10.05.2020. |
|
||
|
|||
|
21.01.2020. | Zakon o izmenama Zakona o izboru narodnih poslanika |
usvojen
|
21.01.2020. | Zakon o izmenama i dopuni Zakona o lokalnim izborima |
usvojen
|
čeka se odgovor 5 godina i 26 dana i 14 sati
Poštovana gospođo Nikolić Pavlović, U proceduri Narodne skupštine Republike Srbije nalaze se dva predloga zakona od velikog značaja za izborni proces - Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o Agenciji za borbu protiv korupcije i Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o sprečavan...
čeka se odgovor 6 godina i 3 meseca i 22 dana
Poštovana, Pišem Vam u ime udruženja Sloboda za životinje, a povodom pitanja zakonske zabrane uzgoja životinja isključivo radi krzna koje je trenutno aktuelno u našoj zemlji. Zanima me kakav je Vaš stav po pitanju uzgoja životinja isključivo radi krzna u Srbiji i kako biste glasali ukolik...
čeka se odgovor 7 godina i 1 mesec i 29 dana
Poštovani/a, Obraćamo Vam se, kao predstavniku/ci građana, da na sednici za postavljanje poslaničkih pitanja poslednjeg četvrtka u mesecu (26. oktobra 2017. godine), iskoristite vaše poslaničko pravo i postavite ova pitanja predstavnicima Vlade Republike Srbije u ime nas građana.
Zahvaljujem.
Poštovani ministre Nedimoviću sa saradnicima, dame i gospodo narodni poslanici, pred nama je danas još jedan set veoma važnih predloga zakona o izmenama i dopunama Zakona o osiguranju depozita, otvorenim investicionim fondovima sa javnom ponudom i o alternativnim investicionim fondovima.
Nacrt zakona o izmenama i dopunama Zakona o osiguranju depozita ima za cilj da zaštiti depozite fizičkih lica, preduzetnika, mikro, malih i srednjih pravnih lica u slučaju stečaja i likvidacije banke i radi očuvanja stabilnosti finansijskog sistema.
Najvažnija novina u zakonu je da ubuduće banke plaćaju premiju na osnovu nivoa rizika. Banke u Srbiji koje su sklonije rizičnijem poslovanju plaćaće premiju po višoj stopi u odnosu na banke sa nižim faktorom rizika.
Predloženim izmenama i dopunama zakona, Vlada nastoji da u uslovima stabilnosti finansijskog sistema ovaj sistem dodatno uskladi sa međunarodnom praksom i standardima, kao i pravnim tekovinama EU.
Što se tiče Zakona o investicionim fondovima, oni treba da pruže veći stepen sigurnosti kako potencijalnim investitorima iz inostranstva, tako i domaćim potencijalnim investitorima.
Navedenim zakonima se harmonizuje domaći pravni okvir sa propisima EU u okviru Poglavlja 9 – finansijske usluge, odnosno pružaju se mogućnosti za pristup dodatnim izvorima finansiranja za dalji razvoj svih privrednih subjekata.
Poštovane kolege narodni poslanici, sva ova tri predloga zakona imaju za cilj da se krovnim zakonom o budžetu Republike Srbije za 2020. godinu stvore realne pretpostavke za još veći rast BDP.
Srbija je u 2018. godini imala realan rast BDP od 4,4%, koji je nominalno bio veći za 6,6% nego u 2017. godini. Očekuje se da Srbija u 2019. godini dostigne planirani realni rast BDP od 3,5%. U narednim godinama očekuje se da na realnim i održivim osnovama rast BDP bude 5% i više.
Poštovani građani, u situaciji smo da posle pet godina po prvi put zbog viška, a ne zbog manjka prihoda u državnoj kasi donesemo pozitivan rebalans budžeta Republike Srbije za 2019. godinu.
U prvih osam meseci ove godine suficit budžeta je bio 46,6 miliona dinara. To je omogućilo Vladi da predloži Skupštini Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o budžetu Republike Srbije za 2019. godinu. Usvajanjem zakona omogućava se povećanje životnog standarda naših građana, omogućavaju se i veća ulaganja u kapitalne infrastrukturne investicije. Na taj način, pored povećanja standarda građana, Vlada stvara uslove i za otvaranje novih radnih mesta i ubrzani rast BDP.
