VLADIMIR MARINKOVIĆ

Srpska napredna stranka

Rođen je 02. februara 1976. godine.

Vladimir Marinković je doktor ekonomskih nauka, ima zvanje naučnog saradnika na Institutu za ekonomiku poljoprivrede, vanredni je profesor Univerziteta „Džon Nezbit“ i vanredni je profesor Nezavisnog univerziteta u Banja Luci.

Autor je jednog univerzitetskog udžbenika, dve monografije i više od 80 naučnih i stručnih radova u relevantnim domaćim i stranim časopisima iz oblasti ekonomije, menadžmenta i preduzetništva.
Dobitnik je više nagrada i prestižnog priznanja – Plakete za doprinos sindikalizmu u Evropi koju mu je dodelila Evropska policijska unija, nagrade – Man of the Year (Čovek godine) za političku ideju koja mu je dodeljena od strane časopisa The Man, NALED-ove „Strele“ za doprinos poboljšanju poslovnog ambijenta u Republici Srbiji i ordena Suverenog vojnog Malteškog reda kojim ga je odlikovao Veliki majstor Fra Metju Festing.

Predsednik je Nadzornog odbora Društva ekonomista Beograda i član Međunarodne asocijacije za industrijske i radne odnose (ILERA) iz Ženeve.
Bio je potpredsednik Privredne komore zelene Srbije i član Upravnog odbora Regionalne mreže parlamentarnih odbora za finansije, ekonomiju i evropske integracije zemalja Zapadnog Balkana.
Bio je Generalni sekretar Udruženja industrijalaca i preduzetnika Srbije i Crne Gore, zamenik direktora Instituta za razvoj malih i srednjih preduzeća.

Od maja 2012. godine je narodni poslanik u Narodnoj skupštini Republike Srbije. Od 2014. do 2016. bio je potpredsednik Narodne skupštine, član Odbora za privredu, regionalni razvoj, trgovinu, turizam i energetiku, član Odbora za prava deteta, zamenik člana Odbora za finansije, republički budžet i kontrolu trošenja javnih sredstava, predsednik Ekonomskog kokusa NSRS, predsednik Parlamentarne grupe za otvoreni parlament NSRS, predsednik Pododbora za razmatranje izveštaja Državne revizorske institucije, predsednik Parlamentarne grupe prijateljstva sa Suverenim vojnim Malteškim redom.

Pred parlamentarne izbore 2020. godine napustio je SDPS i prešao u Srpsku naprednu stranku.

Na parlamentarnim izborima održanim 21. jun 2020. godine, našao se na 49. poziciji na listi “Aleksandar Vučić - za našu decu” i ponovo dobio poslanički mandat.

Član je Predsedništva Socijaldemokratske partije Srbije i predsednik Odbora za ekonomiju Socijaldemokratske partije Srbije.

Govori engleski i nemački jezik.
Poslednji put ažurirano: 15.10.2020, 13:06

Osnovne informacije

Statistika

  • 43
  • 1
  • Nema pitanja koja su upućena poslaniku

Jedanaesta sednica Prvog redovnog zasedanja , 13.05.2021.

Hvala, uvaženi predsedavajući, gospodine Tvrdišiću.

Dame i gospodo narodni poslanici, kada govorimo o našem pravosudnom sistemu, o izboru sudija, o toj trećoj grani vlasti koja je jako značajna uz parlament, gde mi danas govorimo i bavimo se ključnim stvarima za razvoj i budućnost naše zemlje, naravno, i izvršnu vlast, moram da kažem da smo mi dužni ovde da podstičemo i ohrabrujemo sve one koji su donosioci odluka u tom sistemu da naš pravosudni sistem bude jači, bude bolji, da bude pravedniji.

Danas sam imao priliku da još jednom u nizu napada koji se dešavaju i koji su usmereni, posebno na predsednika Vučića i njegovu porodicu, u svim tim lamentiranjima koji traju, već nekoliko godina, ono što me najviše zabrinjava što određeni činioci na političkoj sceni, ali nažalost i van nje, na domaćoj sceni, koriste izraze koji apsolutno nisu prikladni kada treba da govorimo o državnim institucijama i ljudima koji predstavljaju Republiku Srbiju.

Naime, portal Dragana Đilasa Direktno.rs je preneo autorski tekst izvesnog Davora Kalajžića koji je nazvan „Šamar izdajniku“. Koliko je lako u današnjoj Srbiji, koju pojedini nazivaju nedemokratskom, autokratskom, čak neki diktatorskom zemljom, koliko je lako koristiti epitet i pridev izdajnik, dovoljno govori činjenica da na tim medijima koji za sebe uzimaju to pravo da budu monopolisti kada je u pitanju demokratija, kada je u pitanju istina, koliko je lako reći za nekoga da je on izdajnik, što naravno predstavlja jednu od najvećih uvreda za svakoga ko za sebe misli da je patriota, da voli svoju zemlju, a svi mi u SNS se bavimo politikom isključivo iz ljubavi prema svojoj zemlji, iz patriotizma i iz razloga da učinimo sve i da svoje resurse upregnemo u cilju kako bi pomogli Republici Srbiji, kako bi ova zemlja živela u miru i kako bi unapredili živote i blagostanje građana Republike Srbije.

Naime, ovaj tekst govori o i definiše tezu koja je mnogo puta izgovorena onako olako od strane mnogih tzv. opozicionih političara koji su govorili o tome i koji licitiraju sa datumima i sa godinama kada će to predsednik Aleksandar Vučić i SNS izdati Kosovo, ali građani Republike Srbije, dame i gospodo narodni poslanici, godine prolaze, a Aleksandar Vučić i naša stranka, naša većina u parlamentu su sve čvršći, sve snažniji i sve opredeljeniji da čuvaju naše nacionalne interese i da očuvaju vitalnost našeg naroda i teritorijalni integritet i suverenitet naše zemlje.

To sigurno zna jedna ogromna većina građana, s obzirom da najnovija istraživanja javnog mnjenja govore o tome. Agencija „Faktor plus“ je objavila najnovije istraživanje da predsednik Aleksandar Vučić i SNS imaju preko 60% podrške građana Republike Srbije, i to jasno govori o opredeljenju naroda i podršci Aleksandru Vučiću u procesu zaštite nacionalnih interesa i u procesu dobrog liderstva kada je vođenje zemlje u pitanju.

Pitam se šta rade državni organi, šta rade sudovi, šta rade nadležna tužilaštva kada svako, kada svaka protuva u ovoj zemlji može da napiše tekst, može taj tekst da bude javno objavljen i publikovan i da na najgori mogući način vređa dostojanstvo, ne samo Aleksandra Vučića, nego i Republike Srbije, a naravno posredno, indirektno i nas koji dolazimo iz njegove stranke, ali i svih građana Republike Srbije, s obzirom da je on predsednik svih građana naše zemlje?

Inače, čovek je, kako je potpisan, penzionisani službenik političke kancelarije specijalnog predstavnika UNMIK-a, važan čovek. Mi iz SNS, naravno, uvažavamo ove visoke i velike funkcije ljudi koji rade za strance, ali ne možemo nikako da se pomirimo sa činjenicom i ne možemo da ćutimo na to da svako kome padne na pamet, da svako ko ima bilo kakvu ličnu, profesionalnu ili drugačiju frustraciju ili, definitivno, to moram da kažem, ne voli ovu zemlju i ne voli ovaj narod može da napiše i može da objavi u određenim mejnstrim, posebno opozicionim, medijima i da etiketira predsednika države kao izdajnika.

Da bi obrazložio i da bi na jedan pravi način osudio takav vid ponašanja od strane nas ovde u SNS koji smo uvek spremni za dijalog, koji smo uvek spremni da razgovaramo, koji nikada nikoga nismo nazvali tim imenom, upravo znajući, upravo imajući državotvornosti u sebi, znajući koliko je to teško, znajući koliko je to teška optužba i znajući u kakvoj situaciji nam se zemlja nalazi da nemamo pravo da bilo koga etiketiramo, već da pokušamo da nađemo zajednički imenilac sa svima onima koji vole ovu zemlju.

Nažalost i nažalost to nije primer u većini zemalja u svetu. Postoji jedan procenat ljudi u našoj zemlji koje očigledno nije briga za blagostanje u Srbiji, nije ih briga za nacionalne interese, njih je briga kako će biti situacija u „krugu dvojke“ da li će biti otvoreni kafići, restorani i da bi ih odatle, naravno, kritikovali ovu vlast, kritikovali predsednika Aleksandra Vučića i vodili kosovsku politiku i politiku zaštite srpskih nacionalnih interesa na Kosovu i Metohiji.

