MILORAD MIRČIĆ

Srpska radikalna stranka

Rođen 1956.godine. Živi u Novom Sadu.

Po obrazovanju je inženjer tehnologije, diplomirao je na smeru sintetski polimeri. Duže vreme je radio u "Novkabelu", gde je bio i direktor.

Potpredsednik je Srpske radikalne stranke.

Kao odbornik Srpske radikalne stranke izabran je za predsednika Gradske skupštine Novi Sad, a dužnost gradonačelnika obavljao je od januara 1993. do juna 1994. godine. U martu 1998. godine postao je ministar u Vladi narodnog jedinstva, zadužen za veze sa Srbima izvan Srbije. Biran je za poslanika Narodne skupštine Srbije na izborima 2004. godine, a u više mandata je bio i poslanik u skupštini AP Vojvodine.

Na vanrednim parlamentarnim izborima 24. aprila 2016. ponovo postaje narodni poslanik.

Osnovne informacije

Statistika

  • 119
  • 0
  • 281
  • 0
  • 2 postavljeno / 0 odgovoreno

Pitanja građana

Pismo poslanicima - pitanja za vladu

čeka se odgovor 8 meseci i 22 dana i 3 sata

Poštovani/a, Obraćamo Vam se, kao predstavniku/ci građana, da na sednici za postavljanje poslaničkih pitanja poslednjeg četvrtka u mesecu (26. oktobra 2017. godine), iskoristite vaše poslaničko pravo i postavite ova pitanja predstavnicima Vlade Republike Srbije u ime nas građana.

Inicijativa za izmene i dopune porodičnog zakona

čeka se odgovor 10 meseci i 23 dana i 21 sat

Poštovani, U ponedeljak, 14. avgusta 2017. pokrenula sam inicijativu "Naše dete - naša odluka", za izmene i dopune Porodičnog zakona. Prema aktuelnom Porodičnom zakonu roditelji nemaju pravo da odrede potencijalne staratelje svoje dece u slučaju porodične tragedije, pa je odluka o deci...

VIDI SVE POSTAVI PITANJE

Osmo vanredno zasedanje , 26.06.2018.

Srpska radikalna stranka je duboko ubeđena da ovakav predlog ne sme biti predmet ideološke ili stranačke rasprave u smislu da pravimo neki razdor ili da neistomišljenost po pojedinim pitanjima izaziva novu podelu unutar srpskog naroda.

Mi smo na neki način razočarani ovim obrazloženjima koja su davali poslanici SNS i dobronamerno savetuju da vode računa kada pišu obrazloženje za predlog svojih amandmana, jer u odnosu na ova obrazloženja koja su oni predložili, svi oni predlozi amandmana koji se sastoje u tome da se neki član briše, ili da se menja zarez i tačka, izgledaju kao jedan ozbiljan naučni rad. Ono što i ne bi želeli u narednom periodu jeste da se ne izneveri očekivanje i nada svih nas. Mi srpski radikali smo se iskreno nadali da će čuveni četnički vojvoda Tomislav Nikolić, bar koliko toliko rehabilitovati antifašistički pokret Draže Mihailovića, međutim nema kraja razočarenju, znali smo mi jednim delom da je on od te tradicije odustao, da ga to ne interesuje. Umesto spomen-obeležje stradalnicima u antifašističkom ratu, on je sebi podigao mauzolej u obliku crkve.

Ono što ne bi želeli da se ponovi u budućnosti, jeste da nikada mržnja, isključivost i netolerancija ne nadvlada među nama. Imali smo primer, hrabro poginuli Slobodan Milošević je sahranjen kod svoje kuće zato što Dragan Đilas, Boris Tadić i ostali, zbog isključivosti, netrpeljivosti, mržnje, uostalom i po nalogu stranaca nisu dozvolili da se sahrani tamo gde bi po prirodi stvari trebao, a to je u aleji velikana, jer je obeležio jednu epohu. Bez obzira šta ko mislio, možemo da budemo nezadovoljni sa inicijativom što se pokreće, da se podigne spomenik Zoranu Đinđiću, iznosimo argumentovano svoje obrazloženje, ali to je stvar vlast i njihovih razmišljanja.

