NATAŠA (STANOJA) JOVANOVIĆ

Srpska napredna stranka

Rođena 16.10.1967.godine, živi u Mladenovcu, gde je završila osnovnu i srednju školu,

Diplomirani ekonomista – akademski naziv “master” drugog stepena diplomskih akademskih studija stekla na Ekonomskom fakultetu u Beogradu,

Prethodno iskustvo:

Od 20.07.2015. godine do 20.06.2016. godine bila je članica Privremenog organa GO Mladenovac, gde je svojim radom doprinela rešavanju nagomilanih problema građana Mladenovca i sagledavanju niza prioriteta delovanja u svom gradu.

Od 2002 do 2015. godine u KBM banci ( pre privatizacije 2010.godine poznata kao Credu banka AD Kragujevac) radila je kao direktorka filijale.

Od 2000. do 2002. godine radila je kao koordinatorka u marketing sektoru Holding kompanije “Petar drapšin” AD Mladenovac.

Od 1991.do 2000. godine bila je profesorka ekonomskih predmeta u “Ekonomsko-trgovinskoj školi” u Sopotu (poslovna ekonomija, statistika, marketing, finansijsko poslovanje..).

Članica Glavnog odbora Srpske napredne stranke i predsednica unije žena SNS u Mladenovcu.

Na vanrednim parlamentarnim izborima održanim 24.aprila 2016. godine izabrana za narodnu poslanicu.

Udata, majka jedne ćerke.
Poslednji put ažurirano: 24.08.2017, 13:35

Osnovne informacije

Statistika

  • 81
  • 0
  • 4 postavljeno / 0 odgovoreno

Pitanja građana

Poziv poslanicima i poslanicama da podrže amandmane organizacije CRTA

čeka se odgovor 1 mesec i 20 dana i 11 sati

Poštovana gospođo Jovanović, U proceduri Narodne skupštine Republike Srbije nalaze se dva predloga zakona od velikog značaja za izborni proces - Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o Agenciji za borbu protiv korupcije i Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o sprečavanju korup...

Pitanje udruženja u vezi uzgoja životinja isključivo radi proizvodnje krzna

čeka se odgovor 1 godina i 4 meseca i 14 dana

Poštovana, Pišem Vam u ime udruženja Sloboda za životinje, a povodom pitanja zakonske zabrane uzgoja životinja isključivo radi krzna koje je trenutno aktuelno u našoj zemlji. Zanima me kakav je Vaš stav po pitanju uzgoja životinja isključivo radi krzna u Srbiji i kako biste glasali ukolik...

Pismo poslanicima - pitanja za vladu

čeka se odgovor 2 godine i 2 meseca i 23 dana

Poštovani/a, Obraćamo Vam se, kao predstavniku/ci građana, da na sednici za postavljanje poslaničkih pitanja poslednjeg četvrtka u mesecu (26. oktobra 2017. godine), iskoristite vaše poslaničko pravo i postavite ova pitanja predstavnicima Vlade Republike Srbije u ime nas građana.

VIDI SVE POSTAVI PITANJE

Deveta sednica Drugog redovnog zasedanja , 18.12.2019.

Hvala, predsedavajući.

Poštovani ministre sa saradnicima, poštovane kolege narodni poslanici, pred nama su predlozi zakona o završnim računima budžeta, počev od 2002. godine pa sve do 2018. godine. Ovo pokazuje da je nama stalo do transparentnosti i da javnost može da vidi kako se kretala ekonomija nekad i sad, u šta se nekad ulagalo a kako se sada raspoređuje novac, jer nema šta da se krije.

Te 2002. godine prestali smo da živimo u Saveznoj Republici Jugoslaviji i počeli da živimo u Državnoj zajednici Srbija i Crna Gora. Ta država više ne postoji od 2006. godine i od tada živimo u Republici Srbiji.

Nismo se s mesta makli, a promenili smo mnogo toga. Više ne znamo ni ko su bili predsednici Vlade, ni ko su bili ministri.

Iz Predloga budžeta može se jasno videti koliko je Srbija napredovala od 2012. godine, od kada je SNS na vlasti. Nije nam bilo lako. Ne sme se zaboraviti da nam je prethodna vlast ostavila veliki teret dugova. Sedam milijardi evra je iznos koji plaćamo samo za njihove kamate, koje su bile enormno velike.

Morali smo da radimo i gradimo i ujedno vraćamo njihove dugove koji nisu unapredili zemlju i život građana, ali su zato mnogi politički prethodnici postali milioneri.

