5. sednica Odbora za zdravlje i porodicu 27.11.2025.
UČESTVUJU U RASRPAVI:
Muamer Bačevac, predsednik Odbora, Socijaldemokratska partija Srbije, vladajuća većina.
Aleksandar Nelki, povjerenik Ministarstva finansija, viši savetnik u Kancelariji za informisanje, informacione tehnologije i elektronsku upravu.
Marina Mijatović, članica Odbora, Zeleno-levi front - Ne davimo Beograd, opozicija.
Snežana Rakić, članica Odbora, Narodni pokret Srbije - Novo lice Srbije, opozicija.
Tatjana Nikolić, zamenica člana Odbora, ALEKSANDAR VUČIĆ - Srbija ne sme da stane, vladajuća većina.
00:00:00 - Muamer Bačevac: Poštovani članovi Odbora, poštovani gosti. Otvaram petu sednicu Odbora za zdravlje i porodicu. Obaveštavam vas da će-da sam ovu sednicu sazvao u kraćem roku, kako bi Odbor ispratio dinamiku rada s-sednice Narodne skupštine. Današnjoj je sednici prisustvuje u ime predlagača zakona povjerenik Ministarstva finansija Aleksandar Nelki i viši savetnik u Kancelariji za informisanje, informacione tehnologije i elektronsku upravu. Konstatujem da ovoj sednici prisustvuje dvanaest članova Odbora i da, saglasno članu osamdeset Poslovnika Narodne skupštine, postoji kvorum potreban za rad i odlučivanje.
00:00:38 - Muamer Bačevac: Dnevni red je predložen u sazivu. Da li neko od članova Odbora ima predlog za izmenu ili dopunu predloženog dnevnog reda? Ako nema, stavljam na glasanje predloženi dnevni red. Ko je za, protiv ili uzdržan? Sa, konstatujem da je Odbor usvojio dnevni red sa dvanaest glasova za, protiv i uzdržanih nije bilo.
00:01:07 - Muamer Bačevac: Konstatujem da je Odbor usvojio sledeći dnevni red: pod jedan razmatranje Predloga zakona o razmeni podataka, dokumenata i obaveštenja u slučaju postupanja privremene sprečenosti za rad korišćenjem softverskog bolovanja, rešenja e-bolovanje u pojedinostima koje je podnela Vlada. Prelazimo na rad prema utvrđenom dnevnom redu. Pod jedan razmatranje Predloga zakona o razmeni podataka, dokumenata i obaveštenja u slučaju pristupanja privremenoj sprečenosti za rad korišćenja softverskog rešenja e-bolovanje poslodavac u pojedinostima u kojoj je podnela Vlada. Podneto je deset amandmana na ovaj predlog. Nismo primili mišljenje Vlada-vlade u, na, u štampanom obliku.
00:01:51 - Muamer Bačevac: Primili smo mišljenje Vlade, eh, pod-podneti su amandmani. Vlada je prihvatila- Aha, podnet na član petnaest, koji je podneo narodni poslanik dr Muamer Bačevac. Vlada na član jedan, dva, tri, četiri, pet, sedam, osam i devet i deset, koje su zajedno podneli narodni poslanici Radomir Lazović, docent dr Biljana Đorđević, profesor dr Jelena Jerinić, Robert Kozma, profesor dr Đorđe Pavićević, Natalija Stojmenović, docent dr Vratislava Denić, Marina Mijatović, Dobrica Veselinović i Bogdan Radovanović. Molim predstavnika predlagalača da nas obavesti. Samo da vam dam, da vam dam ovo.
00:02:56 - Aleksandar Nelki: E izvinite. Eh. Hop. Poštovani predsedniče, poštovani članovi Odbora, narodni poslanici, eh, koristim ovu priliku da vas obavestim da je na današnjoj sednici koja je održana u osam i trideset časova Vlada Republike Srbije usvojila mišljenje u vezi predmetnih amandmana, eh, koji će, nadam se u najkraćem roku biti dostavljen i u pisanom obliku Narodnoj skupštini. I, eh, koristim priliku da vas obavestim da je Vlada vezano za deset amandmana predložila o-Narodnoj skupštini, odnosno Odboru, eh, sledeće, eh, da da odluči na sledeći način, odnosno predlaže sledeća mišljenja vezano znači za amandman dok-eh, narodnog poslanika doktora Muamera Bačevca, eh, kojim je predloženo da se u članu petnaest Predloga zakona posle reči odredba člana broj tri za-eh, zamenjuje sa brojem četiri.
