Prikaz govora poslanika

Prikaz govora poslanice Jasmina Obradović

Jasmina Obradović

Srpska napredna stranka

Govori

Zahvaljujem.

Poštovani predstavnici Vlade, cenjene kolege poslanici, dragi građani Srbije, u današnjoj raspravi bavimo se setom pet zakona iz sfere Ministarstva za državnu upravu i lokalnu samoupravu i Ministarstva za rad, boračka i socijalna pitanja. To su sledeći predlozi zakona: Predlog zakona o izmenama Zakona o platama zaposlenih u javnim agencijama i drugim organizacijama koje je osnovala Republika Srbija, autonomna pokrajina ili jedinica lokalne samouprave, Predlog zakona o izmenama Zakona o sistemu plata zaposlenih u javnom sektoru, Predlog zakona o izmenama Zakona o platama službenika i nameštenika u organima autonomne pokrajine i jedinici lokalne samouprave, Predlog zakona o izmenama Zakona o zaposlenim u javnim službama i Predlog zakona o agencijskom zapošljavanju.

Tema današnje rasprave vezana je, dakle, i za zapošljavanja, te ću u svojoj diskusiji pomenuti neke primere, tačnije investicije u Novom Sadu, a kao način za nova zapošljavanja.

Zabranom zapošljavanja u javnom sektoru SNS uvela je red u ovom segmentu društva, a obezbeđivanjem investicija otvorila mogućnost zapošljavanja u privredi u realnom sektoru, koji je tako obnovljen i osnažen napokon počeo da plaća obaveze, a time i otvori mogućnost za nova zapošljavanja u javnom sektoru, ovaj put na zdravim nogama.

Tako mogu da pomenem Naučno-tehnološki park, kojim je Vojvodina i Srbija dobila jednu od najznačajnijih institucija za edukaciju i razvoj visokih tehnologija. Vrednost ove investicije je 13 miliona evra. Uz podršku predsednika Vučića, uspeli smo da u Novi Sad dovedemo dve velike internacionalne proizvodne kompanije iz oblasti auto industrije, kompanije „Aptiv“, koja trenutno zapošljava oko 3.000 radnika i „Lir“ sa blizu 2.600 zaposlenih koji rade u fabrici u zoni Sever 4, gde se odmah nalazi pored holandska kompanija „CTP“, a gradi se i novi industrijski objekat.

Očekujemo da ove godine i kompanija „Knor“ počne da zapošljava, a tu su i manje kompanije, kako što su danska „Kvik fajer“, zatim, „Lidl“, „Promenada“, Istraživačko-razvojni centar „Kontinental“, koji je u prvoj godini poslovanja zaposlio 2.000 inženjera. „Beri Kalebo“ grupa, vodeći svetski proizvođač proizvoda od čokolade i kakaa visokog kvaliteta dolazi u Srbiju. Ovaj gigant potpisao je Memorandum o razumevanju sa Vladom Srbije i gradom Novim Sadom.

Dakle, mogla bih da nabrajam još mnogo toga. U jednoj rečenici, u ovom periodu Novi Sad je postao mesto razvoja, o čemu svedoči činjenica da je postao evropska prestonica mladih i evropska prestonica kulture.

Ovo su samo neki primeri investicija koje omogućavaju novo zapošljavanje na području Novog Sada, kao i čitave države, od kako je odgovornost za grad preuzela SNS i gradonačelnik Miloš Vučević. Srpska napredna stranka, predvođena Vučićem, uprkos ometanjima onih koji su ovu zemlju doveli do ruba propasti, nastavlja da radi i gradi.

U danu za glasanje sa zadovoljstvom ću podržati predloženi set zakona. Hvala.
Zahvaljujem.

Poštovani predstavnici Vlade, poštovane kolege poslanici, dragi građani Republike Srbije, na današnjoj sednici razmatramo set zakona iz sfere Ministarstva finansija i Ministarstva za rad, boračka i socijalna pitanja.

Ovih 11 predloga zakona su svakako u funkciji daljeg razvoja i napredovanja zemlje Srbije, napredovanja koje je jasno vidljivo u poslednjih sedam godina od vremena kada je odgovornost za Srbiju preuzela SNS sa predsednikom Aleksandrom Vučićem na čelu.

Mere iz ovih predloga zakona povezane su za Zakonom o budžetu Republike Srbije za 2020. godinu koji smo juče usvojili. Ovim predlozima zakona podstiču se dalje investicije u Republici Srbiji, jer se značajno smanjuje opterećenje na zarade, te se ovom merom širom otvaraju vrata za nova zapošljavanja za dalji razvoj.

