BORISLAV NOVAKOVIĆ

Narodni pokret Srbije

OSVRT OTVORENOG PARLAMENTA

Borislav Novaković biran je za narodnog poslanika jednom do sada, u 13. sazivu, od 2022. do 2023. godine.

U 13. sazivu izabran je za narodnog poslanika kao 27. na listi Marinika Tepić – Ujedinjeni za pobedu Srbije (Stranka slobode i pravde, Narodna stranka, Demokratska stranka, DZVM – VMDK, Stranka Makedonaca Srbije, Pokret slobodnih građana, Udruženi sindikati Srbije „Sloga“, Pokret za preokret, Pokret Slobodna Srbija, Vlaška stranka), mandat mu je potvrđen 01.08.2022. godine. U 13. sazivu najpre je bio deo poslaničke grupe Narodna stranka, da bi prvo 08.08.2023. prešao u novoformiranu poslaničku grupu Narodni pokret Srbije – Novo lice Srbije, a zatim od sredine septembra postao deo poslaničke grupe Narodni pokret Srbije – Ekološki ustanak – Novo lice Srbije. Bio je član Odbora za rad, socijalna pitanja, društvenu uključenost i smanjenje siromaštva, i zamenik člana Odbora za pravosuđe, državnu upravu i lokalnu samoupravu.

U 14. sazivu izabran je za narodnog poslanika kao 23. na listi Srbija protiv nasilja - Miroslav Miki Aleksić - Marinika Tepić (Stranka slobode i pravde, Narodni pokret Srbije, Zeleno-levi front, Ne davimo Beograd, Ekološki ustanak - Ćuta, Demokratska stranka, Pokret slobodnih građana, Srbija centar, Zajedno, Pokret za preokret, Udruženi sindikati Srbije "Sloga", Novo lice Srbije), mandat mu je potvrđen 06. februara 2024. godine.

U 14. sazivu deo je poslaničke grupe Narodni pokret Srbije - Novo lice Srbije.

BIOGRAFIJA

Borislav Novaković rođen je 21. oktobra 1964. godine u Novom Sadu. Osnovnu školu završio u Futogu, Gimnaziju u Bačkoj Palanci. Diplomirao je na Katedri za sociologiju Filozofskog fakulteta u Novom Sadu 1995. godine. Od 1996. do 1998. bio je asisent na Filozofskom fakultetu u Novom Sadu na Katedri za sociologiju.

Radio je kao urednik Univerzitetske tribine „Pro et contra“, u listovima „Gaudeamus“ i „Index“ i urednik edicija „Sociologija religije“ i „Političke filozofije“ u Književnoj zajednici Novog Sada.

Biran je za gradskog odbornika Novog Sada 1992, 1996. i 2000, a u septembru 1999. izabran je za potpredsednika Skupštine grada Novog Sada. Na izborima 2000. izabran je za predsednika Skupštine grada Novog Sada i za poslanika u pokrajinskoj Skupštini. 2004. izabran je za potpredsednika Skupštine Vojvodine. Na izborima 2008. izabran je ponovo za poslanika u pokrajinskoj Skupštini.

Od 2008. do 2011. bio je direktor Javnog preduzeća Zavod za izgradnju grada – Novi Sad.

Od 1990. bio je član Demokratske stranke. Obavljao je funkcije portparola i potpredsednika Gradskog odbora Demokratske stranke Novog Sada, a u više mandata bio je član Glavnog odbora i potpredsednik Izvršnog odbora Demokratske stranke. Bio je predsednik Pokrajinskog odbora Demokratske stranke Vojvodine.

2017. godine napustio je Demokratsku stranku, a nešto kasnije postao je član Narodne stranke.

Bio je potpredsednik Narodne stranke i predsednik Gradskog odbora Narodne stranke Novi Sad. Narodnu stranku napustio je u avgustu 2023. godine.

Potpredsednik je stranke Narodni pokret Srbije.
Poslednji put ažurirano: 10.04.2024, 08:52

Osnovne informacije

Statistika

  • 59
  • 4
  • Nema pitanja koja su upućena poslaniku

Prvo vanredno zasedanje , 24.07.2024.

