10.05.2020. |
|
||
|
|||
|
21.01.2020. | Zakon o izmenama Zakona o izboru narodnih poslanika |
usvojen
|
21.01.2020. | Zakon o izmenama i dopuni Zakona o lokalnim izborima |
usvojen
|
čeka se odgovor 5 godina i 22 dana i 12 sati
Poštovana gospođo Mačužić Puzić, U proceduri Narodne skupštine Republike Srbije nalaze se dva predloga zakona od velikog značaja za izborni proces - Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o Agenciji za borbu protiv korupcije i Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o sprečavanj...
čeka se odgovor 6 godina i 3 meseca i 18 dana
Poštovana, Pišem Vam u ime udruženja Sloboda za životinje, a povodom pitanja zakonske zabrane uzgoja životinja isključivo radi krzna koje je trenutno aktuelno u našoj zemlji. Zanima me kakav je Vaš stav po pitanju uzgoja životinja isključivo radi krzna u Srbiji i kako biste glasali ukolik...
čeka se odgovor 7 godina i 1 mesec i 25 dana
Poštovani/a, Obraćamo Vam se, kao predstavniku/ci građana, da na sednici za postavljanje poslaničkih pitanja poslednjeg četvrtka u mesecu (26. oktobra 2017. godine), iskoristite vaše poslaničko pravo i postavite ova pitanja predstavnicima Vlade Republike Srbije u ime nas građana.
Zahvaljujem, predsedavajući.
Poštovani ministri sa saradnicima, kolege narodni poslanici, ja bih na početku pohvalila set zakona koji je danas na dnevnom redu, ali bih se posebno osvrnula na Zakon o agencijskom zapošljavanju.
Čuli smo danas brojne pohvale, ali i kritike na Zakon o agencijskom zapošljavanju, ali ono što je vrlo bitno to je da se ovim zakonom uređuje oblast rada i radnih odnosa koji do sada nisu bili uređeni ni jednim drugim zakonom i što je, čini mi se, vrlo bitno, to je pohvaljeno od svih prisutnih u ovoj sali i učesnika u ovoj današnjoj raspravi kako od pozicije, tako i od opozicije.
U dosadašnjem, a ne tako malom mom političkom stažu imala sam prilike da primim na razgovor veliki broj građana, pokušavajući da im pomognem u rešavanju njihovih problema.
Najbrojniji među tim problemima bili su upravo problemi vezani za zapošljavanje, a veliki broj tih problema bio je direktno vezan za rad na privremenim i povremenim poslovima.
Ranije su zaposleni na privremenim i povremenim poslovima bili gotovo bez ikakvih prava, vrlo često manje plaćeni nego zaposleni u stalnom radnom odnosu na istom takvom poslu i nisu imali gotovo ni jedan, osim novčane nadoknade koja, kažem, je bila uvek manja od one koju su drugi zaposleni primali, ni jedno drugo pravo iz radnog odnosa. Ovim zakonom se upravo to obezbeđuje i obezbeđuju se i plaćeno bolovanje i plaćen godišnji odmor, plaćeni putni troškovi i druga prava iz radnog odnosa, što, čini mi se, predstavlja ključ u boljitku sa ovim zakonom.
Poštovana gospodo, ono što takođe moram danas da naglasim je da niko sve prethodne vlasti nije sprečavao u tome da donesu zakon kojim bi se regulisala ova oblast.
Niko, poštovani građani, nije sprečavao ni Đilasa, ni Jeremića da danas, a i tada, misle o nezaposlenima ili o povremeno ili privremeno zaposlenima. Oni su, međutim, bili zauzeti raznim mahinacijama i sopstvenim bogaćenjem, jer je trebalo ispratiti tako nagli rast odjednom u prometu njihovih privatnih preduzeća od čak 619 milina, koliko je zabeležilo Đilasovo preduzeće, a sve to na teret građana i građanki Srbije.
Gospodo draga, nije ni Đilasa, ni Jeremića tada zanimalo ni kako će biti zapošljavanje, niti stopa nezaposlenosti koja je 2012. godine dostizala preko 25%. Sva sreća je da su to građani Srbije prepoznali i sva sreća po građane Srbije da SNS, na čelu sa Aleksandrom Vučićem, sada to menja i popravlja situaciju u Srbiji.
