PRVA SEDNICA, PRVOG REDOVNOG ZASEDANjA, 27.03.2001.

1. dan rada

PRIVREMENE STENOGRAFSKE BELEŠKE
(neredigovane i neautorizovane)

REPUBLIKA SRBIJA
NARODNA SKUPŠTINA

PRVA SEDNICA, PRVOG REDOVNOG ZASEDANjA

1. dan rada

27.03.2001

Sednicu je otvorio: Dragan Maršićanin

Sednica je trajala od 10:25 do 19:35

OBRAĆANJA

...
Srpska napredna stranka

Nataša Jovanović

Dame i gospodo poslanici, gospodine predsedniče,  ozbiljnost svake vlade u svakoj državi u svetu ogleda  se pre svega u načinu njenog delovanja, u personalnom sastavu, počev od premijera, tako i resornih ministara, a pre svega na kraju svake godine, ali ovo je izuzetak, jer ste vi sakrpili vašu vladu pre nešto od mesec dana, kod usvajanja budžeta za narednu godinu.

Vlada nam je dala predlog budžeta koji je, ni manje ni više, nego četiri puta veći u nominalnom iznosu, nego budžet koji je Srbija imala 2000.godine, s tim što se odmah, prilikom listanja razdela, prilikom listanja ukupnih stavki prihoda i rashoda vidi, a pre svega kod stavke rashoda, koji su za 30 milijarde veći od planiranog prihoda, da ovaj budžet ima tri osnovne karakteristike, a to je njegov inflatorni karakter, pre svega nerealnost i neracionalnost kod mnogih budžetskih stavki.

Premijer, gospodin Đinđić, je u više navrata, i na DOS-oviziji nekoliko puta, kao i danas ovde, rekao da će on pre svega da traži ozbiljnost od narodnih poslanika u raspravi o budžetu, verovatno u ovih pet minuta, sa paketima poreskih zakona to očekuje od nas, pa i od nas koji mnogo brže govorimo, ali nije rekao da se pre svega sve te njegove pretpostavke o realizaciji ovako projektovanog, nerealnog i glomaznog budžeta, zasnivaju na nekakvim njegovim demagoškim procenama, pa čak se nije ni postideo da nam na DOS-oviziji, pre neko veče, kaže da u njemu ima nečeg komunističkog, marksističkog, da se on ne stidi zbog svega toga, a kada se obratio korisnicima budžeta za 2001.godinu, i nama koji imamo ispred sebe ovaj najvažniji zakonski projekat u svakoj državi, trebao je još samo da doda -"srećna nova 1948. godina".

Zaista, dame i gospodo poslanici, mi imamo jedan budžet koji nam po ko zna koji put zapravo govori kakve su karakteristike ove vlade i šta je i Đinđiću, i celoj interesnoj zajednici DOS bio cilj - da se dočepaju svojih ministarskih, svojih poslaničkih funkcija. Nezainteresovanost za budžet i za pakete poreskih zakona, i vas samih, i ograničavanje vremena na svega pet minuta, dovoljno o tome govori, a pre svega činjenica da ovakvim razrezom, ovakvim poreskim paketima, koje će građani tek da osete na svojoj koži, mi treba danas jednostavno da kažemo, pošto vi to niste hteli da kažete, nego "bacate prašinu u oči" narodu, narode, ova vlast, sa Đinđićem na čelu, ovi ministri sa famoznim genijem, kako ga je, pod znacima navoda, Đinđić nazvao, ministrom Đelićem, imaju nameru da vas pljačkaju.