Sada, posle sedam godina, kada su se zalihe istopile, i to onih koji nisu naučili vredno da rade nego samo da kradu svoju zemlju i svoje građane da bi se opet vratili na vlast i pokrenuli točak krađe ponovo. To nećemo da dozvolimo. Milijarde su otišle raznim kriminalnim radnjama, u džepove onih koji su bili na vlasti do 2012. godine. To se ne sme zaboraviti i već jednom moramo da stavimo tačku na prošlost i da se okrenemo sadašnjosti i budućnosti.

Sadašnja situacija je sledeća. Budžet je ponovo u suficitu, petu godinu zaredom i nastavljamo u istom trendu. Poboljšan je kreditni rejting i javni dug je pao na 51% BDP.

Budžet za 2020. godinu je potpuno uravnotežen, jer ga karakteriše socijalni aspekt, koji je vezan za povećanje životnog standarda. Rekordna su izdvajanja za kapitalne investicije, koje treba da podstaknu rast BDP.

Priznanja stižu iz relevantnih svetskih institucija koje prate pomno napredak Srbije. Beleži se konstantan rast na "Duing biznis listi" i zbog povećanog kreditnog rejtinga dolazi do pada kamatnih stopa. To je povezano sa većom stabilnošću zemlje, a inflacija je ispod 2%. Dinar je stabilan. Sve to pokazuje da je zemlja sigurna za njene investitore.

Ovaj budžet je uzlazni, kao i tempo kojim ova Vlada ide i to je obaveza prema građanima Srbije, koji su zaslužili bolji život.

Za ovo vreme, urađeno je sledeće - sprečeno je bankrotstvo Srbije, dovedene velike direktne investicije i poboljšan privredni ambijent. Mnogi krediti su reprogramirani, po višestruko povoljnijim kamatnim stopama. Napravili smo najviše kilometara puteva, obnovili i izgradili škole, bolnice. Izgrađeni su klinički centri, kupljeni aparati za bolju dijagnostiku bolesti. Izgradili smo tehnološke parkove. Sačuvali smo ono što je najvažnije - mir i stabilnost u zemlji.

Srbija se za sedam godina potpuno transformisala, iz ekonomije koju karakteriše stagnacija rasta i visoka stopa nezaposlenosti, u rastuću ekonomiju, sa niskom inflacijom, opadajućim javnim dugom i oporavkom tržišta rada.

Svi reformski procesi u fiskalnoj i monetarnoj politici podižu atraktivnost naše privrede za strane investitore. Sve je to donelo rezultate na koje možemo sa pravom da budemo ponosni.

Privredna aktivnost tokom cele godine beleži intenzivni rast, sa jakom investicionom aktivnošću i većom ličnom potrošnjom domaćinstava. Zahvaljujući povoljnim kretanjima u realnom sektoru, paralelno sa privrednim rastom dolazi i do smanjenja nezaposlenosti.

Svi zajedno se trebamo truditi da napredak koji kreira vrh države bude što brži i veći, a pojedinačni slučajevi koji bacaju senku na ogroman uspeh države kazniti i to će sigurno učiniti građani na predstojećim izborima sledeće godine. za konsolidaciju javnih finansija i uspostavljanje ekonomske stabilnosti je zaslužna odgovorna politika koju vode predsednik i Vlada Republike Srbije.

Iz svega iznetog se može zaključiti da se Srbija nalazi na zdravom putu daljeg privrednog rasta i razvoja. Ovo je dokaz da se uz trud, rad, marljivost i energiju može postaviti temelj normalne i pristojne evropske države. Uspeh je evidentan i nesporan, Srbija sve uspešnija na ekonomskom planu, vraća joj se ugled i ima sve više prijatelja u svetu. Zahvaljujem.

Deveta sednica Drugog redovnog zasedanja , 16.12.2019.

Zahvaljujem.

Poštovana ministarka sa saradnicama, poštovane kolege narodni poslanici, ono što se očekuje primenom Zakona o javnim preduzećima i javnim nabavkama je efikasnije sprovođenje postupka javnih nabavki, smanjenje troškova i administrativnih procedura, zaštita malih i srednjih preduzeća od negativnih posledica, centralizacija javnih nabavki, kao i efikasnija zaštita prava u toku same procedure.

Poseban akcenat stavlja se na borbu protiv korupcije. Predložena rešenja imaju za cilj sprečavanje koruptivnog ponašanja, bolju konkurentnost i potpuno otvoreno oglašavanje u postupku javne nabavke, a privrednim subjektima će novim zakonom ukazati na poslovne prilike i omogućiti proširivanje baze ugovarača na lokalnom, regionalnom, nacionalnom i međunarodnom nivou.

