Četvrta sednica Drugog redovnog zasedanja, 04.11.2013.

2. dan rada

PRIVREMENE STENOGRAFSKE BELEŠKE
(neredigovane i neautorizovane)

REPUBLIKA SRBIJA
NARODNA SKUPŠTINA

Četvrta sednica Drugog redovnog zasedanja

2. dan rada

04.11.2013

Sednicu je otvorio: Konstantin Arsenović

Sednica je trajala od 10:15 do 19:00

OBRAĆANJA

...
Srpska napredna stranka

Željko Sušec

Srpska napredna stranka
Poštovana predsedavajuća, gospodine ministre, dame i gospodo narodni poslanici, novi Predlog zakona o železnici ima za cilj poboljšanje i efikasnost železničkog sistema Republike Srbije i integraciju srpske železnice u železničke sisteme EU.
U periodu petogodišnjeg praćenja funkcionalnosti uočeni su mnogi nedostaci važećeg Zakona o železnici. Nedostatke važećeg Zakona o železnici konstatovalo je Ministarstvo nadležno za poslove saobraćaja i Direkcije železnice. U toku primene zakona uočeni su nedostaci koji su zahtevali usklađivanje sa novim paketima direktiva EU, kao i proširenje delokruga za železnicu.
Direkcija za železnicu nije imala po postojećem zakonu pravo da podnosi podzakonske akte koji se donose na osnovu Zakona o bezbednosti železničkog saobraćaja, iako su oni neophodni za bezbedno odvijanje železničkog saobraćaja.
Novi Predlog zakona o železnici kao jedan od mnogih ciljeva ima upravo i cilj usklađivanja zakona sa Nacrtom zakona o bezbednosti i interoperabilnosti železnica koji se radi uporedo sa ovim zakonom. Posebna pažnja novog zakona posvećena je uređivanju kombinovanog transporta tj. prevoza kod koga se veći deo puta obavlja uslugama železničkog saobraćaja. Uprkos tom značaju i potencijalu ovaj deo zanemaren je važećim Zakonom o železnici.
U Predlogu zakona o železnici posebno se ističe značajno ostvarivanje i preciziranje dela zakona u kome se uređuje pristup železničkoj infrastrukturi i njenim unapređenjem. Još jedna novina koja je predviđena novim zakonom o železnici je uvođenje nacionalnog programa železničke infrastrukture koji na predlog Vlade donosi Narodna skupština RS i predstavlja akt od nacionalnog značaja u oblasti železnice. Novim zakonom takođe je predviđeno ostvarivanje železničke infrastrukture koje je u prethodnom periodu bila zanemarena usled oslabljene ekonomije i privrede zemlje. Takođe novim zakonom predviđena su prava i način davanja na upravljanje železničkom infrastrukturom. Novim zakonom se stvaraju uslovi za više železničkih prevoznika i upravljača železničkom infrastrukturom, što bi trebalo da dovede do pojave konkurencije i povećanja kvaliteta prevoza u železničkom saobraćaju.
Novim zakonom država se obavezuje da obezbedi zdravu finansijsku strukturu, naročito na postojećem železničkom prevozu koji je u državnom vlasništvu i predstavlja nacionalni interes države.
U toku izrade novog zakona u različitim fazama bilo je formirano nekoliko radnih podgrupa koje su sastavljene od predstavnika najznačajnijih interesnih grupa, a koje su vezane za oblast železničkog saobraćaja, kao što su Direkcija za železnice, AD "Železnica Srbije", preduzeće za izgradnju železničkog čvora "Beograd" DOO, Saobraćajni fakultet i konsultant tvining projekta i eksperti francuskog i litvanskog ministarstva transporta. O Nacrtu zakona o železnici održane su javne rasprave, tako da su svi zainteresovani subjekti mogli da dostave svoje sugestije i primedbe na ovaj zakon. Nacrt zakona o železnici bio je objavljen na sajtu Ministarstva nadležnog za poslove obavljanja saobraćaja. Tu su sugestije i komentare dostavili pojedini sektori "Železnice Srbije" AD, a koji su se odnosili na zaštitu železničke infrastrukture i primenu zakona kojim se reguliše javna svojina. Pokrajinski sekretarijat za privredu i zapošljavanje AP Vojvodine obraćao se na osnovu ovog zakona AP Vojvodini. Novi zakon o železnici odobren je i od strane nadležnih organa Evropske komisije, čiji su predlozi i sugestije u najvećem delu prihvaćeni i na osnovu toga dobijeno je pozitivno mišljenje od Kancelarije za evropske integracije.
Na kraju, donošenje ovog zakona po hitnom postupku od strane Narodne skupštine Republike Srbije potrebno je iz razloga jer bi se nedonošenje ovog zakona po hitnom postupku dovelo do značajnih štetnih posledica za železnički saobraćaj i železničku infrastrukturu u RS, kao i za celokupnu privredu Republike Srbije. Iz tog razloga poslanička grupa SNS u danu za glasanje glasaće za ovaj predlog.
...
Srpska napredna stranka