Sedmo vanredno zasedanje , 19.06.2018.

Amandmanska intervencija SRS odnosi se na to da konačno shvatimo da u Srbiji postoje organizacije koje predstavljaju krovnu konstrukciju nad udruženjem opština i gradova Srbije. Ona se zove Stalna konferencija gradova i opština Srbije.

Ta nevladina organizacija, kako se u osnovi definiše, je uvek bila i ostala mogućnost za političke manipulacije. Imamo nedavno primer da, recimo, predsednik opštine Paraćin, dugo vremena je bio na čelu te organizacije i iskoristio je tu organizaciju, ili bolje rečeno, koristio tu organizaciju za političke manipulacije. Samo kao primer navodim, bez ikakvih drugih namera, ukazujem na to da, kada je u pitanju udruživanje opština treba biti veoma, veoma pažljiv. Nije samo to po ekonomskim osnovama, po osnovama infrastrukture, već tu postoji i politička pozadina i o tome treba voditi računa.

Ima nešto što je veoma značajno, to je da se uz kontrolu Vlade, odnosno ministarstva strogo potpisuju ti ugovori o saradnji sa opštinama u inostranstvu. Suština je u onome o čemu smo ovih dana govorili, mi srpski radikali, da se zakon striktno sprovodi i da se poštuje.

Ovde imamo očit primer u parlamentu, Meho Omerović je čovek koji je pokrao u Frankfurtu, džeparoš, secikesa, šibicar i nikakve sankcije ne preduzimamo kao parlament. Možda bi trebali malo da se preispitamo sami pred sobom – da li je to moralno više da sedimo u ovom parlamentu dok sedi čovek koji je krao po aerodromima?

Sedmo vanredno zasedanje , 18.06.2018.

Ono što SRS insistira, to je da se do kraja sprovode odredbe zakona koje nisu podložne ovim izmenama, a to je da, pre svega u Zakonu o lokalnoj samoupravi jasno stoji da se izbori na lokalnom nivou odvijaju neposredno i slobodno.

Mi smo svedoci da odavno ne postoji ta sloboda izbora. To je, nažalost, počelo 2000. godine, odnosno, tačnije rečeno posle 2004. godine, kada je ostatak DOS-a koji se ogledao u DS izmislio sredstvo kako doći što pre do glasova i poverenja građana. Oni su počeli sa kupovinom glasova i to je očigledno postala navika, postala je, uslovno rečeno, i tradiciji.

Srpska radikalna stranka u izmenama ovog zakona insistira da se poštuju akti koji su na nivou lokalnih samouprava, a to pre svega podrazumeva statut. Statut postoji kada je u pitanju jedinica lokalne samouprave i kada je u pitanju mesna zajednica.

Ovde imate jasno predlog ministarstva da u slučaju da mesna zajednica ima statut koji je protivzakonit ili koji je suprotan statutu lokalne samouprave, može to da ospori na Ustavnom sudu, skupština opštine ili grada može to da osporava na Ustavnom sudu i dat je rok. Sad gledajte koja je tu nelogičnost. Znači, mesna zajednica, pogotovo ako je suprotnog političkog sastava ili razmišljanja, bolje rečeno, od lokalne samouprave, može namerno da donese statut mesne zajednice koji je u suprotnosti sa zakonom. Ako kojim slučajem, iz niza razloga, u ovom roku ne reaguje lokalna samouprava, taj protivzakonit statut će biti u primeni, biće na snazi, što nema potpuno nikakve veze sa zdravom logikom.

Peta sednica Prvog redovnog zasedanja , 15.05.2018.

