Četvrta sednica Drugog redovnog zasedanja, 04.11.2013.

2. dan rada

PRIVREMENE STENOGRAFSKE BELEŠKE
(neredigovane i neautorizovane)

REPUBLIKA SRBIJA
NARODNA SKUPŠTINA

Četvrta sednica Drugog redovnog zasedanja

2. dan rada

04.11.2013

Sednicu je otvorio: Konstantin Arsenović

Sednica je trajala od 10:15 do 19:00

OBRAĆANJA

...
Srpska napredna stranka

Nebojša Stefanović

Srpska napredna stranka | Predsedava
Reč ima minisar Mrkonjić. Izvolite.
...
Srpska napredna stranka

Nebojša Stefanović

Srpska napredna stranka | Predsedava
Reč ima minisar Mrkonjić. Izvolite.
...
Srpska napredna stranka

Nebojša Stefanović

Srpska napredna stranka | Predsedava
Reč ima minisar Mrkonjić. Izvolite.
...
Srpska napredna stranka

Nebojša Stefanović

Srpska napredna stranka | Predsedava
Ministar Krstić ima reč. Izvolite.
...
Srpska napredna stranka

Igor Bečić

Srpska napredna stranka | Predsedava
Zahvaljujem, gospodine Nikoliću.
Reč ima narodni poslanik Neđo Jovanović.
Izvolite, gospodine Jovanoviću.
...
Srpska napredna stranka

Igor Bečić

Srpska napredna stranka | Predsedava
Zahvaljujem, gospodine Nikoliću.
Reč ima narodni poslanik Neđo Jovanović.
Izvolite, gospodine Jovanoviću.
...
Socijalistička partija Srbije

Milutin Mrkonjić

Socijalistička partija Srbije
To me niste ni pitali, evo sada pitate i ja vam odmah kažem. Opet niste u pravu, žao mi je. Znam, vi često verovatno putujete na sever, pa koliko ima od Novog Sada do Subotice, pa koliko ima oko Beograda obilaznice, pa koliko ima dole na jugu, pa to nije 10 kilometara i koja je to zemlja brže uradila. Vi stalno spominjete Hrvatsku, a ne znate 14 godina su ljudi radili svi ministri su u zatvoru jer ima korupcije itd. U Srbiji toga za sada nema, bar ne na koridorima. Dakle, nisu u pravu, ne 10, 220 kilometara je Vlada uradila do danas na Koridoru 10. Otvorila je 60 kilometara na Koridoru 11 i to se gradi to je ono što su činjenice. Nemojte ulaziti sa ciframa tako ofrlje, kažite ono što je istina i onda možemo da polemišemo.
Dakle, modernizacija srpskih železnica, a to ste dobili, već nekoliko puta smo govorili ovde, cela modernizacija da bi se pruga na Koridoru 10 od Subotice preko Niša do Vranja i do Preševa i do Dimitrovgrada, pa prema Zagrebu završila i dovela na 160 kilometara na sat, da bude dvokolosečna svuda, da bude elektrificirana svuda i za mešoviti saobraćaj košta četiri milijarde i 600 miliona evra. To košta već 20 godina. Od tada ništa nismo uradili da se to poboljša do ove Vlade sada. Prema tome, to svi znaju i to jeste razvojna šansa Srbije i to govori samo o Koridoru 10, ne o Koridoru 11 jer je to pruga Beograd – Bar. Toliko to košta i to znamo. Devet dokumenata je potpisala Srbija, odnosno stara eks Srbija i Jugoslavija, a zadnji je potpisao gospodin Vuk Drašković pre pet ili šest godina kada je bio ministar da su ovo što ja pričam naše obaveze do 2017. godine. To je istina i to znamo. Hvala.
...
Socijalistička partija Srbije