Željko Sušec

Srpska napredna stranka
Poštovana predsedavajuća, gospodine ministre, dame i gospodo narodni poslanici, novi Predlog zakona o železnici ima za cilj poboljšanje i efikasnost železničkog sistema Republike Srbije i integraciju srpske železnice u železničke sisteme EU.
U periodu petogodišnjeg praćenja funkcionalnosti uočeni su mnogi nedostaci važećeg Zakona o železnici. Nedostatke važećeg Zakona o železnici konstatovalo je Ministarstvo nadležno za poslove saobraćaja i Direkcije železnice. U toku primene zakona uočeni su nedostaci koji su zahtevali usklađivanje sa novim paketima direktiva EU, kao i proširenje delokruga za železnicu.
Direkcija za železnicu nije imala po postojećem zakonu pravo da podnosi podzakonske akte koji se donose na osnovu Zakona o bezbednosti železničkog saobraćaja, iako su oni neophodni za bezbedno odvijanje železničkog saobraćaja.
Novi Predlog zakona o železnici kao jedan od mnogih ciljeva ima upravo i cilj usklađivanja zakona sa Nacrtom zakona o bezbednosti i interoperabilnosti železnica koji se radi uporedo sa ovim zakonom. Posebna pažnja novog zakona posvećena je uređivanju kombinovanog transporta tj. prevoza kod koga se veći deo puta obavlja uslugama železničkog saobraćaja. Uprkos tom značaju i potencijalu ovaj deo zanemaren je važećim Zakonom o železnici.
U Predlogu zakona o železnici posebno se ističe značajno ostvarivanje i preciziranje dela zakona u kome se uređuje pristup železničkoj infrastrukturi i njenim unapređenjem. Još jedna novina koja je predviđena novim zakonom o železnici je uvođenje nacionalnog programa železničke infrastrukture koji na predlog Vlade donosi Narodna skupština RS i predstavlja akt od nacionalnog značaja u oblasti železnice. Novim zakonom takođe je predviđeno ostvarivanje železničke infrastrukture koje je u prethodnom periodu bila zanemarena usled oslabljene ekonomije i privrede zemlje. Takođe novim zakonom predviđena su prava i način davanja na upravljanje železničkom infrastrukturom. Novim zakonom se stvaraju uslovi za više železničkih prevoznika i upravljača železničkom infrastrukturom, što bi trebalo da dovede do pojave konkurencije i povećanja kvaliteta prevoza u železničkom saobraćaju.
Novim zakonom država se obavezuje da obezbedi zdravu finansijsku strukturu, naročito na postojećem železničkom prevozu koji je u državnom vlasništvu i predstavlja nacionalni interes države.
U toku izrade novog zakona u različitim fazama bilo je formirano nekoliko radnih podgrupa koje su sastavljene od predstavnika najznačajnijih interesnih grupa, a koje su vezane za oblast železničkog saobraćaja, kao što su Direkcija za železnice, AD "Železnica Srbije", preduzeće za izgradnju železničkog čvora "Beograd" DOO, Saobraćajni fakultet i konsultant tvining projekta i eksperti francuskog i litvanskog ministarstva transporta. O Nacrtu zakona o železnici održane su javne rasprave, tako da su svi zainteresovani subjekti mogli da dostave svoje sugestije i primedbe na ovaj zakon. Nacrt zakona o železnici bio je objavljen na sajtu Ministarstva nadležnog za poslove obavljanja saobraćaja. Tu su sugestije i komentare dostavili pojedini sektori "Železnice Srbije" AD, a koji su se odnosili na zaštitu železničke infrastrukture i primenu zakona kojim se reguliše javna svojina. Pokrajinski sekretarijat za privredu i zapošljavanje AP Vojvodine obraćao se na osnovu ovog zakona AP Vojvodini. Novi zakon o železnici odobren je i od strane nadležnih organa Evropske komisije, čiji su predlozi i sugestije u najvećem delu prihvaćeni i na osnovu toga dobijeno je pozitivno mišljenje od Kancelarije za evropske integracije.
Na kraju, donošenje ovog zakona po hitnom postupku od strane Narodne skupštine Republike Srbije potrebno je iz razloga jer bi se nedonošenje ovog zakona po hitnom postupku dovelo do značajnih štetnih posledica za železnički saobraćaj i železničku infrastrukturu u RS, kao i za celokupnu privredu Republike Srbije. Iz tog razloga poslanička grupa SNS u danu za glasanje glasaće za ovaj predlog.
...
Srpska napredna stranka