Poštovane koleginice, poštovane kolege, žao mi je što se obraćam u atmosferi u kojoj ne vidim predsednika Vlade, ne vidim ni gospodina Dačića, ne vidim ni gospodina Vulina, nadam se da članovi Vlade imaju određeno obrazloženje zašto ne sede i zašto nastavljamo rad u ovakvom ambijentu, koji ne garantuje reprezentativnost bar kada je u pitanju izvršni deo vlasti.

Prvo, predsednice, primedba koju ste već slušali tokom današnjeg dana, pa i jučerašnjeg, je nešto na šta niste odgovorili, ili bar niste uverljivo odgovorili.

Dakle, imamo 60 tačaka dnevnog reda i raspravljamo objedinjeno. Čuli ste od vašeg kolege Vulina, da on smatra da deklaracija i tema svesrpskog sabora ima istorijski značaj. Malo je čudno da nešto što ima istorijski značaj, nešto što po vama ima i značaj i značenje i specifičnu težinu, nije predmet posebne sednice, i ne samo da nije predmet posebne sednice, nego unutar sednice koja ima 60 tačaka dnevnog reda, mi objedinjeno raspravljamo.

Ukoliko nešto ima potencijal da bude istorijska odluka, ukoliko nešto, što vi inače tvrdite, ima veliki značaj i značenje i specifičnu težinu, ne samo s obzirom na politički trenutak u kome se saopštavaju te stvari, nego za politički proces koji sledi, onda bi bilo logično da o toj temi ne raspravljamo objedinjeno, zajedno sa tačkama dnevnog reda koje se tiču kadrovskih pitanja, dakle izbora guvernerke, Fiskalnog saveta, bilo bi logično da o toj tački ne razgovaramo unutar dnevnog reda koji je opterećen zaduženjima kao temom, stanovima za bezbednjake i ni manje ni više nego visinom televizijske pretplate, bilo bi logično da deklaracija izazove tu vrstu političke pozornosti, pažnje.

Dakle, da imamo posebnu sednicu i da o tome raspravljamo na jedan primeren način, sa onom vrstom statusa koji bi taj dokument trebao da ima kada bi sve ono što vi govorite bilo iskreno, ali ja ne vidim iskrenost u onome što ste govorili, jer da je namera bila iskrena, mislim da bi se stvari drugačije odvijale.

Prvo, ovde je danas bilo dosta reči oko Kosova i Metohije. Mislim da u ovom trenutku ne postoji nijedna nacionalna zajednica u Evropi koja trpi tako veliki pritisak i koja se nalazi u tako nezavidnom položaju kao što se nalazi srpska nacionalna zajednica na prostoru Kosova i Metohije.

Mislim da je red da nam odgovorite na osnovno pitanje, kada je ova tema po sredi, kako je moguće voditi pregovore u uslovima i okolnostima u kojima mi dajemo sve, a ne dobijamo ništa? Kako je moguće da od 2012. godine, od Briselskog procesa i sporazuma, pa do Ohridskog dogovora, sve vreme razgovarati na ovoj temi, a da mi dajemo sve, a da ne dobijamo ništa? I, da posle svakih razgovora na temu Kosova i Metohije konstatujemo da su prištinske institucije u time pregovorima osnažene, da su dobile, a da je srpska nacionalna zajednica ponovo izgubila.

Jedina stvar koja može da se u pregovaračkom smislu smatra nekakvim dobitkom, bila je zajednica srpskih opština, ali i taj jedini pozitivan pomak ostao je na papiru. Zajednica srpskih opština nikada nije realizovana, šta više Aljbin Kurti je potpuno otvoreno i nedvosmisleno rekao da za njega ne može ni da bude zajednice srpskih opština, jer etničko grupisanje i etnički princip u formiranju opština ne može da postoji. Rekao je, to neće biti zajednica srpskih opština, to će biti zajednica opština u kojima postoji relativna većina srpskog naroda, dodatno, obezvređujući i ono malo pregovaračkog potencijala i dobitaka koje smo proknjižili na papiru, a nismo nikada realizovali u praksi.

Napokon, kada bismo i dobili zajednicu srpskih opština, bar po onome što je bio nacrt, i ono što je procurilo do štampe, jer to nije konačan dokument, pa, to je neka vrsta nevladine organizacije, to mogućnost da opštine u kojima Srbi čine većinu, sarađuju na planu prostornog plana, zdravstva, obrazovanja, i da koordiniraju kao što inače, koordiniraju opštine svugde u svetu, bez neke specifične izvršne težine. Ta zajednica srpskih opština nema izvršne funkcije, ona nema svoj budžet, ona nema nikakvu egzekutivu na osnovu koje bismo mogli da kažemo, ovo je način da srpska nacionalna zajednica na Kosovu i Metohiji upravlja svojom sudbinom. Mislim da je to jako loše.