Moram da se vratim malo bliže u istoriju i da kažem da od dolaska na vlast i od dolaska na političku funkciju Aleksandra Vučića 2012. godine traje ta ofanzivna spoljna politika i ofanzivna diplomatija koju je on sproveo da bi spasio šta se spasiti može kada je u pitanju interes srpskog naroda, interes Republike Srbije na Kosovu i Metohiji.

Godine 2008. kada je proglašena nezavisnost Kosova od strane kosovskih Albanaca, predsednik tadašnje države je bio u Rumuniji. Dakle, nije udostojio ovaj narod i ove građane da bude u zemlji. Godine 2010. je Međunarodni sud pravde u Hagu doneo mišljenje da Deklaracija o nezavisnosti tzv. „Kosova“ nije u sukobu sa međunarodnim pravom.

Svakim danom od 2000. godine do 2012. godine Kosovo je dobijalo deo po deo kolača upravo te nezavisnosti i mi moramo da preuzmemo ovde u Srbiji odgovornost za to i da upremo prstom i da pokažemo kao odgovorni, ozbiljni ljudi ko nam je kriv za to. Nisu samo kosovski Albanci, nisu samo velike sile i mentori oni koji su to dete porodili i pokušavaju da ga odgaje i koliko možemo da vidimo i moramo da budemo i zabrinuti zbog toga, predsednik je danas izjavio da jedna od velikih sila patrona tzv. Kosova“ i njegove nezavisnosti ima nameru da pokrene inicijativu da se KFOR i UNMIK povuku sa Kosova i Metohije, što bi bila potpuna katastrofa.

U tom smislu, kao što je to radio prethodnih osam ili devet godina, on će imati sastanak sa generalnim sekretarom NATO, gospodinom Jensom Stoltenbergom, da se bori za Srbiju, da se bori za Srbe na Kosovu i Metohiji, da se bori za mir, da se bori za stabilnost.

Upravo zbog toga što znamo koliko je to teško, što znamo koliko je to jedan dug proces i koliko je potrebno umeća, mudrosti, znanja, posvećenosti i vrednoće da bi bilo kakav rezultat napravili na međunarodnoj sceni, što je Vučić definitivno uradio i kroz Briselski sporazum koji je generalno imao za cilj da obezbedi da građani, da posebno Srbi na Kosovu i Metohiji, da naše crkve, da naši monasi, da naši sveštenici, da naša deca imaju mir i imaju mogućnost da ispravimo ono što je međunarodna zajednica uradila na Kosovu i Metohiji od 1999. godine do današnjeg dana, a to je da smo prvi u tome. To je njihova greška i to je jedan od njihovih najvećih poraza u modernoj istoriji, što je Srbija, nažalost, i Kosovo i Metohija taj loš primer o kojem samo 2% od ljudi koji su izbegli sa Kosova i Metohije, oni su se vratili na Kosovo i Metohiju.

Nama jeste cilj da se naši ljudi vrate i nama jeste cilj da kroz razvoj ekonomije, investicionih projekata, infrastrukture, vratimo naše ljude na Kosovo i Metohiju, jer su nam ti ljudi potrebni da bi sačuvali tu teritoriju. To nam je upravo Vučić obezbedio da možemo da se borimo i to će naravno u narednom periodu, u velikom procentu, zavisiti od nas.

Ako budemo imali ovako odgovornu vlast i ljude koji su spremni da se bore i ovde u parlamentu i to mogu građani da vide svakodnevno, vredno radeći i sa spremnošću da posvećeno radimo na tome i da štitimo svoje crvene linije kao što je to Vučić uradio u Vašingtonu u septembru 2020. godine kada je ona famozna tačka 10. izbačena iz Vašingtonskog sporazuma.

On je to mogao. Zašto? Zato što je ekonomski ojačao državu, zato što je učinio od Srbije jednog pouzdanog i ozbiljnog partnera, jednu ozbiljnu i suverenu zemlju sa kojom ne može baš da se igra kako ko hoće, da se igra sa njenim interesima i da se igra sa njenom budućnošću.

To je pravi pokazatelj, to je ono što je Srbija zahvaljujući SNS pokazala kada je u pitanju naša budućnost, kada je u pitanju borba za zaštitu vitalnih nacionalnih interesa. Ono što je najbitnije za građane, mi smo pokazali kako to radi, iako, nažalost, smo jedna od retkih zemalja koja ima opstrukcije na domaćem terenu.

Dakle, ljudi koji učestvuju u političkom životu, umesto da pomognu, umesto da se njihov glas čuje negde tako što će štiti nacionalni interes, tako što će govoriti o tome šta se događa na Kosovu i Metohiji sa manastirom Dečani, sa monasima, sa sveštenstvom, sa ljudima koji samo žele da rade i da privređuju, jer radi se o 21. veku.

Niko neće podržati naše legitimne interese na Kosovu i Metohiji ako o tome ne govorimo, ako o tome ne govorimo i u Vašingtonu, Njujorku, Moskvi, Pekingu, Seulu i u Tokiju. Pokazali smo da kroz taj rezultat da je 18 država svetskih suspendovalo priznanje tzv. „Kosova“, da može nešto da se uradi ako ste ubeđeni da je vaš cilj ispravan i da je vaš cilj dobar.

Mi ćemo tu politiku, kao većina u parlamentu, naravno, nastaviti, ali nećemo dozvoliti i uvek ćemo ohrabrivati državne organe, posebno pravosuđe da ovakve kvalifikacije i da ovo što se dešava na našoj javnoj medijskoj sceni, da se procesuira, jer ne možemo da dozvolimo da neko ko je uložio sopstveni život, neko ko je stavio život svoje porodice na oltar odbrane nacionalnih interesa Srbije, njene ekonomije, na taj način bude tretiran od bilo koga, pa nazvao se on i nezavisni medij ili nezavisni analitičar, ili opozicioni političar ili bilo ko drugi. Mi iz SNS, naravno, nećemo to dozvoliti i uvek ćemo se boriti protiv takvog vida ponašanja.

Prema tome, ono što nama preostaje u narednom periodu je da zbijemo te redove, da ovaj procenat građana koji podržava ovu politiku, politiku prosperiteta, politiku budućnosti, politiku koja ima viziju kako Srbija treba da izgleda za 20 ili 25 godina, da sa njom nastavimo i da naravno uradimo ono što je moguće po pitanju zaštite naših nacionalnih i vitalnih interesa.

Pokazali smo da možemo da imamo neke rezultate, pokazali smo da jedan dobar deo tih interesa možemo odbranimo, pokazali smo da politika suverena koja ne prepoznaje opredeljenje samo za jednu stranu može da radi. I to se pokazalo u ovom procesu vakcinacije, procesu imunizacije, zaštiti zdravstvenog sistema, zaštite ekonomskog sistema i mi ćemo sa tim i te kako nastaviti.

Ono što je isto tako jako važno da ta poruka da će period ispred nas i sve ono što nas čeka biti jako izazovan, zbog toga što se dešavaju velike turbulencije na globalnoj sceni, zbog toga što Srbija, pa i KiM, neće biti glavni problem velikih sila i svetskih igrača, ali to će nam dati vremena da još bolje pripremimo našu borbu, to će nam dati vremena za još veće zbijanje redova i podršku predsedniku Aleksandru Vučiću na svemu onome što čini da bi došlo do ona dva glavna cilja i aspekta naše politike, onoga zbog čega mi živimo i radimo ovde, a to je punopravno članstvo Srbije u EU i kompromisno rešenje za KiM. Vraćanje dostojanstva ovoj zemlji, kao što smo to uradili prethodnih nekoliko godina, blagostanje našim građanima, jaka, snažna ekonomija, to je Srbija Aleksandra Vučića.

Jedanaesta sednica Prvog redovnog zasedanja , 12.05.2021.

Hvala, gospodine Tvrdišiću.

Dame i gospodo narodni poslanici, prvo nekoliko lepih vesti kada je u pitanju Republika Srbija i naš napredak i razvoj, to je da je i danas Evropska komisija procenila da će Srbija imati privredni rast od 5,3% u ovoj godini i da će biti faktički na trećem mestu u Evropi posle Španije i Francuske. Ali, mi smo sigurni da u skladu sa procenom Svetske banke, MMF taj naš rast može da ide i preko 6% i siguran sam da ćemo to i ostvariti.

Naravno, ono što je jako bitno za našu zemlju i za naše dalje spoljno političko pozicioniranje, ovi sporazumi o kojima danas govorimo i jesu deo spoljno političke doktrine naše zemlje, to je da je Srbija stabilna zemlja, da je Vlada Republike Srbije stabilna i da ono što je za građane Republike Srbije i za nas ovde kao većinu u parlamentu najznačajnije to je da je Aleksandar Vučić po najnovijim istraživanjima javnog menjanja ima oko 60% podrške građana Republike Srbije.

