koordinator Saveta za odbranu i bezbednost.

Na vanrednim parlamentarnim izborima održanim 24. aprila 2016. godine po prvi put postaje narodni poslanik.

Oženjen. Otac jednog deteta.

Osnovne informacije

  • Poslanička grupa Dveri
  • Obrenovac
  • Obrenovac
  • 1975
  • drugo

Statistika

  • 4
  • 1
  • 346
  • 6
  • Nema pitanja koja su upućena poslaniku

Šesta sednica Drugog redovnog zasedanja, 15.12.2016.

Poštovani predsedavajući, poštovane koleginice i kolege, uvaženi građani Srbije, želim da za ministra odbrane postavim nekoliko pitanja.
Da li je istina da je Ministarstvo odbrane u avgustu 2015. godine pripadnicima Vojske Srbije dalo na upotrebu energetske sokove iz kruševačkog „Rubina“, kojima je u junu te godine istekao rok upotrebe i da su pritom uveravani da su sokovi bezbedni za upotrebu?
Naime, Vojska Srbije tokom jula i avgusta 2014. godine primila je od kruševačkog „Rubina“ donaciju oko dve hiljade litara energetskog napitka „Zum“ na kome je kao krajnji rok upotrebe stajao 14. jun 2014. godine. Uz sokove, u jedinice je stigao i akt „Rubina“ od 25. juna 2014. godine u kome stoji da su sokovi bezbedni za upotrebu iako im je istekao rok upotrebe. Sve se potvrđuje aktom Uprave za logistiku Generalštaba interni broj 4690-84 od 26. juna 2014. godine.
Pitanje broj dva – da li je istina da Ministarstvo odbrane u jednoj kasarni u Pančevu platilo rekonstrukciju strelišta 352 hiljade evra, koje je odmah nakon izvršene rekonstrukcije proglašeno nebezbednim za korišćenje i stavljeno van upotrebe?
Naime, u avgustu 2014. godine vršeni su radovi na rekonstrukciji i modernizaciji strelišta u kasarni „Rastko Nemanjić“ u Pančevu. Tu je sedište specijalne brigade, kao što znamo. Naručilac je bio Vojno-građevinski centar Beograd. Radovi su koštali 43 miliona 319 hiljada 500 dinara. Naredbom komande Specijalne brigade broj 622-1 od 19. januara 2016. godine zabranjeno je izvođenje svih vrsta gađanja na ovom strelištu jer je isto nebezbedno.
Pitanje broj tri – da li je tačno da je firma koja je izvodila radove na strelištu, usput brigadnom generalu Veličkoviću, komandatu Specijalne brigade napravila vikendicu koja je koštala oko 30 hiljada evra u Deliblatskoj peščari, Delibatsko jezero, opština Pančevo, odnosno da je preduzeće „Zelenilo“ iz Pančeva uredilo dvorište? Reč je, dakle, o firmi „Morava“ d.o.o. Kruševac, građevinsko preduzeće „Morava In“ d.o.o. Kruševac.
Pitanje broj četiri – da li je istina da je Vojska Srbije od „Jumka“ kupila šest hiljada kompleta neispravnih uniformi i koliko je to plaćeno?
Nadležni organi zaduženi za razvoj i odbrambene tehnologije u Ministarstvu odbrane, na čelu sa generalom Zrnić Bojanom, pokrenuli su i realizovali preko preduzeća „Jumko“ iz Vranja nabavku šest hiljada kompleta uniforme M-10. Ista je proizvedena u ovoj količini, plaćena je, isporučena Vojsci, ali kao netolerantna.
Ovaj termin ne poznaje nijedno vojno pravilo stavljeno u upotrebu o korišćenju i rashodovanju uniformi Vojske Srbije, ali je ona ipak kupljena, plaćena po punoj ceni kao da je ispravna i data je na upotrebu, ali ne onima kojima je potrebna i namenjena. Ovi kompleti uniforme dati su na upotrebu samo centrima za obuku i to vojnicima na služenju vojnog roka, kako bi se što pre potrošili, dok sa druge strane, dakle, profesionalci, vojnici, starešine ponekad nose uniforme koje je odavno trebalo zameniti. Postavlja se pitanje ko je za navedeno odgovoran? Šta je radila vojna kontrola kvaliteta i ko je dozvolio da se uopšte proizvede, a kasnije i plati šest hiljada kompleta takve uniforme? Zašto proizvodnja nije zaustavljena u prvih 50 ili 100 kompleta, ako takva uniforma nije zadovoljavala potrebne standarde?
Ovo se inače često dešava kada je reč o određenim proizvodima koji se nabavljaju za Vojsku Srbije, ali to je opet posledica činjenice da smo ukinuli formacijska mesta tzv. vojnih kontrolora, pa oni koji sada rade kontrolu, dakle, ovaj složeni, inače odgovoran posao obavljaju uz svoj redovan posao, tako da se postupak vojne kontrole kvaliteta zbog nedostatka vremena sprovodi samo fiktivno često puta. Rezultat je iz ovoga vidljiv.
Pitanje broj pet – da li je tačno da je Vojska Srbije u prva tri meseca 2015. godine zbog nemara ili sa namerom da se određenim firmama koje vrše distribuciju električne energije pribavi materijalna korist plaćala električnu energiju po tadašnjem kursu negde u protivvrednosti oko 60 evra, umesto redovnu cenu od 5.155 dinara za megavat čas?
Naime, Uprava za opštu logistiku Sektora za materijalne resurse Ministarstva odbrane nakon potpisivanja privremenog plana nabavki za 2015. godinu u drugoj polovini janura meseca 2015. godine uputila je Upravi za snabdevanje Sektora za materijalne resurse Ministarstva odbrane zahtev da se nabavi električna energija. To je trebalo da se zaključi do 1. aprila 2015. godine, ali je neko iz Ministarstva odbrane rekao da do tada u periodu od tri meseca nije moguće sprovesti postupak koji prethodi zaključenju ovog sporazuma, dakle, postupak javne nabavke, pribavljanja svih saglasnosti itd. Zato su morali da pređu na član 192. koji…
(Predsedavajući: Privodite kraju.)
…morali su da pređu sa rezervnim snabdevačem poslovnim društvom EPS da se za snabdevanje zaključi ugovor koji je bio daleko nepovoljniji od ovoga. Hvala.