Ono o čemu se posebno vodi računa je nezaposlenost mladih, jer je u okviru 10,3% ukupno nezaposlenih, nezaposlenost mladih i dalje relativno visoka 24,4%. Naša Vlada je zbog toga pripremila posebne mere za podsticanje zaposlenosti mladih, koje će ova Skupština da usvoji do kraja godine.
Ostvareni suficit budžeta rebalansom budžeta će biti raspoređen na povećanje plata, pomoć penzionerima, pomoć dužnicima za kredite u švajcarskim francima i kapitalne infrastrukturne investicije.
Kada je reč o povećanju plata, zahvaljujući domaćinskom i ekonomičnom odnosu prema novcu, pored povećanja minimalne cene rade, Vlada je obezbedila uslove i za povećanje plata i penzija. Predviđeno je da od 1. novembra ove godine plate u javnom sektoru budu povećane od 8% do 15%. Najveće povećanje plata je predviđeno za medicinske sestre i tehničare, od 15%. Lekari i zaposleni u ustanovama nauke i kulture dobiće povećanje od 10%. Prosvetni radnici, sudije, tužioci, zaposleni u sudovima i tužilaštvima, zaposleni u ustanovama socijalne zaštite, pripadnici bezbednosnih službi dobiće povećanje plata od 9%. Zaposleni u državnoj upravi, policiji, carini i poreskoj upravi dobiće povećanje plata u iznosu od 8%. Prosečna plata u Srbiji će do decembra dostići 500 evra.
Kada je reč o pomoći penzionerima, oni će početkom decembra dobiti jednokratnu pomoć od 5.000 dinara, a od 1. januara 2020. godine penzije će biti uvećane po švajcarskom modelu između 5,1 i 5,5%. Za te svrhe rebalansom budžeta je predviđeno da se izdvoji oko 8,5 milijardi dinara.
Kada je reč o pomoći dužnicima za kredite u švajcarskim francima, Vlada nije želela da ignoriše probleme građana koje je bivša vlast podsticala da uzimaju te kredite. Rebalansom budžeta predviđena su izdvajanja za dužnike u francima i do sada je oko 90% dužnika, njih ukupno 15.734 konvertovalo kredit u evre.
Kada je reč o kapitalnim infrastrukturnim investicijama, autoputevi će biti prioritet. Višak novca u budžetu biće upotrebljen i za izgradnju autoputeva, a najviše, oko 14 milijardi dinara za Moravski koridor, koji će spajati Koridore 10 i 11. U planu je i obnova 5.000 kilometara lokalnih puteva. Za te svrhe opredeljeno je oko 900 miliona evra. U planu je izgradnja vodovodne i kanalizacione mreže u svim lokalnim samoupravama gde je to potrebno. Za te svrhe lokalnim samoupravama je opredeljeno oko 2,5 milijardi evra.
Sve ovo su rezultati koje neko može da voli ili ne, ali ne možemo a da ne priznamo da se neke najbitnije stvari svakodnevno menjaju na bolje, i to, pre svega, zahvaljujući tome što su Vlada Republike Srbije, Ministarstvo finansija, NBS odlično radile svoj posao u interesu svih građana Srbije. Godine 2013. javni dug je bio 79% BDP, a 2019. godine javni dug je manji od 51% BDP, s tim da i dalje raste BDP, što je pozitivna stopa rasta, a to se zove ekonomski razvoj.
Poštovani građani, želim da vas još jednom podsetim, zahvaljujući investicijama, fiskalnoj i monetarnoj politici, odgovornom radu cele Vlade i predsednika Aleksandra Vučića, privredni rast Srbije u trećem kvartalu je iznosio 4%, što nam garantuje da će na kraju godine doći do predviđenih 3,5%, a što je treća godina za redom sa suficitom budžeta Republike Srbije.
Kako su svi ovi predlozi zakona izrazito razvojni, poslanički klub SNS će u danu za glasanje glasati za sve ove predložene zakone. Zahvaljujem.
Hvala poštovani predsedavajući.