Milutin Mrkonjić

Socijalistička partija Srbije
To me niste ni pitali, evo sada pitate i ja vam odmah kažem. Opet niste u pravu, žao mi je. Znam, vi često verovatno putujete na sever, pa koliko ima od Novog Sada do Subotice, pa koliko ima oko Beograda obilaznice, pa koliko ima dole na jugu, pa to nije 10 kilometara i koja je to zemlja brže uradila. Vi stalno spominjete Hrvatsku, a ne znate 14 godina su ljudi radili svi ministri su u zatvoru jer ima korupcije itd. U Srbiji toga za sada nema, bar ne na koridorima. Dakle, nisu u pravu, ne 10, 220 kilometara je Vlada uradila do danas na Koridoru 10. Otvorila je 60 kilometara na Koridoru 11 i to se gradi to je ono što su činjenice. Nemojte ulaziti sa ciframa tako ofrlje, kažite ono što je istina i onda možemo da polemišemo.
Dakle, modernizacija srpskih železnica, a to ste dobili, već nekoliko puta smo govorili ovde, cela modernizacija da bi se pruga na Koridoru 10 od Subotice preko Niša do Vranja i do Preševa i do Dimitrovgrada, pa prema Zagrebu završila i dovela na 160 kilometara na sat, da bude dvokolosečna svuda, da bude elektrificirana svuda i za mešoviti saobraćaj košta četiri milijarde i 600 miliona evra. To košta već 20 godina. Od tada ništa nismo uradili da se to poboljša do ove Vlade sada. Prema tome, to svi znaju i to jeste razvojna šansa Srbije i to govori samo o Koridoru 10, ne o Koridoru 11 jer je to pruga Beograd – Bar. Toliko to košta i to znamo. Devet dokumenata je potpisala Srbija, odnosno stara eks Srbija i Jugoslavija, a zadnji je potpisao gospodin Vuk Drašković pre pet ili šest godina kada je bio ministar da su ovo što ja pričam naše obaveze do 2017. godine. To je istina i to znamo. Hvala.
...
Socijalistička partija Srbije

Milutin Mrkonjić

Socijalistička partija Srbije
To me niste ni pitali, evo sada pitate i ja vam odmah kažem. Opet niste u pravu, žao mi je. Znam, vi često verovatno putujete na sever, pa koliko ima od Novog Sada do Subotice, pa koliko ima oko Beograda obilaznice, pa koliko ima dole na jugu, pa to nije 10 kilometara i koja je to zemlja brže uradila. Vi stalno spominjete Hrvatsku, a ne znate 14 godina su ljudi radili svi ministri su u zatvoru jer ima korupcije itd. U Srbiji toga za sada nema, bar ne na koridorima. Dakle, nisu u pravu, ne 10, 220 kilometara je Vlada uradila do danas na Koridoru 10. Otvorila je 60 kilometara na Koridoru 11 i to se gradi to je ono što su činjenice. Nemojte ulaziti sa ciframa tako ofrlje, kažite ono što je istina i onda možemo da polemišemo.
Dakle, modernizacija srpskih železnica, a to ste dobili, već nekoliko puta smo govorili ovde, cela modernizacija da bi se pruga na Koridoru 10 od Subotice preko Niša do Vranja i do Preševa i do Dimitrovgrada, pa prema Zagrebu završila i dovela na 160 kilometara na sat, da bude dvokolosečna svuda, da bude elektrificirana svuda i za mešoviti saobraćaj košta četiri milijarde i 600 miliona evra. To košta već 20 godina. Od tada ništa nismo uradili da se to poboljša do ove Vlade sada. Prema tome, to svi znaju i to jeste razvojna šansa Srbije i to govori samo o Koridoru 10, ne o Koridoru 11 jer je to pruga Beograd – Bar. Toliko to košta i to znamo. Devet dokumenata je potpisala Srbija, odnosno stara eks Srbija i Jugoslavija, a zadnji je potpisao gospodin Vuk Drašković pre pet ili šest godina kada je bio ministar da su ovo što ja pričam naše obaveze do 2017. godine. To je istina i to znamo. Hvala.

