MILORAD MIRČIĆ

Srpska radikalna stranka

Rođen 1956.godine. Živi u Novom Sadu.

Po obrazovanju je inženjer tehnologije, diplomirao je na smeru sintetski polimeri. Duže vreme je radio u "Novkabelu", gde je bio i direktor.

Potpredsednik je Srpske radikalne stranke.

Kao odbornik Srpske radikalne stranke izabran je za predsednika Gradske skupštine Novi Sad, a dužnost gradonačelnika obavljao je od januara 1993. do juna 1994. godine. U martu 1998. godine postao je ministar u Vladi narodnog jedinstva, zadužen za veze sa Srbima izvan Srbije. Biran je za poslanika Narodne skupštine Srbije na izborima 2004. godine, a u više mandata je bio i poslanik u skupštini AP Vojvodine.

Na vanrednim parlamentarnim izborima 24. aprila 2016. ponovo postaje narodni poslanik.

Osnovne informacije

Statistika

  • 164
  • 0
  • 281
  • 0
  • 3 postavljeno / 0 odgovoreno

Pitanja građana

Pitanje udruženja u vezi uzgoja životinja isključivo radi proizvodnje krzna

čeka se odgovor 6 meseci i 17 dana i 3 sata

Poštovani, Pišem Vam u ime udruženja Sloboda za životinje, a povodom pitanja zakonske zabrane uzgoja životinja isključivo radi krzna koje je trenutno aktuelno u našoj zemlji. Zanima me kakav je Vaš stav po pitanju uzgoja životinja isključivo radi krzna u Srbiji i kako biste glasali ukolik...

Pismo poslanicima - pitanja za vladu

čeka se odgovor 1 godina i 4 meseca i 23 dana

Poštovani/a, Obraćamo Vam se, kao predstavniku/ci građana, da na sednici za postavljanje poslaničkih pitanja poslednjeg četvrtka u mesecu (26. oktobra 2017. godine), iskoristite vaše poslaničko pravo i postavite ova pitanja predstavnicima Vlade Republike Srbije u ime nas građana.

Inicijativa za izmene i dopune porodičnog zakona

čeka se odgovor 1 godina i 6 meseci i 25 dana

Poštovani, U ponedeljak, 14. avgusta 2017. pokrenula sam inicijativu "Naše dete - naša odluka", za izmene i dopune Porodičnog zakona. Prema aktuelnom Porodičnom zakonu roditelji nemaju pravo da odrede potencijalne staratelje svoje dece u slučaju porodične tragedije, pa je odluka o deci...

VIDI SVE POSTAVI PITANJE

Druga sednica Prvog redovnog zasedanja , 20.03.2019.

Dame i gospodo narodni poslanici, ova rasprava o predlogu LSV je u svakom slučaju trebala na osnovu odluke da se u dnevnom redu i treba da bude ozbiljna. Nakon izlaganja gospodina Pastora mi ovde prisustvujemo jednoj veoma čudnoj situaciji.

Doktor Vojislav Šešelj je istakao argumentaciju vezano za obrazloženje i sam predlog koji je izneo ovlašćeni predstavnik, pri tome ukazao na nepobitne činjenice da je ovo u stvari plagijat koji je prepisan od Aleksandre Jerkov. Čovek može nekako da prihvati da je to urađeno iz namere da se kad-tad stavi na dnevni red ovakva jedna tačka kao što je ova, međutim sada smo svedoci da je u stvari Aleksandra Jerkov plagijator. Ona je prepisala, odnosno ukrala ideju, a samim tim i tekst predloga od Skupštine Vojvodine, odnosno nacrt predloga Skupštine Vojvodine i ovo sada potpuno poprima neke čudne obrise blago rečeno.

Mi sada treba da raspravljamo ozbiljno oko ustupanja dela prihoda, kako ovde zahtevaju, AP Vojvodini, a u stvari ni sam predlagač nije originalan u svojim predlozima. Kada bi eventualno mogla ovoj sednici da prisustvuje i ona koja je 2016. godine predložila, a ni ona nije originalni predlagač.