Željko Sušec

Srpska napredna stranka
Poštovana predsedavajuća, gospodine ministre, dame i gospodo narodni poslanici, novi Predlog zakona o železnici ima za cilj poboljšanje i efikasnost železničkog sistema Republike Srbije i integraciju srpske železnice u železničke sisteme EU.
U periodu petogodišnjeg praćenja funkcionalnosti uočeni su mnogi nedostaci važećeg Zakona o železnici. Nedostatke važećeg Zakona o železnici konstatovalo je Ministarstvo nadležno za poslove saobraćaja i Direkcije železnice. U toku primene zakona uočeni su nedostaci koji su zahtevali usklađivanje sa novim paketima direktiva EU, kao i proširenje delokruga za železnicu.
Direkcija za železnicu nije imala po postojećem zakonu pravo da podnosi podzakonske akte koji se donose na osnovu Zakona o bezbednosti železničkog saobraćaja, iako su oni neophodni za bezbedno odvijanje železničkog saobraćaja.
Novi Predlog zakona o železnici kao jedan od mnogih ciljeva ima upravo i cilj usklađivanja zakona sa Nacrtom zakona o bezbednosti i interoperabilnosti železnica koji se radi uporedo sa ovim zakonom. Posebna pažnja novog zakona posvećena je uređivanju kombinovanog transporta tj. prevoza kod koga se veći deo puta obavlja uslugama železničkog saobraćaja. Uprkos tom značaju i potencijalu ovaj deo zanemaren je važećim Zakonom o železnici.
U Predlogu zakona o železnici posebno se ističe značajno ostvarivanje i preciziranje dela zakona u kome se uređuje pristup železničkoj infrastrukturi i njenim unapređenjem. Još jedna novina koja je predviđena novim zakonom o železnici je uvođenje nacionalnog programa železničke infrastrukture koji na predlog Vlade donosi Narodna skupština RS i predstavlja akt od nacionalnog značaja u oblasti železnice. Novim zakonom takođe je predviđeno ostvarivanje železničke infrastrukture koje je u prethodnom periodu bila zanemarena usled oslabljene ekonomije i privrede zemlje. Takođe novim zakonom predviđena su prava i način davanja na upravljanje železničkom infrastrukturom. Novim zakonom se stvaraju uslovi za više železničkih prevoznika i upravljača železničkom infrastrukturom, što bi trebalo da dovede do pojave konkurencije i povećanja kvaliteta prevoza u železničkom saobraćaju.
Novim zakonom država se obavezuje da obezbedi zdravu finansijsku strukturu, naročito na postojećem železničkom prevozu koji je u državnom vlasništvu i predstavlja nacionalni interes države.
U toku izrade novog zakona u različitim fazama bilo je formirano nekoliko radnih podgrupa koje su sastavljene od predstavnika najznačajnijih interesnih grupa, a koje su vezane za oblast železničkog saobraćaja, kao što su Direkcija za železnice, AD "Železnica Srbije", preduzeće za izgradnju železničkog čvora "Beograd" DOO, Saobraćajni fakultet i konsultant tvining projekta i eksperti francuskog i litvanskog ministarstva transporta. O Nacrtu zakona o železnici održane su javne rasprave, tako da su svi zainteresovani subjekti mogli da dostave svoje sugestije i primedbe na ovaj zakon. Nacrt zakona o železnici bio je objavljen na sajtu Ministarstva nadležnog za poslove obavljanja saobraćaja. Tu su sugestije i komentare dostavili pojedini sektori "Železnice Srbije" AD, a koji su se odnosili na zaštitu železničke infrastrukture i primenu zakona kojim se reguliše javna svojina. Pokrajinski sekretarijat za privredu i zapošljavanje AP Vojvodine obraćao se na osnovu ovog zakona AP Vojvodini. Novi zakon o železnici odobren je i od strane nadležnih organa Evropske komisije, čiji su predlozi i sugestije u najvećem delu prihvaćeni i na osnovu toga dobijeno je pozitivno mišljenje od Kancelarije za evropske integracije.
Na kraju, donošenje ovog zakona po hitnom postupku od strane Narodne skupštine Republike Srbije potrebno je iz razloga jer bi se nedonošenje ovog zakona po hitnom postupku dovelo do značajnih štetnih posledica za železnički saobraćaj i železničku infrastrukturu u RS, kao i za celokupnu privredu Republike Srbije. Iz tog razloga poslanička grupa SNS u danu za glasanje glasaće za ovaj predlog.