Takođe je, jako loše što sve vreme postoji određen nivo licemerstva. To licemerstvo je sadržano u činjenici da sve vreme ponavljate da nikada Kosovo neće biti priznato, „de jure“, ali „de fakto“ Srbija povlači poteze kojim se ophodi prema prištinskim institucijama kao da smo dve odvojene države.

Dakle, ne postoji priznanje de jure i ja sam siguran da ga neće ni biti i kada je u pitanju ova vlast i kada je u pitanju neka buduća ali je jako loše da de fakto, uspostavljate institucionalne odnose i ophodite se u administrativnom i u političkom delu kao da govorimo o dva državna identiteta koja sarađuju potpuno nezavisno i to mora da prestane jer u ovom trenutku a to nam govore sve informacije i svi kontakti koje imamo sa predstavnicima srpske nacionalne zajednice na Kosovu i Metohiji, njihov položaj se dodatno pogoršava i to treba da nas zabrine.

I ako i dalje nastavimo pregovore, posle kojih će uvek albanska strana imati više a srpska manje, i ako nastavimo pregovore u kojima će snažiti kapaciteti Prištinske administracije i snažiti načinom na koji će zaokružiti i formirati u punom kapacitetu sve svoje državne institucije i obrnuto. Ako institucija države Srbije na Kosovu i Metohiji ne bude ni u forenzičkim tragovima, to neće biti dobro a plašim se da stvar ide u tom pravcu.

Ja bih vas molio da mi odgovorite samo na to jedno pitanje. A to je logika pregovora. Ako ta logika podrazumeva da oni dobijaju sve a da mi nikad ne dobijamo ništa – koji je smisao tih pregovora?

Druga stvar. Vi ste videli da u deklaraciji ima i tačka 46. Ona kaže i biću sasvim jasan, da ne bi bilo improvizacije, pročitaću – Svesrpski sabor preporučuje Republici Srbiji i Republici Srpskoj objedinjavanje ponuda usluge, investicije i resursa u oblasti energetike i rudarstva, turizma i tako dalje.

Član, odnosno tačka 46. je zapravo litijum. Litijum je kao duh Hamletovog oca. Sve vreme lebdi iznad ovog našeg dnevnog reda, Niko ga ne spominje a zapravo je ključ za objašnjenje svega što se događa. Ova tačka 46. je uvod u koordinisanu akciju eksploataciju litijuma i u Republici Srpskoj i u Srbiji na jedan potpuno poražavajući način. Skrenuću vam pažnju da je to lokacija u opštini Lopare, na Majevici, kao što je ovde opredeljen Jadar.

Predsednica Skupštine je bila u Nemačkoj, i siguran sam da je informisana da postoje dva projekta, jedan je Vulkan, a drugi je Zinvalt, da ne pogrešim.

Dakle, projekat“ Vulkan“ je mogućnost da Nemačka radi, proizvodi, eksploatiše litijum iz geotermalnih voda u dolini Rajne, pritom je to ekološki u ovom momentu jedan od najčistijih postupaka, jer on ne podrazumeva sumpornu kiselinu, što podrazumeva Jadar i to u stotinama hiljada tona, on ne podrazumeva jalovište što Jadar takođe podrazumeva, jer kao što znate, samo na godišnju nivou od milion i petsto hiljada tona do dva miliona u zavisnosti toga kako se bude zahuktava proizvodnja u Jadru ćemo imati jalovine koje moramo negde na bezbedan način lagerovati i deponovati. Ovaj Projekat „Vulkan“ u Nemačkoj, podrazumeva eksploataciju, dakle ekstrakciju, izdvajanje litijuma iz geotermalnih voda i praktično je laboratorijski proces i nema sumporne kiseline, nema jalovišta i najčistije je.