00:03:44 - Aleksandar Nelki: Eh, Vlada predlaže Narodnoj skupštini da taj amandman prihvati. U vezi ostalih amandmana, odnosno devet amandmana koje je-eh, su predložile grupa narodnih poslanika, Vlada predlaže Na-Narodnoj skupštini da iste odbije. Eh...
00:04:03 - Muamer Bačevac: Dobro, pored toga. Dobro, zahvaljujem vam se.
00:04:12 - Muamer Bačevac: Dobro. Pored toga, uz savjest ste i primili i predlog amandmana za koje se ukazala potreba da na predlog Ministarstva unutrašnjih poslova, a i to da se precizira odredba člana devet stava četiri Predlog zakona koji je predložen u tekstu predloga amandmana koji vam je dostavljen uz saziv sednice. S obzirom da prema članu sto pedeset sedam stava šest Poslovnika Narodne skupštine u vremenu između završenog načelnog pretresa i otvaranja pretresa Predloga zakona u pojedinostima nadležni Odbor jedino može da podnese amandman na Predlog zakona, to predlažem da Odbor podnese amandman na član devet stava četi Predloga zakona koji glasi: "Član devet stav četi Predloga zakona se menja. U slučaju postupanja privremene sprečenosti za rad policijskog službenika podatak o dijagnozi bolesti ili povredi dostavlja se, odnosno čini se dostupnim poslodavcu uz primjene mere zaštite podataka u skladu sa zakonom." Razloge za ovaj amandman ste pročitali u obrazloženju, s time što ću ja naglasiti da se radi o, uglavnom da je riječ o slučaju privremene sprečenosti za rad zbog bolesti iz grupe duševnih bolesti.
00:05:27 - Muamer Bačevac: Otvaram pretres. Da li neko od podnosioca amandmana, eh, želi reč?
00:05:49 - Marina Mijatović: Ja prvo moram da skrenem pažnju da nije urađena procena uticaja na zaštitu podataka o ličnosti. I prošli put smo čuli da će to biti urađeno tek kad se usvoji zakon.
00:06:02 - Marina Mijatović: Mi smo da je to potpuno pogrešan put i da se krši procedura usvajanja predloga zakona, da je prvo trebalo uraditi procenu, pa tek onda ići na predlaganje amandmana, teksta, nacrta i ostalo. Dakle, mi nemamo uopšte ovu procenu i ne znam kako ste mislili da se ovaj zakon primenjuje kada dovodimo u opasnost zdravstvenu zaštitu odnosno medicinske podatke građana i građanki Republike Srbije. Mi smo podneli devet amandmana, uhm, i svi su bazirani na tome da se naši podaci bukvalno prodaju, daju nekoj IT kompaniji, nekom ko će raditi softver, nekom ko će biti ugovorna strana u javnim nabavkama i to za ovaj softver. Ne znamo šta je cilj ovakvog zakona, osim da, da se prate, uhm, prate pacijenti i vrši pritisak na pacijente bez, bez mogućnosti da oni zaštite svoje podatke. Pa zbog toga u prvom amandmanu, dakle, mi smo ovde precizirali da podaci koji se mogu uopšte razmenjivati, da oni moraju biti neophodni i da se odnose samo na status o trajanju privremene sprečenosti za rad.