To je za ovo vreme u kojem se mi nalazimo vreme koje je jako turbulentno, vreme koje je puno izazova, koliko to možemo da vidimo, izazvanih međunarodnim terorizmom, sajber terorizmom, velikom ekonomskom krizom, pandemijom, najznačajnije za Republiku Srbiju i za brod, kako bih to mogao da uporedim, sa našom zemljom koji na jedan maestralan način upravlja predsednik Aleksandar Vučić. Upravlja na taj način da pokušavamo i uspešni smo na radost i na korist građana Republike Srbije u tom smislu da kroz sve ove bure koje izazivaju globalni, geopolitički, geoekonomski uslovi prolazimo bez nekih velikih oštećenja i prolazimo kao zemlja koja uspeva i u ovim turbulentnim uslovima da razvija svoju ekonomiju, da otvara radna mesta, da privlači investicije, da podstiče i da motiviše domaća preduzeća i domaće privrednike da na dalje ulažu i da razvijaju ekonomski i na svaki drugi način našu zemlju.

Kada sam govorio o Srbiji kao jednom brodu koji se nalazi i koji treba da prođe kroz jako teške vremenske uslove, govorim i o tome da Srbija i treba da se ponaša onako kako se ponaša danas, a to je da pokušamo da zaobiđemo sve te loše vremenske uslove, sve te bure, sve te velike vetrove koji danas šibaju generalno svetski brod, ali naš taj mali srpski brod treba da bude tako usmeren da se bavimo svojim poslovima, da se bavimo svojim građanima i da se bavimo isključivo srpskim prioritetima.

Kada danas govorimo o velikim globalnim krizama, svedoci smo tome da na svakom delu zemljine kugle postoje veliki sukobi, postoje veliki konflikti, ono što želim je da sa ovog mesta poručim građanima da ćemo mi prvenstveno gledati sopstveni interes i da se nećemo stavljati na bilo koju stranu u bilo kojim sukobima zato što želimo da otvorimo Srbiju za sve. Srbija želi da bude partner sa svima koji je gledaju na jedan ravnopravan način, koji u Srbiji vide jednog pouzdanog partnera, jednog prijatelja i koji u Srbiji vide mogućnost da njihove kompanije i njihove firme ulažu novac, da mogu da ga oplode i da mogu dugoročno da računaju na stabilnost, na profitabilnost i na sve ono što Srbija može da ponudi kada je u pitanju jedan dobar i kvalitetan poslovni ambijent.

Zbog toga je važno sve ono što je predsednik Vučić uradio u prethodnom periodu stvorivši od Srbije jednog pouzdanog partnera i jednu zemlju u koju vrlo rado ulažu kompanije i iz SAD, i iz Narodne Republike Kine, i iz Ruske Federacije, Južne Koreje, Japana, država Bliskog Istoka. To je ona Srbija koju mi želimo za naredni period, ne od pet ili deset godina, nego za ceo ovaj vek, da imamo uslove koji su predvidljivi, da imamo uslove i da možemo da ponudimo građanima Republike Srbije jednu budućnost koja može da se predvidi, dobre uslove za život i blagostanje našim građanima.

Zato moram da to pomenem, nikada nije dobro da se jedna zemlja koja je po populaciji malobrojna meša u odnose i u konflikte velikih zemalja i tamo gde su uključeni veliki igrači. Sa svima želimo da ostanemo u dobrim odnosima i želimo da pošaljemo poruke da je naravno jako važno da sve strane koje se nalaze u određenom sukobu treba da nađu neko kompromisno rešenje i treba da razgovaraju, kao što to Srbija radi kada je u pitanju problem Kosova i Metohije, jer naša politika, politika predsednika Aleksandra Vučića, i jeste da dijalog i saradnja nemaju apsolutno nikakvu alternativu. Nama je, naravno, žao i jevrejskog naroda u Izraelu i palestinskog naroda koji živi na teritoriji Bliskog istoka i svega onoga što se tamo događa i naravno uz sve najbolje želje i punu podršku da nađu kompromisno rešenje i da se bilo kakav konflikt obustavi, bez želje, bez volje da namećemo bilo kakvo rešenje i da se mi kao mala država postavljamo u tom sukobu na bilo čiju stranu, pošto se radi o našim partnerima i radi se o našim prijateljima.

Ono za šta je Srbija zainteresovana to je mir, ono za šta je Srbija zainteresovana to je saradnja. Mi to pokazujemo u svakom trenutku, svakim danom. Moram da pomenem da je Srbija od početka, i to jeste bila naša ideja „mini Šengena“, i dalje ćemo se zalagati za princip slobodnog protoka roba, ljudi i kapitala, kao ključni princip za razvoj celokupnog regiona zapadnog Balkana, ali i jugoistočne Evrope. Mi i dalje ostajemo i dalje će nam biti u prioritetu kao strateški cilj punopravno članstvo naše zemlje u Evropskoj uniji, ali naravno pored toga i paralelno sa tim kompromisno rešenje za Kosovo i Metohiju.

Mislim da je Srbija došla do tog stadijuma za ovih nekoliko godina, jačajući i osnažujući svoju ekonomiju, svoju geopolitičku poziciju, da možemo da branimo svoje crvene linije, da možemo da branimo naše vitalne nacionalne interese. Koliko smo uspešni u tome pokazuje činjenica da stvarno Srbija važi u ovom delu Evrope kao jedan ozbiljan integrativni faktor, da važi u ovom delu Evrope kao jedan ekonomski lider celog ovog regiona i ekonomski i politički centar ovog regiona u koji žele da dolaze svi.

Dokaz za to je i prisustvo, posle potpisivanja Vašingtonskog sporazuma, Američke razvojne agencije koja je svoju centralu, dakle, centralnu kancelariju, otvorila ovde u Beogradu, a i da će posle promene u američkoj administraciji ta kancelarija ostati da radi i da se planira sa nekih milijardu dolara projekata i podrške mikro, malim i srednjim preduzećima domaćim u Republici Srbiji, što znači novo zapošljavanje, što znači novi razvoj, što znači nove tehnologije, što znači novi menadžment ovde u našoj zemlji, što ukratko rečeno znači blagostanje za naše građane.

Pored DFC-ja, u našu zemlju je svoju kancelariju preselila iz Zagreba faktički južnokorejska „Kotra“, dakle, to je organizacija koja okuplja i koja se bavi promocijom ekonomskih potencijala i kapaciteta Koreje i korejskih kompanija i njihovih investicija. Mi u Srbiji imamo sve više i više korejskih investicija, koje, evo, koliko možemo da vidimo, prate i one kompanije koje dolaze iz Japana i svih drugih strateški važnih zemalja i partnera sa Dalekog istoka, pored onog kontakta i komunikacije koje smo napravili sa zemljama i ključnim igračima na Bliskom istoku, kao što su Ujedinjeni Arapski Emirati, koji su naš strateški partner, koji prave ovaj prelepi „Beograd na vodi“, koji su potpuno zajedno sa Republikom Srbijom promenili percepciju, potpuno promenili izgled ne samo Beograda, nego i cele Srbije i poslali poruku celom svetu da je Srbija igrač na kojeg svi oni koji su ozbiljni i svi oni koji žele da ulažu u ovaj deo Evrope treba da računaju.

Zbog toga je, i tu želim da poentiram, važno da smo mi promenili spoljnopolitičku strategiju i potpuno jedan odnos u vođenje spoljne politike u odnosu na ono što je radio bivši režim. Kod nas, kod Vlade Republike Srbije koja trenutno vodi ovu državu, kod nas, većine u parlamentu koju vodi SNS, kod našeg predsednika Republike nema zemalja prvog, drugog, trećeg i četvrtog reda. Sve zemlje su za nas ravnopravne, sve zemlje su nam važne.

A zašto je naš pristup takav? Naš pristup je takav zato što našu državu vode ljudi koji znaju šta je država, koji znaju šta je spoljna politika, koji znaju šta su nacionalni interesi, i kada su u pitanju međunarodni forumi, kada su u pitanju Ujedinjene nacije, kao najviši međunarodni forum, i Komonvelt Dominikana i Argentina i Belorusija i Sjedinjene Američke Države i Izrael i Saudijska Arabija imaju isti glas i njihov glas se broji jednako. Šta ćete veću odgovornost i šta ćete bolju spoljnopolitičku organizaciju nego da širite saradnju sa svakim sa kim je to moguće proširiti.