Ta pljačka će da se ogleda pre svega u činjenici da oni kroz pakete poreskih zakona, a koje mi danas imamo pred sobom i koje će vaša DOS-ovska većina naravno da usvoji, neće biti u stanju da obezbede prihode od 107 milijardi dinara. To, jednostavno, nije moguće iz razloga što povećanjem poreskih stopa koje građani Srbije, dakle poreski obveznici treba da izdvajaju, vi niste uzeli jednu najrealniju činjenicu u obzir - niste je uzeli iz razloga što ste vi za samo nekoliko meseci, od vaše čuvene 5- to oktobarske revolucije potpuno odrođeni od sopstvenog naroda i ne znate da nam preti gladna godina, da narod više nema ni prebijenu paru i da neće imati odakle da vam plaća ovako visoke poreze.

I kako ćete vi da reagujete, kako ćete da ostvarite taj prihod od 107 milijardi dinara? Postavlja se zatim pitanje ovih obećanja koje nam je dao premijer, a pre svega zaposlenima u državnoj administraciji, onima koji koriste fondove koje ste vi sada uključili u budžet, pre svega zaposlenima u prosveti, u zdravstvu, kako će i sam premijer, i njegova vlada, da ispune obećanje da se plate zaposlenih povećaju od 28-44%, koliko ste obećali prosveti, ako je već sama projekcija prihoda od 107 milijardi, bez obzira na ove pakete poreskih zakona, na klimavim nogama, na staklenim nogama, kako ćete da dovedete građane Srbije u situaciju da do kraja godine, kako ste obećali, a danas ste to preinačili, pa ste rekli - pa neće baš odmah da bude bolje, nemamo onih šest milijardi dolara, izvinite, prevarili su nas, verovatno je to bilo na nekoj drugoj granici. Sada nam ispostavljaju nove uslove, ali trebali ste onda, dame i gospodo ministri, i gospodin premijer, da kažete da je to bila čista obmana i da će građani još teže da žive i da sa tih 160 maraka prosečne zarade, koju je Đinđić obećao, ne verujemo da ćete i to moći da ostvarite do kraja godine, prosečna porodica u Srbiji neće moći da uradi ništa.

Premijer Đinđić je rekao da bi on bio u stanju da se kladi da će rast društvenog proizvoda umesto projektovanih pet u budžetu da bude i 10% do kraja godine. Zaista je to neshvatljivo. Jer, ako vi krenete uzduž i popreko Srbijom videćete da ni jedna fabrika ne radi, da vi od privrede, koja je najviše pogođena i poreskim paketom zakona, pored građana, nećete moći da uzmete ništa jer se ništa ne proizvodi.

Sa druge strane, rekli ste da ćete donacijama, kreditima, od onih koji vama pružaju pomoć i koji su vam mentori da dopunite budžet u iznosu od 12 milijardi dinara. Bojim se, dame i gospodo poslanici, da će nas takvo prosjačenje premijera Đinđića i ministra Đelića dovesti do prosjačkog štampa.

I, ako vi sada tako odrođeni od naroda krenete u sela, opštine, gradove, videćete, dame i gospodo iz DOS-a, da će vaša koalicija biti kratkog daha, vaša vladavina, da se sprema na vas kuka i motika, ona ista koja vas je svojim glasovima dovela na vlast, a vi ste jednim ovakvim haračem krenuli da uništavate do kraja sistematski Srbiju i srpski narod.

S druge strane, treba da nam objasnite kako ćete ....

(Predsednik: Molim vas da privodite kraju.)

... evo završavam. Mislim da je poslednje odbrojavanje, gospodine predsedavajući, pre svega premijeru Đinđiću i članovima Vlade jer se približava 31. mart kada vi morate bespogovorno da izvršite sve ono što od vas traži američki Kongres, koji vam je obećao samo tričavih 100 miliona dolara, a treba vam 200, od deficita. I na to računate, ali da nastavite kao Stakića, kao Blagoja Simića, da isporučujete dalje po listi koja je samo vama znana Srbe Haškom tribunalu, da hapsite, da pretite i da vršite politički odstrel.

