Dame i gospodo narodni poslanici, kao što vidite, uopšte nije problem da li je narodni poslanik koji je podneo amandman u sali ili nije. Vi, gospođo Đukić-Dejanović, uporno pričate ono što vama odgovara i to, u najmanju ruku, nije korektno.
Dakle, poslanici SRS, naša poslanička grupa podnela je veliki broj amandmana na Predlog zakona o agenciji za borbu protiv korupcije. Kolega Milovan Radovanović u ime poslaničke grupe podneo je amandman da se poglavlje VI Postupanje i odlučivanje u slučaju povrede zakona iznad člana 51. i članovi 51 - 58. brišu.
Juče smo govorili o razlozima zašto je poslanička grupa SRS podnosila na ovaj način amandmane na ovaj predlog zakona.
Svaki put kada raspravljamo i kada u poslaničkoj grupi razmatramo vladin predlog zakona vodimo računa o tome da li je predlog takav da amandmanima može da se popravi, ukoliko skupštinska većina ili predstavnik Vlade želi da prihvati naše sugestije koje iskazujemo kroz amandmane, ili se radi o takvom tekstu zakona da ni amandmanima ne može da se popravi.
Kada je u pitanju takav tekst zakona onda mi u Srpskoj radikalnoj stranci predlažemo da se svaki od članova predloga zakona briše. Ponekad vladajuća većina, odnosno poslanici iz vladajuće većine takve naše amandmane smatraju opstrukcijom, što, naravno, nije tačno. Mi imamo pravo na iznošenje stava SRS kada je u pitanju svaki vladin predlog zakona.
Ovaj put smo amandmane podnosili tako što smo po odeljcima Predloga zakona predlagali brisanje svih članova, sa istovetnim obrazloženjem da je Predlog zakona o agenciji za borbu protiv korupcije koji nam je predložila Vlada Republike Srbije takav da ne može da bude u pravnom sistemu države Srbije, iz najprostijeg razloga što nije u skladu sa Ustavom Republike Srbije.
Takođe, objašnjenje Vlade Republike Srbije zašto ne prihvata naše amandmane je u istovetnom tekstu. Ovaj put im to ne zameramo, zato što Vlada može da radi suprotno Ustavu Republike Srbije.
Mi znamo da se Vlada ne samo kod predlaganja zakona nego uopšte u svom delovanju ne drži Ustava Republike Srbije. To je ono što nije dobro ne samo za Vladu, nego i za građane Srbije, nije dobro ni za Republiku Srbiju.
Mi se svakodnevno iz medija upoznajemo sa informacijama o nekim aferama i najavama nekih afera. Uglavnom se odnose na korupciju u vrhu vlasti. Te korupcionaške afere su vezane za period od 2000. godine do dana današnjeg, upravo za onaj period za koji mi srpski radikali smatramo da je veoma loš za Srbiju i za građane Srbije, kada su na vlasti bili, i još uvek su, predstavnici Demokratske stranke. Najviše je predstavnika Demokratske stranke i visokih funkcionera Demokratske stranke umešano u razne afere kojima se mediji bave.
Međutim, problem u Srbiji je u tome što se afere pojavljuju samo na naslovnim stranama novina. Imamo ne znam koliko mafija, pa onda ljudi koje nadležni organi označe kao vođe tih mafija budu određeno vreme u pritvoru, posle toga izađu iz pritvora, da li se vodi postupak, kako se vodi, uglavnom sve se završi po onoj narodnoj - tresla se gora rodio se miš.
To znači da ni ova sadašnja Vlada Republike Srbije, kao ni one prethodne, nema ozbiljnu nameru da se na pravi način suprotstavi korupciji i kriminalu.
Ako ozbiljno želimo da stanemo na put korupciji i kriminalu, onda pre svega treba da poštujemo postojeće zakone.
Verujem da će se gospođa Malović složiti sa činjenicom da u Srbiji imamo normirane, odnosno zakonima obuhvaćene gotovo sve društvene oblasti i da smo i do danas, i pre usvajanja i stupanja na snagu ovog zakona, imali i te kako široke mogućnosti za borbu protiv korupcije.
Problem je u tome što vladajuća većina nema volju i nema ozbiljnu nameru da se suprotstavi korupciji i kriminalu. Govorili smo juče o raznim odborima, savetima, komisijama koje su formirane na osnovu nekih zakona koje smo u proteklom periodu donosili. Takođe smo govorili o tome šta su zapravo sva ta regulatorna tela uradila. Učinak je zaista poražavajući i s tim morate da se složite.
Ako je postojao neko ili ako je postojalo neko telo koje je bilo spremno da se na bilo koji način suprotstavi korupciji u vrhu vlasti, naravno, uvek su mu stajali na putu oni koji su nosioci korupcije. Ne znam da li je potrebno da javnost Srbije podsetimo, recimo, na sve afere o kojima je vrlo često u medijima govorila gospođa Verica Barać; svaki put se žalila da Savetu kojim ona predsedava država nije omogućila uslove za rad.