Ovo je primer prave socijalne odgovornosti u vođenju zemlje. Otvaranjem prostora za novo investiranje, smanjenjem opterećenja dobijamo to novo, realno, na zdravim ekonomskim temeljima obezbeđno zapošljavanje i dalji razvoj.

Ove mere su jasno vidljive u umanjivanju doprinosa za PIO od 0,5%, a u Predlogu zakona o izmenama i dopunama Zakona o PIO, kao i povećanju od 1000 dinara neoporezivog dela zarada u Predlogu zakona o izmenama i dopunama Zakona o porezu na dohodak građana.

Takođe, predviđene su i ogromne olakšice za novozaposlene sa umanjenjima od 85 do čak 100 posto, kao i umanjenje poreza na dohodak u naredne tri godine u iznosu od 70%, 65% i 60%.

Srpska napredna stranka je 2012. godine preuzela odgovornost za vođenje zemlje koja je bila pred ekonomskim kolapsom. Dotadašnja vlast zaduživala je zemlju kreditima sa sedam i više procenata kamata.

Mi smo u proteklim godinama povukli više teških, ali neophodnih poteza i konsolidovali smo situaciju, izvukli zemlju za ruba provalije.

Svet ovakav naš pristup ceni. Danas se Srbija zadužuje sa po pet puta manjim kamatama i to u retkim situacijama i to kamatama koje se mogu servisirati. I na istoku i na zapadu svet razume i ceni ono što danas u Srbiji radi predsednik Aleksandar Vučić. Nije samo jasno kako ga u njegovoj zemlji ne razumeju neki. Zato ćemo da nastavimo dalje da radimo i gradimo našu zemlju.

Naravno, u danu za glasanje sa zadovoljstvom ću i ja i moje kolege podržati predloženi set zakona. Zahvaljujem se.
Zahvaljujem.

Poštovane kolege poslanici, cenjeni predstavnici Vlade i pre svega dragi građani Srbije, danas imamo tri predloga zakona, od kojih je jedan Zakon o kontroli državne pomoći.

Svakako da značaj ovog zakona, nema sumnje, ne treba uopšte ocenjivati, ali ono što treba naglasiti je da se ovim zakonom želi unaprediti sistem kontrole državne pomoći, a pored svega navedenog kao uslova i načina za dodeljivanje državne pomoći, kao i kontrole iste, pretpostavljam da je to sve dobro odmereno, čak sam sigurna, i usaglašeno sa evropskim standardima.

Uslov svih uslova za bilo kakvu pomoć, naravno i za pomoć države, jeste obezbediti sredstva za to.

Poštovani građani, u svom obraćanju uporediću neke finansijske podatke iz 2012. godine kada je SNS preuzela odgovornost za vođenje države sa 2019. godinom. U Skupštini najčešće dajemo političku ocenu određenim zakonima, odnosno zakonskim predlozima. Međutim, u ovom slučaju imamo priliku da iznesemo neke egzaktne podatke, brojeve, te da stvarno o nespornim činjenicama na koje ne može da utiče ni jedna politika.

Ovi podaci su uporedivi iz još jednog razloga, jer se vrednost evra kao svojevrsni parametar ovih sedam godina nije menjao. Ovi podaci su uporedivi i tako npr. u razdelu budžeta koji se tiče Ministarstva zdravlja ukupan iznos opredeljenih sredstava je pet puta veći u odnosu na 2012. godinu, što se može videti iz ovog grafikona. Taj iznos bio je 3,6 milijardi, a sada je 18 milijardi dinara. Zato su plate u zdravstvu veće, zato se grade novi klinički centri.

Ovaj manji žuti deo to je slučajno.

U razdelu Ministarstva prosvete od 2012. do 2019. godine imamo povećanje od 80 milijardi. Opet vidimo na grafikonu kako to izgleda.

U razdelu Ministarstva kulture imamo duplo povećanje. Sa nekadašnjih 6,7 milijardi na 14,7 milijardi. Zato imamo obnovljen Narodni muzej i nakon mnogo godina Muzej moderne umetnosti.

Ulaganja u sportu u za 50% veća. Vojni budžet je duplo veći. Slično povećanje je u MUP. U razdelu poljoprivrede i šumarstva i vodoprivrede imamo povećanje od 150%, sa 22 milijarde na 54 milijarde. Na ovom grafikonu se to jako lepo vidi kako izgleda.

