Prilikom odlučivanja o ovom amandmanu treba biti veoma obazriv, zato što je predlagač amandmana ukazao da želi da izvrši izmene u novom stavu 3, a Vlada taj novi stav 3. potpuno drugačije formuliše. (Iz sale: Sa ispravkom.) Tu ispravku ja nisam dobio, samo skrećem pažnju da bi moglo da se desi da pogrešimo, iako je namera dobra. Ali, bila je dobra namera i za prethodni amandman; možda je mogao da bude malo precizniji. Sve u svemu, samo izmenom koncepcije u stavu 3. ili 2, kako ga već naziva predlagač, ne dobija se mogućnost da se ostvari konkurencija u svim poslovima, već opet nešto parcijalno. Ali, što se tiče nas srpskih radikala, želja nam je da postoji konkurencija na tržištu, a potpuno je svejedno šta ćete napisati.
Ovu našu državu meri Montgomeri. Ne meri je ni Republički geodetski zavod, ni privatne geodetske organizacije, ni Vlada Republike Srbije, ni Narodna skupština, našu državu meri Montgomeri.
One koji misle da za tri godine mogu da premere ponovo ovu našu zemlju, podsećam da je godinu i po dana otkako to rade već proteklo, ali izgleda da niste imali jasne instrukcije šta i kako treba da se meri. Ako je instrukcija ministra spoljnih poslova, koja se odnosi na zapadni deo severa Republike Srbije, bila jasna, onda ćete morati da nam u javnosti prezentujete kakve su instrukcije za sam sever države, kakve su instrukcije za severoistok, na granicama sa Rumunijom, sa Bugarskom, kakve su instrukcije za jug, na granicama sa Makedonijom.
Bilo bi dobro da dobijemo to na papiru, da nam napiše Montgomeri tačno kako je izmerio zemlju, koliko nam to pripada po pravu koje nam on ustupa, i da onda odlučujemo o ovom predlogu zakona, kao što odlučujemo i o svim drugim predlozima zakona.
Što se nas tiče, ponavljam, parcijalno gledano, gledano na članove koji se tiču lojalne konkurencije, smatramo da Republički geodetski zavod ni sada nema konkurenciju, niti će je imati po ovom predlogu zakona.
Pokušavam da tražim dobru nameru predlagača, pokušavam da shvatim da postoje poslovi koje samo državni organ može da uradi kvalitetno, ali ako je upravni nadzor poveren stručnom državnom organu, onda je trebalo omogućiti i drugim vidovima organizovanja da obavljaju poslove, tim pre što se na rešenje Republičkog geodetskog zavoda nema pravo upravnog spora.
To znači da je država uvek u stanju da zaustavi izvršenje nekog lošeg dela koje bi izvršio neko, nazovimo ga, iz konkurencije Republičkom geodetskom zavodu. Istina da je ovo ogroman posao, da će biti posla za sve, zato me čudi zašto su iz ovog posla isključene škole i fakulteti koji obrazuju geodetske stručnjake? Imamo li još neki posao u kome smo zakonskom odredbom eliminisali one koji su najstručniji da određene poslove obavljaju?
Nemojte da mi tvrdite da fakultet na kome se geodete školuju, da škola u kojoj se geometri školuju nije sposobna da obavlja određene poslove. Ranije je to bilo predviđeno, sada je to izbrisano, sada to više nije u zakonu; samo što ja zakon čitam, za razliku od drugih.