ZORAN TOMIĆ

Srpska napredna stranka

Rođen je 1988. godine. Živi u Kruševcu.

Po zanimanju je master ekonomista i doktorant Ekonomskog Fakulteta u Nišu.

Dobitnik je Svetosavske nagrade 2016. godine.

Nakon parlamentarnih izbora održanih 21. juna po prvi put postaje narodni poslanik.

Izabran je ispred izborne liste "Aleksandar Vučić - za našu decu".
Poslednji put ažurirano: 03.11.2020, 09:33

Osnovne informacije

Statistika

  • 5
  • 1
  • Nema pitanja koja su upućena poslaniku

Peta sednica Drugog redovnog zasedanja , 01.12.2020.

Hvala, predsedniče.

Poštovani predstavnici institucija, kolege narodni poslanici, koleginice narodne poslanice, uvaženi građani Srbije, pred nama su tačke dnevnog reda gde raspravljamo o izveštajima Agencije za sprečavanje korupcije, Fiskalnog saveta, Republičke komisije za zaštitu prava u postupcima javnih nabavki i Komisije za hartije od vrednosti, koje su značajne i sa aspekta šest ciljeva koji su postavljeni pred sadašnju Vladu Republike Srbije, a pre svega dva koja ću spomenuti, a to je borba protiv korupcije i kriminala i borba za jačanje naše ekonomije.

Kao što i sami vidimo i po izveštaju koji je Agencija dostavila da su ostvareni zavidni rezultati kada je u pitanju borba protiv korupcije i njeno sprečavanje.

I samim novim zakonom koji je izglasan proširene su nadležnosti ove Agencije, koji će svakako značajno doprineti u nastavku borbe protiv korupcije koja je zapravo jedno od politika koju sprovodi SNS, posebno od trenutka kada je 2014. godine Aleksandar Vučić izabran za premijera Republike Srbije, jer borba protiv korupcije je značajna i za ekonomski razvoj naše države, o čemu ću i kasnije pričati.

Moje kolege i koleginice narodni poslanici su dosta toga u svojim govorima izneli, posebno kada je u pitanju Dragan Đilas koji je 619 miliona uspeo da prihoduje u periodu od kada je postao državni funkcioner i sebe naravno proglasio za uspešnog menadžera, jer mnogo je lako ostvariti toliki prihod kada ste na državnim jaslama i kada zloupotrebljavate same pozicije na kojima se nalazite.

Inače, priča kolega da je ostavio minus u kasi grada Beograda nije ništa posebno. To su slično radili i pripadnici DS koju je on tada vodio i u drugim gradovima u Srbiji, tako i u Kruševcu odakle i ja dolazim, pa je onda od trenutka kada je SNS došla prvo što je moralo da se rešava, to su ti minusi u kasama, ne završeni projekti, ne završene finansijske konstrukcije tih projekata.

Kada govorimo o njemu koliko je uspešan i koliku podršku ima, dovoljno je samo reći da je dok je bio funkcioner i predsednik Košarkaškog saveza Srbije sve bilo u redu, nije imao nikakvih zamerki ni na sistem, ni na život u Srbiji, a onda, pošto mu je ta funkcija istakla, onda se odjednom setio da nešto ne valja i da zapravo treba da se vrati u politiku, iako je rekao da ne želi da se vraća. U politiku se vraća formiranjem udruženja građana, odnosno Saveza za Srbiju, a nakon toga, pošto nema ni dovoljnu podršku da bi mogao da formira svoju sopstvenu stranku, morao je da dođe do te stranke. E, sada, da li je on tu stranku kupio ili nekim biznis dogovorom, pošto kaže da je uspešan biznismen, uspeo da odradi, ne znam, ali u svakom slučaju, iskoristio je te veštine i sada ima stranku koju predvodi, a koja opet nema dovoljnu podršku, siguran sam, ni da bi ušla u ovaj dom. Toliko o njegovoj političkoj visprenosti.

Znate kako narodna kaže – sličan se sličnom raduje, tako da se ništa ne razlikuje od njega ni Vuk Jeremić, koji je dok je bio državni funkcioner, postavljanjem nestručnih pitanja pred Međunarodnim sudom pravde je naneo više štete po pitanju borbe Srbije za očuvanje KiM nego što je to iko drugi mogao da učini. Takođe, sve je bilo u redu kada je u pitanju Srbija i borba za boljitak Srbije dokle god je obavljao funkciju predsednika skupštine UN. Onog trenutka kada nije uspeo da se izbori za poziciju generalnog sekretara UN, formira, gle čuda, NVO organizaciju, koja se finansira, ni mi sami ni dan-danas ne znamo na koji način, a po internetu možete naći izveštaje, čak i iz Vikiliksa, gde ne postoje tačne informacije ko su ti donatori, niti su oni ikada objavili takve informacije, što, po meni, zapravo spada u domen korupcionaških afera.