Kao poslednji primer, u infrastrukturi, saobraćaju i građevinarstvu imamo četvorostruki porast sa 25 milijardi na 102 milijarde. Sve ovo je, kao što se vidi, lako dokazivo i vidljivo u svim sferama života. Od kako je brigu za Srbiju preuzela SNS predvođena Aleksandrom Vučićem imamo rast i napredak.

Sa druge strane, oni koji su ranije bili vlast, a koji se danas, kako stvari stoje, boje izbora pa bi da ih protivzakonito i protivustavno odgode, imali su samo jedno povećanje, a to je bilo povećanje kursa evra i povećanje inflacije.

Na samom kraju, da je bilo kontrole državnih pomoći novih tehnologija u Vojvodini ne bi odneli stotine miliona evra. Hvala.
Zahvaljujem.

Poštovane kolege narodni poslanici, poštovani građani Republike Srbije, tema današnje sednice je AP Vojvodina i njeno finansiranje. Svakodnevno slušamo priče naše opozicije kako se oni nalaze u nekakvoj medijskoj blokadi, kako nemaju priliku da iznesu svoje stavove i predloge, iako sve to uopšte ne odgovara istini.

Današnja sednica je primer koji demantuje ove lažne apele. SNS je jedina stranka vlasti u istoriji srpskog parlamentarizma, koja na dnevni red stavlja i predloge opozicionih stranaka.

Ja ću ovde da se osvrnem na nekoliko izjava zahvalnosti predsednici Skupštine, što je ovakvo važno pitanje stavila na dnevni red. Svakako da je time potvrdila da u ovoj Skupštini vlada demokratija. Jedino, ja ne vidim kakvo je to važno pitanje.

Ja dolazim iz Futoga, prigradskog naselja nadomak Novog Sada, jedno jedino važno pitanje koje tamo postoji je stabilnost Srbije, razvoj privrede, dovođenje investicija, infrastrukturno opremanje, to su važna pitanja.

Iako, evo, danas na dnevnom redu imamo predloge LSV i to Predlog zakona o finansiranju AP Vojvodine i Predlog rezolucije Narodne skupštine Republike Srbije o Vojvodini. Dakle, kada radite u interesu građana, nemate strah da ovakvo šta stavite na dnevni red.

Inače, interesantno je da je ovaj Predlog zakona o finansiranju AP Vojvodine skoro identičan, a razlikuje se samo odredba o primeni zakona, a onome ko je podnela Aleksandra Jerkov, narodni poslanik i pripadnik aktuelnog tajkunskog fašističkog Saveza za Srbiju, osovine Đilas-Jeremić-Obradović, novog agregatnog stanja stranke u nestajanju – DS.

Moram vas podsetiti da je Aleksandra Jerkov bila članica LSV, a koju je napustila odmah nakon što je novoformiranom skupštinskom većinom u Novom Sadu smenjena sa mesta predsednice Skupštine grada. Valjda je mislila da će se brzo naći u ekipi koja je 16 godina bila gospodar života i smrti u AP Vojvodini, DS.

To je vreme žutih afera i malverzacija. Ja bih samo da vas podsetim na neke, pa sada krećemo – afera „Razvojna banka Vojvodine“, afera Fond za kapitalna ulaganja i razvoj, afera Fond za subvencionisanje pogona novih tehnologija, afera „Tesla banka“ i mogli bismo tako do broja 101.

Ono što je važno na kraju da kažem, a to je da je čudo bio Fond za finansiranje pogona novih tehnologija, sifona, četkica, solarnih panela i čega sve ne nagledasmo se mi po Vojvodini, ali znate li šta je važno? Važno je da smo iz svega toga shvatili gde su naši novci.

Imamo sada nešto drugo. U vreme te žute vlasti broj zaposlenih u velikim poljoprivrednim kombinatima spao je sa nekih 60.000 na samo 1.500. Da li je tako, ministre? Broj poljoprivrednih zadruga spao je sa 400 na samo 100, a poljoprivreda se svela na samo osnovnu delatnost. Ministar je tu, klima glavom i ja njemu zaista verujem. To su sve rezultati onih koji bi danas silom da dođu na vlast, onih čije fšističke falange upadaju u RTS, razbijaju vrata, prozore, nose motorne testere i fantomke, a pre toga setite se da su napadali i žene. Na sreću po građane Vojvodine, ova i ovakva vlast je ružna prošlost. Srpska napredna stranka vraća Vojvodinu na noge.