00:07:20 - Marina Mijatović: Ovde ovako kako je definisan ovaj prvi član on jeste u skladu sa svim ostalim članovima iz ovog zakona, ali je potpuno pogrešan i nije u skladu niti sa Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti, niti je u skladu sa Zakonom o pravima pacijenata. Iz ovog zakona mi vidimo da pacijenti nemaju nikakva prava, dakle da neko drugi vrši uvid u njihovu dokumentaciju, da neko drugi raspolaže njihovim, njihovim podacima. Mi ovde također vidimo da Kancelarija rukovodi tim podacima, da ona nema nikakvu odgovornost i da prosto može da manipuliše svim medicinskim podacima, uhm, podacima pacijenata. Što se tiče drugog amandmana, mi smo predložili da se briše u članu dva stav četiri, zato što ovaj zakon predviđa ustvari nejednakost onih koji su zaposleni kod preduzetnika, onih koji su zaposleni u kompanijama. Dakle, ako je u obrazloženju ovog zakona navedeno da se štiti brzina procedure, da se štiti, uhm, da, pa naveli ste u nekom segmentu da se štite zaposleni, a onda kažete da poslodav-- da preduzetnik koji ima određeni broj zaposlenih, pa i sam taj preduzetnik, da on ne mora da se registruje.
00:08:40 - Marina Mijatović: Dakle, svi ostali moraju, samo ne moraju zaposleni kod preduzetnika da budu zaštićeni u skladu sa-sa ovim zakonom. Kako smo došli do toga da ljudi, da određeni broj ljudi zaposlenih kod preduzetnika nema ista prava i iste mogućnosti kao neko ko radi u nekoj kompaniji? Pa zbog toga smo mi predložili da se svakako ovaj amandman, ovaj, ovaj stav u stvari člana dva briše. Što se tiče člana tri, mi smo ovde predložili da poslodavac, odnosno da se mogu razmenjivati podaci o postojanju privremene sprečenosti za rad, o statusu obračuna, o statusu podnetih prigovora. Zašto?
00:09:19 - Marina Mijatović: Zato što ste vi u ovom, ovom predlogu zakona predvideli da poslodavac može da vidi prigovore, a ne status prigovora. Što znači ako ja napišem neki prigovor na mišljenje Komisije ili na neku odluku u okviru, koja je vezana za, za, za bolovanje. Dakle, taj poslodavac će moći da vidi na šta tačno ja ukazujem, a moći će da vidi i moju dijagnozu i neke podatke iz medicinske dokumentacije. Zašto smo to dozvolili? Dakle, da, da se vidi kompletniji, kompletniji prigovor.
00:09:52 - Marina Mijatović: Iz ostalih ovih članova, ja sad zbog vremena neću obrazlagati svaki član pojedinačno, ali mi smo predložili da se Kancelarija kao neko ko rukovodi ovim softverom, ko obrađuje podatke, izbriše i da se umesto te kancelarije stavi Republički fond za zdravstveno osiguranje, zato što Fond za zdravstveno osiguranje odlučuje o bolovanju, finansira bolovanja i već ima određene podatke. Dakle i pored toga, to je Komisija, lekarska komisija, prvostepena, drugostepena je komisija pri Republičkom fondu za zdravstveno osiguranje. Zbog toga mi apsolutno nije jasno zašto je Ministarstvo zdravlja, zašto je Vlada Republike Srbije prihvatila da podaci zdravstveni izađu iz zdravstvenog sistema. Dakle to ne mogu, nemate, dakle nijedan argument u obrazloženju ne postoji, osim da neko drugi može da izvrši uvid i pritisak na zaposlene, da kažem da špijunira ljude kakvog su zdravstvenog, zdravstvenog stanja. Zašto kažem da je ovo opasno?
00:10:56 - Marina Mijatović: Zato što već imamo iskustva kako to izgleda kada neka kompanija uradi softver i kad smo slali zahtev za pristup informacijama i kada smo tražili podatke, nama je državni organ, odnosno organ sa javnim ovlašćenjima rekao da ne može da nam da podatke numeričke zato što te podatke koristi, odnosno poseduje onaj koji je uradio softver, jer on ima licencu, on ima zaštitu i oni nisu u mogućnosti da nam daju te podatke. Ja ovde mogu da vidim apsolutno isti taj problem koji postoji kada je u pitanju reč o REM-u, ali dakle, softver REM-a je radila neka kompanija i vi sada ne možete da dobijete nikakvu informaciju. Da li ću ja kao pacijentkinja moći da izvršim uvid u svoja dokumenta, da dobijem podatke ili ukoliko pošaljem zahtev za pristup informacijama, koliko ljudi je, na primer otvorilo bolovanje, koliko ljudi je dobilo pozitivno mišljenje na prvostepenu ocenu lekarske, Lekarske komisije? Dakle, mi ovde to ništa ne vidimo, a iz iskustva znamo da može doći do zloupotrebe, tako da nismo dobili nikakve odgovore prošli put kada smo imali sednicu Odbora i mi ostajemo pri svim ovim, pri svim ovim amandmanima, zato što mislimo da jeste u interesu i lekara i pacijenata, zato što ako-Gdje ti podaci izađu iz zdravstvenog sistema, a odgovornost čuli smo prošli put od koleginice da je ona sama rekla da lekar opšte prakse ima odgovornost za podatke pacijenata. Ovdje neće imati i neće ni lekar biti zaštićen.
