Dame i gospodo narodni poslanici, opet podsećanje, kao što je bio slučaj sa ovim prethodnim zakonom o kojem sam govorila, imamo amandman poslaničke grupe SRS podnet 25. septembra 2008. godine, a u ime poslaničke grupe amandmane je tada potpisao narodni poslanik SRS Veroljub Arsić.
Što se tiče nas srpskih radikala, neprihvatljivo je, a na osnovu Ustava Republike Srbije i nemoguće, da Veroljub Arsić, koji je isključen iz SRS, i dalje sedi ovde kao narodni poslanik. To je problem o kojem skupštinska većina ne želi ni da razgovara, niti želi da reši pitanje otetih amandmana SRS, odnosno pitanje koje je direktno vezano za izbornu volju i izbornu krađu.
Podsećam sve narodne poslanike i javnost u Srbiji da se izborna krađa smatra jednim od najtežih krivičnih dela, da su određene sankcije za kršenje izborne volje građana.
Ne može niko više od ovih isključenih članova SRS da kaže, nikada zapravo nisu ni mogli, a pogotovo ne sada, da je neko od njih pojedinačno zaslužan za rezultat, odnosno da neko od njih misli da ima pravo da raspolaže sa 15.000 glasova koje je osvojila Srpska radikalna stranka po svakom poslaničkom mandatu. Jer, očigledno je da oni koji sada ovde izigravaju i glume narodne poslanike, a to nisu, da njihove vođe (ne zna se samo sa sigurnošću koji će biti prvi, kako će to da podele, pošto kažu da imaju dva lidera), ta dva lidera, javno iznose stavove da oni neće imati politički program, da neće imati nikakvu ideologiju, da su oni granice velike Srbije sveli na granice Bajčetina - Beograd. Dakle, da su birači SRS od njih to tada čuli, sasvim izvesno ne bismo imali ni ovaj broj mandata, odnosno ovaj broj glasova, zato što birači SRS glasaju za SRS zbog ideologije SRS, ideologije srpskog nacionalizma, zbog prof. dr Vojislava Šešelja koji je predsednik SRS.
Sasvim sigurno je da neko ko se sada odriče svega toga, ko se preko noći promenio, ne može da baštini volju birača, odnosno glasove SRS. Uostalom, ni Ustav Republike Srbije to ne dozvoljava. Ne znam koliko čovek mora moralno da padne da bi pored svih ovih primedaba mogao i dalje da sedi u poslaničkoj klupi, da troši pare građana Srbije, a poslanik nije.
Naravno, to će ceniti birači u nekom narednom periodu, ali mi srpski radikali želimo da se izborimo za ono što je pravo SRS, a to su mandati koji su osvojeni na poslednjim parlamentarnim izborima.
Mi ćemo svaki put i svakodnevno da vas podsećamo da ste vi, gospodo iz vladajuće koalicije, saučesnici u ovom krivičnom delu, da su, zapravo, Boris Tadić i Tomislav Nikolić ovo uradili zajedno sa američkim ambasadorom, odnosno pod njegovim pokroviteljstvom, ambasadorom Manterom, sa kojim se Nikolić sastajao javno, kako se hvali, a time je samo potvrdio da se i ranije sastajao tajno. Nažalost, mi to nismo na vreme znali. Naš predsednik dr Vojislav Šešelj je na vreme upozoravao i znao je šta se dešava, ali nije imao kome da govori. Znate, po onoj narodnoj, "baba dala dinar da uđe u kolo, dala bi pet da izađe". Ušli su u šta su ušli, to je njihov problem.
Sasvim sigurno da će jednoga dana doći i pod udar Krivičnog zakona i pod udar ove agencije o kojoj smo malopre raspravljali i koja je, uzgred budi rečeno, neustavna, ali to je nešto što će rešavati neki drugi organi. Mi želimo, pre svega, zbog naših birača, da skrećemo pažnju na činjenicu da su Srpskoj radikalnoj stranci oteti mandati i da je za to odgovoran diktatorski režim Borisa Tadića.
Kada je u pitanju Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o finansiranju političkih stranaka, mi smo predložili pojedinačno brisanje svih sedam članova ovog predloga zakona, iz prostog razloga što je ovaj zakon proistekao iz zakona o agenciji za borbu protiv korupcije, koji sada ima određene nadležnosti kada je u pitanju finansiranje političkih stranaka. S obzirom na to da smo već dva dana objašnjavali da je ova agencija neustavna, da to nije državni organ, onda je logična posledica da i ovaj zakon o izmenama i dopunama Zakona o finansiranju političkih stranaka ne može biti primenjen. Hvala lepo.
Sami ste potvrdili malopre, usvajanjem ova dva amandmana kolega narodnih poslanika iz poslaničke grupe SPS-JS, da vi zapravo niste spremni ni na borbu ni na obračun sa korupcijom i kriminalom i da je sve ovo što mi ovde radimo zapravo bacanje prašine u oči. Vi ste u samom predlogu zakona predvideli da on stupa na snagu 1. oktobra 2009. godine, a prihvatili ste amandman da primena zakona o agenciji za borbu protiv korupcije počne 1. januara 2010. godine; zatim, da je funkcioner koji obavlja više javnih funkcija na dan početka primene ovog zakona dužan da se u roku od 90 dana od dana početka primene ovog zakona izjasni koju će javnu funkciju vršiti i dalje.