Dame i gospodo, preskočiću deo mog govora, sve su to moje kolege manje više u svojim izlaganjima rekle. Ja samo želim da kažem sledeće. Poštovani građani Srbije, SNS sa predsednikom Aleksandrom Vučićem na čelu, kao što vidite, gradi i radi i ispunjava svoja obećanja. Mi nemamo vremena za dokone subotnje šetnje i vreme za nasilje, razbijanje, motorne testere koje nam nude tajkunske falange sa Boškom Obradovićem, Đilasom i Jeremićem na čelu, a za ovo sigurno glasati neću. Zahvaljujem se.
Zahvaljujem, predsednice.

Uvaženi ministre, cenjene kolege poslanici, ovo je poslednji amandman koji sam podnela na Predlog zakona o Centralnom registru obaveznog socijalnog osiguranja, jednog od zakona iz seta zakona iz sfere finansija koji se nalazi na dnevnom redu ove sednice.

Ovih dana bili smo svedoci različitih, rekla bih, neuspelih pokušaja opozicije da omalovaže sve što je učinjeno u konsolidaciji finansija Republike Srbije otkako je odgovornost za državu preuzela SNS, na čelu sa Aleksandrom Vučićem.

Dakle, imali smo od lupanja od klupe, galame, psovanja do žutih prsluka, poziva na nasilje na ulicama, vređanje predsednice parlamenta, nasilja nad ženama u kampanji i ko zna šta sve u tim glavama još postoji kao ideja u narednom periodu. Ali, ono čime bih htela da skrenem vašu pažnju da od kada smo preuzeli odgovornost za državu ovaj posao radimo odgovorno i pre svega na vreme. To se ogleda i u činjenici u kom roku su donošeni zakoni o budžetu u prethodnom periodu.

Podsetiću, da zakonski rok za usvajanje budžeta 15. decembar prethodne godine. Kako je to izgledalo u vreme dok su to radili žuti, evo kratko. Godina 2012, 29.12, 2011. godina 29.12, 2010. godina 29.12 itd. sve do 2007. godine kada je za 2007. godinu usvojen 23.6.2007. godine. Budžet za 2004. godinu, 23. marta 2004, sa tri meseca zakašnjenja. Od kada to radi SNS ide ovako: 1.12, 13.12, 12.12, 10.12, 14.12, a ovaj budžet biće usvojen kako stvari stoje 7. decembra. Gospodo, činjenice su neumoljive ni svi žuti prsluci sveta ne mogu vam pomoći. Zahvaljujem.
Zahvaljujem.

Poštovani ministre, uvažene kolege, cenjeni građani, pred nama se nalazi Predlog zakona o Centralnom registru obaveznog socijalnog osiguranja, kao i celi set zakona uglavnom iz sfere finansija, a ujedno i Predlog zakona o budžetu Republike Srbije za 2019. godinu, kao najvažniji zakon u godini.

Ovaj budžet ima izražen socijalni aspekt i to je ono što ga povezuje sa amandmanom koji je na dnevnom redu, a karakteriše ga povećanje životnog standarda koje prati povećanje plata i povećanje penzija, kao i razvojni aspekt, jer predviđa rekordna izdvajanja za kapitalne investicije koje će podstaći dalji rast BDP-a.

Ukupni prihodi predviđeni budžetom su od 1.246,2 milijarde dinara i rashodi u visini od 1.269,1 milijardu dinara, što daje predviđeni deficit od 22,9 milijardi dinara, odnosno 0,4% BDP-a. Finalnom stabilizacijom javnih finansija otvorio se prostor za napuštanje kriznih mera, koje su bile primenjene tokom programa fiskalne konsolidacije u proteklom periodu.

U budžetu za 2019. godinu predviđeno je 165,5 milijardi dinara za kapitalne investicije. Dakle, razvojni budžet, takođe su izdvojena značajna sredstva za zdravstvene objekte, objekte ustanova kulture, za modernizaciju škola, za poljoprivrednu delatnost putem subvencija, za socijalnu zaštitu. Srbija se nakon sprovedenih mera fiskalne konsolidacije i uspostavljanje ekonomske stabilnosti nalazi na dobrom i zdravom putu daljeg ekonomskog rasta i razvoja.