00:12:37 - Marina Mijatović: Ako imamo nekoga tko je van zdravstvenog sistema i ko upravlja upravlja ovim podacima, nije tačno da neće moći da ima pristup podacima, jer ako vi upravljate softverom vi apsolutno imate sve mogućnosti da uđete u taj softver. Kako ćete da upravljate da ažurirajte podatke? Ako nemate neku licencu, neku neku šifru da uđete u taj softver, tako da nije samo ovo u interesu u interesu pacijenata, već i u interesu lekara, a kada dođe do neke povrede, čija je odgovornost bit će odgovornost lekara i eventualno RFZO-a koji već zna na koji način treba da obrađuje podatke da dostavlja podatke. Ima zaštite i ima obavezu po Zakonu o zdravstvenoj zaštiti i zdravstvenom osiguranju. Zakon o pravima pacijenata da čuva naše podatke.
00:13:27 - Marina Mijatović: Dakle, ja stvarno mislim da je ovo jedan loš zakon. Da li se mi kao zeleno-levi front slažemo da treba da postoji neki softver, da treba da se ubrza procedura, da bude tačnije, preciznije jasnije, a slažemo se, ali ne na ovaj način. Hvala.
00:13:44 - Muamer Bačevac: Zahvaljujem se. Hoćete li predstavnik predlagača će dati odgovor.
00:13:53 - Aleksandar Nelki: Pa budući da je vlada na današnjoj sednici već donela, odnosno usvojila mišljenje vezano za konkretne amandmane. Ja nisam u prilici da se pojedinačno izjašnjava jer faktički u obrazloženju svakog mišljenja kojim se predlaže odbijanje konkretnih amandmana Vlada je detaljno obrazložila razloge zbog čega predlaže da Narodna skupština iste odbije, tako da ostao bih samo pri tome.
00:14:18 - Marina Mijatović: Da dobijemo to obrazloženje.
00:14:24 - Aleksandar Nelki: Dostavit ću ga.
00:14:25 - Marina Mijatović: Samo da znamo zbog rasprave.
00:14:34 - Muamer Bačevac: Dobro, idemo dalje. Za red se javila profesorica Snežana Rakić. Izvolite.
00:14:39 - Snežana Rakić: Ja imam pitanje za kolegicu iz zeleno levog fronta. Pošto, kažem, vodila sam i državnu i privatnu bolnicu u kojima je uveden informacioni sistem potpuno jednako transparentan. U svakoj ovoj bolnici bilo da je državna bilo da je privatno bilo da je poliklinika informatičari vode računa o tome što u dokumentaciji piše kada mi otkucamo nalaz, da vam pričam praktično kako izgleda u bolnici ovog momenta, sada bilo da ste u državnoj ili privatnoj. Ja više taj nalaz ne mogu da popravim, niti može bilo ko drugi, sem tog informatičara koji će da radi i koji vodi bolnički informatički sistem i on ima jedini uvid u te podatke. Već sad imate na neki način to što vi kažete da se da podaci nisu sigurni.
00:15:32 - Snežana Rakić: Vi ako imate problem sa bolnicom ili sa informatičkim sistemom ili sa fondom odakle cure podaci Vi ih tužite. Vi imate pravo na to jer je to nemoguće organizovati. Znate zašto ću? Zašto vam to pričam na Harvardu i na drugim? Mi se sada nalazimo u eri koja će uskoro vrlo uskoro da dođe.
