OLIVERA OGNJANOVIĆ

Srpska napredna stranka

Rođena je 1969. godine. Živi u Grockoj, Beograd.

Po zanimanju je diplomirani menadžer.

Bila je direktorka JKP “Grocka”.

Na vanrednim parlamentarnim izborima održanim 24. aprila 2016. godine po prvi put postaje narodna poslanica.
Poslednji put ažurirano: 24.08.2017, 13:38

Osnovne informacije

Statistika

  • 89
  • 2
  • 4 postavljeno / 0 odgovoreno

Pitanja građana

Poziv poslanicima i poslanicama da podrže amandmane organizacije CRTA

čeka se odgovor 1 mesec i 30 dana i 7 sati

Poštovana gospođo Ognjanović, U proceduri Narodne skupštine Republike Srbije nalaze se dva predloga zakona od velikog značaja za izborni proces - Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o Agenciji za borbu protiv korupcije i Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o sprečavanju koru...

Pitanje udruženja u vezi uzgoja životinja isključivo radi proizvodnje krzna

čeka se odgovor 1 godina i 4 meseca i 25 dana

Poštovana, Pišem Vam u ime udruženja Sloboda za životinje, a povodom pitanja zakonske zabrane uzgoja životinja isključivo radi krzna koje je trenutno aktuelno u našoj zemlji. Zanima me kakav je Vaš stav po pitanju uzgoja životinja isključivo radi krzna u Srbiji i kako biste glasali ukolik...

Pismo za narodne poslanike- pitanja za Vladu

čeka se odgovor 2 godine i 3 meseca i 2 dana

Poštovani/a, Obraćamo Vam se, kao predstavniku/ci građana, da na sednici za postavljanje poslaničkih pitanja poslednjeg četvrtka u mesecu (26. oktobra 2017. godine), iskoristite vaše poslaničko pravo i postavite ova pitanja predstavnicima Vlade Republike Srbije u ime nas građana.

VIDI SVE POSTAVI PITANJE

Deveta sednica Drugog redovnog zasedanja , 16.12.2019.

Zahvaljujem predsedavajući.

Uvažena ministarka sa saradnicima, ja ću danas govoriti o izmeni i dopuni Zakona o sprečavanju pranja novca i finansiranju terorizma.

Iako izmene i dopune ovog zakona predstavljaju usaglašavanje sa međunarodnim preporukama koje smo dobili, smatram da su od izuzetnog značaja za rejting koji je Srbija stekla među ostalim državama. Prilikom ocene delotvornosti sistema jedne države, međunarodna organizacija FATF-a, u svojim preporukama propisuje jasne kriterijume koje jedna zemlja treba da ispuni kako bi pokazala efikasnost u sistemu za sprečavanje pranja novca i finansiranja terorizma.

Na sednici održanoj 31. decembra 2014. godine Srbija je usvojila Nacionalnu strategiju za borbu protiv pranja novca i finansiranja terorizma. Međutim, Srbija je na listu rizičnih zemalja stavljena u februaru 2018. godine u društvu zemalja poput Bocvane, Etiopije, Gane, Sirije. Zato je tokom poslednjih godinu dana u Srbiji sprovedena obimna zakonodavna aktivnost i ulažu se veliki napori unapređenje primene propisa u praksi i saradnji svih učesnika u sistemu za sprečavanje pranja novca i finansiranja terorizma.

Sprovedene su reforme na institucionalnom nivou i formirana je nova institucija, kao što je Uprava za igre na sreću. Kao rezultat aktivnosti sprovođenja plana od juna ove godine, objavljeno je da se Srbija više ne nalazi na sivoj listi država sa strateškim nedostacima u oblasti borbe protiv pranja novca i finansiranja terorizma. Za suprotstavljanje terorizmu i borbu protiv pranja novca bitno je i otkrivanje i presecanje tokova novca koji se ostvaruju kroz unapređenje postojećeg sistema javnog nadzora i kontrole. Terorističke organizacije zarađuju novac i od trgovine narkoticima ili ljudima, a u svojim redovima najčešće imaju eksperte u novim komunikacionim tehnologijama za dalje umrežavanje i regrutaciju novih članova.