Sve navedeno je kontinuitet politike koju vodi SNS, sa predsednik Aleksandrom Vučićem. Nećemo stati jer volimo našu zemlju. U danu za glasanje, sa zadovoljstvom ću podržati zakonske predloge koje se nalaze na dnevnom redu. Hvala.
Uvaženi ministri, cenjene kolege, poštovani građani, podnela sam amandman na Predlog zakona o Centralnom registru obaveznog socijalnog osiguranja i u ovoj raspravi želim da se osvrnem i na ostalu problematiku koja je na današnjem dnevnom redu, zakone iz sfere finansija, a posebno na Predlog zakona o budžetu Republike Srbije za 2019. godinu

kao najvažniji zakon u godini.

Najvažnija stvar za nas je da naša privreda nastavi da raste na način na koji je rasla u periodu od kako je brigu o državi preuzela SNS. Tako se u budžetu, između ostalog, nalaze sredstva za nastavak radova na obilaznici oko Beograda, završetak puta Surčin – Obrenovac, izgradnja auto puta Obrenovac – LJig, put Preljina – Požega, Moravki koridor, itd.

Takođe, izdvojen je novaca za naučno – tehnološki park u Novom Sadu, digitalne učionice, izgradnju Data centra u Kragujevcu, kao i sredstva za izgradnju i opremanje zdravstvenih ustanova.

Srbija se, nakon sprovedenih mera fiskalne konsolidacije i uspostavljanja ekonomske stabilnosti, nalazi na dobrom putu.

Kao primer realizacije ove politike pomenuću samo neke primere realizacije investicija i sveukupnog napretka iz sredine iz koje ja dolazim, iz grada Novog Sada u poslednjih godinu dana. Za saobraćaj je otvoren Žeželjev most, obnovljena je putna infrastruktura u Novom Sadu i prigradskim naseljima. Obavljeni su radovi na kanalizacionoj mreži u Novom Sadu i prigradskim naseljima. Obnavljaju se vrtići, škole, zgrada RTV-a, bolnice i sportski centri širom Novog Sada i prigradskih mesta.

Nabrajanje šta smo sve uradili, kako u gradu iz kog dolazim, tako u celoj Srbiji, moglo bi da traje danima i opet ne bismo stigli sve da pomenemo. Zemlji Srbiji potreban je razvoj i napredak i to je ono što realizuje SNS sa Aleksandrom Vučićem na čelu.

Treba nam očuvanje mira i stabilnost u svim oblastima. Ne treba nam žuti prsluk, žuto jeleče i sve ono što nose kao poruku takvim ponašanjem i nude nam kao alternativu Ramuševi pešadinci.
Uvaženi ministre sa saradnicima, kolege poslanici, poštovani građani Srbije, pred nama na ovoj sednici nalazi se Predlog zakona o centralnom registru obaveznog socijalnog osiguranja, kao i celi set zakona uglavnom iz sfere finansija, a ujedno i Predlog zakona o budžetu Republike Srbije za 2019. godinu kao najvažniji zakon u godini.

Ključna karakteristika budžeta za 2019. godinu je da je potpuno uravnotežen. Takođe, budžet ima izražen socijalni aspekt i to je ono što ga povezuje sa amandmanom koji je na dnevnom redu…
… a karakteriše ga povećanje životnog standarda koje prati povećanje plata i povećanje penzija, kao i razvojni aspekt, jer predviđa rekordna izdvajanja za kapitalne investicije koje će podstaći ljude ….
(Poslanici opozicije negoduju.)
Htedoh da pričam o amandmanu. Imala sam mnogo toga da kažem. Završiću svoje obrazlaganje amandmana sledećom rečenicom – u vreme, tačnije, juče kada smo videli naše kolege u Domu Narodne skupštine postrojene u kolonu, u vreme kada Ramuš Haradinaj uvodi sulude takse na srpske proizvode, u to vreme se stoji postrojen u kolonu, u vreme kada se kolone žena sa humanitarnom pomoći, sa igračkama i hranom za bebe vraćaju sa Jarinja, u vreme kada taj isti Haradinaj kaže da želi smenu režima u Beogradu, u to isto vreme pojavljuje se i Haradinajeva pešadija, Haradinajeva peta kolona u Narodnoj skupštini Republike Srbije i to bez ikakvog stida i srama. Žele da zabiju nož u leđa vlastitoj zemlji. Zar vas zaista za tu našu zemlju, zar vam zaista puca prsluk i to ovaj žuti kako ste naučili do sada?
(Boško Obradović: Replika.)
Isključen mikrofon): Zahvaljujem, predsedavajući.