Kada govorimo, o tome su kolege iz moje stranke već govorile, ne želim to da ponavljam, ali moram da kažem i naravno da se zahvalim Komonveltu Dominiki koja je povukla priznanje nezavisnosti tzv. Kosova pre tri godine. Naravno, pored još 17 zemalja koje su to uradile pored te zemlje, i ona nam je važna, i Argentina nam je važna, koja nikada nije ni priznala lažnu državu Kosovo, kao i Belorusija. Za razliku od onog vremena između 2000. i 2012. godine, kada su tadašnji vlastodršci, tadašnji ljudi koji su vodili taj režim, a posebno spoljnu politiku, urnisali geopolitičku poziciju ove zemlje.

A znate zašto? Zato što njima ovaj Komonvelt Dominika nije bio značajan. Baš ih je bilo briga. Baš ih je bilo briga za neku Argentinu koja je daleko. Baš ih je bilo briga i za Belorusiju, koja je nama prijateljska zemlja, sa kojom možemo da imamo i da ispunimo ogromne ekonomske potencijale, ekonomsku i trgovinsku razmenu. Kao što je to slučaj i sa Ruskom Federacijom, gde smo u proteklih nekoliko godina puno puta bili izloženi pritisku od strane naših određenih zapadnih partnera da im uvedemo sankcije i mi to nismo uradili.

A zašto to nismo uradili? Zato što smo zemlja koja ima ovo, koja ima obraz, zato što naš predsednik ima obraz. Zato što naš predsednik vodi jednu odgovornu politiku i, ono što je najbitnije, osnažio je ovu državu tako da ona može suvereno da vodi sopstvenu i unutrašnju i spoljnu politiku. Zato je Srbija, između ostalog, interesantna kao destinacija, interesantna je svima za saradnju i, složićete se svi sa mnom, kada imate jednog takvog pouzdanog partnera koji ima, koji je spreman da brani svoje stavove, onda je mnogo lakše i sarađivati sa njim i mnogo je lakše produbljivati tu saradnju.

Završiću time što ne možemo a da ne podržimo saradnju po pitanju izručivanja sa Argentinom, saradnju po pitanju poljoprivrede sa Komonveltom Dominika i sa Belorusijom, uz to da smo mi za proteklih nekoliko godina potpisali desetine ovakvih sporazuma sa različitim zemljama, zemljama različitih političkih interesa, ideologija i provinijencija. Stvaramo sebi jednu poziciju da na konto toga i na konto te saradnje i pažljive, mudro vođene spoljne politike radimo na korist, konačno, ovih građana koji žive u našoj zemlji i na korist Republike Srbije. Sve to zahvaljujući onome koji je uspostavio takvu spoljnopolitičku doktrinu, mudrosti, mudre politike, politike koja neće više, koliko god možda nekad bili u pravu, neće koštati ovu državu i ovaj narod ljudskih života.

Videli smo to, prošli smo to, o tome su moje kolege govorile, i u Prvom svetskom ratu i u Drugom svetskom ratu. Mešali smo se u mnoge stvari koje nas nisu ticale. Sada je došlo vreme da se bavimo sopstvenim dvorištem, sada je došlo vreme da se bavimo Srbijom, našim građanima, da se bavimo regionom, da vidimo kako ćemo prodati više robe našim komšijama u Albaniji, u Crnoj Gori, u BiH, na nama je da se borimo za naš srpski narod, gde god on to živi.

Moram da pomenem i tu činjenicu i jednu lekciju o tome kako se vodi spoljna politika i šta je patriotizam. Patriotizam je kada možete i kada umete i kada ste u mogućnosti da izdvojite 10 miliona evra pomoći za četiri opštine koje se nalaze u BiH i gde živi srpski narod. To su opštine Kozarska Dubica, to je Kostajnica, to je Drvar, u koji smo već investirali i već dali 2,5 miliona evra za otvaranje jedne fabrike koja se bavi preradom drveta.

E, tako se brani nacionalni interes, ne brani se tako što ćemo mi ovde iz Beograda, iz nekog kabineta ili iz nekog kafića sve pijući kapućino i duvan i lulu pušeći, govoreći, braneći nacionalne interese, nego se taj nacionalni interes brani u Drvaru, brani se u Trebinju, brani se u Nevesinju, brani se Kozarskoj Dubici, brani se u Kosovskoj Mitrovici, brani se u Gori, brani se u Partešu. Pitajte bilo koga od ove bojkotaške opozicije da li je ikada bio u jednom takvom mestu u BiH ili na teritoriji KiM, a da ne govorimo o tome da li u glavi i da li ima tri čiste, kako je moguće da ova Republika Srbija obezbedi i utiče na to da ti ljudi žive jedan normalan, bezbedan i bogat život, zašto ne, kao što to imaju priliku ljudi u Beogradu, u Surdulici, u Novom Sadu, u Nišu, u Kragujevcu.

Dakle, radi se ovde o jednoj strateški dobroj i dobro osmišljenoj spoljnoj politici koju predvodi, koju je osmislio predsednik Aleksandar Vučić i koja će tek svoje rezultate, tu ne može da se pokaže jako brzo, ali pokazati za nekoliko godina kada budemo ojačali svoj narod na svim teritorijama i na svim zemljama gde oni žive.

Neki od nas, neke moje kolege su dale tome lep naziv „srpski svet“. Mislim da ne treba da nas bude sramota da to kažemo, jer mi želimo da kroz našu pamet, kroz naše ljude, kroz naše investicije, kroz saradnju sa drugima stvaramo jedan bolji region, infrastrukturno opremljen region sa fabrikama, sa izgradnjom te infrastrukture, sa kompanijama koje dolaze i koje slivaju kapital iz celog sveta. To je Srbija predsednika Aleksandra Vučića, to je pružena ruka svima i to je Srbija blagostanja i na korist i na interes građana Republike Srbije koju vodi SNS. Hvala.

Deseta sednica Prvog redovnog zasedanja , 05.05.2021.

Hvala, uvaženi predsedniče Narodne skupštine Republike Srbije.

Uvaženi potpredsedniče Vlade, gospodine Ružiću, gospođo ministar, dame i gospodo narodni poslanici, ovi sporazumi o kojima danas govorimo i o kojima ćemo diskutovati tokom današnjeg dana su naravno važni za Republiku Srbiju, važni su u ostvarivanju sveukupnih ciljeva naše zemlje, naravno, u što boljem geopolitičkom i spoljnopolitičkom pozicioniranju. Ovde se vidi čitava jedna lepeza zemalja i portfolio zemalja sa kojima Srbija gotovo na svakodnevnom nivou uspostavlja nove odnose ili razvija već postojeće dobre, tradicionalne odnose.

Fokusiraću se ovde na Sporazum za koji smatram da jeste najznačajniji za našu zemlju, ne samo sa aspekta koji govori o naučnoj i tehnološkoj saradnji i saradnji u oblasti obrazovanja između Srbije i SAD, što jeste za Srbiju jako važno, s obzirom da je Amerika država koja je najnaprednija u smislu inovacija, razvoja inovativne privrede i o tome govori činjenica da negde oko 85% ukupnog svetskog nivoa inovacija dolazi upravo iz SAD, da su gotovo uvek svake godine na svim relevantnim listama kada su u pitanju univerziteti i fakulteti od 21. na svetu uvek od 10-15 upravo dolazi iz SAD i ta saradnja za nas je, pored političke saradnje koja je ostvarena i koja je stvarno na jednom visokom nivou, prvenstveno zahvaljujući predsedniku Republike gospodinu Aleksandru Vučiću, jako važna.

On je uspeo da za samo nekoliko godina uradi mnogo toga na planu saradnje između naše države i unapređenja saradnje između našeg parlamenta i američkog Kongresa, Senata, Stejt Dipartmenta, američke administracije i to je rezultiralo time da Srbija konačno ima konkretne rezultate i konkretne benefite od te saradnje. Smatram da treba da budemo potpuno pragmatični, potpuno otvoreni i potpuno iskreni i prema građanima i prema samima sebi. Jednostavno ne možemo da govorimo o bilo kakvom napretku, ne možemo da govorimo o modernizaciji države, ne možemo da govorimo o osnaživanju naše zemlje, a da naši odnosi sa Amerikom budu loši.

Naravno, znajući to i imajući jasnu strategiju kako da razvija te odnose predsednik Aleksandar Vučić je podigao te odnose na jedan veoma visok nivo. Ono što može da raduje i nas ovde u parlamentu ali i građane Republike Srbije to je ta saradnja koja je zasnovana na ekonomiji, na novim investicijama. Ohrabruje to što će američki DFC, kao njihova najveća i najsnažnija razvojna agencija, da bude prisutan u Srbiji, što ćemo već u narednih nekoliko meseci, zahvaljujući Sporazumu o zaštiti investicija, imati mogućnost da koristimo, odnosno naši privrednici, posebno mikro, mala i srednja preduzeća, moći da koriste čak milijardu dolara sredstava kako bi unapredili kapacitete i mogućnosti sopstvenih kompanija, kako bi mogli da zapošljavaju ljude, kako bi mogli da zanove svoju tehnologiju, kako bi mogli da ulažu u istraživanje i razvoj. To je nešto što u stvari krasi srpsku diplomatiju u prethodnih nekoliko godina, a to je da odnosi sa svim državama u svetu budu bazirani na jasnom interesu i da budu bazirani na razvoju interesa građana Republike Srbije i naše države.