00:15:52 - Snežana Rakić: Našu bolnicu, konkretno moju su kupili Finci Medi grup bolnicu koji rade personalizovanu digitalnu medicinu. Šta to znači? To znači da svaki doktor ima svog informatičara sa kojim radi i koji mu pomaže da ove podatke implementira i da ih kontroliše. I to nije ni u kakvim zakonskim odredbama. Time se jako otežava rad lekara.
00:16:12 - Snežana Rakić: Nama je ovo kada je uošteđen informatički sistem u pravu u pitanju jako dobro, jer vi momentalno nekome pošaljete dijagnozu. Imate rezultat skenera. Znači pet stvari vam se sastavi na ekranu, ali imate informatičara koji sve to generiš. Znači svakoj bolnici svaki informatičar bi, ako se to tako bukvalno prihvati kršio zakon. Zato hoću da vam kažem da je to nemoguće da tražite baš takvu sigurnost podataka u jednom zakonskom okviru u svakom bolnicu.
00:16:43 - Snežana Rakić: Znači, ona ima tu informatičku jedinicu gde informatičar kad gleda to i kada šalje s jednog mesta na drugo, ima ukrivu podatke o pacijentu. To je tehnička stvar. To nije zakonska stvar.
00:16:54 - Marina Mijatović: Ali ovdje izlaze podaci iz zdravstvenog sistema.
00:16:58 - Snežana Rakić: Pa i ovdje bi mogli da kažete da izlazi.
00:17:00 - Marina Mijatović: Ne, zato što je to zaposlena osoba u zdravstvenoj zdravstvenoj ustanovi. Zdravstvena ustanova ima softver. Softver je namijenjen zdravstvenoj ustanovi, a vi imate neku kancelariju i ta kancelarija upravlja tim podacima. To je moj problem. Vi pričate o zdravstvenom sistemu, pa naravno da se udižu.
00:17:17 - Marina Mijatović: Ja imam i ja problem. Ja se ne slažem sa vama da da da nema promene podataka. Ja znam i one postupke gde su mijenjane informacije.
00:17:28 - Snežana Rakić: Bile su čitave afere. Moja bolnica je imala problem sa curenjem podataka, a ja ću vam kazati da je tehnička stvar ulazi. Ja lično mislim da je to što rade informatičare tehnička stvar. Ne možete se nikada vidjet ćete. Za dvije godine ćete imati personaliziranu digitalnu medicinu.
00:17:46 - Snežana Rakić: Znači, doktor će morati da se obuči da radi s informatičarem. To je budućnost. Jednostavno, ne možemo biti tako striktni.
00:17:54 - Marina Mijatović: Da li treba treba da postoji e bolovanje, da postoje brže procedure, ali ne mogu da se slože oko rada.
00:18:05 - Snežana Rakić: Ali neka se kancelarija implementira u taj sistem.
00:18:08 - Muamer Bačevac: Dobro je jasno. Jasni su stavovi i dat ćemo riječi drugim poslanicima. Mi smo vodili ovu debatu i prije i dobili smo uveravanja da da da je riječ o tehničkoj stvari koja je unaprijedila mnoge sisteme.Gospoda i dame, mi u kliničkoj praksi zaista imamo mnogo, mnogo. Pogotovu smo čuli i-i-i i doktoricu koja dolazi iz opšte prakse kolika je prednost i-i-i e-recepta i-i-i e-kartona, tako da mi ovaj verujemo da će e-bolovanje na, na, na, na, na najbolji način da pomogne pre svega pacijentima, a ovaj onda i da olakša i samim poslodavcima i da je to u-ukupno pozitivna stvar za naše jedno društvo. Dajem dalje reč Nikolić Tatjana, izvolite.
00:18:57 - Tatjana Nikolić: Poštovani predsedavajući, a propo ove diskusije i ovih amandmana, ja neću glasati za ove amandmane iz prostog razloga što trideset sedam godina radim u zdravstvu, svakodnevno radim u Heliantu. U kontaktu sam sa kolegama i znam sve procedure koje se u ovom programu sprovode. Ono što ću ja navesti kao argumente, evo videćete da nijedan lekar ni jednu dijagnozu, nijedan podatak o svom pacijentu, o njegovom kartonu ne može da da dok on nije prisutan i bez njegove saglasnosti. Prvo to. Što se tehničkog dela tiče, eh, nevezano od toga koji je operativni sistem u pitanju, mi svi uglavnom koristimo Heliant.