Imam pitanje u ime poslaničke grupe SRS za predsednika Vlade Anu Brnabić – šta je Vlada Srbije i šta će Vlada Srbije da učini po pitanju održavanja festivala tzv. „Merdita“, u prevodu „Dobar dan“, koji za cilj ima promovisanje tzv. kosovske kulture.

Naime, već četiri godine u Beogradu, što bi rekli u srcu Srbije, održava se festival koji promoviše kvazi kulturu kvazi države. Kada mi srpski radikali kažemo šta je Vlada učinila, pitamo Vladu na koji je način pomagala ako je pomagala, a sa druge strane ono što je potpuno jasno zašto je Vlada ćutala sve vreme u proteklom periodu povodom održavanja ovog festivala? Možda je za javnost opravdanje od strane Vlade koja bi dala, to je u organizaciji nevladinih organizacija, kao što je nevladina organizacija na čijem čelu je Nataša Kandić, kao što su Žene u crnom i tako redom. Ali, sam lokalitet, samo mesto održavanja jasno govori da Vlada nije smela da ćuti i da bude zatvorenih očiju kada je u pitanju održavanje ovakvog festivala.

Prvo, mi srpski radikali jasno predočavamo da osim što je kvazi kultura kvazi države, da nema regionalne kulture, ne postoji, teoretski nije obrađen taj pojam i fenomen regionalne kulture. Postoji nacionalna kultura, postoje kulturna stvaralaštva u određenim regionima gde se prepliću nacionalne kulture. Kosovska kultura ne može da postoji ni teoretski. Ovaj festival, osim organizacije, podržavaju i te kako prepoznatljive fondacije belosvetskih hohštaplera svih onih koji dugi niz godina sve čine, sve rade kako bi uništili Srbiju, kako bi što pre iz dela Srbije izdvojili teritoriju i proglasili je zvanično za nezavisnu državu Kosovo. Među njima prednjači već poznati fond na čijem čelu su braća Rokfeler.

Za održavanje ovog festivala kao sponzor i kao logistička podrška politička i u svakom drugom pogledu Švajcarska ambasada. Da li je Vlada u proteklom periodu na bilo koji način upozorila predstavnike Švajcarske ambasade da je besmisleno da se podržava ovakva vrsta manifestacije gde se promoviše kvazi država koja se zove Kosovo.

Mi srpski radikali, postavljamo pitanje, šta će to Vlada uraditi u narednom periodu, ne u smislu narednih godina, nedelja, meseci nego narednih dana? Da li će Vlada konačno da stavi tačku na sve ovo tako što će u skladu sa zakonom i Ustavom ove države da zabrani održavanje ovih i ovakvih manifestacija na teritoriji Srbije? Ili će Vlada i dalje da to gleda, posmatra sa strane i da tumači to kao širokogrudost i kao političko razumevanje od strane zvanične politike koja se vodi u Beogradu.

Mi srpski radikali, upozoravamo javnost da je održavanje ovakvih manifestacija jasan znak, jasan signal dodatne slabosti politike koja se vodi u Srbiji po pitanju Kosova i Metohije. Stvaranje autohtone kulture i jezika, to je preduslov za stvaranje nove nacije. Narod koji se zove albanski, ima svoju nacionalnu kulturu, njihovo sedište je u Albaniji u Tirani, a ne može biti kultura Kosova, kao autohtona kultura na teritoriji države Srbije i to je dobra osnova predstavnicima tzv. države Kosova, da UN tvrde, iznose tezu kako Kosovo nikad nije bilo u sklopu i sastavu države Srbije, jer imaju posebnost jezika, posebnost kulture i sada će imati i posebnost teritorije.

Treće vanredno zasedanje , 20.07.2017.

Ispred poslaničke grupe SRS postavljam pitanje ministru odbrane gospodinu Vulinu i vrhovnom komandantu Vojske Srbije gospodinu Aleksandru Vučiću, koji je istovremeno i predsednik Srbije.