Za razliku od tadašnjih 25% nezaposlenosti, danas je ona smanjena na istorijskih 9,5%. Danas zato više ne pričamo samo o smanjenju nezaposlenosti, već i o poboljšanju uslova rada, jer ovaj Zakon o agencijskom zapošljavanju upravo to čini.
Zahvaljujući politici koju vodi Vlada Republike, zajedno sa predsednikom Aleksandrom Vučićem i činjenice da je u proteklih pet, šest godina otvoreno preko 200 fabričkih pogona, danas možemo da pričamo o boljem životu građana Srbije.
Ni danas, posle svega toga, ni Đilas, ni Jeremić i kompanija ne razmišljaju ni o zapošljavanju, ni o otvaranju novih radnih mesta. Oni samo razmišljaju kako će smisliti novu laž i kako će udariti na Aleksandra Vučića što jače, kako bi ga uništili, crtajući mu gotovo svakog dana metu na čelu.
Odgovor na sve to su autoputevi kojim se danas vozimo kroz lepu nam Srbiju, a koje je otvorio Aleksandar Vučić. Odgovor na to su stotine hiljada novih radnih mesta koje je otvorila SNS na čelu sa Aleksandrom Vučićem. Odgovor na to je istorijska stopa nezaposlenosti od 9,5%. Odgovor na njihove laži i mete je bolji život građana Srbije.
Koliko god Savez za Srbiju, Đilas, Jeremić, Aleksić, Boško Obradović lagali, krali i bili bučni u tome, SNS će, na čelu sa Aleksandrom Vučićem, suprotstaviti se tome marljivošću, radom, zalaganjem, izgradnjom Srbije i sigurna sam da će građani Srbije to prepoznati.
Zakoni koji su danas na dnevnom redu su mehanizmi za taj bolji život građana Srbije. Srpska napredna stranka će u danu za glasanje podržati sve zakone koji su danas predloženi. Hvala vam.
Zahvaljujem, predsedavajući.
Poštovani gospodine ministre sa saradnicima, kolege narodni poslanici, poštovani sugrađani, pre nego što nastavimo o ovom zakonu koji je danas na dnevnom redu i o ovom amandmanu, ja bih se svakako osvrnula na našeg kolegu, profesora Marka Atlagića, koji zaista svojim stavom i načinom predstavljanja politike SNS i na čelu sa Aleksandrom Vučićem, ovde u parlamentu neosnovano poslednjih dana biva osuđen od strane opozicionih medija. On ima punu podršku, ne samo kolega iz SNS, već i svih građana koji podržavaju našu stranku i gospodina Aleksandra Vučića.
Sada bih se vratila na amandman, odnosno na Zakon koji je danas na dnevnom redu i svakako bih pohvalila, ne samo ovaj zakon, već i kompletan sistem dualnog obrazovanja, ali posebno ovaj zakon koji čini, otprilike, neku nadogradnju ovog sistema koji jako lepo i dobro funkcioniše u praksi i koji je dao odlične rezultate.
Koristi dualnog obrazovanja su zaista višestruke, kod đaka to znači da još u toku školovanja mogu da steknu praktične veštine iz znanja, kod poslodavaca to znači jednostavniji dolazak do potrebnih i neophodnih kadrova, a korist za društvo se ogleda, upravo u tome što se radna snaga obrazuje u potpunosti u skladu sa potrebama tržišta i privrede, pa će tako i u narednom periodu nezaposlenost biti sve manja.
Primeri dobrih strana i primeri dualnog obrazovanja je dolazak stranih investitora i skorije otvaranje dve fabrike u gradu Kraljevu, odakle ja dolazim, koji su doneli i jačanje dualnog obrazovanja i sve jaču spregu privrede i školskog sistema. Ova dvosmerna saradnja upravo govori u prilog tome da privreda, ukazujući na svoje potrebe za radnom snagom specifičnih kvalifikacija je uticala na uvođenje novih obrazovnih profila u Mašinsko-tehničkoj školi u Kraljevu. Tako je ove školske godine tamo uveden obrazovni profil - modni krojač, a sve to na inicijativu turske kompanije koja uskoro otvara pogone u Kraljevu, "Taj grupe", gde će zaposliti više od 2.500 radnika upravo ovakve specifične struke.