Poštovani ministre, cenjene kolege poslanici, i ovim amandmanom podsetiću na katastrofalne elementarne nepogode od maja 2014. godine, posebno na institucionalnu koordinaciju tokom katastrofe.

(Nemanja Šarović: Arsiću, po Poslovniku.)

Uprkos ograničenjima u finansijskim resursima i operativnim kapacitetima, prilikom odgovora na poplave, Vlada je uspešno iskoristila snažni institucionalni okvir za koordinaciju, vlasti na državnom i lokalnim nivoima obezbedile su vođstvo i koordinaciju podrške u reagovanju na vanredne situacije i na taj način olakšali brzo davanje pomoći pogođenim područjima. U skladu sa Zakonom o vanrednim situacijama i civilnoj zaštiti, Nacionalni štab za upravljanje vanrednim događajima je rukovodio koordinacijom i upravljanjem sveukupnim odgovorom na poplave i koordiniranjem akcija razmeštanja brojni učesnika u o odgovaranju na poplave i raspoređivanju stručnjaka i pratećih i logističkih jedinica u pogođenim područjima.

(Nemanja Šarović: Po Poslovniku.)

Na nacionalnom nivou, Sektor za vanredne situacije obezbedio je stručnjake i tehničku i operativnu podršku Nacionalnom štabu. Koordinacija i upravljanje aktivnostima spasavanja oslanjali su se na ključne stručnjake iz naučnih institucija, javnih komunalnih preduzeća, vatrogasnih jedinica, hitne pomoći i gradske službe spasavanja.

(Nemanja Šarović: Arsiću, daj mi reč po Poslovniku.)

Pod rukovodstvom Nacionalnog štaba na nivou države, određeni su opštinski organi kao partneri za koordiniranje i upravljanje humanitarnim aktivnostima kao odgovorom na vanredne situacije na terenu. Upravljanje hitnim

koordiniranim odgovorom bilo je vođeno na osnovu već postojećih planova za poplave koje su ranije bili razrađeni za područja podložna poplavama.

Vlada Republike Srbije u odsudnim trenutima postupila je odgovorno. Za našu zemlju sreća u nesreći bila je ta što je Vladu Republike Srbije preuzela u punom kapacitetu SNS sa Aleksandrom Vučićem na čelu.

(Nemanja Šarović: Po Poslovniku.)

Zamislite kakav bi haos nastao da je na čelu zemlje bila garnitura koja je na talasu paljevine ovog visokog doma došla na vlast. Ovi isti koji danas opet prete za početak vešanjima političkih neistomišljenika. Na njihovu žalost, građani Srbije su za njih na izborima rekli da su politička prošlost ove zemlje.

Zato, u danu za glasanje podržaću ovaj i sve druge predloge zakona. Hvala.

(Nemanja Šarović: Po Poslovniku, moraš da mi daš reč!)

Zahvaljujem predsednice.

Poštovani ministre sa saradnicima, gospodine Mariću, cenjene kolege, uvaženi građani, svojim amandmanom želim da nas još jednom pored svega do sada izrečenog podsetim na katastrofalne, elementarne nepogode koje su zadesile našu zemlju pre četiri i po godine, tačnije maja 2014. godine.

Tokom treće nedelje maja 2014. godine velike kiše su pogodile Srbiju, velike padavine su dovele do brzog i velikog povećanja nivoa velikih reka u zapadnoj, jugozapadnoj, centralnoj, istočnoj Srbiji, na Savi, Tamnavi, Kolubari, Jadru, zapadnoj Moravi, Velikoj Moravi, Mlavi i Peku.

Velike padavine i porast nivoa vode su imali tri neposredna efekta, nagla plavljenja visokih intenziteta koja su za posledicu imala potpuno rušenje kuća, mostova i delova puteva u Krupnju i okolini Šapca. Povećani nivo vode je za posledicu imao velike poplave u urbanim delovima, naročito u Obrenovcu i ruralnim krajevima oko Šapca.

Na kraju, povećan protok podzemnih voda doveo je do stvaranja brojnih klizišta oko Krupnja i Bajine Bašte. U jednoj rečenici, ukupno gledano, poplave su pogodile oko milion i po ljudi koji žive u 38 opština i gradova koji su smešteni uglavnom u centralnoj i zapadnoj Srbiji.

Reagujući na katastrofalne poplave i klizišta koja su se posle poplava pojavila, Vlada Republike Srbije je 15. maja 2014. godine proglasila vanredno stanje, istovremeno da bi reagovanje na katastrofu imalo maksimalan efekat, upućen je poziv za pomoć međunarodnoj zajednici.