Povodom ovoga moram da pomenem i činjenicu da je ministar inostranih poslova gospodin Selaković najavio za nekih mesec dana formiranje jednog posebnog sektora u Ministarstvu spoljnih poslova koji će biti zadužen samo za ekonomsku diplomatiju, i to jeste ohrabrujuće i govori jasno o tome da je Srbija počela u prethodnih nekoliko godina da se ponaša veoma pragmatično, s obzirom da se u mnogim razvijenim zemljama na svetu, daću samo primer Amerike, Brazila, mnoge razvijene, privredno razvijene zemlje učinak svojih ministara spoljnih poslova i ministarstava koje se bave spoljnom politikom upravo mere količinom izvoza i upravo mere količinom investicija koje to ministarstvo privuče u svoju zemlju.

Znači, odavno je prevaziđen taj model tradicionalne diplomatije koji se zasniva na protokolima, na tradicionalnoj saradnji. Mi danas živimo u jednom vremenu u kojem je potrebna proaktivnost, gde je potreban jedan posvećeni i ozbiljan rad na razvoju države, na njenom pozicioniranju i pogotovo kada se radi o jednoj maloj državi za svetske prilike, kao što je Srbija, potreban je jedan svakodnevni teški rad, kako bi mogli da prikažemo sve ono što Srbija može da ponudi u domenu potencijala za investiranje, u domenu potencijala za privrednu saradnju i naravno nove investicije.

Koliko je ta politika bila ispravna, koliko je ona dala rezultate govori jasno činjenica da je Srbija u godini kovida, u godini ogromnih izazova tokom 2020. godine imala priliv stranih direktnih investicija negde oko 3,5 milijardi evra. To je čak 67% ukupnog nivoa investicija u celom regionu zapadnog Balkana i ako, i tome se nadamo, Srbija zadrži ovaj kurs i stabilnost i sve ono za šta se SNS i Aleksandar Vučić svakodnevno zalažu, mi možemo da razmišljamo o tome da naša zemlja ostvari ove godine i rast BDP od preko 6%, što će dovoljno reći i što dovoljno govori o tome da naša ekonomija doživljava jedan kvantni skok i da, što se tiče novih radnih mesta, novih tehnologija, novih investicija, ne moramo više da brinemo.

To je ono o čemu je predsednik govorio pre nekoliko nedelja. To je jedna radosna vest, jedna radosna situacija i ambijent da danas građani Republike Srbije ne moraju prioritetno da razmišljaju o poslu i o radnom mestu. Posla ima. Investicija ima. Kompanija, domaćih i stranih koje ulažu u Srbiju, ima. Sada su na redu neki drugi prioriteti, neke druge stvari o kojima građani mogu da razmišljaju i, naravno, to jeste najveći rezultat jedne države kada otkloni tu opasnost, a to jeste bio deo svakodnevnog života u našoj zemlji. Nažalost, od 2000. do 2012. godine najveći prioritet i u nekim istraživanjima javnog mnjenja najveći procenat građana Republike Srbije, kada se govorio o strahu, strah od gubitka posla je bio veći od straha od smrti, jer nije bilo posla, nije bilo mogućnosti da se ljudi zaposle jer je budućnost bila potpuno neizvesna.

Sada mi govorimo i živimo i radimo u jednoj zemlji koja je dobar partner na globalnom nivou, u kojoj kompanije iz celog sveta rado ulažu i raduje nas da smo uspeli da se vratimo na put stare saradnje i savezništva sa SAD, a sa kojima imamo sjajnu političku saradnju. Nadamo se da će saradnja sa novom Bajdenovom administracijom da bude bar na istom nivou, kao što je to bilo od 2016. do 2020. godine kada je Ameriku vodio Donald Tramp i da će se zasnivati na ravnopravnim osnovama, na partnerstvu i na tome da SAD, kroz svoj jedan pragmatični politički pristup, jednostavno priznaju Srbiji da ona ima legitimne interese na teritoriji Kosova i Metohije, da ima pravo da brani svoje nacionalne interese i svoj integritet i suverenitet i bezbednost i život građana Republike Srbije. Nadamo se da se neće od takve politike odstupiti.

Kako će teći proces dijaloga i kako će se Amerika ponašati u tom narednom periodu, naravno, videćemo, ali mislim da nema vraćanja na ono staro, nema vraćanja na onu politiku ultimatuma koja je vođena do 2012. godine kada su Amerikanci očekivali od naših zemlje i od naših zvaničnika da samo konstatuju i potpišu da je tzv. Kosovo nezavisno i da slobodno može da dobije stolicu u UN. Sa takvom politikom je završeno.

Predsednik Aleksandar Vučić je jasno pokazao i građanima Republike Srbije, ali i celom svetu koliko može da se uradi, koliko može da se napravi rezultata ako na jedan posvećen način vodite spoljnu politiku, ako na jedan znalački način vodite spoljnu politiku i ako u toj spoljnoj politici definišete, kako bi to rekli, jedan minimum interesa dve strane. U ovom slučaju govorim i o Americi i o Srbiji, a to je da se su se dve strane složile u prethodnih nekoliko godina da razrešavanje pitanja i problema svih na teritoriji zapadnog Balkana, odnosno jugoistočne Evrope, da je najbolji lek za to ekonomija, da je najbolji lek za to ono što Vučić predlaže, ima kao inicijativu već nekoliko godina i koja je konačno od američke administracije prihvaćena, a to je ekonomija prvo. Prvo ekonomija, slobodan protok roba, ljudi i kapitala. To je lek, to je model koji će pomoći narodima na zapadnom Balkanu da unaprede svoju saradnju i da na jedan lakši način rešavaju političke probleme.

Naravno, Srbija je za ovo vreme od nekoliko godina od kada je vodi Aleksandar Vučić i SNS toliko ekonomski i vojno osnažila da ona predstavlja definitivno jednog relevantnog partnera međunarodnoj zajednici. Ono što jeste i što krasi Republiku Srbiju kada su u pitanju spoljnopolitički odnosi, a što Srbija nikada nije imala u proteklih 30 godina, to je pouzdanost. To je što je Srbija danas jedan pouzdan partner, tj. Srbija zemlja koja je definitivno možda jedina u regionu zapadnog Balkana koja je potpuno suverena, koja vodi potpuno suverenu politiku i čijeg lidera nije sramota da kaže da treba da se insistira na politici Balkan balkanskim narodima i da bi se mi lakše dogovorili ovde na zapadnom Balkanu oko rešavanja određenih političkih, ekonomskih, socijalnih i svih drugih pitanja nego kroz mešanje stranog faktora.

Mislim da su to Amerikanci shvatili i mislim da će imati jedan mnogo fleksibilniji stav u nekom narednom periodu, s obzirom da su pre nekoliko dana, predsednik Bajden je izjavio da pitanje Tajvana ne sme da se dira i da tu se očekuje od Narodne Republike Kine, ali i svih drugih igrača da se to stanje koje postoji, odnosno stanje nekog poluzamrznutog konflikta ne dira. Onda i mi očekujemo ovde u Republici Srbiji da do konačnog rešenja dođemo kroz jedan dijalog, na jedan pragmatičan način, gde ćemo, kako to predsednik Aleksandar Vučić lepo kaže, doći u tu mogućnost da podjednako budu nezadovoljne sve strane.

Mi se nećemo rukovoditi nikakvim „non-pejperima“ i nikakvim papirima koji definitivno sa ove distance sada možemo da kažemo, koji se poturaju našoj strani kao da svi ti svetski igrači i ljudi koji vode spoljnu politiku još uvek nisu shvatili da predsednik Aleksandar Vučić vodi jednu čvrstu, snažnu politiku koja je zasnovana na jasnoj viziji, na jasnim ciljevima koje Srbija ima, ne za narednih dve ili pet godina, nego za narednih 20 ili 50 godina za našu zemlju. Tako da se nećemo upecati na tu udicu, nego ćemo voditi i dalje računa o sopstvenim interesima, jačati svoju ekonomiju, jačati svoju Vojsku, jačati svoju socijalnu politiku.