Ono što je najvažnije od svega je činjenica da građani neće moći da plate ovako velike namete, a vi već danas, na ovoj sednici Skupštine, time završavam, posipate se pepelom. Građani Srbije koji prate ovaj prenos treba da znaju da su poslanici SRS od petka počeli da predaju amandmane na ovako nakaradan budžet, na pakete poreskih zakona, harača, a da ste vi u međuvremenu u dogovoru sa Vladom, kroz sednice vaših odbora, počeli pre naših amandmana, o kojima će biti reči u pojedinostima i budite sigurni da ćemo koristiti pet i više minuta po Poslovniku, po svakom amandmanu, da pokušavate da operete svoju prljavu savest i da smanjite akcizne stope.

Malo pre nam je stigao predlog Vlade da se akcize za benzin smanje sa 16 na 10 dinara, za dizel sa 12 na 7 dinara. Time nećete moći da uradite ništa i zaista, to je po članu Poslovnika regulisano, da vas upozorim na tu silnu graju koja se čuje uvek kada izađem za govornicu, verovatno, mislim da je to i takvo vaše ponašanje, pretpostavljam, u skladu sa propisima nekih evropskih parlamenata, Evropske unije, međunarodne zajednice, kako je vi nazivate, itd.

Dakle, u pojedinostima još mnogo toga o budžetu, o vašoj nesposobnosti i nameri da nas potpuno opljačkate. Hvala.

Dragan Maršićanin

| Predsedava
Ima reč narodni poslanik Petar Jojić.
...
Srpska radikalna stranka

Petar Jojić

Srpska radikalna stranka
Dame i gospodo narodni poslanici, budžet kao državna tvorba treba da označi pregled rashoda i predviđenih prihoda u Srbiji. Budžet je u ovom trenutku najvažnija finansijska institucija za finansiranje države i užih administrativno teritorijalnih jedinica. U izradi ovog budžeta nisu poštovani budžetski principi. Pre svega, nije obezbeđena budžetska ravnoteža.
Ovaj princip zahteva ravnotežu između državnih prihoda i rashoda i preko ove ravnoteže mora da se teži ograničavanju visokih državnih troškova i njihovih prihoda. Siguran sam da se neće pokriti državni rashodi i državni prihodi na ovaj način.
Postavlja se jedno značajno pitanje - da li će biti nepokriveni izvori za finansiranje javnih prihoda i javnih rashoda? Iz predloga ovog budžeta jasno se vidi da ćemo mi postati fiskalna, bolje reći, poreska država, a manje država koja će sredstva za budžet obezbeđivati iz realnih izvora, a pre svega iz proizvodnje.
Zato smatram da je ovaj budžet nerealan.
Posebno želim da istaknem da su organima sredstva, i to više od 10 milijardi, planirana kao sredstva korisnika budžeta za posebne namene. Postavljam pitanje - ko će kontrolisati raspored utroška sredstava korisnika budžeta koja su predviđena za posebne namene. Kako se radi o ogromnim materijalnim sredstvima vidim da će ministri o tome sami da odlučuju, pa se bojim da će se u ovoj oblasti pojaviti brojne nepravilnosti. Ovo zbog toga što neće imati ko da kontroliše gde se ova sredstva i kako troše.