Dakle, zakon donosimo navrat-nanos, radimo petkom do kasno, radimo subotom, donesete taj zakon, on stupa na snagu u roku od osam dana od dana donošenja, ali se primenjuje tek 1. januara 2010. godine. Onda oni koji potpadaju pod sankcije koje je ovaj prethodni zakon predvideo mogu od 1. januara 2010. godine još 90 dana da se baškare na dve, tri, pet, sedam, ne znam koliko funkcija i da se u međuvremenu opredeljuju koju će funkciju da izaberu. Ovo je zaista toliko neozbiljno i toliko neodgovorno da ostavlja bez reči svakoga ko se ozbiljno bavi ovim poslom!
Bilo bi dobro, gospođo Malović, evo, samo zbog ovog što sam sada navela, da prihvatite naše amandmane i da povučete iz procedure, u ime Vlade Republike Srbije, Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o finansiranju političkih stranaka, jer u ovom predlogu zakona stoji da će on stupiti na snagu 1. oktobra 2009. godine.
Pre toga kažete u članu 6: "Bliži sadržaj izveštaja iz člana 14. stav 2. i člana 16. stav 5. i evidencije iz člana 16. stav 4. zakona direktor agencije", govori se o ovoj agenciji za borbu protiv korupcije, "dužan je da uredi u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ovog zakona."
E sad, kako će taj direktor da postupi u skladu sa ovim zakonom 30 dana od dana stupanja na snagu zakona, za koji kažete da stupa na snagu 1. oktobra, a on će biti direktor tek nakon 1. oktobra 2009. godine, 1. januara 2010. godine? Dakle, ili je trebalo da se sami sa sobom dogovorite i da ovde pred narodne poslanike izađete sa nekim ozbiljnim predlogom, ili nemojte da se igrate sa nama. Šta ste vi zapravo hteli ovim? Ovim zakonom o izmenama i dopunama Zakona o finansiranju političkih stranaka u članu 1, na koji je ovaj amandman i podnet, kažete: U Zakonu o finansiranju političkih stranaka u članu 14. stav 1. reči "Republičkoj izbornoj komisiji" zamenjuju se rečima "Agenciji za borbu protiv korupcije". I, umesto ministra, nadležan je direktor agencije. Ovo se odnosi na izveštaje koje nakon svakih izbora RIK-u podnose političke partije koje učestvuju na izborima.
Pošto se rad političkih partija finansira iz budžeta Republike Srbije, odnosno sredstvima građana Republike Srbije, onda trošenje tih sredstava može da kontroliše samo nadležni organ, Ustavom predviđen, a već smo konstatovali da je ova agencija kojoj biste vi prepustili ovaj posao neustavna i nije državni organ. Ona će se formirati na način o kojem smo juče govorili. Biće tu neki direktor, neko, naravno, iz vladajuće koalicije. Vi zapravo želite da kontrolu nad finansiranjem stranaka i izveštaje o finansiranju stranaka, izveštaje o finansiranju u toku sprovedenih izbora, da sve to stavite pod šapu jednog čoveka, odnosno jedne političke partije - Demokratske stranke.
Zašto ovo tvrdimo? Republička izborna komisija je, kao i Odbor za finansije, napravljena na paritetnom odnosu u odnosu na broj mandata u Narodnoj skupštini i onda tu svakako može da postoji i treba da postoji određena kontrola i može da se očekuje da to mogu biti nepristrani organi. Vi nama sad ovde pričate o nekome ko će biti vanstranačka ličnost i za koga vi tvrdite da će biti nepristrasan, a naravno da nema šanse da ćete za direktora te agencije izabrati nekog ko nije po volji DS.
Onda, kada Tomislav Nikolić izađe i kaže da je njemu lično Mišković platio neko rentakar vozilo i da je njemu lično Mišković platio neku televizijsku emisiju, onda će to sa tim nekim vašim budućim direktorom, s obzirom na to da sve ovo radi sa Demokratskom strankom i Borisom Tadićem, ostati nezabeleženo. Kažem - lično, zato što je finansiranje SRS uvek bilo i biće isključivo u skladu sa zakonom. Nijedan nadležni organ po statutu SRS nije upoznat sa tim činjenicama koje je Nikolić iznosio, kao što nismo imali ni odluku Centralne otadžbinske uprave na osnovu koje je eventualno mogao da se podigne kredit koji je Nikolić potpisao bez valjanog ovlašćenja i zbog kojeg smo, naravno, podneli krivičnu prijavu jer je na taj način oštetio, odnosno opljačkao kasu SRS, a sve sa ciljem da stranku oslabi.
Krajnji cilj je, zapravo, da pomogne Haškom tribunalu da tamo ubiju predsednika naše stranke dr Vojislava Šešelja.
Ponavljam, Srpska radikalna stranka je jača nego ikada, ponosna na svog predsednika i na njegovu junačku borbu u Haškom tribunalu, kao što smo uvek bili. Očekujemo ga, očekuje ga Srbija, očekuje ga njegova porodica, na žalost Tomislava Nikolića i njegovih pulena. Verujemo u Boga i da će doći živ i zdrav.