Da li su Nemci doneli odluku da ekploatišu litijum, da vam pomognem, nisu i ne pada im na pamet, čak ne želi ni u okolnostima i uslovima, u kojima imaju mogućnost da izvlače litijum iz geotermalnih voda u laboratorijskim okolnostima, bez ikakvih ili uz minimalne ekološke posledice, ne žele da donesu odluku na tu temu, a nama objašnjavaju da treba da koristimo iz jadarita i da izdvajamo litijum karbonat ili kako se već zove to jedinjenje uz upotrebu sumporne kiseline u velikim količinama, uz enormnu količinu jalovine i svega onoga što je ekološki apsolutno može da optereti ovu državu sa nepopravljivom štetom.

Ljudi ako je rudarska renta ovde na nivou od jedan do 3%, u zavisnosti kako se bude dogovaralo, to je zaista bedan iznos za štetu koja će se napraviti.

Ako poreska osnova za ono što je sadašnja projekcija proizvodnje u Jadaritu, znači na godišnjem nivou da ćemo imati 186 miliona više, pa od malina zaradimo 289 miliona, samo od malina imamo veću korist, nego što ćemo imati poreski dobit i benefit od eksploatacije Jadarita, a uz sve ono što ima.

Drugo, ja vas molim da vodimo računa o sledećoj činjenici, ovde nije problem samo Jadar, i jako je ružno prikazivati ljude koji se bore protiv eksploatacije litijuma kao neobrazovane. Naravno da svaka država ima potrebu da istražuje šta ima pod zemljom i da svaka država želi da zna koje ima strateške rezerve, svih ruda, pa i jadarita. Ovde je problem što je neko doneo već odluku o eksploataciji, ovde je problem, što ne vodeći računa ni o ekologiji ni o saobraćaju, ekonomiji, ni o ukupnom razvoju i strategiji razvoja se donosi odluka na štetu svih delova društva, i hajde da pogledamo ekonomiju. Znači imaćemo od 20 do 30 miliona po osnovu rudne rente i imaćemo poresku dobit od 186 miliona. Šta je to?

Ekonomisti nas upozoravaju da je priča oko litijuma bila naduvana u trenutku kada se verovalo da će automobilska industrija koja koristi električne baterije, odnosno litijumske baterije biti u usponu i onda su napravili kalkulaciju u velikim dobitima u momentu kada su verovali da će električni automobili biti u usponu, a sada kada je prodaja električnih automobila pala, pala je i cena litijuma za 80%, i dalje će padati i svima je jasno da postojeće fabrike ulaze u problem rentabilnosti, a dok mi eventualno uđemo u eksploataciju za četiri godine, dragi Bog zna samo kako će stajati ekonomija i da li će automobilska industrija imati uspon i uzgon na osnovu kog će trebati litijumske baterije ili neće, ili ćemo mi uz malu rudnu rentu uz mali porez koji ćemo raskopati celu državu.

Ovde nije posredi samo Jadar, dakle istraživanja se radi u Valjevu, rade se u Kniću, u Gornjem Milanovcu, Aranđelovcu, sve do Vranja, od Jadra do Vranja je jedna trećina Srbije, i jedna trećina Srbije treba da bude preorana, upropaštena samo da bi neko imao malu sitnu dobit. To ne može i to ne sme.

Ovo je država i ovo je privreda koja je uvek imala snažnu poljoprivredu i ljudi, pa mi smo bili vazalna država u vreme Miloša Obrenovića, a bili smo najveći izvoznici šljiva i svinja i bila je svinjska glava uz ponos ovog naroda, jer nema razloga da se toga stidimo, na zastavi.

Onda je došao „Teniz“ pre tri godine, sećate se taj industrijalac i počeo da objašnjava nama kako se gaje svinje. To stvarno nema više smisla. Zašto nas pravite budalama, pa ako se nešto zna u Srbiji, svaki seljak jeste da proizvodi svinje i da se bavi svinjogojstvom, i o čemu pričamo?

Zato bih vam skrenuo pažnju, ekonomske činjenice ne govore u prilog eksploatacije litijuma, jer je budućnost automobilske industrije zasnovana na električnoj energiji i baterijama, pod velikim znakom pitanja i nije logično u momentu kada automobilska idnustrija koja računa sa litijumom je u padu i kada je više nego jasno da niko ne profitira već sada od toga srljati dalje u to i voditi celu državu na pogrešan način.

Ja vas molim sledeću stvar, skrećem pažnju, dogodilo se nešto u Srbiji što ne sme da se događa, a u vezi je sa ovom temom, pojačava se represija.