00:19:31 - Tatjana Nikolić: Kada je Heliant u pitanju, ni informatičar nema pristup određenim stvarima. Da se razumemo, bezbednost je potpuna. Iz prostog razloga, vi pominjete šifre. Ni informatičar ne može da uđe, može samo svaki lekar sa svojom šifrom koju je dobio, a za slučaj da izgubi, zaboravi ili bilo šta, mora da se obrati da traži novu šifru. U sklopu ne od informatičara, on Heliant daje, ne daje informatičar.
00:19:53 - Tatjana Nikolić: Informatičar je tehničko lice koje u-u-utiče na održavanje sistema unutar te ustanove. Kada je u pitanju agencija koju vi pominjete, eh, to je državna institucija koja kontroliše i prati realizaciju onoga što ovde piše u zakonu. Znači, nigde nikakvi podaci ne cure. Znači, vi ne smete ni da uđete u moj karton ako ja nisam vaš pacijent i ako nisam prisutna. To zdravstvena inspekcija zna.
00:20:27 - Muamer Bačevac: Kada Zdravstvena inspekcija dolazi u nadzor, ako se bilo šta desi u ustanovi, vi ćete odgovarati ukoliko ste ušli u moj karton bez moje saglasnosti, a i ako ste ušli dok ja nisam tu- Da li možda nisam?
00:20:27 - Tatjana Nikolić: Znači, podaci se izdaju na zakon suda, SUP-a i tužilaštva i u to, i u tom slučaju ste vi u- I u ob- i pacijenta da, i u obavezi ste i u tom slučaju, ako neko druži ta-dugi traži da te podatke, da obavestite pacijenta o tome. Prvo to. Drugo, nemaju informatičari nisu svemogući. Mi smo pre desetak godina, kada se je uvođen informacioni zdravstveni sistem, kada je započela u okviru DILSA prva informatizacija u zdravstvu. Imali smo lekare koji su, nažalost, funkcionalno bili nepismeni.
00:20:56 - Tatjana Nikolić: Imamo ljude koji su odlazili u penziju jer nisu želeli da drže miš da rade bilo šta. Znači, sve ovo se radi godinama корак по korak. Ja ne smatram da ovaj sistem nije bezbedan, ali moramo svi racionalno i odgovorno da se ponašamo i da sprovodimo ono, eh, što nam zakon i obaveze radnog mesta nalažu. Ovo će sve biti odlično kada se svi budemo ubrzali i ja iz Vršca da dođem u Beograd i kada jednim klikom onaj lekar može ovde da vidi sve moje podatke, a to je ono čemu mi težimo svih ovih godina. Ali zna se samo koji.
00:21:27 - Tatjana Nikolić: Onaj kod koga ste vi upućeni i kod koga imate zakazan termin, ko je specijalista kod koga ste upućeni i niko drugi, i samo za svoj delokrug. Da biste vi štre-ušli u nešto, taj informatičar mora da se odra- eh, obrati Heliantu da mu da opciju da on može vama da dodeli tu mogućnost. On nema pravo izmena dijagnoza. On nema pravo da ulazi u terapije. On radi samo tehnički deo.
00:21:48 - Tatjana Nikolić: Svaki ulazak i izlazak iz sistema iz kartona se evidentira. Evo, vi ste sada došli kod mene imate povredu noge. Evo sad profesor Delić je pitao, evo, ja hoću da vidim šta je bilo s ovom ženom. Ako ja tog trenutka uđem, pisaće da je Tanja Nikolić bila, ta koja je ušla u toliko i toliko sati. Znači, ni do sada vi nemate mesta za jedan deo onoga što vi ovde navodite.
00:22:08 - Tatjana Nikolić: Ja zbog toga neću glasati za ove amandmane. Hvala.