Preko 13 milijardi dinara namenjena su za posebne namene korisnicima budžeta. Zbog toga ukazujem da su ova sredsva usmerena i da nad njima neće biti uspostavljena nikakva kontrola. Sredstva za koordinaciono telo za opštine Bujanovac, Preševo i Medveđu od milijardu i po dinara su apsolutno neosnovano raspoređena, jer smatram da ova sredstva treba da budu usmerena na potrebe organa unutrašnjih poslova i Vojske Jugoslavije koji brane jug Srbije. Nikako ne može biti dopušteno da ova sredstva koristi i da sa njima raspolaže slobodno koordinaciono telo kao sastavni deo činovnika Vlade Republike Srbije i SRJ.
U ovom budžetu moraju biti 100% povećane pozicije koje se odnose za poboljšanje poljoprivrede i stočarstva. Poboljšanje plata zdravstvenih radnika, povećanje penzija, povećanje plata u prosvetu, i povećanje iznosa za dečju zaštitu. Poreskim zakonima biće izvučena i poslednja žuta banka mnogim našim građanima koji nisu u mogućnosti da plate planirane visoke poreske dažbine i akcize.
Namnožena administracija svakako utiče na visinu budžeta. Postavljam pitanje Vladi - da li je smanjenjem broja ministarstava došlo i do smanjenja broja zaposlenih u ministarstvima.
U Razdelu 1 budžeta, gde se predviđa 10 miliona troškova za predsednika Republike, smatram da ova sredstva treba smanjiti za 50% i umesto 10 miliona treba da se dodeli 5 miliona, jer preuzimanjem nove vlasti Vlada je preuzela sve ingerencije vlasti u Republici Srbiji, tako da je funkcija predsednika Republike Srbije danas samo formalne prirode.
Što se tiče Razdela 3, Vlada Republike Srbije, gde se predviđa za agencije i biroe troškovi u iznosu od 10 miliona dinara, predlažem da budu u iznosu od 5 miliona, znači smanjiti 5% zbog toga što Vlada Republike Srbije ima stručne službe i one mogu da obave poslove bez ikakvih honorara sa strane, da se država izlaže trošku.
Što se tiče Razdela 6, Ministarstvo finansija je .... (predsednik - vreme) .... treba da se smanje ova sredstva, treba smanjiti sredstva koja se odnose na Ministarstvo za turizam zbog toga što su predviđena 23 miliona, a poznato je da građanima Srbije, a posebno poreskim obveznicima u ovom trenutku nije stalo do turizma.
Svi troškovi vezani za rad tržišnih inspekcija plaćaju se iz posebnih sredstava, izvora, tako da bi ovo bilo samo dupliranje, a sredstva bi bila trošena u nenamenske svrhe na štetu poreskih obveznika. Hvala.