Zato želim da istaknem da je ogromna uloga Ministarstva unutrašnjih poslova u sprečavanju i otkrivanju ovih radnji i čestitam vam na nizu akcija u kojima ste pomogli otkrivanju kriminalnih mreža.

Ministarstvo unutrašnjih poslova Republike Srbije krajem 2018. godine, u okviru službe za borbu protiv terorizma, uspostavilo je Odsek za sprečavanje zloupotrebe javnih izvora i interneta, čime je omogućeno sprovođenje on lajn istraga, sa ciljem obezbeđivanja dokaza za potrebe krivičnog gonjenja izvršilaca ovog krivičnog dela.

Zahvaljujući intenzivnim kontrolama i radu MUP-a, u toku protekle dve godine u Srbiji je zaplenjeno više od 10 tona droge, samo u jednoj akciji koju su zajednički sprovele srpska, španska i britanska policija u Atlantskom okeanu kod Azurskih ostrva, gde su uhapšena tri srpska državljanina i zaplenjeno je 800 kg kokaina, čija je vrednost 50 miliona evra.

U međunarodnoj akciji pokrenutoj u Belgiji uhapšeni su fudbalski treneri, menadžeri, sudije. Na šest lokacija u Beogradu i Nišu policija je zaplenila 800 hiljada evra, za koje se sumnja da potiču od pranja novca stečenog malverzacijama sa transferima fudbalera u Belgiji.

Takođe, jako bitan rad i rezultati rada Uprave za sprečavanje pranja novca i Ministarstva finansija, koja je u svom izveštaju za 2018. godinu navela trendove i izazove u borbi protiv pranja novca, ubrajajući tu: ulaganje gotovine u građevinarstvu i trgovinu automobilima; poslovanje preko nerezidentnih računa, poreske utaje i kriptovalute.

Kada se govori o pranju novca i kriminalu, nedavno sam govorila o tome, ali moram da podsetim građane Srbije da je jedan od lidera u ovim akcijama upravo jedan od vodećih u tzv. Savezu za Srbiju, Vuk Jeremić, za pet godina u Vladi Srbije na mestu ministra spoljnih poslova oštetio građane Republike Srbije za 11 miliona evra, i to prevarantskim ugovorima sa firmama u Srbiji i lobističkim ugovorima sa američkim kompanijama. Umešan je u međunarodnu korupciju i kriminal i ponižavanje naše države. A za prošlu izbornu kampanju na račune njegove firme za konsalting uplaćeno je preko 7,5 miliona evra.

Ne smemo zaboraviti da je i Đilas umešan u krađu desetina miliona evra, za koje je oštećen Javni servis Srbije i da je pod istragom. Pranje novca i kriminal izvršen je kod nabavke tramvaja, autobusa. Kupljeno je 200 autobusa, ukradeno 150 hiljada evra po autobusu.

Đilasove firme po Srbiji su imale godišnji prihod od preko 80 miliona evra. Pola miliona građana Srbije ostalo je bez posla, BDP je bio minus 3,1, a javni dug od skoro 80%.

Sve ovo sam vam navela upravo zato što nije bilo nadzora, upozorenja i obaveštenja nadležnih organa o utvrđenom kriminalu.

Međutim, danas imamo predsednika Srbije Aleksandra Vučića koji predstavlja našu zemlju na najbolji moguću način u svetu, tako da je podigao naš ugled i sve je više investitora koji u našoj zemlji vide ambijent povoljan za investicije. Imamo Vladu, na čelu sa premijerkom Anom Brnabić, koja ozbiljno planira i dugoročno planira i gradi bolju i lepšu Srbiju.

