Povređena su dva člana Poslovnika u zakazivanju ove sednice.
Prvo, povređen je član 196. Naravno, ovde se može govoriti o izvesnoj koliziji koja postoji u Poslovniku. Po članu 196, kad se podnese zahtev za raspravu o poverenju Vladi ili pojedinom članu Vlade, ta rasprava se mora zakazati najkasnije u roku od 15 dana, najmanje za tri dana, a najviše za 15.
Mi imamo veći broj zahteva za izglasavanje poverenja, odnosno nepoverenja članovima Vlade, pojedinim ministrima. Svi ti zahtevi su podneseni u toku prethodnog redovnog zasedanja Narodne skupštine. Naravno, sednice su bile u toku, nije bilo vremena da se to stavi na dnevni red, ušli smo u vanredno zasedanje, nisu ispunjeni uslovi da to bude u dnevnom redu vanrednog zasedanja, ali po prirodi stvari, trebalo je da bude u dnevnom redu Prve sednice Drugog redovnog zasedanja, jer je to najkraći mogući rok da bi se zadovoljila ova poslovnička forma.
To danas nemamo u dnevnom redu. Ukazujem na kršenje Poslovnika. Valjda će biti u sledećoj. Nije bitno kada će biti stavljeno na dnevni red. Samo ukazujem da je moralo danas, a nije.
Dalje, prekršen je član 154. stav 2, koji kaže da po hitnom postupku može da se donese samo zakon kojim se uređuju pitanja i odnosi nastali usled okolnosti koje nisu mogle da se predvide, a nedonošenje zakona po hitnom postupku moglo bi da prouzrokuje štetne posledice po život i zdravlje ljudi, bezbednost zemlje i rad organa i organizacija.
Poslovnik nije zakon. Jeste vrlo sličan zakonu, ali nije zakon. Dakle, Poslovnik ne može da se donosi po hitnom postupku, kao što ne može ni deklaracija, rezolucija, odluka, zaključak i svi drugi pravni akti koje donosi Narodna skupština.
Vi danas stavljate protivposlovnički na dnevni red Predlog za izmene i dopune Poslovnika, iako nije reč o zakonu.
U stavu 3. stoji da je predlagač zakona dužan u pisanom obrazloženju predloga zakona da navede štetne posledice koje bi nastale zbog nedonošenja ovog zakona po hitnom postupku, a naravno predlagač izmena i dopuna Poslovnika u svom obrazloženju nije mogao da govori ni o kakvim štetnim posledicama. On se poziva na razloge efikasnosti, brzine, ekspeditivnosti itd, što sve mogu biti lepe želje predlagača, ali nisu u skladu sa Poslovnikom. Mi moramo da se držimo Poslovnika, a ne lepih želja poslaničke grupe DSS.
Prema tome, ukazujući vam da protivposlovnički stavljate na dnevni red pod hitnom postupku, tražim da to ne ide u dnevni red po hitnom postupku, nego da ide u rednovnu proceduru.