Imamo informacije da su njegovi poslovni saradnici sa kojima je sarađivao dok je obavljao važne funkcije, Patrik Ho i Emilio Lozoja uhapšeni u Njujorku po pitanju korupcije, korupcijskih aktivnosti koje su imali, tako da možemo zaključiti opet po toj narodnoj – sličan se sličnom raduje, zapravo i kako se on ponaša.

Naravno, u politiku se vraća, opet nema mogućnosti da formira svoju sopstvenu stranku, pa je morao od Mike Aleksića da kupi stranku ili da zapravo opet nekim dogovorom dođe do toga da on bude predsednik, a prethodni predsednik te stranke postaje prvi potpredsednik i njegova desna ruka. Koliku podršku ima među narodom pokazuju jasni rezultati, prvo izbora za predsednika Republike 2017. godine, kada je uspeo da bude poražen i od strane Ljubiše Preletačevića Belog, a kasnije, naravno, i sam neizlazak na poslednje izbore koji su održani, jer, jelte, i sam je svestan da nije mogao da ostvari ni taj minimalni prag od 3% da bi ovde imao svoje predstavnike.

Ono što je takođe karakteristika jeste zloupotreba i brojnih drugih dešavanja, gde nije jasno razgraničio da li tu nastupa kao politička figura ili nastupa kao predsednik udruženja građana, tako da sam i lično imao prilike da se uverim da se na prisustvu i na pozivu jedne nevladine organizacije gde je na Svetosavsku akademiju pozvan da drži govor kao predsednik svog udruženja, on se tu obratio kao politička figura i kasnije taj govor zloupotrebio u svoju političku kampanju, što opet zapravo govori i o njegovom ponašanju i o njegovim ciljevima.

Inače, ova dvojica o kojoj pričam su zapravo ljudi koji su već viđeni i ne treba ni da čudi zašto nemaju podršku među narodom, jer narod je imao sasvim dovoljno vremena da vidi kakvi su oni, koje su njihove sposobnosti i koliko se zaista oni zapravo bore na narod a koliko zapravo za svoj džep, koji treba, jelte, napuniti.

A koliko podržava svoje saborce govori zapravo i u prilog da u situacijama kada su oni imali svoje političke performanse, po hladnom vremenu, po snegu, on se baškario i uživao u Njujorku, u SAD.

Sve čestitke Agenciji na radu i ono što je jako drago, jeste da u samom izveštaju koji ste dostavili imate i preporuke koje dajete i nama narodnim poslanicima ali one su usmerene i ka Vladi, kako bi borba protiv korupcije mogla da bude efikasnija.

Svakako, danas ste imali prilike da čujete i preporuke od nekoliko narodnih poslanika, koje i ja takođe podržavam i predlažem da u narednom periodu se razmotre, kako bi smo svi zajedno uspeli da damo još veći zamah u borbi protiv korupcije i protiv kriminala.

Kao što vidimo, rezultati koje je Srbija postigla, iako ovaj dvojica i njihovi saradnici govore da nikad nije veći kriminal bio u Srbiji, nikad više korupcije, pa onda u tom slučaju ni naša ekonomija i privreda ne bi trebali da funkcionišu, niti bismo trebali da budemo lideri kada su u pitanju strane direktne investicije, jer koji normalan, iole racionalan, ekonomski subjekt bi dolazio u Srbiju kakvu oni predstavljaju i tužakaju Briselu i svuda gde stignu, da zapravo investira?

Srbija, kao što znamo, nikad nije imala veći broj stranih direktnih investicija i siguran sam da bi i ove godine ostvarila znatno bolju poziciju, ali usled pandemije korone apsolutno je i ova količina i vrednost investicija koje imamo zaista zadovoljavajuće i možemo se pohvaliti tim rezultatima.

Takođe, i sami izveštaji koje smo dobili i od Komisije za hartije od vrednosti, gde zapravo vidimo da imamo pomak i kada je u pitanju tržište kapitala i posebno zato što smo doneli zakone o otvorenim i alternativnim investicionim fondovima kao jednom novom načinu finansiranja naše privrede i podsticanju i start-apova i mladih preduzetnika da uđu u vode preduzetništva i biznisa, zapravo govore o tome koliko Srbija napreduje i koliko se razmišlja u tom ekonomskom aspektu, da i životni standard i svaki drugi segment se popuni.