Saša Radulović

Činjenica je da smo godinama unazad bili veoma neodgovorni oko stvaranja tog poslovnog ambijenta. Mi smo ovde tri meseca, već radimo na suštinskim zakonima, iako mislim da će nas popraviti na listi konkurentnosti i velika pažnja će biti usmerena upravo na popravljanje tog poslovnog ambijenta i mislim da će nam to dati upravo onaj rezultat koji očekujemo.
Ovo utrkivanje između zemalja regiona ko će dati, pokloniti veće pare, investitora mislim da je potpuno pogrešna politika. Ne možemo negirati stanje u našoj ekonomiji i neko mora da pogleda tu politiku koja je vođena do sada i prepozna da je to bilo pogrešno. Znači, neka vrsta odgovornosti bi trebala da postoji i ko god je vodio ekonomsku politiku do sada bi morao da kaže – možda su namere bile dobre, ali rezultat je očigledno pogrešan. To vide svi građani Srbije, mislim da je to nešto toliko nesporno, da bi morali barem da se zapitamo oko toga u čemu je bio problem.
Ministarstvo i Vlada su pripremili novi paket mera, novu ekonomsku politiku, budžet u delu Ministarstva privrede to reflektuje i rezultate ove politike ćemo meriti u 2014. godini.
...
Srpska napredna stranka

Igor Bečić

Srpska napredna stranka | Predsedava
Zahvaljujem gospođo Čomić.
(Neđo Jovanović, s mesta: Javljam se za reč.)
Gospodine Jovanoviću, po kom osnovu?
(Neđo Jovanović, s mesta: Po amandmanu.)
Ne možete sada dobiti reč pošto pre vas ima prijavljenih.
Za reč se javio prof. dr Janko Veselinović. Izvolite.
...
Srpska napredna stranka

Igor Bečić

Srpska napredna stranka | Predsedava
Zahvaljujem gospođo Čomić.
(Neđo Jovanović, s mesta: Javljam se za reč.)
Gospodine Jovanoviću, po kom osnovu?
(Neđo Jovanović, s mesta: Po amandmanu.)
Ne možete sada dobiti reč pošto pre vas ima prijavljenih.
Za reč se javio prof. dr Janko Veselinović. Izvolite.

Vesna Kovač

Ujedinjeni regioni Srbije | Predsedava
Reč ima narodna poslanica Radmila Gerov.

Vesna Kovač

Ujedinjeni regioni Srbije | Predsedava
Reč ima narodna poslanica Radmila Gerov.

Vesna Kovač

Ujedinjeni regioni Srbije | Predsedava
Reč ima narodna poslanica Radmila Gerov.

Vesna Kovač

Ujedinjeni regioni Srbije | Predsedava
Reč ima ministar Krstić.