DUBRAVKO BOJIĆ

Srpska radikalna stranka

Rođen 1953. godine. Živi u Beogradu.

Po profesiji je profesor ruskog jezika.

Na vanrednim parlamentarnim izborima održanim 24. aprila 2016. godine po prvi put postaje narodni poslanik.

Osnovne informacije

Statistika

  • 102
  • 1
  • 7 postavljeno / 0 odgovoreno

Pitanja građana

Pitanje udruženja u vezi uzgoja životinja isključivo radi proizvodnje krzna

čeka se odgovor 10 meseci i 17 dana i 23 sata

Poštovani, Pišem Vam u ime udruženja Sloboda za životinje, a povodom pitanja zakonske zabrane uzgoja životinja isključivo radi krzna koje je trenutno aktuelno u našoj zemlji. Zanima me kakav je Vaš stav po pitanju uzgoja životinja isključivo radi krzna u Srbiji i kako biste glasali ukolik...

Pismo poslanicima - pitanja za vladu

čeka se odgovor 1 godina i 8 meseci i 25 dana

Poštovani/a, Obraćamo Vam se, kao predstavniku/ci građana, da na sednici za postavljanje poslaničkih pitanja poslednjeg četvrtka u mesecu (26. oktobra 2017. godine), iskoristite vaše poslaničko pravo i postavite ova pitanja predstavnicima Vlade Republike Srbije u ime nas građana.

Inicijativa za izmene i dopune porodičnog zakona

čeka se odgovor 1 godina i 10 meseci i 27 dana

Poštovani, U ponedeljak, 14. avgusta 2017. pokrenula sam inicijativu "Naše dete - naša odluka", za izmene i dopune Porodičnog zakona. Prema aktuelnom Porodičnom zakonu roditelji nemaju pravo da odrede potencijalne staratelje svoje dece u slučaju porodične tragedije, pa je odluka o deci...

VIDI SVE POSTAVI PITANJE

Četrnaesto vanredno zasedanje , 18.07.2019.

Hvala, gospodine predsedavajući.

Dame i gospodo narodni poslanici, evo konačno zakoni iz resora Ministarstva trgovine su došli u Narodnu skupštinu, jer je to ministarstvo jedno od retkih koje se, pored svojih kadrova, oslanjalo na neke projekte sa strane.

Stigli zakoni, a nije stigao resorni ministar, tako da ministar Đorđević ima nezahvalnu ulogu danas da brani zakone ministra koji ignoriše i Narodnu skupštinu i narodne poslanike.

Zakon o trgovini je svakako ključni i temeljni zakon ove delatnosti, gde se regulišu svi poslovi vezani za trgovinu. Naveli ste da je vaše ministarstvo 2016. godine formiralo Radnu grupu za analizu i izradu propisa iz delokruga rada ministarstva, a naročito propisa koji uređuju tržište, što je u redu, ali sada je druga polovina 2019. godine i znači da je prošlo pune tri godine. Tri godine trudnoće da bi se izrodilo ovo zakonodavno čedo?

U obrazloženju zakonskog predloga citirali ste neke izveštaje iz 2001. godine i to na engleskom jeziku. Nije bitno da li ja poznajem taj svetski jezik, što je svakako inovacija svoje vrste.

Još jedna interesantna stvar, u ovom navođenju piše da je u Hrvatskoj 2016. godine učešće super marketa i hiper marketa u prometu iznosilo 68%. Nije problem što ste naveli Hrvatsku, ali gde nađoste da navodite podatke od pre toliko vremena, kad je trgovina, po vašoj tvrdnji, delatnost koja je u stalnom rastu i razvoju?

Treba li da vas podsećam da, kada govori se o trgovini, su u pitanju objekti, komadi, masa, kilaža, procenti, pare? Nije to pitanje metafizike, svesti ili nečega što nije opipljivo. Trgovina je kasa, podatak, profit, krah.

Vaše ministarstvo je obrazovano da prati stanje stvari u trgovini, ali kako ćete to da radite kad nemate podatke? To je isto kao kad hoćete da kopate kukuruz, a nemate ni njivu, ni motiku. Hvala.

Četrnaesto vanredno zasedanje , 18.07.2019.

Hvala, gospodine predsedavajući.