Novi privrednici, novi privredni subjekti znače dodatne poreze, dodatni prihod u državnu kasu, a veća kasa znači i nove investicije u putnu infrastrukturu, u zdravstvo, u prosvetu, u kulturu, u sve ono što je za bolji život građana Srbije potrebno i ono što zapravo SNS sav ovaj period od kako je na vlasti govori i uspešno realizuje.

I ono što želim da kažem, znate kako, posle bitke svi su generali. Najteže je doneti odluke u periodima kada je teško. Tako smo videli i u ovom periodu pandemije, kada je trebalo hitno reagovati, i drago mi je da je Fiskalni savet pozdravio te odluke koje je Vlada Republike Srbije i država preduzeli, kako bi se izborili protiv pandemije, ali i protiv krize koja, naravno, sleduje u ovakvim situacijama kada je u pitanju ekonomija. Naravno, uvek je dobro čuti i drugu stranu, pa čak i neke kritike, ali svakako sam siguran da su svi potezi koje je Vlada Republike Srbije preduzela adekvatno zadovoljavajući.

Da li su ispravni rezultati kada je u pitanju diskusija koju smo imali oko onih famoznih 100 evra koji su upućeni građanima Srbije, kao što sam i govorio, oni su direktno dati građanima, ali indirektno su i oni završili unutar naše privrede i zapravo građani su bili ti koji su odlučili gde je potrebno taj novac uložiti. Znate da uvek vodimo diskusiju kada je u pitanju ekonomija o odnosu između pravičnosti i efikasnosti. U ovom slučaju država je htela da bude pravična, odnosno svi građani su jednako tretirani, jer upravo politika za koju se SNS i Aleksandar Vučić zalažu je ta socijalno-ekonomska politika, da su građani bitni, da su građani ti zbog kojih se zapravo sve ove odluke i donose, kako bi oni živeli bolje i kako bi naša država mogla da napreduje.

U svakom slučaju, u danu za glasanje, ja i moje kolege iz Poslaničke grupe Aleksandar Vučić – Za našu decu, a siguran sam i ostali poslanici u Narodnoj skupštini, glasaćemo i podržaćemo vaše izveštaje o radu, za koje još jednom kažem da su odlični i još jedan pokazatelj da smo kao država na ispravnom i odličnom putu da ova zemlja bude lider u regionu i da bude primer kako od zemlje koja je bila poznata po korupciji, kriminalu i katančenju fabrika postane zemlja investicija, zemlja razvoja i zemlja gde će mladi ljudi ostajati da žive. Hvala.

Četvrta sednica Drugog redovnog zasedanja , 24.11.2020.

Hvala predsedavajuća.

Poštovani ministre, poštovane kolege narodni poslanici, građani Srbije pred nama su tačke dnevnog reda koje se odnose na predloge zakona o izmenama i dopunama zakona kada su u pitanju poreski sistem i carinski sistem.

Pre nego što krenem u obrazloženje, želeo bih da čestitam gospodinu ministru i njegovim saradnicima na odličnim rezultatima, posebno na odličnoj vesti koju ste nam saopštili na početku sednice, jer to je upravo, dame i gospodo, dokaz da sve one reforme koje su sprovedene od 2014. godine, koje je pokrenuo Aleksandar Vučić kada je bio premijer daju rezultate. Da je Srbija danas mnogo bolje pozicionirana u svetu i kada je u pitanju ekonomija, kada je u pitanju politika, kada su pitanju sve druge oblasti. Zahvaljujući domaćinskom vođenju ekonomske politike, danas smo uspeli da imamo mnogo veću tražnju za našim obveznicama nego što je to bilo ranije. Uspeli smo da pokrijemo onaj dug koji su prethodnici uzimali po znatno nepovoljnim kamatnim stopama i da se to danas pokrije sa emitovanjem obveznica po mnogo pristupačnijim stopama.

Kada su u pitanju dati predlozi za izmene zakona moje kolege i koleginice govornici su jako lepo obrazložili koja je suština svih ovih izmena. Želim samo da kažem da ovim izmenama, pored efekata koje ćemo imati u smislu poboljšanja rada poreske uprave, u smislu rada lokalnih samouprava koje će sigurno raditi i više na prikupljanju poreza koji idu direktno njima u njihov budžet, ostvarićemo i značajnu fiskalnu disciplinu koja je jako potrebna u borbi protiv sive ekonomije.

Takođe, ovim izmenama koje su ovde pred nama odlučnije krećemo i u borbu protiv sive ekonomije jer to je takođe, važan segment kada govorimo o razvoju nađe ekonomije, o tome da ostanemo lideri kada je u pitanju i ekonomski rast i razvoj i otvaranje novih poslova.