Stoga, shodno članu 68. predlažem da se formira jedna komisija koja će utvrditi šta je i kakav je originalni tekst ovog predloga i ko je taj koji je originalni predlagač da bi ovo moglo da bude na neki način ozbiljna rasprava? Ovako se vrtimo oko rasprave o plagijatima. Niti Nenad Čanak zna šta predlaže, niti zna Aleksandra Jerkov. Sada čujemo, možda je eventualno originalni tvorac ovog nacrta predloga Skupština AP Vojvodine, pa da zamolimo da odložimo ovu sednicu, formiramo komisiju da ta komisija utvrdi ko je originalni predlagač.

Prva sednica Prvog redovnog zasedanja , 13.03.2019.

I ovaj predlog zakona se svodi na isto. Radi se, naime, da bi se uklopili u standarde Evropske unije. Ali, ono što je zabrinjavajuće, to je činjenica da svi mi znamo da bez obzira šta uradili, koja poglavlja otvorili i kako se uklapali u te standarde, Poglavlje 35 je ključno poglavlje za „ulazak“ u Evropsku uniju i toga smo svi svesni.

Poslednjih dana intenzivira se na insistiranju priznavanja i uspostavljanje dobrosusedskih odnosa, priznavanja nezavisne države Kosovo. Ovo je samo šminka pred javnošću da se mi bavimo standardizacijom koju je usvojila od ranije Evropska unija, a još veća bruka je za ovaj visoki dom što nijednog jedinog trenutka se nije pojavio ministar resorni koji se bavi ovom problematikom, a najveća sramota za sve nas je što vladajuća koalicija do sada nije smenila ministra Rasima Ljajića zbog svega onoga sa čime je upoznata javnost, zbog njegove kompromitovanosti i svega onoga što on čini. Lako je u javnosti, kako on to čini, pravdati se i govoriti – ja sam nevin. Zašto ne dođe ovde pred nas u parlament? Funkcija ministra i javne ličnosti podrazumeva ne samo da se hvali i da se pričaju hvalospevi i da se u Evropi zaslužuju te pohvale, nego podrazumeva i da se kritički osvrne opozicija, kakva je SRS, na njegov rad, na sve ono što je vezano za njega, na kraju krajeva, i njegovo delovanje i van Ministarstva. Upoznati smo, zahvaljujući tome što je jedan tom objavljen, knjiga jedna je objavljena o svemu onome čime se bavi ministar dugogodišnji, bukvalno je ministar otkad su uspostavljene Olimpijske igre.

Prva sednica Prvog redovnog zasedanja , 12.03.2019.

Intencija SRS je da se uklopimo u ovu digitalizaciju koja je kapitalni zaokret u radu ove Vlade, kako je u svom ekspozeu izjavila i predsednik Vlade.

Shodno tome, mi predlažemo da se rokovi smanje, pošto je to savremeni način razmene podataka. Umesto osam dana, koje ovde predlagač zakona predviđa, da se dostave podaci administratoru i zamenicima administratora, ministru, mi predlažemo da to bude tri dana. Amandman nije prihvaćen iz nama nepoznatih razloga.

Ako digitalizacija podrazumeva nešto što je ubrzano, a vreme i te kako znamo šta znači, kratkoća vremena u administrativnim poslovima, ne vidimo razloga zbog čega se ovaj amandman odbija? U obrazloženju se kaže da je osam dana sasvim dovoljan rok. Pa, dovoljan je rok i 15 dana, i 16 dana, ali ovde je tri dana. Zašto? Zato što administratori koji rade na pojedinim nivoima, da li lokalne, pokrajinske ili republičke vlasti, oni su lica koja treba i te kako proveravati, jer su ovo veoma, veoma poverljivi podaci.

Ono što mi srpski radikali imamo generalno kao primedbu kada je u pitanju ovaj Centralni registar, to je još od ranije, a vezano je za neki drugi zakon koji se koristi u funkcionisanju ovog zakona, a to je da se jedinstveni matični broj građanina koristi kao osnovni podatak, odnosno podatak na osnovu koga se određuje ili na osnovu koga se vode sve evidencije za građane Srbije.

Srbija je jedna od jedinstvenih zemalja u kojima je jedinstveni matični broj građana taj podatak koji se koristi kada je u pitanju određivanje karakterističnog broja. Recimo, u susednoj Hrvatskoj imate slučajni odabir ili matematičku kombinaciju brojeva koja se dobije kao identifikacioni broj za građanina, a mi i dalje ovde imamo sve podatke kao na dlanu iznešene.