Uvaženi ministre sa saradnicima, dame i gospodo narodni poslanici, podnela sam amandman na član 2. Predloga zakona kojim se dodatno definiše član 2. ovog zakona gde posebno ukazujem na sagledavanje unapređenje medicinskih ustanova.
Predlogom zakona o centralnom registru obaveznog socijalnog osiguranja uređuje se da centralni registar vodi jedinstvenu bazu osiguranika, evidenciju obveznika doprinosa, predviđa da se sredstva za obavljanje delatnosti centralnog registra obezbeđuju budžetom Republike Srbije, utvrđuje da Ministarstvo finansija vrši nadzor nad radom centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja.
Zahvaljujući odgovornoj radu predsednika Aleksandra Vučića, Vlade Republike Srbije, rukovodstva koje sprovodi program SNS stvoreni su uslovi za razvoj Republike Srbije i unapređenje kvaliteta života svih građana Srbije. Ostvareni suficit u budžetu omogućava dalja velika ulaganja u oblasti zdravstva. Tako da novi projekti planirani u budžetu za 2019. godinu su: uspostavljanje nacionalnog programa za transplantaciju organa u Republici Srbiji u iznosu od 80 miliona dinara, implementacija nacionalnog programa podrške dojenju, porodičnoj i razvojnoj nezi novorođenčeta u iznosu od četiri i po miliona dinara, program unapređenja oralnog zdravlja dece i omladine u Republici Srbiji u iznosu od milion dinara. Razvoj zdravstva Srbije dodatno finansiranje koje se finansira iz sredstava kredita Međunarodne banke za obnovu i razvoj obuhvata nabavku dva linearna akceleratora za AP Vojvodinu.
Hvala, poštovani predsedavajući.
Uvaženi ministre sa saradnicima, dame i gospodo narodni poslanici, podnela sam amandman na 1. član Predloga zakona kojim se dodatno definiše predmet ovog zakona gde posebno ukazujem na sagledavanje problema unapređenja medicinskih ustanova.
Predlog zakona o centralnom registru obaveznog socijalnog osiguranja predstavlja odgovor na potrebu za stvaranjem objedinjenog ažurnog i elektronskog registra podataka o stanovništvu Republike Srbije. U tom smislu odredbom člana 1. Predloga zakona predviđeno je formiranje centralnog registra stanovništva odnosno uspostavljanje vođenje sadržina način korišćenja kao i druga pitanja od značaja za uspostavljanje i vođenje centralnog registra stanovništva Republike Srbije.
Razlozi za donošenje ovog zakona sadržani su potrebi organizovanja efikasnog oblika za obavljanje poslova, poslova uspostavljanja i vođenja centralne baze podataka u koji će biti objedinjene različite baza podataka koje se vode za iste grupe korisnika u oblasti socijalnog osiguranja. Sve to ulazi u opis odgovornog delovanja predsednika Aleksandra Vučića, Vlade Republike Srbije, rukovodstava koje sprovodi program SNS. Upravo tako efikasno, transparentno delovanje stvara uslove za razvoj Republike Srbije.
Ovaj predlog zakona, kao i ostali koji su na dnevnom redu, uklapa se u ambijent u kome se Srbija nalazi, a takva akta, stabilan budžet, rad isključivo u interesu građana Republike Srbije omogućavaju unapređenje u osnovne oblasti za bolji kvalitet života, a to su pre svega obrazovanje i zdravstvo. Tako ukupan budžet Ministarstva zdravlja za 2019. godinu iznosi 18.712.691.000 dinara.
Predlog budžeta Ministarstva zdravlja za 2019. godinu veći je za 7,6% u odnosu na budžet za 2018. godinu.
(Ćuprija, 18.07.2016.)
Funkcija | Državni organ, javno preduzeće, ustanova, druga organizacija | Izvor prihoda | Interval | Neto prihod | Valuta | Vreme obavljanja / od-do |
---|---|---|---|---|---|---|
- | Opšta bolnica Ćuprija (Kardiolog-šef odeljenja) | Republika | Kvartalno | 334000.00 | RSD | 01.01.2016 - 31.03.2016. |
Narodni poslanik | Narodna skupština Republike Srbije | Republika | Mesečno | 27200.00 | RSD | 03.06.2016 - |