VLADIMIR OBRADOVIĆ

Stranka slobode i pravde

OSVRT OTVORENOG PARLAMENTA

Vladimir Obradović prvi put je izabran za narodnog poslanika u 13. sazivu kao deveti na listi Marinika Tepić – Ujedinjeni za pobedu Srbije (Stranka slobode i pravde, Narodna stranka, Demokratska stranka, DZVM – VMDK, Stranka Makedonaca Srbije, Pokret slobodnih građana, Udruženi sindikati Srbije „Sloga“, Pokret za preokret, Pokret Slobodna Srbija, Vlaška stranka), mandat mu je potvrđen 01.08.2022. godine.

U 13. sazivu deo je poslaničke grupe UJEDINjENI - SSP, PSG, PREOKRET, SLOGA. Član je Odbora za obrazovanje, nauku, tehnološki razvoj i informatičko društvo i Odbora za finansije, republički budžet i kontrolu trošenja javnih sredstava, i zamenik člana Odbora za ljudska i manjinska prava i ravnopravnost polova i Odbora za prostorno planiranje, saobraćaj, infrastrukturu i telekomunikacije. Član je i Pododbora za nauku i visoko obrazovanje.

BIOGRAFIJA

Rođen 1977. godine, živi u Beogradu.

Redovni je profesor i šef Katedre za interdisciplinarna istraživanja u menadžmentu na Fakultetu organizacionih nauka u Beogradu.
Poslednji put ažurirano: 08.01.2023, 16:15

Osnovne informacije

Statistika

  • 2
  • 4
  • Nema pitanja koja su upućena poslaniku

Druga sednica Drugog redovnog zasedanja , 09.11.2022.

Dobro veče.

Poštovani narodni poslanici, gospodo ministri, pomoćnici ministara, predsedniče Skupštine, ovih dana smo čuli ovde mnogo nekih komplikovanih reči, suficit, deficit, inflacija. Čuli smo od ministra objašnjenje šta je zlatno bilansno pravilo itd. Bojim se da nisu svi dobro razumeli. U prilog tome govori da su neki poslanici vladajuće većine juče u opravdavanju ovog budžeta brkali pojmove, kao što su npr. deficit i neto novčani tok itd. pa ću pokušati da pojasnim i onima koji za to treba da glasaju, a i onima koji ovo gledaju, dakle, građanima.

Zamislimo da je naša zemlja, naša država Srbija jedno domaćinstvo. To domaćinstvo prema ovom budžetu godišnje zarađuje recimo 100.000. Glava kuće odlučuje, namerno ne kažem domaćin, da umesto tih 100.000 zarađuje potroši 104.000, a već u tom trenutku duguje 55, 57 hiljada. Dakle, odlučuje se ne da štedi i vraća deo duga, nego da se još dodatno zaduži.

Dodatni problem u tome je što se zadužujemo kao arapski keš kredit i problem je što taj novac neće otići na obrazovanje naše dece, ili kulturu, ili nauku, već će otići većinskim ili jednim delom na izgradnju fudbalskog terena. Dakle, nosilac tog domaćinstva se odlučio, umesto da pojača sadnju u bašti, da seje kukuruz i pšenicu, da gaji finu englesku travu na fudbalskom terenu. Deci će dati šarene laže i na taj način ih privremeno umiriti.

Takođe, deo novca dogodine, figurativno govoreći, otići će na štetu koju je napravio čika Mića. Dodatno ćemo se zadužiti za rušenje Ćuprije, a za to smo mogli da napravimo četiri do pet bolnica. Ako se deca pak razbole, pa lečićemo ih sms porukama. To je, dakle, objašnjenje ovog budžeta na pravi način, da svi razumeju.

Zbog toga, Poslanička grupa Ujedinjeni i ja podnosim amandman da se malo napravi preraspodela, da se sa nekih pozicija skine, a na druge doda. Prva pozicija koju mislimo da treba skinuti iz ovog budžeta jeste nacionalni stadion koji košta 350, 360 miliona evra…

(Predsednik: Upravo ste iskoristili vreme poslaničke grupe.)

…dok se za nauku izdvaja minorno malo. Da bismo svi razumeli koliko je to minorno malo, kao i gospodin ministar Mali, ja sam se pripremio, evo na ovom grafikonu možete da vidite, ovo je nacionalni stadion, a ovo je nauka.

Prva sednica Drugog redovnog zasedanja , 19.10.2022.