Takođe, politika koju vodi Vlada Republike Srbije o digitalizaciji o kojoj je premijerka Ana Brbanić pričala, takođe se vidi u ovim izmenama, jer se sve veći deo komunikacija sa poreskim obveznicama prebacuje u elektronski segment, kroz digitalnu komunikaciju. Ono što smo od ministra čuli da će se i naredni zakonskim rešenjima dalje ići u digitalizaciju naše ekonomije, što je zaista veliki korak za dalji razvoj i prosperitet celokupne Republike Srbije.

Pored toga želim da kažem da će ove izmene omogućiti i pored borbe sa sivom ekonomijom i stimulisanje preduzetništva, pokretanje novih startapova. Mnogi mladi ljudi u ranijem periodu su uglavnom kada bi se odlučivali za pokretanje posla bojali šta će biti u odnosu sa državom, kako da isplatim sve poreze, koje su poreske odredbe. Sa ovakvim pristupom i načinom komunikacije sa poreskim obveznicima, odnosno ekonomskim subjektima država ih stimuliše i podržava da svoje ideje koje imaju realizuju i da ostvare i budu značajan deo doprinosa rasta našeg BDP.

Takođe, kao što možemo da vidimo, država će odlučnije da se bori nego što je to radila u prethodnom periodu, kada su u pitanju carine, jer neće dozvoljavati sve ono što se nelegalno odradi. Produžetkom roka zastarelosti sa tri na pet godina, odnosno na deset, upravo će se boriti da se spreče takve radnje koje nisu u interesu i naše države i našeg budžeta.

Kada su u pitanju, naravno, otvoreni investicioni, alternativni investicioni fondovi, takođe izmene koje vidimo se usklađuju sa ovim zakonima i daje se stimulans za dalji razvoj i otvaranje ovakvih fondova i ovakvog vida poslovanja u našoj državi.

Svakako, u danu za glasanje ću podržati sve ove izmene zakona, kao i poslanici SNS, a pozivam i sve ostale kolege narodne poslanike da to isto učine u danu za glasanje, jer upravo ovakve izmene zakona i ono što nas očekuje su ti koraci koji nam slede da bismo program „Srbija 2025“ uspešno mogli da sprovedemo. Hvala.

Druga sednica Drugog redovnog zasedanja , 10.11.2020.

Hvala.

Poštovani predsedniče Skupštine, uvaženi ministre, kolege i koleginice narodni poslanici, građani Srbije, pred nama je tačka dnevnog reda koja se odnosi na rebalans budžeta. Ovo je, kao što smo čuli, drugi rebalans budžeta po redu u ovoj godini.

Hteo bih da kažem da je ovaj rebalans dokaz da sve mere koje je Vlada Republike Srbije preduzela u prethodnom periodu u borbi protiv Kovida 19 da su donele rezultate koji su očekivani, čak su ti rezultati nadmašeni. Dokazali smo time da zapravo država građane i interese građana stavlja na prvo mesto.

Pored, naravno, borbe za očuvanje zdravlja našeg stanovništva, puno toga je učinjeno i na očuvanju naše ekonomije. Imali smo prilike da čujemo i brojne kritike kada su u pitanju mere koje su tada preduzete, posebno vezano za ovih 100 evra što su građani dobijali, ali zapravo mogu samo da kažem – svaka čast na preduzetim merama, jer kao ekonomista mogu da kažem da je važno održati cirkulaciju ekonomije, važno je održati da točkovi ekonomije funkcionišu, a ova mera je dvostrukog efekta. Prvo, direktno se uticalo i pomoglo samim građanima koji su, potrošnjom ovih sredstava, indirektno pomogli našu privredu, naše proizvođače, naše ugostitelje, naše turističke objekte i agencije.

Da su mere dale rezultate pokazuju naravno i makroekonomski pokazatelji. Vidimo da će zapravo do kraja godine Srbija biti lider kada je u pitanju rast BDP-a, odnosno on će iznositi minus 1%, što je dobra osnova za narednu godinu, kada je očekuje oporavak i da Srbija ostvari znatno veći procenat rasta i od onoga što i Fiskalni savet projektuje, koji su pesimistički zapravo pogledi. Smatram da je 5% do 6% nešto što realno može da se očekuje.

Naravno, za pohvalu su i drugi aspekti, kao što je održanje niske inflacije od 1,7%, kao što je očuvanje stabilnog deviznog kursa, što su jako bitni segmenti kada je u pitanju poslovanje i rad naše privrede.