Nemojte zaboraviti, samo vas podsećam, da toliko hvaljeni elektronski dnevnici, primera radi, ne zamenjujem tezu nego samo dajem primer, elektronski dnevnici kada se desi neki problem i kada oni koji koriste, upotrebljavaju takvu vrstu evidencije u školama, pozovu da bi ispravili problem. Znate kakav odgovor dobiju? Prvo kontakt ostvaruju sa centralom. Na centrali im se javlja neko ko kaže – prosim. Većina naših ljudi misli da je to Slovenija, međutim kasnije se ispostavi da je to iz Zagreba centrala, centrala je u Zagrebu. Ti podaci iz elektronskih dnevnika su na raspolaganju u centrali koja se nalazi u Zagrebu, a dalje neka građani izvode zaključak mi nećemo ništa da prejudiciramo ili da neke crne slutnje, kako bi se to reklo, da iznosimo. Tako i sa ovim podacima gde je dan, godina, mesec, čak i mesto stanovanja do svih detalja koji su vezani za ličnosti, iznešena kroz JMBG, nije dobra. Ne shvatamo zašto ovaj amandman nije prihvatila Vlada. Hvala vam.

Druga sednica Drugog redovnog zasedanja , 18.10.2018.

Pitanje – po kom osnovu Dragica Nikolić i njen muž, bivši predsednik Republike, već dve godine koriste državnu vilu i koliki su troškovi koje izmiruje država na ime korišćenja vile od 800 kvadrata, imajući u vidu da stvaralaštvo kojim se bavi Dragica Nikolić ne zahteva toliku kvadraturu, a naučni rad, kome se posvetio Tomislav Nikolić, i te kako ne podrazumeva toliko veliku kvadraturu? Pitanje je upućeno Vladi Srbije.

Drugo pitanje upućeno je Tužilaštvu. Šta će Tužilaštvo, odnosno javni tužilac da uradi, a i organi Vlade Srbije na javno iznesenu tvrdnju generala Nebojše Pavkovića da je general Aleksandar Dimitrijević, koji je bio na čelu vojnoobaveštajne službe, sve vreme dok je bio na toj čelnoj funkciji, radio za strane obaveštajne službe i još dodatno sarađivao sa Haškim tribunalom tako što je falsifikovao činjenice, izmišljao događaje koji su dodatno opterećivali Srbe koji su zatočeni u Hagu? To isto je radio i Aleksandar Vasiljević.

Šta će Tužilaštvo da uradi i da li će da pokrene bilo kakvu inicijativu kako bi se sprečilo dalje negativno delovanje ovih generala izdajnika? Pri tome, da li će nešto da preduzme Ministarstvo odbrane kako bi za primer budućim generacijama pokazao da čin generala treba da nose časni i čestiti ljudi, a ne protuve, kao što je to Aleksandar Dimitrijević, po rečima generala Nebojše Pavkovića, načelnika Generalštaba Vojske Jugoslavije?

Treće pitanje je upućeno Vladi Srbije ispred SRS. Pitam Vladu Srbije, Ministarstvo finansija i Ministarstvo pravde – koliko je novca iz sredstava budžeta isplaćeno na ime štete koju su sudski ostvarila lica koja su protivzakonito, protiv svih pravila privedena i maltretirana u akciji „Sablja“ 2003. godine?

Vi znate, gospodo, da je 2003. godine, pod okriljem demokratije i borbe protiv kriminala, u Srbiji bilo privedeno blizu 12 hiljada ljudi. Samo je Pinoče priveo više ljudi u jednom danu ili u nekoliko dana. Imajući u vidu da su otkrivene ubice Zorana Đinđića za nepunih 48 sati, to je apsurd još veći u činjenici da je 12 hiljada ljudi privedeno pod sumnjom da su učestvovali ili bili povezani sa ubistvom Zorana Đinđića. Ne mali broj od ovih maltretiranih ljudi nije imalo nikakve veze ni sa kriminalom, a pogotovo sa ubistvom Zorana Đinđića.