Dragan Maršićanin

| Predsedava
Reč ima narodni poslanik Dragoljub Stamenković.

Dragoljub Stamenković

Srpska radikalna stranka
Dame i gospodo, 107 milijardi i 600 miliona dinara treba prikupiti kako bi se dopunio budžet Republike Srbije i uz 22 milijarde onoga što se očekuje da bude donacija i od privatizacije treba raspodeliti tako da se zadovolje potrebe korisnika budžetskih sredstava.
Sto sedam milijardi treba pokupiti od građana koji već ionako nemaju dovoljno sredstava za normalan život. Treba prikupiti novac od onih koji sada ne mogu da plate struju, od onih građana koji sada ne mogu da kupe osnovne namirnice i zadovolje osnovne potrebe članova svoje porodice.
Već u projekciji tog budžeta, u prihodovnoj strani, neće doći do popune bar iz jednog razloga, što sada još veći broj građana neće plaćati račune za utrošenu električnu energiju, jer posle povećanja poreza na promet, posle povećanja cene struje, kako statistika kaže, svaki građanin Srbije će plaćati prosečno par hiljada dinara struje. Onaj ko se greje na struju plaćaće najmanje 2, 3 ili 4 puta više struje.
A građani sa prosečnom platom od 4.080 dinara sigurno neće zadovoljiti sve svoje potrebe, pa da im ostane i za struju. Uostalom, pozivali ste građane - nemojte da plaćate struju, nemojte da plaćate druge račune jer kada mi dođemo biće sve besplatno, baš kao što su i komunisti obećavali da će grejati ulice Beograda kada dođu na vlast.
Povećanjem poreske stope na 17% i uračunavanjem savezne poreske stope od 3% doći će do povećanja cena mnogih proizvoda i usluga, odnosno, skoro svih proizvoda i usluga. Onda će doći i do povećanja troškova života. Danas su računali da je oko 12.000 dinara potrebno da bi se zadovoljile potrebe jedne četvoročlane porodice. Verovatno će povećanjem cena struje, telefona i ostalog, te potrebe biti nekih 13.000 - 14.000 dinara. Zar mislite da će budžet puniti oni koji moraju da plate svaki lekarski pregled 36,00 dinara, svaki prepisani recept 18,00 dinara. Njima neće ostajati ni za život, a kupovaće sve manje stvari, tako da će biti i manje budžetskih sredstava. Ili ćete budžet napuniti tako što ćete oporezivati pelene, školski pribor, ulje, šećer i ostale osnovne potrebe?
Ova krvopija Đinđić ide i dalje u zavlačenje ruke u džep, pa prvo dozvoli uvoz onih šklopocija, polovnih automobila, krševa, a sada pri registraciji tih automobila treba platiti od 600,00 do 20.000,00 dinara. Ubire Đinđić, kao dahija. Za posedovanje mobilnog telefona treba platiti 200,00 dinara, za karabin 3.000,00 dinara na godišnjem nivou. To je ono za šta mi sumnjamo da ćete uspeti da napunite budžet. Nije tačno ono što kaže Đinđić - odredite kome ćemo smanjiti platu, pa da izbalansiramo budžet. Mi kažemo - upotrebite onih 6 milijardi dolara inostrane pomoći, pa svima povećajte platu, i prosvetnim radnicima, i zdravstvenim radnicima, i dajte svima da mogu normalno da žive. Već ste nam mnogo pomogli. Od vašeg dolaska na vlast šećer je poskupeo 302%, mleko 245%, zejtin 184%, brašno 59%, hleb 60%. Samo za mleko, hleb, struju, komunalije, telefon i osnovna sredstva za higijenu treba izdvojiti najmanje 3.600 dinara. Od prosečne plate može se živeti 7 ili 8 dana, a od penzije tri ili četiri dana.
Srpska radikalna stranka zbog svega ovoga smatra da se planirana budžetska sredstva ne mogu prikupiti. Doduše, možda dobijete nešto pomoći. Ovih dana Koštunica i Batić ulove po nekog Srbina na ulicama Beograda, porazgovaraju sa Hagom, pitaju koliko to košta, uzmu nešto para, i tako od danas do sutra. Može se očekivati da počnu češće da hapse, kako im više para bude trebalo. Možda će im u tome pomoći i ovaj čovek koji je sada ministar policije, koji je i nekada bio poznati UDB-aš, ali mi zaista i te pare ne bismo poverili feldmaršalu - Čoviću i maršalu Živkoviću da ih troše.

Dragan Maršićanin

| Predsedava
Reč ima narodni poslanik Vitomir Plužarević, a posle njega Branislav Blažić.