Bilo je mnogo šupljina, kao npr. tehnička specifikacija je trebalo da se prilagodi određenom ponuđaču ili se propišu dodatni uslovi koje samo određeni ponuđači mogu da ispune.

Jedan od načina bio je i mehanizam izjava. Kada se neki od uslova dokazuju pod krivičnom i materijalnom odgovornošću ponuđača, mogli su se dati i lažni podaci, jer naručioci nisu imali zakonsku obavezu da proveravaju njihovu istinitost, a pogotovo ako imaju prethodni dogovor sa tim istim ponuđačem.

Ta praksa je doprinela diskriminaciji privrednih subjekata na tržištu i samim tim je slabilo poverenje u sistem javnih nabavki, jer je problem postao takav da ugrožava sistem javnih finansija. Ponuđači, radi dobijanja posla, su davali nerealno niske cene, jer znaju da je to jedino važno za vrednovanje ponuda.

U praksi se često pokazalo da početna najjeftinija ponuda na kraju bude znatno skuplja zbog neadekvatnog materijala ili usluga. Smatram da novi Zakon o javnim nabavkama rešava i taj deo problema, jer cena nije više jedini kriterijum.

Dijagnostifikovani su način nameštanja tendera i novi predlog zakona o javnim nabavkama se nadam da će uspeti da preče sledeće: fiktivne ponude koje stvaraju lažnu sliku konkurencije, zatim, da spreče i druge oblike nameštanja, kao što je dogovor između ponuđača, gde konkurenti podnose ponude ili ih povuku pre otvaranja, tako da izabrani ponuđač, pod znacima navoda, dobija posao.

Zatim, tu je i podela tržišta, tako da se ne mešaju jedni drugima u zone delovanja, bilo da su to određena preduzeća naručioci, bilo da je to neki region.

Novi Predlog zakona predviđa uvođenje elektronskih tendera, gde se postiže daleko veća transparentnost, jer je problem postao takav da ugrožava sistem. Mi želimo da naše javne finansije postavimo na zdrave osnove i ne bežimo da se uhvatimo u koštac sa svim i svakim ko ugrožava napredak Srbije.

Novi Predlog zakona o javnim nabavkama donosi još jednu značajnu novinu - elektronsko podnošenje zahteva za zaštitu prava. Novi portal javnih nabavki će omogućiti i elektronske javne nabavke, što je veliki korak napred za smanjivanje barijera i pristup javnim nabavkama, ali i alat za smanjivanje birokratije, ali i korupcije.

Očekujemo da ovo povećanje transparentnosti i mogućnost uvida u celokupan postupak javne nabavke povrati poverenje u postupke javnih nabavki i omoguće veću konkurenciju. Ovim zakonom su smanjeni troškovi i pojednostavljene procedure, štite se mala i srednja preduzeća, tj. omogućava im se ravnopravniji status.

Za korupciju u javnim nabavkama ima leka, ali je njena primena složena i zahteva interaktivnost velikog broja aktera i stalno prilagođavanje. Potrebno nam je efikasno pravosuđe i ovaj zakon, kao i drugi koji su na dnevnom redu su način da se spreče zloupotrebe u finansijama i da privredni rast bude još veći, samim tim i životni standard građana.

Transparentnost prouzrokuje sigurnost, a sigurnost veće investicije, a one prouzrokuju veću stopu zaposlenosti, a to veću potrošnju i vidite kako je sve povezano. Idemo korak po korak ka jasno određenom cilju i po jasno utrtom putu koji je utrla SNS i njen predsednik Aleksandar Vučić. Aleksandar Vučić je ime koje je postalo sinonim za uspeh, obnovu, prosperitet i zaista zaslužuje aplauz. Hvala.

Osma sednica Drugog redovnog zasedanja , 10.12.2019.

Zahvaljujem, predsedavajući.

Poštovani ministre sa saradnicima, poštovane kolege narodni poslanici, nedavno objavljen Izveštaj Evropske komisije dokazuje da je Srbija ostvarila određen napredak u borbi protiv korupcije u prethodnoj godini. Rezultati u borbi protiv korupcije nisu samo uslov da Srbija mora ispuniti da bi se približila EU, već cilj sam po sebi je izgradnja demokratskih institucija i rasta poverenja građana u njih.

Evropska komisija u Izveštaju objavljenom u maju ove godine navodi da je Srbija ostvarila izvestan nivo pripremljenosti u pogledu borbe protiv korupcije. Korupcija u zavisnosti od stepena da li jedna država ima funkcionalnu vladavinu prava i lidere posvećene rešenju tog problema, ne samo na papiru, već i primenom efikasnih mera.