Lazar Krstić

Nezaposlenost mladih je jako visoka i to je jako loše. Dobro je što ste ukazali na to. Međutim, činjenica koja to čini još gorim jeste da je to slučaj već dobre tri, četiri, ako ne i više godina. Mi smo po odlivu mozgova prošle godine, na kraju 2012. godine, po anketama i analizama, mislim da je Svetska banka u pitanju ili neka međunarodna organizacija koja to radi uporedno, treći otpozadi, čini mi se. To je jako loše.
Mislim da naš obrazovni sistem treba da se menja i da se prilagođava tržišnoj privredi, privredi u kojoj će privatni sektor odgovarati na realne potrebe tržišta, verovatno velikim delom izvoznog tržišta. Prvi korak u tom smeru jeste upravo ono što je izostalo u poslednjih nekoliko godina, a što se obrazovanja tiče verovatno i mnogo duže, a to je reforma javnog sektora, počev od broja, vrednovanja i načina plaćanja nastavnika, učitelja i ostalih do svrsishodnosti različitih institucija u tom sistemu, pa u krajnjoj liniji do uvođenja nacionalnih testova i prilagođavanja programa, uključujući i ove univerzitetske, o kojima ste pričali u domenu nostrifikacije diploma.
Ja sa tim ne mogu da se ne složim i mislim da ovaj budžet, odnosno fiskalna strategija, počev od ovog tela Vlade koje će krenuti u smislu analiza i sa reformom javnog sektora jeste prvi konkretan potez u tom smeru, posle nekoliko godina mirovanja.
Što se tiče ove konstatacije koja je nevezana za ovaj deo priče koji je bio centar vašeg izlaganja, što jeste problem koji je značajan i na kojem planiramo da radimo, prosto nije istinito da je ovo treći budžet i drugačiji. Identičan je i to je nešto što je presedan onome što je izneto u oktobru, što se mera tiče, što smo diskutovali i prošle nedelje, identičan je onom što smo podneli 1. novembra, ne 2. novembra.
Nijedna suštinska izmena nije napravljena amandmanima, naročito ne na razdelu o kom ste govorili, koji se tiče obrazovanja kao takvog. Tako da, na to prosto ne mogu da odgovorim.
Iskoristiću priliku da odgovorim na neke druge komentare koji su bili, pošto se nisam javljao. Pitanje višestrukih plata, plata i penzija i svega ostalog će se upravo rešavati do sredine sledeće godine i neće se rešavati na individualnim primerima, demagogijom nego će se rešavati sistemskim rešenjima, sistemskim rešenjima koja nisu preko kolena i neće osakatiti nijednu državnu instituciju.
U kom smislu je ovaj budžet bliži EU? Bliži je po tome što, kao i svi ostali budžeti koji se prave u EU, oslikava stvarno stanje na terenu a ne neku fikciju i polazna je osnova ka tome, a što će neminovno biti jedan od repera, ako ne kriterijuma za približavanje EU, polaznu osnovu za smanjenje fiskalnog deficita, odnosno uvođenje reda u javne finansije. To je nešto što smo kroz ove bilateralne skrininge već otvorili, prvi iz Ministarstva finansija.
To budući rečeno, budžet nije pravljen za EU niti je pravljen za MMF, niti je MMF-ova misija bila tu što se tiče budžeta za 2014. godinu, nego za 2013. godinu, kao što sam ja jasno rekao. Ovaj budžet jeste pravljen za građane i pravljen je sa građanima, uostalom uz konsultacije sa svim poslaničkim grupama kao predstavnicima građana, što je isto izuzetak u odnosu na ranije. Igra je slučaja da, budući gde se nalazimo, nažalost, činjenica da iznosimo realnost i pokazujemo situaciju kakva jeste, jeste po meri svima, ne samo MMF-u nego, u mojim razgovorima, i sa predstavnicima ruskog ministarstva finansija i mnogih drugih, rečeno mi je – dođe vreme kad morate da počistite kuću, da zavedete red u javne finansije. I to je ono što mi radimo. Mi smo te građane pogledali u oči. Svi koji misle dobro Srbiji, ja mislim da moraju to da pozdrave kao jedan dobar i pozitivan čin.
Što se tiče pljačkaških privatizacija, o tome nisam na taj način govorio, tako da ću to ostaviti. Nadam se da sam odgovorio na ovo. Hvala.