Ono što je, takođe, za pohvalu kod samog ovog budžeta jeste što, za razliku od nekih drugih država, Srbija nije odustala od kapitalnih projekata, već ulaže još više novca. Vidimo ovim rebalansom budžeta da se još više sredstava opredeljuje za subvencije, kada je u pitanju privreda, kada je u pitanju poljoprivreda, kada je u pitanju infrastruktura, pre svega putna. Izgradnja puteva, izgradnja infrastrukture je osnov za ekonomski razvoj, za dolazak novih stranih direktnih investicija i kao osoba koja dolazi iz Rasinskog okruga, mogu da kažem da sam ponosan što konačno ćemo dobiti autoput, odnosno Moravski koridor koji će biti najsavremeniji autoput u Srbiji i regionu.

Mogu da kritikuju ovi koliko god hoće, što tvrde da treba izgraditi put od četiri trake. Oni su taj put do sada 44 puta mogli da izgrade, da su želeli, ali zapravo njima nije u interesu ono što je u interesu građana Srbije. Njima su u interesu njihovi lični interesi i zbog toga dok je trajala sama sednica imao sam prilike na društvenim mrežama da vidim njihove kritike koje, mogu slobodno da kažem, su kritika radi kritike.

Govore neke paušalne analize koje iznose, govore kako, eto, ne znam, u proseku će se građani dodatno zadužiti, itd. Pa, za razliku od njihovog perioda, kada su zaduživali građane zarad sopstvenih interesa, ovo što mi danas radimo je zapravo borba za očuvanje zdravlja građana, borba za našu ekonomiju i ovaj način finansiranja realizacije projekata je zapravo nešto što će nam se vratiti i moći ćemo da vratimo ta sredstva i da smanjimo javni dug, kao što smo u prethodnom periodu, pre pojave korone, radili na tome.

Sve čestitke na tome što će zaista taj javni dug ostati ispod mastritskih 60% i što po samim tim kriterijumima smo mnogo bolji i u odnosu na brojne zemlje EU.

Ono što takođe želim da kažem je da je odlično što država ulaže i u razvoj zdravstvenog sistema. Nije da se nije ulagalo, ulagalo se i te kako. Izgrađen je Klinički centar u Nišu, obnovljeni su brojni domovi zdravlja, bolnice. Sada se to intenziviralo i zahvaljujući reformama koje su započete 2014. godine i u kontinuitetu politike koje sprovode vlade nakon Vlade Aleksandra Vučića zapravo stvorili su uslove da smo mi mogli pravovremeno da reagujemo na pojavu korone koja je jedan novi izazov ne samo za nas, već za čitav svet i zbog toga smo uspeli da očuvamo i zdravlje građana i da se izborimo da naš zdravstveni sistem ne padne, već da može da odoli svim ovim iskušenjima koja postoje.

Danas čitam u lokalnim novinama „Pobedi“, ova bolnica u Kruševcu, kovid bolnica se završava. Završiće se u svim rokovima koji su predviđeni i građani Kruševca su imali prilike da vide fotografije kako ona izgleda sada u trenutnoj fazi izgradnje. Mogu da kažem da je zaista ovo jedan veliki poduhvat i ponos, kada je u pitanju građevinarstvo, jer zaista se nikada u istoriji nije desilo da smo uspeli ovakve objekte i kapitalne projekte za tako kratak vremenski period da završimo, što inače i predsednik Vučić govori.

Na kraju samo želim da kažem da sam siguran da sve projekcije koje smo mi dobili, kada je u pitanju ovaj rebalans budžeta, da su i te kako ostvarive i, kao što su kolege rekle, ispunili su i statičke i dinamičke kriterijume, kada je u pitanju izrada budžeta i siguran sam da će ovo biti odličan osnov za izradu budžeta za 2021. godinu, koji će omogućiti da naša ekonomija dalje napreduje i da se vrati onom trendu daljeg razvoja.

Svakako, i napori koji se čine od strane državnog rukovodstva, kada je u pitanju realizacija ideje o „mini Šengena“, o povezivanju regiona, o ukidanju barijera i granica koje će doprineti da čitav region može dalje da napreduje i da smo promenili svest i shvatili da jedino ako smo složni, ako sarađujemo možemo svi da napredujemo i da uspešno se izborimo sa ovom koronom su zapravo dokaz da sve ove projekcije koje dobijamo od strane i Vlade i ministarstva su i te kako ono na čemu trebamo bazirati naše odluke, a ne na osnovu drugih spoljnih faktora.

Kao narodni poslanik SNS i ostali poslanici podržaćemo ovaj Predlog rebalansa sa zadovoljstvom. Hvala.