Bezbednosno-informativna agencija može da pozove nekog na informativni razgovor ako postoji element ugrožavanja ustavnog poretka. Može da pozove nekog na razgovor ako postoji pretpostavka terorističkih aktivnosti, velikog i krupnog kriminala, ali ne može BIA da poziva Zlatana Kokanovića da bi se informisala kako će aktivisti koji su okupljeni oko nevladine organizacije „Ne damo Jadar“ reagovati, šta će oni raditi. To je sramotno.

To nije posao BIA-e i ukoliko bude još samo jedan takav primer, pozvaćemo na odgovornost direktora BIA-e. On to ne sme da radi. To ne sme da radi ni policija. Policija se nadguravala sa aktivistima „Ne damo Jadar“. Isto jedna sramotna scena.

U ovoj državi svako ima pravo da kaže šta misli, u ovoj državi svako ima pravo na organizovanje, u ovoj državi svako ima pravo da pruži otpor vlasti svaki put kada proceni da vlast postupa pogrešno i protivno interesu naroda, a kada je u pitanju litijum, vlast je protiv interesa naroda uvela taj projekat i to mora da prestane.

Danas na ovom zasedanju imamo jako veliki broj zaduženja. Srbija je već sada prezadužena zemlja i mi smo u nekoj vrsti ropstva i mislim da je ova tačka dnevnog reda smišljena i osmišljena, uključujući i deklaraciju, da se ne vidi šta se krije iza svega ovoga.

Dakle, mislim da deklaraciju na jedan vrlo licemeran način potencirate samo da se ne bi video Rio Tinto, samo da se ne bi videlo zaduženje, smo da se ne bi videle te suštinske stvari.

Devedesete godine, a dobro poznajem Aleksandra Vučića, su nas podučile sledećoj stvari. Kada god čujete uzavrele emocije, kad god vidite velike reči, kad god padaju velike rečenice, iza toga se valja nešto što ne protivzakonito i nešto što je kriminalno. Aleksandar Vučić i njegova nacionalna politika me podseća na ulogu Bate Živojinovića, ali ne u filmu „Kozara“, „Neretva“ i „Sutjeska“, nego u filmu „Štefica Cvek u raljama života“. Stalno nešto stavlja u izgled, stalno nešto obećava, stalno izgovara rečenice koje ne može da realizuje, stalno govori nešto što je potpuno nerealno. Njegova politika je potpuno impotentna i bolje je da ćuti i da ne sramoti i nas i sebe.

Zato vas pozivam, ali sve pozivam na zajedničku aktivnost. Projekat Rio Tinto nije projekat oko kog treba samo ljudi koji su neposredno ugroženi da se okupe. Projekat Rio Tinto najviše, naravno, pogađa Petkovića, Kokanovića i sve te ljude koji su oko Jadra najdirektnije ugroženi.

Rio Tinto je projekat od kog zavisi sudbina ove države. Rio Tinto je projekat oko kog moramo da se ujedinimo i objedinimo, i stranke, i nevladine organizacije, i stručna javnost, i cela kritička javnost i da se stvori atmosfera koja je jedina normalna - ili zdravlje i normalan život celog srpskog naroda ili Rio Tinto i vlast Aleksandra Vučića.

Ja sam siguran da će u toj borbi preovladati i pobediti interes ovog naroda.

Hvala.

Prvo vanredno zasedanje , 24.07.2024.

Zanimljivo je da ni na jedno suštinsko pitanje koje sam postavio nisam dobio odgovor, niti gospodin Jovanov nalazi za potrebno da ulazi u polemiku.

Dakle, rekao sam da proces pregovora oko Kosova i Metohije ide načinom na koji dajemo sve, a ne dobijamo ništa. Odćutali ste.

Rekao sam da je nedopustivo da se pojačava represija u državi i da BIA poziva Zlatka Kokanovića, ili bilo koga drugog, na informativne razgovore samo zato što se organizovao da bi branio svoju porodicu, svoje zdravlje i normalan život u Jadru. Prećutkujete, jer nemate odgovore.

Prećutkujete da je proces uvođenja Rio Tinto i formalizovanja njihovog dolaska i eksploatacije, ne samo istraživanja, poodmakao i da potpis koji ste stavili pre tri dana obavezuje i da će voditi u pravcu, hteli vi to da priznate ili ne, pre ili kasnije, prema vašem pokušaju da ono što je sada istraživanje, postane eksploatacija litijuma.