Vitomir Plužarević

Srpska radikalna stranka
         Dame i gospodo narodni poslanici,        budžet za 2001. godinu je novi vid pljačke našeg naroda. Bolesna, izraubovana  privreda posle desetogodišnjeg terora međunarodne zajednice zbog ratnog okruženja i svega što nam se desilo, vi sada pred nas polanike i građane iznosite budžet od 130 milijardi dinara, a znamo da je budžet u 2000. godini bio 30 milijardi.
Da li mi svi možemo danas prihvatiti budžet koji je četiri puta veći od prethodnog? Ne može to da izdrži ni neko ko je bogatiji od nas i ko je još sigurniji. Budžet je morao biti stimulativan, a ne represivan, kako vi mislite gospodo iz DOS-a da realizujete ovaj budžet. Zar treba da razmišljamo da nam dolazi vreme otkupa i obaveza na svim nivoima iz perioda onog prošlog komunističkog društva? Zar da vam narod nešto da? Dao bi taj narod, ali on više nema.
Mislim na većinu našeg naroda. Ima jedna grupa građana koja može obaveze iz ovog budžeta da prihvati, to je mali procenat. Zar tako veliki budžet od 130 milijardi i vi kao predlagači mislite da ćete ga realizovati! Nećete moći. U narodu se već oseća miris naroda na ulici. Pošto ste se vi na taj način borili u prethodnom periodu očekujte ponovo narod na ulicama, ali sada će narod od vas tražiti da porodični budžet tog naroda vi prihvatite na realan način.
Deo budžeta koji predstavlja rashode, smatram da razdeo 16 - Ministarstvo za socijalna pitanja - treba povećati za sto posto, razdeo broj 17, Ministarstvo prosvete i sporta, treba povećati za sto posto, razdeo broj 8, Ministarststvo za poljoprivredu, šumarstvo i vodoprivredu - Agrarni budžet, treba povećati za sto posto.
Koji je to princip štednje, ko treba da štedi i od čega štedeti? Ko će to kontrolisati - nezavisni eksperti? Zar vi mislite da u Vladi ima nezavisnih eksperata? Nema. Svi u Vladi su zavisni od mentora van zemlje, neću sada navoditi gde je ta zavisnost - narod to zna. Smatrate da priliv u budžet treba radikalno poboljšati, pominjete da ćete ukinuti sivu ekonomiju i na taj način pojačati privredu. To je dobra postavka. Ko će to da uradi kad Vlada nije to u stanju, jer je dosadašnjim nastupima to pokazala. Nije u pitanju vreme od 100 dana, već je u pitanju stil života Vlade koja očekuje večitu donaciju, a nje nema.
Smatrate da će ovim budžetom koji je predložen da se poveća za sto posto školstvo, zdravstvo, edukacija radne snage - doškolovavanje, povećati do sto posto u odnosu na prethodne stavke.
Javna potrošnja bi trebalo da bude manja, a proizvodnja veća. To je princip domaćinskog gazdovanja. A ne da budemo potrošačko društvo i čiju mi to robu treba da trošimo, našu ili nečiju koja nam je nametnuta.
Razni savetnici predsednika Vlade šetaju sada Srbijom i tobož bonitiraju opštine u Srbiji koje imaju zdrava i kvalitetna preduzeća i time donose informacije u Vladu kako i gde treba intervenisati i ovim budžetom koji je danas na dnevnom redu. U opštinama koje su nerazvijene i gde treba dosta toga uložiti oni sada tumače da nema više donacija koje su bile obećane u predizbornim aktivnostima DOS-a, nego treba svaka ta organizacija ili preduzeće da se revitalizuje, dokapitalizuje na neki način koji oni nisu u stanju da kažu.
Što se tiče podataka da 2,5 milona naših porodica danas žive po nekoj proporciji u tri ranga to nije tako, većina naših porodica je danas na ivici egzistencije.
Planirate da će potrošačka korpa za četvoročlanu porodicu biti rešena do kraja godine. Pitam vas do kraja koje godine?
Nešto oko vraćanja kredita, Vlada predviđa da će naš narod u narednom periodu moći da koristi određene kreditne povlastice. To se očekuje u maju ili junu. Da li će i ti krediti, kao što je do sada, biti uslovljeni sa novim hapšenjem, davanjem privilegija albanskom stanovništvu i drugih političkih ustupaka?
Neko je u svom izlaganju rekao da je generalna filozofija ovog budžeta "uradili smo sve od sebe da pripremimo ovaj budžet". Ključni cilj da Srbija liči na jednu od evropskih država: Rumuniju, Bugarsku, Makedoniju, Hrvatsku. Da se vratimo na ovaj nivo i da idemo dalje. Zar se mi približavamo Evropi preko ovih zemalja? To je teška filozofija.
Što se tiče Agrarnog budžeta, on je veći za 25% od prethodnog budžeta iz 2000. godine. Ja se zalažem da predlog ovogodišnjeg budžeta agrara bude veći za 100 posto u odnosu na predloženi. Neću sada navoditi detalje, na Agrarni budžet sam priložio amandmane, pa ću o tome u pojedinostima. Hvala.