Peta sednica Drugog redovnog zasedanja, 09.12.2016.

Zahvaljujem, gospodine predsedavajući.
Poštovane dame i gospodo ministri, poštovane koleginice i kolege narodni poslanici, delom ovog amandmana sam želeo da ukažem na potrebu da je potrebno opredeliti više sredstava za podizanje borbene gotovosti naše vojske, opredeljujući ih pre svega za nabavku novog naoružanja i opreme, razume se kroz podizanje životnog standarda svakog pripadnika Ministarstva odbrane i Vojske Srbije, ali i na umanjenje određenih stavki kao što su, recimo, usluge po ugovoru ili pak specijalizovane usluge.
Zašto sada ovde posebno izdvajam usluge po ugovoru ili specijalizovane usluge? Zato jer se u skoro svakom antikorupcijskom izveštaju ili pak u revizorskim izveštajima sve ove stavke navode kao primer trošenja i to najočigledniji primer trošenja sredstava iz budžeta, a da se pri tome ne zna tačno gde će ići taj novac. Zato smo se mi, dakle, opredelili da predložimo umanjenje sredstava kada je reč o uslugama po ugovoru, zatim specijalizovanim uslugama, ali i da se povećaju sredstva kada je reč o tekućim popravkama i održavanjima, zatim platama, dodacima i naknadama, kao što sam rekao, ili, recimo, povećanje za mašine i opreme.
Ovom prilikom želim da ukažem na jedan poseban problem. Dakle, mi u ovom trenutku, tačnije do pre dva meseca smo imali 573.000 dinara, odnosno bruto, tj. 410.592 dinara neto, i to bez obračunatog minulog rada, bez obračunatog koeficijenta i bez naknade od 20% duga svakom pripadniku Ministarstva odbrane i Vojske Srbije, jer se ne poštuje član 95. Zakona o Vojsci Srbije, koji kaže da osnovica za obračun tzv. vojničke plate more iznositi 75% od prosečne zarade.

Peta sednica Drugog redovnog zasedanja, 09.12.2016.

Hvala, gospodine ministre, na odgovoru.
Zašto sam posebno istakao ove cifre koje se odnose na umanjenje, dakle, na poštovanje člana 95. Zakona o Vojsci Srbije? Upravo zato što smatram da umanjenje koje svaki zaposleni u Ministarstvu odbrane i Vojsci Srbije ima zbog nepoštovanja tog zakona veoma utiče na napuštanje, na odlazak naših profesionalnih vojnika i vojnika po ugovoru. Ako se ne varam, mislim da smo samo u ovoj kalendarskoj godini izgubili, pod znacima navoda, da je otišlo preko 1.000 pripadnika Vojske Srbije i to me veoma zabrinjava. Zato sam istakao taj momenat.
Što se tiče određenih mirovnih operacija, vi i ja smo o tome diskutovali na Odboru za odbranu i unutrašnje poslove. Dakle, mi jesmo umanjili sredstva. Smatramo da kada je reč o mirovnim operacijama pod okriljem EU, mi na njih, kao što znate, gledamo kao na prikrivanje misije NATO. Mislimo da naši pripadnici Ministarstva odbrane i Vojske Srbije tu i ne treba da učestvuju.

Imovinska karta

(Beograd, 04.07.2016.)

Funkcija Državni organ, javno preduzeće, ustanova, druga organizacija Izvor prihoda Interval Neto prihod Valuta Vreme obavljanja / od-do
Narodni poslanik Narodna skupština Republike Srbije Republika Mesečno 68297.00 RSD 03.06.2016 -
Narodni poslanik Narodna skupština Republike Srbije Republika Mesečno 27320.00 RSD 03.06.2016 -
Poslednji put ažurirano: 01.03.2017, 14:32