00:22:10 - Muamer Bačevac: Zahvaljujem. Da li se još neko javlja za reč? Ako ne, zaključujem predlog, eh, pretres Predloga zakona o razmeni podataka, dokumenata i obaveštenja u slučaju postupanja privremene sprečenosti za rad korišćenjem softverskog rešenja e-bolovanje poslodavac koji je podnela Vlada u pojedinostima. Predlažem da se Odbor jednim glasanjem izjasni o svim amandmanima koje Vlada nije prihvatila na ovaj predlog zakona, a mi smo, evo upravo i u pisanoj formi dobili ovo, ovo što nas je izvestio kolega predstavnik predlagača. Jeste.
00:22:47 - Muamer Bačevac: Stoga stavljam predlog, sta-stavljam na glasanje ovaj Predlog. Ko je za?
00:23:06 - Tatjana Nikolić: To razumem sada da mi podržavamo stav Vlade da ne prihvatamo.
00:23:09 - Muamer Bačevac: Dobro, dobro.
00:23:10 - Muamer Bačevac: Dobro. Zaključujem glasanje i-i, eh, zaključujem da je dvanaest bilo za, protiv je bilo jedan, uzdržanih nije bilo. Konstatujem da se...
00:23:33 - Muamer Bačevac: Konstatujem da je Odbor usvojio predlog da se na ovaj način izjasnimo. Molim Odbor da se izjasni o izmenama amandmana koji Vlada nije prihvatila. Eh, ko je za, ko je protiv, ko je uzdržan?
00:23:51 - Muamer Bačevac: To amandmanima koje Vlada nije- Koje nije, znači mi smo protiv
00:24:01 - Muamer Bačevac: Molim da se Odbor izjasni o amandmanima koje Vlada nije prihvatila.
00:24:27 - Muamer Bačevac: Ovaj, ja se izvinjavam, moramo ponoviti glasanje.
00:25:27 - Muamer Bačevac: Znači, moram da se izjasnimo o amandmanima koja Vlada nije prihvatila.
00:25:33 - Tatjana Nikolić: Da li mi podržavamo Vladu ili ćemo podržati amandmane? Ovo podržavamo...
00:25:36 - Muamer Bačevac: Ne, nego mi, da li ćemo mi da podržimo amandmane ili ne. Nevezano za Vladu. A Vlada ih nije prihvatila. Eto tako.
00:25:49 - Muamer Bačevac: To znači, ako sam ja rekla da neću glasati za ovo, da i ja treba- Znači, vi ste protiv, protiv.
00:25:55 - Muamer Bačevac: Pa znači protiv. Nije pitanje da podržavate Vlade, nego je samo stav Vlade protiv. Hajde da ponovimo.
00:26:05 - Muamer Bačevac: Ja se izvi-izvinjavam, moramo glasati sad podizanjem ruke. Ja molim odbor da se izjasni o amandmanima koje Vlada nije prihvatila. Ko je za?
00:26:48 - Muamer Bačevac: Molimo, molimo odbor da se izjasni o amandmanima koje Vlada nije prihvatila, odnosno amandmanima koje je opozicija podnela.- Jednim glasom.
00:26:50 - Muamer Bačevac: Ko je za?
00:26:57 - Muamer Bačevac: Ko je protiv?
00:27:05 - Muamer Bačevac: Jeste. Konstatujem da je Odbor odbio amandmane Predloga koje Vlada nije prihvatila sa dva za i jedanaest protiv.
00:27:18 - Muamer Bačevac: Molim Odbor da se izjasni o amandmanu člana 15. Predloga za-predloga Zakona koji je Vlada prihvatila. Ko je za?
00:27:36 - Muamer Bačevac: (pauza od pet sekundi) Trinaest za. Konstatujem da smo prihvatili ovaj amandman. Molim da se izjasnimo o predlogu amandmana Odbora na član 9. stav 4. Predloga zakona...
00:27:54 - Muamer Bačevac: Jeste. Ko je za? Jedanaest
00:28:04 - Muamer Bačevac: Ko je protiv? Dva.
00:28:09 - Muamer Bačevac: Konstatujem da je za glasalo jedanaest, protiv je bilo dva, tako da se, da smo usvojili ovaj predlog.
00:28:18 - Muamer Bačevac: Jeste, tako da će Odbor- -podneti amandman Skupštini. Zaključujem petu sednicu Odbora i svima se zahvaljujem.
Snimak sednice