Dame i gospodo narodni poslanici, obrazovanje je jedno od glavnih poluga društva i države gde se obrazuje kulturni, ekonomski, tehnološki, ukupni društveni razvoj. Mi danas, pred nama imamo Predlog zakona o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja. Po predlagaču, novi sistem obrazovanja i vaspitanja ima za cilj stvaranje fleksibilnog i modernog sistema u obrazovanju i vaspitanju kojim će se obezbediti mogućnost razvoja svakog pojedinca, bez obzira na pol, rasu, nacionanu, jezičku i versku pripadnost. Taj naš obrazovni sistem korespondira sa zahtevima demokraskog društva, evropske integracije, kao i mnogim tržišnim zakonima i počiva na rezultatima analize stanja i obrazovanja koje su sprovele svetske banke, UNICEF i ostali.
Treba se vratiti nedelju dana unazad i podsetiti se na jedan zakon koji je izglasala ova skupština, to je Zakon o lustraciji. Kada neka politička stranka želi da zadrži vlast, odna lustriraju političke stranke, pogotovu one sa jakom nacionanom idejom, po nalogu svojih političkih mentora zarad nekog novog modernizma. To je rak rana jednoj nacionalnoj državi, kakva Srbija treba da bude. Kada se pojave misari sa Zapada, Svetska banka, OCD, Soroš, nevladine organizacije, uvek nađu malu političku stranku koja će učestvovati u razbijanju države ali iznutra. Zakon o lustraciji, pa sada i zakon o obrazovanju, ako želite nekoga da dokrajčite na duži vremenski period, onda to nećete učiniti ratom ili ekonomskim sankcijama, a obrazovanju hoćete.
Srbi su kroz mnogo vekova bili u ropskom položaju, ali ih je čuvalo znanje i obrazovanje u jakom nacionalnom identitetu, a to se početkom razvoja srpske države počelo prenositi i na manastire, preko sveštenih lica, kasnije preko prvih učitelja, pa do današnjeg vremena preko dosadašnjeg obrazovanja, za koga podnosilac zakona, o ovim osnovnim osnovama sistema, kaže da je zastareo i da je rigidan, da nije prilagođen prirodi dečijeg učenja. Mi smo se do sada ponosili svojim obrazovanjem i znanjem svojih učenika, studenata, koji su na mnogim takmičenjima to demonstrirali i osvajali nagrade.
Ovim zakonom uništava se jedno lepo zvanje, zvanje učitelja. Po vašem sadašnjem predlogu zakona koji sada u tri faze, naime, traje devet godina, devet godina samo iz prostog razloga da pokažemo da smo deo Evropske zajednice, mogli bi da pripremimo jednu staru našu izreku: "videla žaba da se konj potkiva, pa i ona digla noge", ali ona ima svoj nastavak, da žaba nastrada, jer je konji pregaze, jer se nalazi na pogrešnom mestu.
Poslovi zvanja učitelja koje treba da prenese učitelj ili nastavnik razreda, sveden je na tri godine i ovako kako vi zamišljate, to je pre više posao vaspitača, ili predškolskog obrazovanja. Za učitelje tražite da imaju visoku stručnu spremu, a da ćete im na određeno vreme izdavati licence za svakoga kao da sumnjate da su oni to dobro uradili pri završetku svog školovanja, a time udarili šamar njima i svim onim profesorima na fakultetu koji su im to znanje preneli, pa ćete to proveravati na određenim vremenskim intervalima.
Govorite o nekoj slobodi prosvetnih radnika i njhovoj kreativnosti ili aktivnosti, a najveću centralizaciju imamo u ovom zakonu. Edukaciju koju vršite sa učiteljima koji treba da preuzmu prvi razred bi bila komična, da nije tragična, jedan učitelj koji drži do svog znanja i obrazovanja, neće vam dati prelaznu ocenu i šta vam to znači - savremena zvanja? Zar sva znanja nisu savremena i primenljivana u datom trenutku od postojanja čovečanstva pa do sada. Sa ovakvim zakonom, ne da ćemo se nalaziti u vakumu, nego nas neće biti nigde. Šuvarica koja je bila katastrofa, za naš školski sistem, a sada imamo Gašovicu, kataklizmu za obrazovanje i vaspitanje. Hvala lepo.