Dragan Maršićanin

| Predsedava
Reč ima narodni poslanik Branislav Blažić, a posle njega narodni poslanik Goran Cvetanović.
...
Srpska napredna stranka

Branislav Blažić

Srpska radikalna stranka
Dame i gospodo narodni poslanici, teška je ova knjiga, ovaj vaš predlog dža-budžeta. Teška je milijardi nula. Previše nula je ugrađeno u nju. Same nule. Teško narodu pod ovolikim nulama i milijardama. One milijarde od avgusta obećane, još niste preneli. Obećala vam Amerika, a ispalo da je ona bogata što je davala i delila, a ne što je otimala i uzimala. Obećala pa vam nije dala. I Medlin Olbrajt vam obećala, pa vam nije dala. Narod glasao za te milijarde, a ne za DOS, a dobio DOS, a nije dobio milijarde. Duplo gore. Čime ćete gospodo dopuniti ovaj budžet. Proizvodnja od septembra pada. Svaki dan 50% pada, 130 milijardi, 32 milijarde bilo u prošlom budžetu, a dosad su ga punili znojem poreskih obveznika, a ovaj će se puniti krvlju. Dosad su kožu derali, a vi otišli dublje, u potkožu, pa onda u meso. Nema tih para koje su vam potrebne da možete da ga napunite. Da su svi srpski petlovi kukurikali protiv taksi i poreza, ne bi vas nadkukurikali koliko ste vi kukurikali na takse i poreze. A sada, šta imamo, takse na takse, poreze na poreze i još više sada je oporezovano. Neko je rekao, samo vazduh, mleko i hleb su ostali. Usput, ovaj budžet ima psihološki problem. On je revolucionaran. U njemu se oseća euforija previše obećanja, niste uspeli da zakočite i da realno pogledate stvari, vreme u kome se zamlja nalazi. Ovde, za ovaj budžet može da se kaže da je kao leš, svi su organi tu, samo života očigledno nema. U njemu ima znanja, ali nema pameti. Nema hladne glave. Previše je sve usijano.
A da pogledamo samo neke od bisera. Petsto miliona za koordinaciono telo, pa kakvo je to Čovićevo telo od 500 miliona. To je četvrtina budžeta za zdravstvo, gospodo, dve milijarde za celo zdravstvo, a četvrtinu od toga za njegovo telo. Ko će da vas leči, vreme vračeva je prošlo. Za lečenje su potrebni lekovi i visoka stručnost, specijalisti, sa dva fakulteta. Ni jedna doktorska disertacija nije vredna ni pola specijalizacije. Ti ljudi su svedeni na najniže grane. Da pogledamo samo plate u MUP-u koje su male. Nikakve, pa 10 milijardi nose, pet puta su veće od budžeta za zdravstvo. To pokazuje koliko je mali budžet za zdravstvo. Da pogledamo agrarni budžet, koji je danas ispod 4%, a toliko kritikovan prošle godine bio je preko 4% učešća. Za razvoj i za reforme gospodina Gaše Kneževića 50 miliona. Koje reforme, kada su vam đaci više van škole nego u školi. Kako da sprovodite reforme kada su đaci van škole? Valjda treba prvo obezbediti da deca idu u školu, pa da im onda obezbedimo reforme. Da bi obezbedili da idu u školu, onda treba podići plate prosvetnim radnicima. Mnogo toga je ovde potpuno istumbano. A da bi se obezbedio porez, ovaj budžet, morate oporezovati sve. Gospodo, vratite ovo na doradu, razmislite malo, nemojte se sramotiti.

Dragan Maršićanin

| Predsedava
Reč ima narodni poslanik Goran Cvetanović, a posle njega narodni poslanik Marko Jakšić.

Whoops, looks like something went wrong.