Privođeni su ljudi koji su politički ne istomišljenici tadašnje aktuelne vlasti, privođeni su čak i švaleri od supruga članova aktuelne vlasti, privođeni su svi koji su bili u sukobu sa pojedincima iz sadašnje aktuelne vlasti. Oni su zakonskim putem ostvarili svoja prava i do danas javnost Srbije ne zna koliko je sredstava iz budžeta Republike Srbije isplaćeno na ime realne štete koju su pretrpeli građani Srbije.

Da se ne bi zamajavali više sa tim kolika je to bila demokratija, kakva je to bila borba protiv kriminala, ja vas samo podsećam da su za nepunih 48 sati objavljena imena i fotografije učesnika na atentatu na Zorana Đinđića. To u svetu još nije zabeleženo da se tako brzo otkrilo ko je ubio predsednika Vlade, a pri tome do dana današnjeg ne znamo pravu istinu, nego ti ljudi koji su bili u sastavu specijalnih jedinica, po nalogu obaveštajne službe Engleske, su trebali da budu krivci kako bi se kompletna specijalna jedinica rasformirala. Hvala.

Peta sednica Prvog redovnog zasedanja , 15.05.2018.

Imam pitanje u ime poslaničke grupe SRS za predsednika Vlade Anu Brnabić – šta je Vlada Srbije i šta će Vlada Srbije da učini po pitanju održavanja festivala tzv. „Merdita“, u prevodu „Dobar dan“, koji za cilj ima promovisanje tzv. kosovske kulture.

Naime, već četiri godine u Beogradu, što bi rekli u srcu Srbije, održava se festival koji promoviše kvazi kulturu kvazi države. Kada mi srpski radikali kažemo šta je Vlada učinila, pitamo Vladu na koji je način pomagala ako je pomagala, a sa druge strane ono što je potpuno jasno zašto je Vlada ćutala sve vreme u proteklom periodu povodom održavanja ovog festivala? Možda je za javnost opravdanje od strane Vlade koja bi dala, to je u organizaciji nevladinih organizacija, kao što je nevladina organizacija na čijem čelu je Nataša Kandić, kao što su Žene u crnom i tako redom. Ali, sam lokalitet, samo mesto održavanja jasno govori da Vlada nije smela da ćuti i da bude zatvorenih očiju kada je u pitanju održavanje ovakvog festivala.

Prvo, mi srpski radikali jasno predočavamo da osim što je kvazi kultura kvazi države, da nema regionalne kulture, ne postoji, teoretski nije obrađen taj pojam i fenomen regionalne kulture. Postoji nacionalna kultura, postoje kulturna stvaralaštva u određenim regionima gde se prepliću nacionalne kulture. Kosovska kultura ne može da postoji ni teoretski. Ovaj festival, osim organizacije, podržavaju i te kako prepoznatljive fondacije belosvetskih hohštaplera svih onih koji dugi niz godina sve čine, sve rade kako bi uništili Srbiju, kako bi što pre iz dela Srbije izdvojili teritoriju i proglasili je zvanično za nezavisnu državu Kosovo. Među njima prednjači već poznati fond na čijem čelu su braća Rokfeler.

Za održavanje ovog festivala kao sponzor i kao logistička podrška politička i u svakom drugom pogledu Švajcarska ambasada. Da li je Vlada u proteklom periodu na bilo koji način upozorila predstavnike Švajcarske ambasade da je besmisleno da se podržava ovakva vrsta manifestacije gde se promoviše kvazi država koja se zove Kosovo.

Mi srpski radikali, postavljamo pitanje, šta će to Vlada uraditi u narednom periodu, ne u smislu narednih godina, nedelja, meseci nego narednih dana? Da li će Vlada konačno da stavi tačku na sve ovo tako što će u skladu sa zakonom i Ustavom ove države da zabrani održavanje ovih i ovakvih manifestacija na teritoriji Srbije? Ili će Vlada i dalje da to gleda, posmatra sa strane i da tumači to kao širokogrudost i kao političko razumevanje od strane zvanične politike koja se vodi u Beogradu.