Ja vam kažem, ne zanosite se i nemojte lagati narod o tome da će biti primenjeni najviši ekološki standardi, jer i kada kažete najviši ekološki standardi, vi niste rekli da će biti sačuvana priroda u Srbiji, niste rekli da će Srbija moći normalno da proizvodi voće i povrće i da, kao što do sada imamo najveći izvoz od 4 milijarde upravo kao proizvođači zdrave hrane, da će takva situacija ostati i u buduće.

Čak i da se primene najviši ekološki standardi, to ne znači da priroda neće biti zagađena. To ne znači da nećemo imati ekološke posledice koje će biti vrlo loše, to samo znači da će biti primenjeni oni standardi koji su moguće, a da se pritom ne dovede u pitanje profit, da se ne dovede u pitanje ekonomska održivost onoga ko je došao da eksploatiše litijum. Zato nas nemojte zamajavati tim stvarima.

Hvala.

Prvo vanredno zasedanje , 23.07.2024.

Dakle, poštovana predsednice, vidim da ulažete određeni napor da retoričku kulturu, toleranciju i ono što bi trebalo da krasi način na koji se obraćamo jedni drugima podignete na nešto viši nivo, pa da dam jedan skroman doprinos tome.

Povređen je član 107. – govornik na sednici Narodne skupštine dužan je da poštuje dostojanstvo Narodne skupštine. Dakle, ministarka Đedović je rekla da govorimo „gluposti“, citiram je. Poslanik ne mora uvek da govori tačno. Poslanik može da bude neprecizan. Poslanik može da bude jednostran, ali ne može predstavnica izvršnog organa da ovde u ovom domu poslanicima govori da govore „gluposti“.

Ako neko govori neistinu, to znači da može da govori iz neznanja, ali ako nekom kažete da laže, to znači da on zna šta je istina, a ipak izvrće činjenice i kada kažete nekom da laže vi ga diskvalifikujete, za razliku od toga ako kažete nekom da govori neistinu. Mnogo je detalja. Mnogo je stvari u kojima jednu te istu stvar možete da kažete, ali na nemerljivo uljudniji, pristojniji način, od načina na koji je to radila gospođa Đedović.

Citiram: „Pričate o stvarima koje ne razumete“. Ako ovde budemo pričali o stvarima koje razumemo, onda će Toma Žigmanov da priča o filozofiji, onda će Miloš Vučević da priča o pravu, onda će Selaković da priča o nacionalnoj istoriji. Dakle, nije nužno taj nivo kompetentnosti o kome ona priča kod narodnih poslanika, a inače niko od nas ne bi mogao da bude narodni poslanik. Potrebno je da je čovek čestit, moralan i da se raspita i da savlada ono o čemu će da govori.

Dakle, ovakvo ponašanje gospođe Đedović apsolutno narušava integritet poslanika kojima se obraćala, a narušava integritet ovog doma i molim vas da kao predsednica vodite računa o tome. Ne moramo se izjasniti o ovome.

Treće vanredno zasedanje , 22.06.2023.

Postavio bih nekoliko pitanja Ministarstvu unutrašnjih poslova.

Prvo pitanje – da li je predsednik Srpske liste, Goran Rakić, promenio mesto prebivališta tako što je iz Kosovske Mitrovice prešao u Novi Sad? Ovo nije tajna u Novom Sadu. Svi znaju da predsednik Srpske liste, Goran Rakić, živi u Novom Sadu. Moje pitanje MUP je da li je on i formalno promenio prebivalište?

Smatram da je ovo duboko nemoralno. U ovom trenutku ne postoji nijedna represivna mera koju vlast Aljbina Kurtija ne primenjuje nad Srbima. U ovom trenutku, kada treba svi da iskažemo solidarnost i da svako primereno svojim mogućnostima, svom autoritetu, svojoj emociji, pokažemo solidarnost sa Srbima sa KiM, predsednik Srpske liste, Goran Rakić, se preselio u Novi Sad i on je počeo da živi u Novom Sadu.

Ova činjenica je utoliko zabrinjavajuća što u Novom Sadu zajedno sa njim takođe žive Zvonko Veselinović i Milan Radojičić, dvojac koji je međunarodna zajednica označila kao najveću organizovanu kriminalnu grupu u ovom delu Evrope, živi na relaciji Novi Sad-Kopaonik, pri čemu više vremena provodi u Novom Sadu nego Kopaoniku.