Naravno, moram to da pomenem, svega ovoga, dakle nema jačanja ekonomije, nema jačanja Vojske ako nema osnaživanja i ulaganja u nauku, ako nema ulaganja u obrazovni sistem i u sve moguće kapacitete i infrastrukturu koja se tiče obrazovnog sistema, jedne inovativne politike koja je zasnovana na razvoju informacionih tehnologija. Pokazalo se to, primer iz prakse, tokom borbe protiv Kovida 19 da nas je proces digitalizacije i proces implementiranja informacionih tehnologija u naš sistem državne i javne uprave, faktički doveo na to mesto da budemo nekada prvi, a nekada drugi u Evropi kada je u pitanju imunizacija i kada je u pitanju spašavanje života građana Republike Srbije.

Očekujem od ministra i potpredsednika Vlade, gospodina Ružića, da nastavi sa snažnim zalaganjem za razvoj odnosa u oblasti obrazovanja i naučno-tehnološke saradnje sa SAD. Mi smo jedna od retkih zemalja u Evropi koja ima vrlo slab uticaj Amerike kada je u pitanju obrazovanje i kada je u pitanju obrazovni sistem i nauka. Ne bi bilo loše da se radi i dalje na osnaživanju te vrste odnosa, ne zbog toga što će to doneti u jednom brzom periodu neke velike rezultate, nego zato što to na dug rok može da donese do transfera tehnologija, do implementiranja i uvođenja jednog novog modela menadžmenta, odnosno „majn seta“ u naše kompanije, dakle načina razmišljanja naših mladih ljudi koji mogu i koji treba da imaju prilike da vide kako najbolje svetske kompanije rade, kakva je njihova povezanost sa naučnim tehnološkim institucijama.

Pomenuću još jednu stvar, pre nego što završim. Svaka američka velika multinacionalna kompanija iza sebe ima naučno-tehnološki park, iza sebe ima jak jedan ili nekoliko univerziteta. To je možda model za Srbiju koji mi možemo da primenimo ovde, da iskoristimo i mogućnost da Amerikanci investiraju, kao što to radi američki En-Si-Ar kroz projekat od 100 miliona dolara, koji već završava naučno-tehnološki park na Novom Beogradu, ali da tu iskoristimo priliku da to uradimo i u nekim manje razvijenim delovima Srbije, na jugu, istoku Srbije, zapadu Srbije, kako smo to uradili sa autoputevima, kako to planiramo da uradimo sa železnicama, sa infrastrukturom zdravstvenog sistema, da premrežimo našu zemlju sa naučnim, tehnološkim parkovima jer mi imamo, ono što je najbitnije, što mnogi naši konkurenti nemaju, to je jedna jako obrazovana i jako kompetitivna radna snaga.

Dakle, naši mladi ljudi, posebno su visokoobrazovani, visokokvalifikovani, govore strane jezike. Imamo sjajnu infrastrukturu koju zajedno sa našim ne samo američkim partnerima, nego i drugim i ruskim i kineskim i svim drugima koji su zainteresovani za saradnju, možemo definitivno da kapitalizujemo i da dođe do još većeg rasta BDP u narednom periodu.

Naravno, pohvalio bih na kraju i Sporazum sa Komonveltom Dominikane. Jako važna stvar. Pokazujemo da se vraćamo na nivo jedne ozbiljne diplomatije koja podrazumeva to da svakoj zemlji kada su u pitanju spoljni politički odnosi nema manje važnih, više važnih zemalja. Sve zemlje na ovom svetu su Srbiji važne s obzirom na naš politički problem i s obzirom na poziciju u kojoj se nalazi naša južna pokrajina, dakle Kosovo i Metohija.

Komonvelt Dominikana je jedna od 18 zemalja koja je u protekle dve godine suspendovala priznanje tzv. „Kosova“ i naravno da moramo da obratimo posebnu pažnju i na te zemlje koje su pored velikih pritisaka, i to moram da napomenem, ogromnih pritisaka mentora tzv. „kosovske nezavisnosti“, posebno onih zapadnih mentora, to moram da istaknem, našli snage, našli umešnosti, mudrosti, ali i dovoljnog poštovanja međunarodnog prava da donesu suverenu odluku i da urade depriznanje, odnosno suspendovanje tzv. „Kosova i Metohije“.

Ono što je suštinski važno još da kažem na tu temu, da ima mnogo zemalja na svetu koje bi to uradile, ali mi moramo da se borimo. Ja sa ove govornice mogu da kažem i to da sam siguran da 30% zemalja koje su priznale tzv. „Kosovo“ da je to plod i rezultat neaktivnosti, neznanja, nedostatka liderstva režima između 2000. i 2012. godine, posebno u periodu od 2008. godine, dana 17. februara, kada je tzv. „Kosovo“ proglasilo svoju nezavisnost svojim nečinjenjem, što možemo da podvedemo pod potpuno jedan anti-patriotski akt. To ne može više da bude ni problem neznanja, to ne može više da bude problem i loše percepcije međunarodnih odnosa.

To je nerad, to je nečinjenje i ja sam siguran da je 30% tih zemalja koje su priznale tzv. „Kosovo“, priznale su samo zbog toga što su kosovski Albanci radili, bili na terenu, a nas to nije interesovalo, da te ljude od 2000. do 2012. godine, problem Kosova i Metohije, narod na Kosovu i Metohiji, naš religijska, kulturna, istorijska baština, apsolutno nije interesovalo.

Sada dolazimo u situaciju da zahvaljujući jednoj mudroj politici predsednika Vučića polako ceo svet počinje da poštuje i da definitivno priznaje Srbiji legitimitet na Kosovu i Metohiji, odnosno legitimitet da Srbija vodi jednu posvećenu i snažnu borbu za svoj narod i za svoju baštinu na Kosovu i Metohiji. Mi ćemo sa takvom politikom nastaviti.

Naravno, ono što je Srbiji prioritet i u narednom periodu to je saradnja, to su otvorene ruke širom. Dakle, to je jedna otvorena liberalna zemlja u kojoj slobodno dolaziti, realizovati turističke aranžmane, ali investirati novac, raditi ovde, živeti. To je Srbija SNS, to je Srbija predsednika Aleksandra Vučića, to je moderna Srbija, to je zemlja koja je potpuno, potpuno u proteklih nekoliko godina promenjena. Hvala.

Treća sednica Prvog redovnog zasedanja , 28.03.2019.

Hvala, uvaženi predsedavajući.

Poštovana premijerka, poštovani ministri, dame i gospodo narodni poslanici, imaću nekoliko pitanja za premijerku, ministra odbrane, gospodina Vulina i potpredsednicu Vlade dr Zoranu Mihajlović.

Prvenstveno bih pitao premijerku Brnabić u vezi nastavka projekta digitalizacije, šta su dalji planovi i kakvi su projekti koji se tiču procesa obrazovanja i nove školske godine koja nam predstoji? Dakle, pripreme u vezi toga, šta će se dešavati u tom smeru i tom smislu? Već su nešto moje kolege pokrile i pitale u vezi odnosa države prema mladim ljudima, prema mladim talentima i naučnicima. Znam da ste vi puno za ovih godinu i po dana uradili na tom planu i pogotovo u smislu unapređenja inovativne privrede, unapređenja sektora inovacionih tehnologija i pravljenja habova, tehnoloških parkova i definisanja Srbije kao zemlje i države znanja i obrazovanja.

Što se tiče ministra Vulina, želim da ga pitam o bezbedonosnoj situaciji u zemlji? O bezbednosnim izazovima na prostoru Kosova i Metohije i da nam kaže nešto više o tome kakvi su planovi Vojske Srbije kada je u pitanju dodatna modernizacija, imajući u vidu da je dosadašnja politika Vlade i njega kao ministra bila takva da se puno investira u novo naoružanje, u bezbednost zemlje, u obezbeđenje naših granica i naravno frontno odgovaranje na sve bezbedonosne izazove koji postoje u našoj zemlji.

Za potpredsednicu Vlade Zoranu Mihajlović pitanje koje se tiče daljeg napretka Srbije, kada je u pitanju Duing biznis lista Svetske banke i dalji prodori i napredak naše zemlje i definisanje daljih planova, kako će to izgledati u budućnosti i kako ćemo napredovati u tom veoma važnom aspektu funkcionisanja koje utiče na privlačenje stranih direktnih investicija i koje utiče na poboljšanje i pospešivanje poslovnog ambijenta u našoj zemlju.

Ja znam da je i jedna delegacija naša, već sada, trenutno u Vašingtonu, ali na sastanku sa predstavnicima Svetske banke i razgovorima koji se tiču unapređenja, poslovnog ambijenta i naše pozicije, kada je u pitanju Svetska banka, nisu kao neki koji su vas ovde i vas i premijerku i druge ministre dočekali sa transparentnim, a i nisu pokušali da vam ne daju da prođete i da dođete do ove plenarne sale, nisu otišli inkognito, nisu otišli tako kao što je otišao Dragan Đilas, a da to ne zna ni naša ambasada tamo, s obzirom da sam boravio u slično vreme nekoliko dana u Vašingtonu.