Ova vlast je uradila deset puta više od drugih. Otvoreno je na hiljade novih radnih mesta. Javni dug je pao na 51% i očekuje se dalji pad. Penzije i plate se povećavaju i u svakoj sferi društva se vidi poboljšanje i napredak.

Ja vam čestitam na nesebičnom trudu i zalaganju i pozivam kolege i koleginice da u danu za glasanje podrže sve predložene zakone. Hvala na pažnji.

Osma sednica Drugog redovnog zasedanja , 12.12.2019.

Zahvaljujem, predsedavajući.

Slažem se sa obrazloženjem koje je dala Vlada Republike Srbije kada je odbila predloženi amandman. Član 2. Predloga zakona upravo nadopunjava i precizira član 50. Zakona o sprečavanju korupcije i zato je neophodan.

Ovi predlozi zakona upravo imaju za cilj jačanje odgovornosti u odnosu na korišćenje i raspolaganje javnim resursima, na jasno odvajanje funkcionerske i političke funkcije, kao i propisivanje prekršaja za javne funkcionere koji koriste javne resurse u izbornoj kampanji, što je suprotno zakonu.

U potpunosti podržavam uvođenje reda, zato što je neophodno da propisi budu jednaki za sve i da se redovno ažuriraju i kontrolišu. Neophodno radi sprečavanja korupcije. Zajedničko za ove predloge zakona upravo jeste da oni predstavljaju nastavak zakona koji su doneseni od kada državu vodi ozbiljna Vlada, odnosno SNS, sa koalicionim partnerima. Hvala na pažnji.

Osma sednica Drugog redovnog zasedanja , 12.12.2019.

Zahvaljujem, predsedavajuća.

Predlažem da se ovaj amandman odbije prvenstveno iz razloga, ovo što je kolega obrazložio nema veze sa ovim što je ovde predložio u amandmanu i naravno zato što se slažem sa obrazloženjem koje je dala Vlada.

U članu 2. Predloga zakona sasvim je precizno razjašnjeno koje aktivnosti nisu dozvoljene za vreme izborne kampanje i šta nije dozvoljeno da radi jedan funkcioner. Što se tiče lekarskih pregleda koji se pominju u ovom amandmanu akciju besplatnih lekarskih preventivnih pregleda u cilju rane dijagnostike i promocije prevencije, kao najefikasnijeg načina brige o sopstvenom zdravlju, sprovodi Ministarstvo zdravlja u više od 300 zdravstvenih ustanova naše zemlje.

Tom prilikom svi građani i oni bez zdravstvenog osiguranja mogu da urade ultrazvučni pregled abdomena, obave kardiološki i ORL pregled, izvrše kontrolu nivoa šećera u krvi, oftamološke preglede i niz drugih pregleda od kojih bi izdvojila mamografiju i kontrolu tumor markera.

Značaj ovih akcija Ministarstva zdravlja jeste upravo unapređenje javne svesti o značaju prevencije zato što građani time pozitivno utiču na svoje zdravlje. Odziv građana je ogroman i lično podržavam ovakve akcije i zahvalna sam što su organizovani i samo ću napomenuti, na mamografske preglede odazove se svaka treća žena, a ovaj pregled bi jednom u dve godine trebalo da uradi svaka žena između 50 i 69 godine.

To je razlog što se u 60% slučajeva u Srbiji, što se karcinom dojke otkrije onda kada su šanse za izlečenje mnogo manje nego u početnoj fazi bolesti, zbog čega u Srbiji imamo 1.600 smrtnih ishoda godišnje. Zahvaljujem.

Imovinska karta

(Beograd, 27.06.2016.)

Funkcija Državni organ, javno preduzeće, ustanova, druga organizacija Izvor prihoda Interval Neto prihod Valuta Vreme obavljanja / od-do
Narodni poslanik Narodna skupština Republike Srbije Republika Mesečno 68297.00 RSD 03.06.2016 -
Narodni poslanik Narodna skupština Republike Srbije Republika Mesečno 27320.00 RSD 03.06.2016 -