Želeo bih samo nekoliko rečenica, da odgovorim na neka pitanja i neke nedoumice koje su se rodile u diskusiji.
Prvo, što se tiče situacije u samom EPS-u, ne bih govorio u ime resornog ministra, ali očigledno da je i to jedna od stvari koja nije dovoljno odrađena u zadnjih 16 meseci; to nije samo u javnim preduzećima, to se tiče i onih organizacija gde sam i ja odgovoran.
Da kažem diplomatski - nije došlo do dovoljnog osveženja kadrova, to je nešto što nas očekuje i na tome se puno radi. A, to je razlog zbog čega ćete imati jednu tačku dnevnog reda sledeće sednice, mislim da je to treća tačka, ukoliko usvojite taj dnevni red, gde se govori o jednoj novoj mogućnosti za preispitivanje efikasnosti onih koji rade na ovaj ili onaj način za državu. To će omogućiti starešinama u ministarstvima, direkcijama i na raznim mestima da izvrše to nužno osveženje. Znači, na tome se radi - priprema se i mislim da će druga polovina ove godine dovesti do velikog napretka u tom domenu.
Što se tiče železnice, sve do aprila prošle godine, sigurno se sećate, čak 3% poreza na promet je trebalo da ide na obnovu infrastrukture ŽTP-a Beograd. To je tako trebalo da bude. Kada pročitate ono za šta je novac treblao da se potroši, onda vidite da od onih silnih šina, lokomotiva, remonta i tako dalje nije bilo ništa. Ali, velikih kabineta, nenamenskog trošenja novca i te kako je bilo, kao i sumnjivog reeksporta i mnogih drugih radnji koje su sada predmet nekoliko krivičnih prijava. Mogu da kažem da se na tom poslu i te kako puno radi u ovom momentu. Više ćemo o tome razgovarati kada dođe završni račun budžeta 2000. godine i dodatni izveštaj budžetske inspekcije; videćete da tu ŽTP sigurno nije zaobiđen.
Što se tiče EPS-a, naravno, kada dobijete umesto finansijskog jedan robni kredit, tu je i te kako važno da se proveri kvalitet robe - jer, sve se onda odigrva u paritetu i kvalitetu onoga što ste eventualno mogli da dobijete; u slučaju da idete kroz finansijski kredit i da onda sprovedete javne nabavke. Naravno, objektivne okolnosti na koje sada ne bih hteo da se osvrnem, možda nisu omogućavale zemlji u to vreme da se zaduži. Sigurno je da imamo sijaset problema, a ovo je jedan od primera gde roba nije bila ono što je trebalo da bude, ili nije došla na vreme. Imamo dosta zarđalih stvari koje stoje na skladištima EPS-a i koje nisu upotrebljene. Taj novac danas Rusija traži da se vrati.
Zadnja stvar, što se tiče samog upošljavanja naše privrede, da dam samo nekoliko imena preduzeća koja će sigurno učestvovati, a to je veliki posao za njih u sledećih nekoliko godina; to su: "Termoelektro", "Minel", "Vunizol", "Šamot" - Aranđelovac, "Kablovi" - Jagodini o kojoj smo pričali, Građevinska operativa "Energoprojekt-a", "Sever" - Subotica i sijaset drugih. Prošle godine negde između 40 i 60.000 radnika je bilo direktno uključeno u remont EPS-a. Ove godine, kroz ove dodatne investicije, očekujemo da će ta cifra biti znatno veća. Zbog toga vam predlažemo da na dan glasanja usvojite ovu kontragaranciju. Hvala vam puno.