Da li je Goran Rakić, predsednik Srpske liste ili novosadske liste? Da li on brani interese Srba na KiM tako što će podeliti sudbinu sa njima na licu mesta, ili je izmestio i sebe i svoju porodicu u Novi Sad i ostavio te ljude na cedilu, na milost i nemilost vlasti Aljbina Kurtija?

Postavljam pitanje, mada znam da on faktički živi u Novom Sadu, da li je promenio i prebivalište i da li je od predsednika Srpske liste postao predsednik novosadske liste?

Drugo pitanje MUP-u – dokle će dozvoliti da Novi Sad bude sigurna kuća za kriminalce, Eldorado za kriminalce?

U Novom Sadu u ovom trenutku su i Zvonko Veselinović i Milan Radojičić i mnogi drugi kriminalci koji upravljaju i kriminalnom scenom Novog Sada i kriminalnom scenom Srbije. Uz te kriminalce imaju podršku, i to neskrivenu, Andreja Vučića i Miloša Vučevića i uz njihovo sasluženje i njihov politički uticaj, uspostavili su torturu koja neće još dugo trajati jer se Novi Sad diže i opire tome.

Drugo pitanje takođe je vezano za Novi Sad, a upućujem ga MUP-u. Novi Sad je postao mesto nerešenih ubistava. Da li postoje krvni delikti u Novom Sadu? Da li postoje krvni delikti kao odeljenje u upravi kriminalističke policije? Imali smo četiri ubistva u godinama koje su ostale iza nas. Nije rešeno ubistvo Marka Markuša, nije rešeno ubistvo Dragana Amidžića Amidže, nije rešeno ubistvo Đorđa Zafirovića Zafira, nije rešeno ubistvo Branka Glušice. To je sramotno. Dokle će Novi Sad biti mesto nerešenih ubistava?

Porodica Branka Glušice čeka da se reši pitanje ko je ubio tog časnog čoveka? Podsećam, reč je o operativcu BIA. Podsećam da je pred kraj svoje karijere radio u UBPOK-u. Dakle, bio je direktno zadužen za borbu protiv organizovanog kriminala. Policajac koji je vodio bitku protiv organizovanog kriminala ubijen je od tog istog organizovanog kriminala.

Postavlja se pitanje kada će biti razrešena sva ova ubistva i da li porodice Markuš, porodica Amidžić, porodica Zafirović, porodica Glušica imaju pravo na istinu i kada će biti procesuirani oni koji su izvršili te egzekucije?

Treće pitanje postavljam takođe MUP-u – da li je tačno da je Dijana Hrkalović, u to vreme najuticajnija žena u MUP-u, direktno se stavila na stranu jednog klana, u ovom slučaju „kavačkog“, išla po CZ-u i lobirala kod drugih kriminalaca da optužuju kontra-bandu? Da li činjenica da je advokat Dijane Hrkalović, Vladimir Đukanović, vršio pritisak na tužilaštvo, sudstvo, policiju, jer je jasno da Vladimir Đukanović kao predsednik Odbora za pravosuđe vrši neposredan uticaj na to i ko će biti sudija i ko će biti tužilac? To su pitanja na koja tražim odgovor.

Treće vanredno zasedanje , 30.05.2023.

Ako dozvoljavate, ja bih postavio pitanje ministru policije i ministarki pravde i par mojih pitanja se tiču bezbednosne situacije u Novom Sadu.

Prvo, Međunarodna organizacija koja prati tokove prljavog novca u Ženevi stavila je Novi Sad na mapu onih gradova u kojima postoje tri problema. Prvo je kada su u pitanju tokovi prljavog novca činjenica da je Novi Sad čvorište u trgovini narkoticima, drugo da se prljavi novac u Novom Sadu pere u građevini i treće da se prljavi novac u Novom Sadu pere kupovinom zemljišta. Dakle, relevantna međunarodna institucija koja se bavi tokovima prljavog novca stavila je Novi Sad na mapu iz ova tri razloga.