Koji su to razlozi koji su odlučili da se uključi Vojska Srbije u vežbe NATO pakta koje se održavaju između 17. i 22. jula na prostoru Bugarske, Rumunije i Mađarske? Da li je to u sklopu vojne saradnje u periodu kada smo svedoci da NATO snage se koncentrišu na granicama Ruske Federacije, kada konkretno za ove vojne vežbe na teritoriji Rumunije glavnokomandujući NATO snaga Ben Hodžis, general glavni za NATO snage u Evropi, kaže da vežbe u Rumuniji su direktno vežbe koje su usmerene protiv Ruske Federacije?

Da li je razlog ovakve odluke možda u promeni i u zaokretu politike koju u novije vreme vodi vlast, a ogleda se u činjenici da je prava poseta novoizabranog predsednika Srbije upravo poseta Americi? Da li se možda nešto novo dešava u sprovođenju politike vladajuće koalicije, kada napušta tzv. poziciju neutralnosti, poziciju sedenja na dve stolice, pa se okreće jednoj stolici, stolici koja označava dominantnost američke politike? Da li je možda razlog u činjenici da se na taj način još jednom po ko zna koji put dodvori NATO snagama i Americi, posle one sramne inspekcije u Nišu, koja je sprovedena od strane američke ambasade? Ništa nije moglo da bude sramnije nego upravo učešće u ovakvim vežbama, gde sam general NATO pakta kaže da su to vežbe priprema za eventualni napad na Rusku Federaciju.

Možda je to razlog u činjenici da razgovor sa potpredsednikom Amerike koji je obavi predsednik Srbije je ostao tajna za javnost Srbije. Možda tu leži neki razlog. U svakom slučaju, moramo da dobijemo jasan odgovor ne u smislu da pokažemo koliko smo mi napredovali kada je u pitanju spremnost naše vojske ili koliko smo dobri, odnosno bolji od pripadnika NATO pakta. To je već potrošena fraza koja ne zadovoljava nikog u ovoj Srbiji, nego da se jasno kaže, ako je to zaokret u politici koju vodi vlast ove države, onda da se zna, da građani znaju šta ih u budućnosti očekuje, da se ne nadamo ničemu što bi bilo blagonaklonost od strane Ruske Federacije, jer svedoci smo da evo već mesecima čekamo isporuku naoružanja i sredstava za Vojsku Srbije od strane Ruska Federacija.

Kako to sad u ovom trenutku da tumačimo da je Vojska Srbija angažovana u ovakvim vežbama, a sa druge strane očekujemo da po veoma povoljnim uslovima Rusija nam pomogne da ojačamo tehnički i taktički Vojsku Srbije.

Mi iz SRS jednostavno želimo odgovor i od vrhovnog komandanta, a i od ministra odbrane.

Treće vanredno zasedanje , 20.07.2017.

Ono što bih želeo kao drugo pitanje da postavim, to je pitanje koje se odnosi na NBS, odnosno guvernera NBS. Kojim sredstvima, čijim novcem je plaćeno putničko vozilo Audi A8 blindirani za potrebe NBS, navodno za prevoz guvernera NBS, u visini od 500 hiljada evra, kada radnici u Kragujevcu štrajkuju, kada se u „Goši“ radnici odlučuju na štrajk glađu, kada u Srbiji vlada beda, nemaština? Kojim novcem i čijem novcem je isfinansiran ovakav luksuz NBS? Posle masažera za noge, evo još jednog velikog troška, velike avanture guvernera NBS.

Imovinska karta

(Novi Sad, 29.06.2016.)

Funkcija Državni organ, javno preduzeće, ustanova, druga organizacija Izvor prihoda Interval Neto prihod Valuta Vreme obavljanja / od-do
Narodni poslanik Narodna skupština Republike Srbije Republika Mesečno 90000.00 RSD 03.06.2016 -
- Skupština grada Novog Sada (Odbornik) Grad Mesečno 25000.00 RSD 17.06.2016 -
Poslednji put ažurirano: 07.03.2017, 14:55