MILORAD MIRČIĆ

Srpska radikalna stranka

Rođen 1956.godine. Živi u Novom Sadu.

Po obrazovanju je inženjer tehnologije, diplomirao je na smeru sintetski polimeri. Duže vreme je radio u "Novkabelu", gde je bio i direktor.

Potpredsednik je Srpske radikalne stranke.

Kao odbornik Srpske radikalne stranke izabran je za predsednika Gradske skupštine Novi Sad, a dužnost gradonačelnika obavljao je od januara 1993. do juna 1994. godine. U martu 1998. godine postao je ministar u Vladi narodnog jedinstva, zadužen za veze sa Srbima izvan Srbije. Biran je za poslanika Narodne skupštine Srbije na izborima 2004. godine, a u više mandata je bio i poslanik u skupštini AP Vojvodine.

Na vanrednim parlamentarnim izborima 24. aprila 2016. ponovo postaje narodni poslanik.

Osnovne informacije

Statistika

  • 15
  • 0
  • 56
  • 0
  • Nema pitanja koja su upućena poslaniku

Šesta sednica Drugog redovnog zasedanja, 15.12.2016.

Ovde se radi o rokovima koji su ne samo predmet ugovora između evropskih fondova i Srbije, nego pitanje samostalnosti i odlučivanju Vlade Srbije. Ovde je logično očekivati od prestavnika Vlade da nam daju jasan odgovor da li Vlada uopšte može da skraćuje ove rokove koji se odnose na isplatu, odnosno na podnošenje programa? Na podnošenje programa je devet meseci, a na isplatu je šest meseci, i to je suština. Ako Vlada može, onda bi za isplatu logično bilo prihvatiti što kraći rok, rok koji omogućava onome ko je uložio, ne mala sredstva…
Nemojte zaboraviti po ovome programu se podrazumeva da se ulažu sopstvena sredstva po programu koji kontroliše EU, odnosno komisije EU, a to nisu mala sredstva. Kupuje se njihova tehnologija. Plaćaju se njihove instrukcije. Nisu to mala sredstva i još ako se čeka šest meseci, a mi znamo kako to ide kada je u pitanju šest meseci, jedan ili dva meseca se doda, tako da samo očekujemo mi iz SRS da predstavnici Vlade, odnosno ministar jasno kaže – da, ali Vlada samostalna da može da utiče na skraćenje ovog roka? Hvala vam.

Šesta sednica Drugog redovnog zasedanja, 15.12.2016.

Očigledno je najbolje imati status bivši. Kada god si bivši, imaš pravo reči. Ali, da se ne bavimo sa bivšima, nego da …

Šesta sednica Drugog redovnog zasedanja, 15.12.2016.

Gospodine Velizare Arsiću, izvinjavam se, Velibore Arsiću, razumeo sam ja o čemu se radi. Ali, ono što SRS želi da naglasi u svemu ovome, u nizu ovih mera koje se preduzimaju u sprovođenju ovog IPARD programa, mora Vlada da vodi računa kada je u pitanju pre svega kontrola o mogućnosti zloupotrebe, jer imamo ovde jednu stavku gde se oduzima kompletna dokumentacija od strane nadležnog inspektora.
Možda ne bi bilo loše u daljoj razradi postupanja inspekcije, odnosno kontrole, da se kaže – uz saglasnost ministra ili ministarstva. Znate, malo je nezgodno, mi smo svesni da živimo na podneblju gde dolazi do nečega što je nepredvidivo i što zakon ne može da izdefiniše, ali neki podzakonski akti kao što su pravilnici mogli bi to da regulišu.
Ono što u svakom slučaju podrazumeva osim ovih mera jedinstvenog sistema pregleda tržišta poljoprivrednog i parcela, podrazumeva ubrzano donošenje i nekih zakona, kao što je Zakon o pašnjacima. Vi morate voditi računa da ako vodite jednu politiku u poljoprivredi da, apsolutno, zato je odgovorna Vlada. Mi sad imamo gotovo neverovatnu situaciju, neverovatnu u smislu sprovođenja i ovog programa, i programa politike poljoprivrede.
Vlada stoji iza svih ovih projekata, pa i iza ovog projekta koji je iz predpristupnih fondova, a sa druge strane sa pašnjacima raspolažu lokalne samouprave. Lokalne samouprave su te koje imaju odlučujuću ulogu kada je u pitanju razvoj stočarstva. Vlada mora što pre da donese zakon o pašnjacima kako bi jedinstveno, celovito mogla da sprovodi politiku iza koje stoji i ovim izmenama zakona.
Šteta je samo što Zakon o poljoprivrednom zemljištu ne može da se menja, da se menja ona klauzula koja se odnosi na upravljanje sa poljoprivrednim zemljištem na nivou lokalne samouprave, nego mi moramo da razmišljamo o tome, ne samo da li će biti sproveden ovaj program, nego svi programi koji su u najavi od strane Vlade. Moramo da imamo u vidu da su i te kako velike, ne samo zloupotrebe, nego i sticanje, na kraju krajeva, lične koristi kada je u pitanju raspoređivanje ili dodeljivanje pašnjaka i poljoprivrednog zemljišta.
Skoro svaki dan smo informisani da se uvek otkrivaju nove malverzacije kada je u pitanju dodela poljoprivrednog zemljišta. Sa druge strane, Vlada je onemogućena da pravi neku selekciju, ako je poljoprivredno zemljište u pitanju, setve. Vlada mora isto tako da obrati pažnju, kada obaveštava seljake i zainteresovane, kolika će biti otkupna cena.
Ne može više da se toleriše kada se objavljuje minimalna otkupna cena kada dođe žetva. Kada dođe žetva onda je doveden pred svršen čin svako onaj ko se bavi poljoprivredom, a odnosi se na biljnu proizvodnju. Mora se, kada se priprema setva, razgovarati o tome orijentaciono ili okvirno kolika je ta garantovana otkupna cena, pa u međuvremenu, ako dođe do promena, ako seljak ima veću cenu i može za više novca da proda, on će to i da uradi, ali država mora da garantuje na neki način koji je to minimum pokrivanja troškova koje imaju seljaci. Između ostalog, ovo je prilika da još jednom apelujemo na vreme da se to pripremi, kako bi moglo da se sprovedu ovi programi da ne bi ministri i vi bili bivši.

Imovinska karta

(Novi Sad, 29.06.2016.)

Funkcija Državni organ, javno preduzeće, ustanova, druga organizacija Izvor prihoda Interval Neto prihod Valuta Vreme obavljanja / od-do
Narodni poslanik Narodna skupština Republike Srbije Republika Mesečno 90000.00 RSD 03.06.2016 -
- Skupština grada Novog Sada (Odbornik) Grad Mesečno 25000.00 RSD 17.06.2016 -
Poslednji put ažurirano: 07.03.2017, 14:55