Ono što dodatno opterećuje bezbednosnu situaciju u Novom Sadu sadržano je u činjenici da prethodna dva načelnika policijske uprave su završila sa krivičnim prijavama. Dakle, sticajem okolnosti, ljudi koji su trebali da brane zakon kršili su zakon i oni su sada predmet procesuiranja. Ja poštujem prezumpciju nevinosti i neću da prejudiciram, ali je jako loše da prethodna dva prva čoveka novosadske policije završe sa krivičnim prijavama, to nešto govori kada je u pitanju ta struka.

Moje pitanje gospodinu Gašiću je prvo, Novi Sad se pretvorio u grad nerešenih ubistava. Podsetiću, u vremenu i godinama koje su ostale iza nas nerešeno je ubistvo Marka Markuša, nerešeno je ubistvo Dragana Amidžića, nerešeno je ubistvo Đorđa Zafirovića, nerešeno je ubistvo Branka Glušice. Od ovih ubistava najduže nerešeno je ubistvo Branka Glušice. Dakle, punih 14 godina izvršilac tog ubistva nije procesuiran.

Podsetiću, kada je u pitanju Branko Glušica, reč je o operativcu BIA, koji je kasnije radio u UBPOK-u. Dakle, policajac koji se borio protiv organizovanog kriminala, skončao je na najtragičniji mogući način. Pitam njegove kolege, kako se oni osećaju? Kako se tek osećaju građani ako je bilo moguće da policajac koji se bori protiv organizovanog kriminala okonča na najtragičniji način i da 14 godina ne znamo ko je izvršilac tog gnusnog čina.

Druga stvar koja je unela zebnju, koja je unela nesigurnost kada je u pitanju Novi Sad, jeste slučaj Slobodana Milutinovića „Snajpera“. Podsetiću vas, to je jedan od najvećih kriminalaca u Novom Sadu. On je imao meru nadzora koja se u narodu zove „nošenje nanogice“. Iako je imao nanogicu, on je pobegao.

Ono što dodatno blamira ceo institucionalni sistem je činjenica da je od momenta kada je izgubljen signal od nanogice, do momenta kada su alarmirane službe proteklo 48 sati, dakle taj kriminalac je od momenta kada je skinuo nanogicu imao 48 sati, odnosno dva dana da se skloni. Za dva dana mogao je da ode na Madagaskar.

Dakle, velika je blamaža, pod jedan – što je skinuo nanogicu, pod dva – da su institucije alarmirane tek posle 48 sati. Dakle, postavlja se pitanje – ko ga štiti?

U javnosti Novog Sada nije nepoznata činjenica da je taj kriminalac primljen u Gradsku kuću i da je dočekan kao najviši gost od strane tadašnjeg gradonačelnika Novog Sada, Miloša Vučevića, kao što javnosti Novog Sada nije nepoznata činjenica da je bio u upravi fudbalskog kluba zajedno sa načelnikom BIA, Nikolom Vasiljevićem. Postavljam pitanje – ko štiti ovog kriminalca?

Postavljam pitanje ministrici pravosuđa, na osnovu koje profesionalne procene je uopšte dozvoljena mogućnost da on nosi nanogicu kada je svima jasno u Novom Sadu da je postojala velika mogućnost da će se desiti upravo ono što se desilo, dakle da i pored mera nadzora i pored nanogice se to zloupotrebi i pobegne?

Mislim da su to stvari o kojima moramo da se izjasnimo i mislim da moramo dobiti odgovore na ta pitanja da bi ona vrsta zebnje, ona vrsta nesigurnosti koja u ovom trenutku postoji u Novom Sadu bila ili ublažena ili otklonjena.

Napokon, Novi Sad je sedište i središte kriminalne organizacije Zvonka Veselinovića. Pitam ministra policije – šta preduzima po tom pitanju? Pitam ministra policije, s obzirom da je firma Zvonka Veselinovića „Granit Peščar“ iz Ljiga vršila radove u Novom Sadu, posle kojih će njegova firma dobiti 10 miliona evra na svoj račun, a Novi Sad …(Isključen mikrofon.)

Imovinska karta

(Novi Sad, 31.08.2022.)

Funkcija Državni organ, javno preduzeće, ustanova, druga organizacija Izvor prihoda Interval Neto prihod Valuta Vreme obavljanja / od-do
Narodni poslanik Narodna skupština Republike Srbije Republika Mesečno 93105.00 RSD 01.08.2022 -
Narodni poslanik Narodna skupština Republike Srbije (paušal) Republika Mesečno 37242.00 RSD 01.08.2022 -