Dame i gospodo narodni poslanici, ponoviću svoje nezadovoljstvo time što danas ovde nije prisutan resorni ministar, posebno što je bio u svim vlastima od Petooktobarskog prevrata, a samim tim bio je u vlasti sa onima koji su izvršili ekonomski genocid zemlje.

Moj amandman se odnosi na član 41. gde se govori o nepoštenoj tržišnoj utakmici ili nelojalnoj konkurenciji, ali ja ću se nastaviti pričom da iznosim svoje viđenje ovog predloga zakona.

U trogodišnjoj analizi nalaze se skromni podaci iz 2003, 2004, 2009. i 2012. godine. Pitanje je mogu li se na nedostatku podataka pratiti trendovi a da se koriste bajati podaci? Sve može da čorba bude gušća, ali koji je efekat?

Svalimo sve na statistiku i recimo da nam ne trebaju podaci za sve zakone, ali, priznaćete, lakše se radi na bazi uzoraka, tj. procene. Ako ništa drugo, manje obavezuje.

U Predlogu zakona zapisano je - Podaci o prometu do nivoa pojedinačnog prodajnog objekta potrebni su za analizu stanja trgovine i njeno planiranje. Njihovim planiranjem formiraće se baza podataka o trgovinskoj mreži Republike Srbije. Molim vas, ovo u prevodu znači da mi u Srbiji nemamo trgovinsku mrežu i da ide sve kako ide.

U principu, novi zakoni se donose kada se postave osnove, kada se uspostavlja sistem institucija, ali kod nas je na sceni jedan čudan manir - lako se obaraju stari zakoni, a još lakše donose novi. Kod nas ministri imaju jednu neodoljivu želju da predlažu i donose zakone, kao da će se ta oblast po njima prepoznati. Novi zakon je, znači, mera njihove uspešnosti. Hvala za prekoračenje.

Dvanaesto vanredno zasedanje , 04.07.2019.

Samo ne znam ko me sa njima spoji.

Tražio sam brisanje člana 26. uz obrazloženje da je amandman u skladu sa stavom iznetim u amandmanu na član 18. o kome je danas ovde bilo najviše reči.

Za 10 godina važenja Zakona o komunalnoj policiji, opšta slika rada ove službe je prilično muta i nejasna i sada predlagač hoće da je popravi, izoštri, donošenjem novog zakona o komunalnoj miliciji.

Osnivamo nove službe, preslikavamo proceduru prijema ljudi u te službe, ali preslikavamo po inerciji i službu unutrašnje kontrole za koju moram odmah da kažem da u našim uslovima nikad nema dovoljno samostalnosti. Iz Predloga ovog zakona se ne vidi da postoji odredba po kojoj opštine mogu da formiraju komunalnu miliciju, jer je to ostavljeno da urade prema svom nahođenju.

Mišljenja sam da bi ipak bilo bolje da postoji odredba po kojoj bi to mogli da čine. Srpska radikalna stranka smatra problematičnim preuzimanjem ingerencija policije, kao primena prinude zaustavljanje i pretres vozila, snimanje, dovođenje i posle pažljivog slušanja i juče i danas, ovaj termin, ova ingerencija, dovođenje mi nije jasno.

Kada sam danas pročitao, do duše, u anglosaksonskom pravu postoji tzv. ulični pritvor. To je ono zadržavanje osumnjičenog na licu mesta tokom identifikacije, najproblematičnije po meni u svakom slučaju je način primene ovlašćenja komunalne policije prema maloletnim licima.

O čemu se ovde najmanje danas govorilo? Bez obzira na sve nivoe edukacije i provere bezbednosnih i psihofizičkih sposobnosti, komunalni milicajci nisu ni akademici, a ni oni koji vrše komunalne prekršaje nisu sveci i tu uvek pri primeni zakona, znači u praksi može doći do velikih problema i nejasnoća. Hvala.

Imovinska karta

(Beograd, 01.07.2016.)

Funkcija Državni organ, javno preduzeće, ustanova, druga organizacija Izvor prihoda Interval Neto prihod Valuta Vreme obavljanja / od-do
Narodni poslanik Narodna skupština Republike Srbije Republika Mesečno RSD 03.06.2016 -
- Republički fond za penzijsko i invalidsko osiguranje (Penzioner) Republika Mesečno 22500.00 RSD 01.01.1999 -
Poslednji put ažurirano: 07.03.2017, 14:17