Čitam danas i vesti da se čovek sreo sa pomoćnicima, pomoćnika nekog pomoćnika, i navodno nekim kongresmenima, čija imena nismo ni čuli, tako da bih zamolio premijerku da mi kaže nešto i o tome da li će se očekivati neko zakonsko rešenje i zakonski okvir, kada su u pitanju lažne vesti i borba protiv takvih pojava koje generalno utiču na supstancu našeg društva i utiču, naravno, na sve one pozitivne procese koje se odigravaju danas. Hvala.

Deveta sednica Prvog redovnog zasedanja , 27.04.2021.

Hvala.

Dame i gospodo narodni poslanici, najvažnije za građane Republike Srbije je nešto što se dogodilo u prethodna dva dana, a to je već gotovo postala tradicija, a to je da kad god predsednik Aleksandar Vučić ode u posetu nekoj stranoj zemlji i ima sastanke u inostranstvu, to rezultira time da Srbija ima od toga veliku korist i da građani Republike imaju veliku korist, tako da i ovaj čitav niz sastanaka od nedelje do ponedeljka uveče u Briselu sa najvišim zvaničnicima EU, Evropskog saveta i Evropske komisije rezultirao je time da će se u Srbiji graditi pruga Beograd-Niš-Skoplje, brza pruga. Ulaganje od 700 miliona evra. I to je nešto što će definitivno uz završetak pruge Beograd-Novi Sad-Budimpešta izmeniti sliku Srbije i Srbija će izgledati onako kako smo se mi uvek divili do samo pre nekoliko godina kineski gradovima, gradovima u Japanu, gradovima u SAD, pametnim gradovima, gradovima koji su povezani izuzetno dobrom infrastrukturom, autoputevima, brzom železnicom, brzim vozovima.

Dakle, Srbija definitivno ide putem da postane jedna od najdinamičnijih ekonomija Evrope i ekonomski najsnažnijih država ne samo ovog regiona, već i Centralnoistočne Evrope. Naravno, u Briselu je dogovorena mogućnost nastavka pregovora Beograda i Prištine. To je jedan veliki izazov i to će trebati veoma velika umešnost, mudrost, sve ono što je predsednik Vučić pokazivao prethodnih nekoliko godina kada je u pitanju odbrana nacionalnih interesa i suvereniteta naše zemlje. Zato smatram da nam je potrebna isto tako još snažnija podrška većine u parlamentu, svih relevantnih društvenih činilaca, svim onim naporima koje je predsednik Republike Srbije Aleksandar Vučić imao i čini u odbrani naše zemlje i ispunjavanju vizije i tog cilja da Srbija postane jedna ekonomski, vojno i politički i geopolitički snažna zemlja u ovom regionu i u celoj Evropi.

Taj dijalog će biti jako težak, dijalog sa ljudima koji su sve suprotno od predsednika Vučića, dijalog sa Aljbinom Kurtijem, Vljosom Osmani biti težak zato što oni ne razumeju ono što jeste politika SNS, politika modernih država 21. veka, slobodnog protoka roba, ljudi i kapitala, politika osnaživanja trgovinske razmene, osnaživanja ekonomije, privrednog rasta i naravno blagostanja svih građana.

Nije ovo što će se graditi brza pruga u Srbiji dobro samo za Srbiju. Dobro je za ceo region, dobro je za ceo Zapadni Balkan, dobro je za celu Centralnu i Istočnu Evropu i dobro je za celu celokupnu EU.

Međutim, u svemu tome jako je važno da sačuvamo unutrašnji mir, da sačuvamo unutrašnju stabilnost. Moje pitanje konkretno je upućeno Ministarstvu pravde, pravosudnim organima, s obzirom na nove informacije koje smo dobili preko medija od MUP-a, a tiču se pronalaska jednog ogromnog arsenala oružja narko klana čiji su prvaci zatvoreni pre dva meseca u jednoj opsežnoj velikoj akciji i to zbog pokušaja eliminacije predsednika Republike Aleksandra Vučića i čitave njegove porodice. Naravno, ono što je jako bitno je da saznamo o tome kako napreduje ta istraga, kada će istraga biti proširena i naravno da ona bude, ohrabrujemo ih da ona bude što efikasnija, što bolja, što snažnija jer ta odgovor je odgovor i ono što će se uraditi po tom pitanju imaće jasne implikacije na budućnost cele naše zemlje i na budućnost naših građana i tu nikako ne smemo da posustanemo.

I mi iz SNS ćemo stalno postavljati to pitanje, jer svi ovi uspesi na međunarodnom planu, na spoljno-političkom planu, na privrednom planu moraju biti praćeni jednom žestokom i odlučnom borbom protiv organizovanog kriminala i naravno korupcije u našoj zemlji.

Takođe, želim da isto tako i pitam pravosudne organe u našoj zemlji povodom određenih slučajeva koji se tiču nelegalnih objekata i koji se tiču nelegalno izgrađenih objekata u Savamali čiji pod znacima navoda vlasnici tuže, usudili su se da tuže Republiku Srbiju, a prethodnih nekoliko decenija su ogroman novac uzimali, nisu plaćali nikome poreze, nikome ništa nisu plaćali, usuđuju se da tuže ovu državu. Naravno to jeste njihovo pravo, ali nije njihovo pravo da im bliski rođaci i žene budu zaposleni, budu čak sudije u određenim sudovima u Beogradu gde se vodi takva vrsta sporova. Ohrabrujem i pitam naravno i Privredni sud ovde u Beogradu da ispita te slučajeve i najmanje što može da uradi da promeni lokaciju te vrste suđenja.

Mi ćemo kao većina i kao SNS, zajedno sa svojim koalicionom partnerima da podržavamo vladavinu prava, vladavinu zakona i sve ono što je definisao predsednik Aleksandar Vučić u cilju modernizacije i dinamičnog i snažnog razvoja Republike Srbije. Hvala.

Peta sednica Prvog redovnog zasedanja , 06.04.2021.

Uvaženi predsedniče Narodne Skupštine Republike Srbije, dame i gospodo narodni poslanici, danas se navršava 80 godina od zločinačkog i nacističkog bombardovanja Beograda i bombardovanja naše zemlje.

Ono što je simbolično, na današnji dan posle 80 godina, dakle da se prisetimo svi ovde i naši građani, koliko jednu državu samo može da košta neozbiljnost i nedostatak liderstva političara i vođa jedne zemlje, koliko nam je važna stabilnost u ovom vremenu i koliko je značajno što predsednik Aleksandar Vučić stalno govori o tome koliko je stabilnost u zemlji i regionalna stabilnost važna za napredak i modernizaciju našeg naroda.

Samo u roku od nekoliko dana pučistička vlada i pučistički generalštab su posle 27. marta ušli u državne avione i napustili svoj narod, napustili svoju vojsku i napustili svoju zemlju.

Interesantan je podatak da 40% vojnih snaga, tadašnje još uvek Kraljevine Jugoslavije nije imalo nikakvu vezu sa tim generalštabom i to nas podseća da moramo da budemo oprezni i moramo da jako vodimo računa o tome da poštujemo volju građana, da ta volja građana mora da bude poštovana od svakog instituta i svake institucije u našoj zemlji, pogotovo u vremenu u kojem živimo, koje je isto tako jako turbulentno.

Siguran sam da ti izazovi koje je naša država i naša zemlja i naš narod imao od te 1941. godine, a i prethodnih godina, ništa se to danas preterano ne razlikuje. Puno je onih i u regionu, u celom svetu koji ne žele dobro Srbiji, kojima nije prijatno što Srbija ima slobodarskog lidera i slobodarskog predsednika kojem odaju počast i poštovanje, danas svi svetski mediji i sve ozbiljne države po pitanju očuvanja zdravstvenog sistema, očuvanja života ljudi, očuvanja ekonomije. Srbija je danas postala jasan i dobar primer.

Ono što se desilo pre 80 godina govori o tome koliko je malo potrebno da se zapali vatra i koliko je malo potrebno da dođe do onoga do čega je došlo u tim ratnim godina, do građanskog rata i do međusobnog ubijanja braće, dakle, istog naroda, faktički koje se završilo slomom jugoslovenske vojske u otadžbini 15. maja posle Bosanske golgote.

To nas opominje da danas budemo složni, to nas opominje i ovo istraživanje javnog mnjenja koje pokazuje od pre neki dan IPSOS-ovo, koje pokazuje da predsednik Vučić i SNS imaju negde oko 60% stabilne podrške građana Republike Srbije i da sve ono što predsednik Aleksandar Vučić radi u domenu razvoja zemlje i izgradnje infrastrukture treba da bude podržano i treba da bude odbranjeno.