Srbija je sprovela brojne promene u okviru pristupnih pregovora EU, a mi imamo političku volju da se stane na put korupciji. Sektor javnih nabavki i infrastrukturni projekti, zdravstvo, obrazovanje i javna preduzeća su takođe posebno osetljiva na korupciju. Što se tiče borbe protiv korupcije, EU smatra da Srbija u kratkom roku treba da unapredi evidenciju o istragama, optužnicama u predmetima korupcije na visokom nivou, uključujući i oduzimanje imovine stečene krivičnim delom. Izmene Zakona o Agenciji za borbu protiv korupcije donose se sa ciljem da se ojača njihova uloga kao ključne institucije za delotvorniju borbu. Takođe, usvajamo novu ambicioznu strategiju i akcioni plan.

Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o Agenciji za borbu protiv korupcije i Predlog zakona o izmenama i dopunama zakona o sprečavanju korupcije donet je sa ciljem jačanja odgovornosti političkih subjekata kao učesnika u izbornom procesu. Navedenim zakonskim predlozima predviđa se uvođenje novog pojma, a to je javni resurs pod kojim se podrazumeva nepokretnost ili pokretna stvar i svako drugo dobro koje u javnoj svojini, odnosno u drugom obliku svojine koji koriste organi Republike Srbije, AP ili jedinice lokalne samouprave.

Takođe se brani zloupotreba tih istih javnih resursa za političku promociju, ali se izmenama, kao i kod Zakona o Agenciji za borbu protiv korupcije naglašavaju potencijalne zloupotrebe u izbornoj kampanji. Kao što vidite, mi želimo to da sprečimo.

Pored jačanja odgovornosti u odnosu na korišćenje i raspolaganje javnim resursima, izmene i dopune se odnose i na jasno odvajanje funkcionerske i političke funkcije. Takođe se uvodi zabrana javnim funkcionerima da koriste javne resurse za promociju političkih stranaka, odnosno političkih subjekata.

U obrazloženju predloženih izmena navodi se da je Vladina radna grupa za saradnju sa organizacijom za evropsku bezbednost i saradnju i Kancelarijom za demokratske institucije i ljudska prava analizirala preporuke tih organizacija od 2003. do 2017. godine. Radna grupe je pripremila tekst izmena zakona sa ciljem pojačavanja odgovornosti nepolitičkih subjekata koji su učesnici izbora, kako u smislu korišćenja i raspolaganja javnim resursima, odvajanja funkcionerske i političke funkcije, ali i kao propisivanje prekršaja za funkcionere koji koriste javne resurse suprotno zakonu.

Kada smo ujedinjeni možemo sve. Neki ljudi pokušavaju da ruše sve što smo postigli i unapredili, da bi zaštiti svoje političke i lične interese. Mi sa ovim zakonima želimo da to sprečimo. Građani Srbije, vidite i sami sa koliko se izazova suočavamo u današnje vreme. Mi na te izazove odgovaramo odlučno i hrabro i sa jasnom vizijom kuda idemo. Nasledili smo mnoge probleme, ali kao što vidite, sistematski rešavamo jedan po jedan.

Ne mogu da završim ovaj govor, a da ne kažem – mi ne smemo da ćutimo i ne smemo da dozvolimo da se ponovi 5. oktobar 2000. godine, što je pokušano u subotu 7. decembra, a to je nasilno ulaženje u Narodnu skupštinu Republike Srbije, paljenje i pljačkanje. Imali smo prilike da vidimo na izložbi koju je organizovala predsednica Maja Gojković svojevremeno kako je izgledala Skupština dan posle. To je strašno. Ovo je najviša institucija Republike Srbije i kada neko napada Narodnu Skupštinu Srbije čije ime je nedostojno i da spomenem, sa zastavom Republike Srbije nasrće i pokazuje da mu ništa nije sveto, ni institucija, ni država, ni zastava, ni narod koji je jasno pokazao ko je njen vođa i kojim putem želi da ide, a to je put isključivo napretka i prosperiteta, to je predsednik Aleksandar Vučić i to je SNS. Toliko od mene. Hvala.

Imovinska karta

(Mladenovac, 01.07.2016.)

Funkcija Državni organ, javno preduzeće, ustanova, druga organizacija Izvor prihoda Interval Neto prihod Valuta Vreme obavljanja / od-do
Narodni poslanik Narodna skupština Republike Srbije Republika Mesečno 97500.00 RSD 03.06.2016 -