PRVA SEDNICA, PRVOG REDOVNOG ZASEDANjA, 02.03.2011.

1. dan rada

PRIVREMENE STENOGRAFSKE BELEŠKE
(neredigovane i neautorizovane)

REPUBLIKA SRBIJA
NARODNA SKUPŠTINA

PRVA SEDNICA, PRVOG REDOVNOG ZASEDANjA

1. dan rada

02.03.2011

Sednicu je otvorila: Slavica Đukić Dejanović

Sednica je trajala od 10:10 do 18:30

OBRAĆANJA

...
Socijalistička partija Srbije

Slavica Đukić Dejanović

Socijalistička partija Srbije - Jedinstvena Srbija | Predsedava
Poštovane dame i gospodo narodni poslanici, otvaram Prvu sednicu Prvog redovnog zasedanja Narodne skupštine Republike Srbije u 2011. godini.

Poštovani narodni poslanici, pre nego što nastavimo rad, dozvolite da u vaše i u svoje ime pozdravim članove hora „Sveti knez Lazar“ iz Kruševca, koji su upravo otpevali državnu himnu Republike Srbije i koji će nastaviti da prate deo današnje sednice sa galerije velike sale Doma Narodne skupštine.

Himnu su otpevali sledeći članovi hora: protojerej Dragi Veškovac, starešina crkve Lazarice, Katarina Veškovac, direktor hora, Ružica Veškovac, Jovana Milošević, Jelica Mijatović, Sanja Vučić, Ivana Marković, Valentina Stanković, Marija Nikolić, Dobrila Milosavljević, Marija Milosavljević, Tijana Ivanović, Gordana Matijević, Marijana Đurić, Ivana Pejović, Vera Marinović, Snežana Jovanović, Nadica Toković, Jana Aleksić, Jelena Nikolić, Višnja Dimitrijević, Olga Milićević, Ljubinko Nikolić, Aleksandar Nikolić, Života Aleksić, Slobodan Đurić, Vojno Sakan, Jugoslav Lazić, Dragiša Milosavljević, Bojan Božić, Miroslav Stojanović, Vesko Buntić, Branko Rajković, Branko Simić, Janko Vukotić, Rade Mrkić, Aleksandar Grujić, Marko Toković, Đorđe Tomić, Miloš Marković i Vojin Jagričić.

Pozdravimo aplauzom drage goste. (Aplauz.)

Na osnovu službene evidencije o prisutnosti narodnih poslanika konstatujem da sednici prisustvuje 139 narodnih poslanika.

Podsećam da je članom 88. stav 5. Poslovnika Narodne skupštine predviđeno da kvorum za rad Narodne skupštine prilikom usvajanja zapisnika i utvrđivanja dnevnog reda postoji ako je na sednici prisutna većina od ukupnog broja narodnih poslanika.

Radi utvrđivanja broja narodnih poslanika prisutnih u sali, molim narodne poslanike da ubace svoje identifikacione kartice u poslaničke jedinice elektronskog sistema za glasanje.

Konstatujem da je u ovom momentu registrovano 127 narodnih poslanika, odnosno da je prisutna većina od ukupnog broja narodnih poslanika i da postoje uslovi za rad Narodne skupštine, u smislu člana 88. stav 5. Poslovnika Narodne skupštine.

Saglasno članu 90. stav 1. Poslovnika Narodne skupštine, obaveštavam da sam, pored predstavnika predlagača dr Olivera Dulića, ministra životne sredine i prostornog planiranja, pozvala da sednici prisustvuju i Aleksandra Damnjanović Petrović i Nebojša Janjić, pomoćnici ministra životne sredine i prostornog planiranja i Milija Đalović, načelnik Odeljenja za normativnu delatnost u Ministarstvu životne sredine i prostornog planiranja.

Dostavljen vam je zapisnik o radu Narodne skupštine Republike Srbije u danu za odgovaranje na poslanička pitanja u vezi sa aktuelnom temom, kao i zapisnici sa Šeste, Sedme i Osme sednice Drugog redovnog zasedanja Narodne skupštine Republike Srbije u 2010. godini.

Pošto današnjoj sednici prisustvuje većina od ukupnog broja narodnih poslanika, konstatujem da postoji kvorum za usvajanje zapisnika sa prethodne sednice.

Obaveštavam vas da je proverom u službi za poslove Administrativnog odbora utvrđeno da tom odboru niko od narodnih poslanika nije dostavio u pisanom obliku primedbe na ovaj zapisnik.

Prelazimo na odlučivanje o zapisnicima.