Nije ovo jedini primer dobre prakse dualnog obrazovanja u Kraljevu. Tu je i preduzeće poput "Radijatora", koje već godinama sarađuje sa istom tom Mašinsko-tehničkom školom, školujući istovremeno i praktično i teoretski obrazovne profile bravara, zavarivača i slično, zatim Šumarske škole, koja sarađuje sa preduzećima "Moja soba", koja sarađuje sa Lovačkim udruženjem Kraljevo, Elektrotehnička škola "Nikola Tesla" koja je takođe uvela nove obrazovne profile kako bi izašla u susret preduzećima koja funkcionišu na teritoriji Raškog upravnog okruga, uvodeći nove obrazovne profile iz elektro struke. Brojni su i drugi primeri, sigurna sam, i u drugim gradovima Srbije.
Ovakvi primeri dobre prakse dualnog obrazovanja upravo govore u prilog promovisanju društveno odgovorne uloge i Vlade Republike Srbije i preduzeća koja su zaista aktivni partneri u ovom sistemu.
Bez obzira na kritike upućene sistemu dualnog obrazovanja od strane opozicije, posebno od onog dela opozicije koji ne učestvuje danas ovde sa nama u parlamentu i ne diskutuje o ovom i te kako dobrom zakonu, sigurna sam da će ovaj zakon biti odlična nadgradnja prethodnom sistemu dualnog obrazovanja i da ćemo u narednom periodu imati praktično obrazovane, visokokvalifikovane i stručne radnike na tržištu rada u Srbiji.
U danu za glasanje ćemo mi podržati ovaj zakon. Hvala vam, još jednom, i nadam se da će biti još puno ovakvih zakona.
Zahvaljujem, predsedavajući.
Poštovani ministri sa saradnicima, želela bih da uputim sve pohvale na trudu da se predloži ovakav zakon, koji predstavlja još jednu u nizu aktivnosti na stvaranju pravnog okvira za proces digitalizacije Srbije, proces koji je, pored ekonomskog rasta i obrazovanja, postavljen kao jedan od tri stuba razvoja Srbije i ove Vlade, na čelu sa Anom Brnabić, kao i prethodne, na čelu sa Aleksandrom Vučićem.
Ovim zakonom se na efikasniji način vrši objedinjavanje različitih baza podataka koje se vode za iste grupe korisnika u oblasti socijalnog osiguranja, čime će se posebno unaprediti, između ostalog, i rad socijalnih ustanova, ali i napraviti veliki iskorak u procesu digitalizacije i stvaranja transparentne i moderne administracije, koja je ključna za održivi ekonomski razvoj.
Mada je u početku digitalizacije elektronske uprave bilo velikog otpora i nepoverenja, danas smo svedoci brojnih koristi za to.
I sama sam pre oko godinu dana bila korisnik elektronske uprave, odnosno Projekta „Bebo, dobrodošla na svet“ i, uprkos kritikama koje slušamo ovih dana u Skupštini i zloupotrebama socijalno osetljivih kategorija kao što su porodilje za svoje jeftine političke poene, iz sopstvenog iskustva tvrdim da sistem funkcioniše savršeno na radost brojnih roditelja koji su birokratiju oko prijave beba i ostvarivanja socijalnih prava, a njih je danas podosta, u Srbiji se ova prava ostvaruju jednim klikom još u porodilištu.
Ono što moram da pomenem, a nekako je možda zanemareno, da će ovim zakonom se regulisati način razmene podataka u pogledu uplate doprinosa za obavezno socijalno osiguranje, koje je uspostavljeno između Centralnog registra i Poreske uprave, a kojim će se u potpunosti realizovati uspostavljanje objedinjene naplate doprinosa i poreza i doprinosa po odbitku. Hvala.
(Beograd, 13.05.2022.)
Funkcija | Državni organ, javno preduzeće, ustanova, druga organizacija | Izvor prihoda | Interval | Neto prihod | Valuta | Vreme obavljanja / od-do |
---|---|---|---|---|---|---|
Državni sekretar | Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave | Republika | Mesečno | 107000.00 | RSD | 24.12.2020 - |
Član nadzornog odbora | JP Službeni glasnik | Mesečno | 50000.00 | RSD | 04.03.2021 - | |
Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave (Član komisije za državni stručni ispit ) | Javni prihod | po održanom ispitu/kandidat | 700.00 | RSD | 01.02.2021 - | |
Savet za stručno obrazovanje i obrazovanje odraslih (Član Saveta) | Javni prihod | Povremeno | 25000.00 | RSD | 01.02.2021 - | |
Nacionalna akademija za javnu upravu (član Programskog saveta ) | Javni prihod | Povremeno | 10000.00 | RSD | 04.03.2021 - |