Moje pitanje, naravno, odnosi se na nadležne države organe, odnosi se na tužilaštvo, odnosi se na pravosudne organe, jer smo mi u SNS jako zabrinuti za to da i elementi na domaćoj političkoj sceni, milim isti ti oni koji bi kada bi se, ne daj Bože nešto loše desilo u našoj zemlji ili regionu oni bi samo seli u svoje avione, oni ne bi seli u državne, nego bi seli u sopstvene avione koje poseduju, jer su proteklih nekoliko godina pokazali da je njima samo vlast i lično bogaćenje uglavnom i prioritetnom interesu i da im Srbija i da im zaštita nacionalnih interesa našeg naroda i Republike Srbije nikada nije bila niti prioritet, niti bila deo bilo kakve ideologije i politike.

Zato zahtevam i molim sve državne organe da brzo i efikasno deluju po pitanju svih onih afera koje se tiču krađe državnih i narodnih para, posebno onih koji se tiču 53 računa i 69 miliona evra koji je prethodni režim i njegovi čelnici koji su sklonili, na čelu sa Draganom Đilasom širom sveta, na četiri kontinenta koji zasigurno nisu zarađeni poštenim radom i kroz neke poštene privatne poslove i privatne i preduzetničke inicijative.

Naravno, da se pod hitno istraži i očekujemo efikasnu istragu i rezultate u pokušaju eliminacije predsednika Aleksandra Vučića, koji predstavlja stub stabilnosti zemlje, stub stabilnosti celog regiona, a odnosi se na kombinovanu, odnosno zajedničku zaveru od strane određenih političara, narko klanova i mafije u Republici Srbiji, koja je imala za cilj da ukloni Aleksandra Vučića i da zaustavi razvoj i modernizaciju Srbije.

Nadam se da će ta istraga i rezultat te istrage da dođe što pre, jer je to u interesu našeg naroda, to je u interesu naših građana, da nastavimo sa našom politikom razvoja, da nastavimo sa našom politikom izgradnju ove zemlje. Izgradnjom ovog regiona, Vučić je pokazao svima da ovaj region i da naša zemlja, u stvari može i to mu priznaju čak i Hrvati.

Pre neki dan u večernjem listu, imate jedan tekst koji, to je jako retko, ja mislim da se u proteklih 30 godina nije pojavio takav tekst u kojem se kaže da je Vučić definitivno politički lider ovog regiona, da je lider i predstavlja personifikaciju stabilnosti ovog regiona dajući priliku svim poslovnim ljudima i ljudima iz celog regiona da dođu i da se vakcinišu u Srbiji, pružajući ruku i pokazujući celom svetu koliko jedna mala zemlja, ali slobodarska, na čelu sa slobodarskim predsednikom može da bude zemlja koja okuplja zemlje i narode oko sebe i ko jeste stub modernizacije i naravno, napretka.

Mi ćemo posle ovih 80 godina da nastavimo svoju tradiciju borbe i gajenja baštine antifašizma, antisemitizma i borbe za nacionalni identitet i zaštitu kulturne, istorijske i religijske baštine.

Hvala.

Prva sednica Prvog redovnog zasedanja , 04.03.2021.

Hvala uvaženi predsedniče Narodne skupštine gospodine Dačiću.

Dame i gospodo narodni poslanici, ja imam nekoliko pitanja za ministra pravde i ministra unutrašnjih poslova.

Naime, juče i tokom prethodnih dana svi gotovo relevantni svetski analitičari su pisali i govorili o tome da je ovo što je Srbija uradila po pitanju vakcinacije i po pitanju doniranja vakcina BiH, Crnoj Gori, Republici Severnoj Makedoniji, najbolji potez meke moći u poslednjih 50 godina.

Takođe, svedoci smo onoga što će se dešavati u narednim mesecima i u narednom periodu, a tiče se velikih pritisaka koji traju naravno u kontinuitetu, a koji će se sigurno pojačati u odnosu na samog predsednika Vučića i našu zemlju po pitanju KiM, koji će sada biti mnogo koordinisaniji i mnogo više usklađeniji, kada su u pitanju i Brisel i Vašington. U tom kontekstu želim da postavim nekoliko pitanja koja se tiču onoga što jeste centralna tema naše politike danas i centralna tema naših vitalnih interesa i svega onoga što mi treba ovde u parlamentu da uradimo kao narodni poslanici i naše kolege iz Vlade, kako bi odbranili Srbiju i kako bi odbranili naše nacionalne interese.

Želim da kažem da i posle ovih uspešnih akcija MUP-a i BIA gde su uhapšeni članovi narko kartela, gde su uhapšeni članovi mafije, izvođači radova, onih koji su i pripadaju domaćim političkim centrima moći kako bi naravno eliminisali onog ko jeste prepreka raznim ciljevima. Dakle, iz domaćih centara moći, iz stranih obaveštajnih službi, iz stranih cenata moći kada su u pitanju njihovi interesi u regionu i Srbija, a to jeste predsednik Vučić.

Ne stidim se da kažem, i želim javno da kažem da je onaj najgori scenarijo, a to jeste planiranje i pokušaj ubistva predsednika Vučića izbegnut možda samo za nekoliko dana. Mislim da mi u ovom parlamentu i mnogo više u javnom mnjenju kod svih relevantnih činilaca treba da razgovaramo o toj temi.

Ozbiljne stvari se dešavaju u ovoj zemlji i mislim da pitanja o kulturi i sportu, razonodi jesu važna, ali mi treba mnogo više i jače da se posvetimo ovoj temi i da radimo posvećenije kako bi odbranili našu državu i kako bi se odbranili od onoga što nam je pretilo tokom proteklih meseci posebno i tokom proteklih nekoliko godina.

Predsednik Vučić je gotovo u sličnoj situaciji kao Milan Stojadinović 1938. godine. Milan Stojadinović je tada, kao predsednik Vlade, kao neko ko je pobedio na izborima u Kraljevini Jugoslaviji, koji je osvojio 80% srpskih glasova tada u tadašnjoj zajedničkoj državi imao ogromne izazove, ogromne pretnje i tada je i sa strane i sa nažalost na domaćoj političkoj sceni, tada je rekao da je suština politike Srbije da zadrži stare prijatelje i stvara nova prijateljstva, a da one nemani koje su se ustremile na Srbiju, Srbija odnosno, Kraljevina Jugoslavija treba da izbegnu.

Mi u toj politici izbegavanja tih nemani iz inostranstva i domaćih nemani treba da podržimo maksimalno predsednika Vučića. Moje pitanje je i ka pravosudnim organima i ka ministru pravde i ministru unutrašnjih poslova je da se pod hitno istraže tokovi novca. Mislim da je to najbitnija stvar u celom ovom pokušaju zavere i na kraju pokušaju da se eliminiše fizički predsednik Vučić, da se dobro ispita imovina svih koji su u tome učestvovali.

Nikako ne možemo da zanemarimo, nikako ne smemo da potcenimo ljude i organizacije koje raspolažu sa više desetina i više stotina miliona evra. To što su pohapšeni izvođači radova, to što možda imamo u vidu da će biti pohapšeni i oni koji su bili politički patroni svega ovoga, ne govori o tome da kapital da je ostao, imovina koja je stečena nelegalnim putem i koordinacijom između mafije, domaćih centara moći i stranih centara moći, stranih službi je ostala netaknuta. Mafija je imala novac, mafija je imala infrastrukturu, mafija je imala oružje. Mafija je imala Čabu Đera, mafija je nameštala i kupovala snajpere za ono što je trebalo da se desi i pozivam Upravu za sprečavanje pranja novca, sve relevantne državne institucije da pod hitno istraže tokove novca, da pod hitno popišu imovinu svih onih, imamo sada i zakonsko utemeljenje u Zakonu o poreklu imovine, da se hitno uđe u proces oduzimanja imovine, da se na sve objekte, da se na svu imovinu koja je nelegalno stečena pobode srpska zastava, kada se to oduzme zbog najgoreg dela veleizdaje koje se dešavalo u Srbiji prethodnih nekoliko meseci, uz upozorenje da najgore nije prošlo i da bezbedonosne službe moraju mnogo toga da urade kako bi zaštitile predsednika i kako bi zaštitile ovu državu. Hvala

Imovinska karta

(Beograd, 29.01.2018.)

Funkcija Državni organ, javno preduzeće, ustanova, druga organizacija Izvor prihoda Interval Neto prihod Valuta Vreme obavljanja / od-do
Narodni poslanik Narodna skupština Republike Srbije Republika Mesečno 105000.00 RSD 16.04.2014 - 03.06.2016.
Narodni poslanik Narodna skupština Republike Srbije Republika Mesečno 105000.00 RSD 03.06.2016 -