Dakle, odgovorna Vlada. Vlada je osnovala krizni štab za poplave u okviru Sektora za vanredne situacije u okviru MUP. Dakle, odgovorna Vlada, Vlada Republike Srbije je 22. maja 2014. godine osnovala Kancelariju za pomoć i oporavak poplavljenih područja. Dakle, odgovorna Vlada.

E sad, zamislite kakav bi to bio haos da su ovi iz Saveza za Srbiju tad bili na vlasti.
Poštovani ministre, cenjene kolege narodni poslanici i dragi građani Republike Srbije, u diskusiji po ovom amandmanu osvrnuću se samo na neke poslove iz sfere građevinarstva koji su u poslednja četiri meseca, dakle, samo četiri meseca, urađeni na području grada iz kog ja dolazim, a to je Novi Sad.

Kao što svi znamo, novi Žeželjev most je otvoren za drumski saobraćaj. Novi Žeželjev most je čelične konstrukcije, sagrađen je na pet stubova, dugačak 474 metra, širok 31 metar.

U Novom Sadu se gradi prva robna kuća „Lesnine“ u Srbiji. Prva robna kuća te kompanije će se prostirati na 20.000m2 i zapošljavaće u početku preko 150 ljudi.

Objekat prihvatilišta za stara i odrasla lica u Futogu, prigradskom naselju iz koga ja dolazim, Gerontološkog centra Novi Sad rekonstruisan je, nadograđen i najsavremenije opremljen zahvaljujući finansijskoj podršci grada Novog Sada i AP Vojvodine. Reč je o namenski građenom modernom prihvatilištu za privremeno zbrinjavanje lica koja se nađu u stanju socijalne potrebe i koja su akutno ugrožena.

Novi objekat Zavoda za hitnu medicinsku pomoć na uglu ulice Ilariona Ruvarca i Bulevara Patrijarha Pavla počeo je da radi. Zgrada je površine 3.250 metara i zaista velelepno zdanje.

Mogla bih tako da nabrajam, ne bi to sve stalo u dva minuta, koliko imam pravo na diskusiju, a ovo je tek mali deo onoga što se, kako u Novom Sadu, tako i u celoj Srbiji gradi i radi.

Tako to rade odgovorni ljudi, Aleksandar Vučić, Miloš Vučević i SNS.
Poštovani predstavnici Vlade, poštovane kolege poslanici, dragi građani Republike Srbije, Predlogom zakona o izmenama i dopunama Zakona o zaštiti životne sredine Vlada Republike Srbije predvođena SNS uređuje još jednu vrlo važnu oblast života u Republici Srbiji, a to je oblast zaštite životne sredine.

Zaštita životne sredine podrazumeva skup različitih postupaka i mera koje sprečavaju ugrožavanje životne sredine sa ciljem očuvanja biološke ravnoteže. Ekološka odbrana je multidisciplina i treba da predstavlja trajnu obavezu svih članova društva. NJena multidisciplinarnost proističe iz činjenice da zdravlje, životna sredina i socijalni uslovi predstavljaju kompleks oblasti i problema koji su u stalnoj interakciji.

Briga o životnoj sredini je sa gledišta našeg društva prioritet od sveukupnog značaja za društvo. Zdrava životna sredina je osnov za očuvanje ljudske egzistencije, zdravog razvoja društva i bitan faktor za nivo života stanovništva. Dakle, obaveza svih vas, svih nas jeste da se ovim bavimo upravo na način kako se to dešava.

Još jednom, Zakonom o zaštiti životne sredine u članu 90b. stav 1. propisano je da se sredstva Zelenog fonda Republike Srbije dodeljuju korisnicima sredstava radi finansiranja zaštite i unapređenja životne sredine, a na osnovu javnog konkursa koji objavljuje ministarstvo, ali stavom 2. istog člana propisano je da se izuzetno od stava 1. sredstva mogu dodeliti korisnicima sredstava bez sprovođenja javnog konkursa u slučaju finansiranja aktivnosti iz člana 90b. tačka 16. zakona u slučaju finansiranja interventnih mera u vanrednim okolnostima zagađivanja životne sredine, rekultivacije i sanacije zagađenog prostora i u skladu sa članom 66. ovog zakona.