Problem je u tome... Znate, ne trebaju nama ni agencije, ni komisije, ni saveti, mi imamo pravosudni sistem, imamo organe gonjenja, imamo tužilaštva, imamo sudove i to je sasvim dovoljno da se država i nadležni organi ozbiljno obračunaju sa korupcijom i kriminalom. Ja sam jutros pročitala u novinama, a svakako ste i vi bili u prilici da pročitate, da se gospođa Vida Petrović-Škero žali da dve i po godine nije izabran nijedan novi sudija, da je svaki dan manje sudija u Srbiji, da ljudi odlaze iz pravosuđa iz ovih ili onih razloga i da, recimo, od devet zahteva za razrešenje sudija zbog nesavesnog obavljanja sudijske funkcije tri zahteva uopšte nisu bila ni na Odboru ni u predlogu za dnevni red sednice parlamenta zato što, kako kaže gospođa Škero, nije bilo većine da o tome odlučuje.
To jeste problem. Ja sam član Odbora za pravosuđe i upravu i smatram da je nenormalno da takvu činjenicu saznajem iz medija. Evo, danas nije ovde predsednik tog odbora. Volela bih da nam kaže da li je ovo što je rekla gospođa Vida Petrović-Škero istina. Ako jeste, zašto je onda kada smo raspravljali o ovim predlozima za razrešenje sudija i na Odboru za pravosuđe i upravu i ovde u parlamentu neko sklonio ta tri zahteva koja je Visoki savet pravosuđa, odnosno Veliko personalno veće prosledilo odboru i Narodnoj skupštini?
Ako se pojavi gospodin Boško Ristić u toku dana, molim da mu se prosledi ovaj stenogram i da obavesti Narodnu skupštinu koja su to tri slučaja, koje je očigledno...
Opet kažem, ukoliko je gospođa Vida Petrović-Škero iznela tačne podatke, a nemam razloga da sumnjam da nije, onda je gospodin Boško Ristić dužan da obavesti i Narodnu skupštinu, i javnost Srbije i sve zaposlene u pravosuđu koja su to tri zahteva koje je ovaj odbor i ovaj parlament dobio, a koji su iz nekog nepoznatog razloga sklonjeni.
Dakle, pre svega radi javnosti želim da upozorim, što se tiče poslanika Srpske radikalne stranke, mi smo uvek bili spremni i spremni smo da razgovaramo o svakoj temi koja se nađe na dnevnom redu. A zašto toliko dugo nije bilo izbora sudija, to je svakako pitanje najpre za Olivera Dulića. Jer, u prošlom sazivu parlamenta, tačno je, nismo imali priliku nijedanput da raspravljamo niti da odlučujemo o izboru pravosudnih organa. To je i nama bilo čudno, ali, šta ćete, predsednik parlamenta je taj koji nas upoznaje, koji nam dostavlja materijale i mi nikada ne možemo biti sigurni da je sve ono što mi dobijemo zaista sve što je upućeno parlamentu.
Gospođo Đukić-Dejanović, ako se kolega Ristić ne pojavi, molila bih da preko službe saznate koja su to tri zahteva koja nam je Visoki savet pravosuđa uputio, a nisu došla ni do Odbora za pravosuđe ni do ovog parlamenta. Svakako, jedan od razloga može biti pokušaj da pravosuđe ne funkcioniše u optimalnim uslovima. Takođe može biti jedan od razloga, ali svesnih razloga vladajuće većine, da se na pravi način ne suprotstave korupciji i kriminalu.
Uostalom, mi imamo na delu jedno od najtežih krivičnih dela, a to je prekrajanje izborne volje građana. Evo koliko je dana već prošlo, mi svaki put pokušavamo da ubedimo vladajuću većinu da u ovom parlamentu sedi grupa građana koji su se ogrešili o izborni zakon, koji su počinili jedno od najtežih krivičnih dela a to je prekrajanje izborne volje građana. Vi ih i dalje tretirate kao narodne poslanike, iako oni to nisu i ne mogu biti jer im to ne dozvoljava Ustav Republike Srbije, član 102. stav 2. koji jasno kaže da narodni poslanici svoje mandate mogu da stave na raspolaganje stranci kojoj pripadaju.
Svi poslanici Srpske radikalne stranke svoje mandate su stavili na raspolaganje Srpskoj radikalnoj stranci. To što se neko ko je isključen iz SRS drznuo da na taj način uvredi ne samo SRS, nego sve naše birače i kaže da je izgubio ostavke, a nije izgubio nego je ukrao i zbog toga će krivično da odgovara, krivična prijava je već podneta, to je problem o kome treba da se raspravlja upravo u okviru ovog zakona o agenciji za borbu protiv korupcije. Jer, postavlja se otvoreno pitanje da li je eventualno korumpiran neko od tih ljudi od strane kojih je kupljen da bi opstruisao rad opozicionih stranaka, i to upravo u periodu kada su bili nagoveštavani ozbiljni razgovori među opozicijom o tome da se opozicija objedini da bi se na pravi način suprotstavila vladajućoj većini i diktatorskom režimu Borisa Tadića.
Odgovore na ova pitanja znamo. Znamo da je upravo Boris Tadić sa Tomislavom Nikolićem, pod pokroviteljstvom američkog ambasadora Mantera, uradio sve to u pokušaju da SRS preotme Vojislavu Šešelju, hvala Bogu, bezuspešno, i da na taj način omogući Haškom tribunalu da ubije Vojislava Šešelja. Hvala Bogu, Srpska radikalna stranka je ostala jedinstvena, najjača opoziciona partija, a na dušu ovih "žutih" ide to što sede građani Srbije, ničim izazvani, u ovim klupama.