Dame i gospodo narodni poslanici, uvažena predsedavajuća lepo je što se setili da ova Skupština treba da ima redovno zasedanje i lepo je što se setili da negde dva i po meseca od konstituisanja Srbija treba da ima Vladu. Tačno dva i po meseca je bilo potrebno da građani znaju šta je pred nama. Dakle, to je dokument od devet strana koji predstavlja Predlog izmena i dopuna zakona. Dakle, dva i po meseca je bilo potrebno da se tih devet strana sastavi.

Sa druge strane, šteta je što je ovo najglomaznija Vlada koju formiramo i naročito što to dolazi u vremenu krize, u vremenu kada svi apeluju na štednju, vi predlažete Vladu koja je bezmalo 20% veća, odnosno brojnija u odnosno na prethodnu. Efikasnost se ne može postići povećanjem broja ljudi u Vladi, već boljom organizacijom rada i boljom organizacijom resora.

Ovim trendom kako ste krenuli ubrzo ćete imati više članova Vlade nego narodnih poslanika, što možda za neke od stranaka manjih koje čine vladajuću koaliciju već slučaj da će imati više ministara i državnih sekretara nego što imaju poslanika u ovom domu. To svakako nije dobar put, ali se vidi da se razmišljalo o tome da se namire partijski interesi, da se odužimo saborcima koji su bili, borili se za to i da se oni nameste na određene pozicije, ne vodeći računa o troškovima koji padaju na teret građana. Iako ste ovde naveli da nema dodatnih troškova, ti ljudi će mora odnekud da primaju plate, da imaju kabinete, pomoćno osoblje, činovnike za javne nabavke, limuzine, vozače itd. Sve to neko treba da plati gospodo.

Moram da pohvalim iskreno to što je u ovom Predlogu odvojena nauka od prosvete, mislim da je to dobar iskorak, mislim da je to dobro. Nauka se dugi niz godina utapala u jedan veliki konglomerat ministarstva sa prosvetom i mislim da je to dobar korak i nemam problem sa tim da to pohvalim. Bilo bi bolje da je i visoko obrazovanje u tom delu, ali o tome ću govoriti kroz amandmane.

Predvideli ste i ministarstvo za javna ulaganja, kao neko ko se time bavi smatram da je dobro da se posveti pažnja boljem upravljanju projektima, boljem planiranju, kontroli i realizaciji utroška novca građana, ali se bojim da ovo nije najbolje rešenje, jer imate izrazito preplitanje nadležnosti između ovog predloženog ministarstva, između Ministarstva finansija koje ima sektor za kapitalne projekte, između ministarstva nadležnog za poslove građevine, infrastrukture itd. bojim se da ćemo imati rasuto to svuda po malo i da opet nećemo imati centralizovan sistem, centralizovanu metodologiju kako se projekti prate u ovoj zemlji i opet ćemo dolaziti do kašnjenja, probijanja rokova, većih budžeta itd.

Privredu ste iscepkali na nekoliko resora. Nema razloga da se iz privrede izvuku trgovina, turizam, to su sve grane privrede i to treba da bude jedno ministarstvo, dok sa druge strani zaštiti potrošača niste posvetili dužnu pažnju. Tu su svega dve reči u ovom zakonu, dok je zaštita potrošača jako bitna i štiti interese građana od trgovaca, velikih trgovinskih lanaca. Dakle, ovim opredeljenjem vi pokazujete da vam zaštita potrošača, odnosno građana nije prioritet.

Takođe, smatramo da mladi treba da dobiju poseban resor. Mladi su jako bitni u svakom društvu, a naročito u ovom našem. Spajanjem sa turizmom nema mnogo smisla, izuzev što mladi odlaze „Vizerom“ iz ove zemlje, ne vidim drugu spojnicu. Mislim da treba to ministarstvo odvojiti, posvetiti se brizi o mladima, sprečiti njihov odlazak iz zemlje i preduzeti sve druge mere da oni ovde što bolje žive. Za kraj, pošto smo to čuli juče od predlagača, zamolio bih da nam se dostavi plan Srbija 20-25 pošto je zvanično obrazloženo da je ova izmena Zakona o ministarstvima u funkciji toga da se realizuje plan Srbija 20-25, evo 2025. godine je iza ćoška, mi taj plan nismo videli, pa bih molio predlagača da nam do dana za glasanje dostavi taj plan kako bismo znali da se odredimo. Hvala.