Mislim da je ovo jako važno da idemo u susret problemu i već imamo jedan od modela kako da ga rešavamo. Predloženim izmenama i dopunama zakona u čl. 1. i 2. predlaže se još jedan izuzetak od propisane obaveze sprovođenja javnog konkursa i to za pripremu i sufinansiranje projekata koji se finansiraju iz predpristupne pomoći EU, a u skladu sa članom 89. st. 3. i 4.
Zahvaljujem predsedavajući.

Poštovani ministre, cenjene kolege narodni poslanici, dragi građani Republike Srbije, u diskusiji po ovom amandmanu osvrnuću se na rad i nadležnosti gradske Uprave za zaštitu životne sredine grada Novog Sada. Dakle, odlukom o gradskim upravama grada Novog Sada obrazovana je gradska uprava za zaštitu životne sredine. U gradskoj upravi za zaštitu životne sredine obavljaju se poslovi koji se odnose na: pripremu, donošenje, realizaciju programa planova zaštite životne sredine, pripremu predloga za utvrđivanje visine posebne naknade za zaštitu i unapređenje životne sredine, kontinuiranu kontrolu i sistematsko praćenje stanja životne sredine putem ovlašćenih i stručnih organizacija, informisanje i objavljivanje podataka o stanju i kvalitetu životne sredine, zaštitu prirode i zaštićena prirodna dobra primenom domaćih i međunarodnih propisa i standarda, pripremu i donošenje akata o zaštiti određenih prirodnih dobara itd. itd.

Dakle, grad Novi Sad, gradska uprava za zaštitu životne sredine ima jedan sistemski pristup ovoj izuzetnoj ozbiljnoj materiji. Gradska uprava koordinira podstiče, pomaže i učestvuje u realizaciji zadatih programa. Gradska uprava donosi finansijski plan i plan javnih nabavki gradske uprave i vrši strogi nadzor i kontrolu nad tim. Položaj i nadležnosti gradske uprave za zaštitu životne sredine utvrđeni su Odlukom o gradskim upravama grada Novog Sada. Odnos gradske uprave za zaštitu životne sredine prema Skupštini grada zasniva se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom. Gradska uprava za zaštitu životne sredine grada Novog Sada je obavezna da Skupštinu grada, gradonačelnika i gradsko veće obaveštava o vršenju poslova iz svog delokruga, daje obaveštenja, objašnjenja i podatke iz svog delokruga koji su neophodni za rad Skupštine grada, gradonačelnika i gradskoj veća itd.

Na kraju, želim samo da napomenem, da našim amandmanima afirmišemo sveukupni razvoj u ovom slučaju konkretno u sferi zaštite životne sredine, a u danu za glasanje podržaću set predloženih zakona iz domena zaštite životne sredine.
Zahvaljujem, predsedavajući.

Poštovani ministri, kolege poslanici, cenjeni građani Republike Srbije, Predlogom zakona o izmenama i dopunama Zakona o penzijsko-invalidskom osiguranju Srpska napredna stranka pokazala je još jednom da drži reč.

Godine 2014, dakle, pre četiri godine, povukli smo težak ali odgovoran i jedino moguć potez u tom trenutku, potez da spasimo i ono malo što je ostalo. Odlukom kojom su smanjeni deo penzija i plata u javnom sektoru je omogućeno da se republički budžet oporavi i da krene napred. Dakle, to je bila u tom momentu jedina moguća i ispravna odluka, a vreme posle toga je pokazalo.

U međuvremenu, Srbija postaje odlično mesto za investitore, uvećana je zaposlenost i stabilizovan budžet. Građani Srbije su ovo jasno razumeli i podržali ovu tešku, ali ispravnu meru. Građani su shvatili da se ne živi od šarenih laža.

A šta to nudi nekadašnja opozicija, a nekadašnja vlast? Nude samo prazne pretnje, omalovažavanje svakog ko nije sa njima i za njih. Na njihovim skupovima čujemo kako je većina građana funkcionalno nepismena, kako je potrebna neka nova revolucija, neko novo nasilje, neko novo paljenje državnih institucija, kao što je bilo 5. oktobra, a u holu ove zgrade možete videti autentične snimke njihove revolucije i kako oni vode u bolje sutra. Ti isti premijerki prete silovanjem, a nama razvlačenjem po ulicama. Konstantno se vodi medijska haranga u medijima koju kontrolišu tajkuni Dragan Đilas i Dragan Šolak. Međutim, sve ovo velika većina građana Srbije prepoznaje, da je podrška ovim snagama u Srbiji beznačajna.

Gospodo, odgovor Srbije je jednostavan, Srbija vas neće.