Mi srpski radikali, upozoravamo javnost da je održavanje ovakvih manifestacija jasan znak, jasan signal dodatne slabosti politike koja se vodi u Srbiji po pitanju Kosova i Metohije. Stvaranje autohtone kulture i jezika, to je preduslov za stvaranje nove nacije. Narod koji se zove albanski, ima svoju nacionalnu kulturu, njihovo sedište je u Albaniji u Tirani, a ne može biti kultura Kosova, kao autohtona kultura na teritoriji države Srbije i to je dobra osnova predstavnicima tzv. države Kosova, da UN tvrde, iznose tezu kako Kosovo nikad nije bilo u sklopu i sastavu države Srbije, jer imaju posebnost jezika, posebnost kulture i sada će imati i posebnost teritorije.

Treće vanredno zasedanje , 20.07.2017.

Ispred poslaničke grupe SRS postavljam pitanje ministru odbrane gospodinu Vulinu i vrhovnom komandantu Vojske Srbije gospodinu Aleksandru Vučiću, koji je istovremeno i predsednik Srbije.

Koji su to razlozi koji su odlučili da se uključi Vojska Srbije u vežbe NATO pakta koje se održavaju između 17. i 22. jula na prostoru Bugarske, Rumunije i Mađarske? Da li je to u sklopu vojne saradnje u periodu kada smo svedoci da NATO snage se koncentrišu na granicama Ruske Federacije, kada konkretno za ove vojne vežbe na teritoriji Rumunije glavnokomandujući NATO snaga Ben Hodžis, general glavni za NATO snage u Evropi, kaže da vežbe u Rumuniji su direktno vežbe koje su usmerene protiv Ruske Federacije?

Da li je razlog ovakve odluke možda u promeni i u zaokretu politike koju u novije vreme vodi vlast, a ogleda se u činjenici da je prava poseta novoizabranog predsednika Srbije upravo poseta Americi? Da li se možda nešto novo dešava u sprovođenju politike vladajuće koalicije, kada napušta tzv. poziciju neutralnosti, poziciju sedenja na dve stolice, pa se okreće jednoj stolici, stolici koja označava dominantnost američke politike? Da li je možda razlog u činjenici da se na taj način još jednom po ko zna koji put dodvori NATO snagama i Americi, posle one sramne inspekcije u Nišu, koja je sprovedena od strane američke ambasade? Ništa nije moglo da bude sramnije nego upravo učešće u ovakvim vežbama, gde sam general NATO pakta kaže da su to vežbe priprema za eventualni napad na Rusku Federaciju.

Možda je to razlog u činjenici da razgovor sa potpredsednikom Amerike koji je obavi predsednik Srbije je ostao tajna za javnost Srbije. Možda tu leži neki razlog. U svakom slučaju, moramo da dobijemo jasan odgovor ne u smislu da pokažemo koliko smo mi napredovali kada je u pitanju spremnost naše vojske ili koliko smo dobri, odnosno bolji od pripadnika NATO pakta. To je već potrošena fraza koja ne zadovoljava nikog u ovoj Srbiji, nego da se jasno kaže, ako je to zaokret u politici koju vodi vlast ove države, onda da se zna, da građani znaju šta ih u budućnosti očekuje, da se ne nadamo ničemu što bi bilo blagonaklonost od strane Ruske Federacije, jer svedoci smo da evo već mesecima čekamo isporuku naoružanja i sredstava za Vojsku Srbije od strane Ruska Federacija.

Kako to sad u ovom trenutku da tumačimo da je Vojska Srbija angažovana u ovakvim vežbama, a sa druge strane očekujemo da po veoma povoljnim uslovima Rusija nam pomogne da ojačamo tehnički i taktički Vojsku Srbije.

Mi iz SRS jednostavno želimo odgovor i od vrhovnog komandanta, a i od ministra odbrane.

Imovinska karta

(Novi Sad, 29.06.2016.)

Funkcija Državni organ, javno preduzeće, ustanova, druga organizacija Izvor prihoda Interval Neto prihod Valuta Vreme obavljanja / od-do
Narodni poslanik Narodna skupština Republike Srbije Republika Mesečno 90000.00 RSD 03.06.2016 -
- Skupština grada Novog Sada (Odbornik) Grad Mesečno 25000.00 RSD 17.06.2016 -
Poslednji put ažurirano: 07.03.2017, 14:55