Stavljam na glasanje zapisnik o radu Narodne skupštine Republike Srbije u danu za odgovaranje na poslanička pitanja u vezi sa aktuelnom temom, 7. decembra 2010. godine.

Od 128 poslanika, za je glasalo 125.

Konstatujem da je Narodna skupština usvojila ovaj zapisnik.

Stavljam na glasanje zapisnik Šeste sednice Drugog redovnog zasedanja Narodne skupštine Republike Srbije u 2010. godini, održane 30. novembra, 1, 2, 7, 8, 9. i 15. decembra 2010. godine.

Od 129 poslanika, za ovaj zapisnik izjasnilo se 116.

Konstatujem da je Narodna skupština usvojila zapisnik.

Stavljam na glasanje zapisnik Sedme sednice Drugog redovnog zasedanja Narodne skupštine Republike Srbije u 2010. godini, održane 15, 16, 17, 20. i 22. decembra 2010. godine.

Od 131 poslanika, za su glasala 124.

Konstatujem da je Narodna skupština usvojila ovaj zapisnik.

Stavljam na glasanje zapisnik Osme sednice Drugog redovnog zasedanja Narodne skupštine Republike Srbije u 2010. godini, održane 22, 23, 24, 27, 28. i 29. decembra 2010. godine.

Od 132 poslanika, za zapisnik je glasao 121.

Konstatujem da je usvojen ovaj zapisnik.

Prelazimo na utvrđivanje dnevnog reda. U sazivu ove sednice koji vam je dostavljen sadržan je predlog dnevnog reda sednice.

Pre utvrđivanja dnevnog reda sednice, saglasno članu 92. stav 2. i članu 93. Poslovnika Narodne skupštine, potrebno je da Narodna skupština odluči o predlozima za stavljanje na dnevni red akata po hitnom postupku, predlozima za dopunu dnevnog reda i predlogu za spajanje rasprave.

Vlada je predložila da se po hitnom postupku stavi na dnevni red Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o izvršenju krivičnih sankcija.

Molim da se izjasnimo.

Od 143 poslanika, za predlog je glasalo troje.

Konstatujem da Narodna skupština nije prihvatila predlog.

Vlada je predložila da se po hitnom postupku stavi na dnevni red Predlog zakona o davanju garancija Republike Srbije u korist „Hypo-Alpe-Adria bank“ a.d. Beograd po zaduženju opština Kosovska Mitrovica, Zvečan i Zubin Potok.

Molim da se izjasnimo.

Od 133 poslanika, za predlog su glasala 122.

Konstatujem da je Narodna skupština prihvatila predlog.

Vlada je predložila da se po hitnom postupku stavi na dnevni red Predlog zakona o davanju garancija Republike Srbije nemačkoj finansijskoj instituciji KfW po zaduženju Javnog preduzeća „Elektroprivreda Srbije“ (Projekat rehabilitacije HE Zvornik).

Molim da se izjasnimo.

Od 134 poslanika, za predlog je glasalo 119.

Konstatujem da je Narodna skupština prihvatila predlog.

Vlada je predložila da se po hitnom postupku stavi na dnevni red Predlog zakona o izvršenju i obezbeđenju, koji je podnela Narodnoj skupštini 30. decembra 2010. godine.

Molim da se izjasnimo.

Od 132 poslanika, niko nije za.

Konstatujem da Narodna skupština nije prihvatila predlog.

Grupa od dvanaest narodnih poslanika Poslaničke grupe LDP predložila je da se po hitnom postupku stavi na dnevni red Predlog zakona o izmenama Zakona o akcizama, koji je podnela Narodnoj skupštini 17. januara 2011. godine.

Molim da se izjasnimo.

Od 140 poslanika, za predlog je glasalo 13.

Predlog nije prihvaćen.

Vlada je predložila da se po hitnom postupku stavi na dnevni red Predlog zakona o geološkim istraživanjima, koji je podnela Narodnoj skupštini 19. januara 2011. godine.

Molim da se izjasnimo.

Od 137 poslanika, niko nije glasao za predlog.

Predlog nije prihvaćen.

Vlada je predložila da se po hitnom postupku stavi na dnevni red Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o prevozu u drumskom saobraćaju, koji je podnela Narodnoj skupštini 21. januara 2011. godine.

Molim da se izjasnimo.

Od 133 poslanika, niko nije glasao za.

Predlog nije prihvaćen.

Grupa od 22 narodna poslanika Poslaničke grupe Napred Srbijo predložila je da se po hitnom postupku stavi na dnevni red Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o javnim nabavkama, koji je podnela Narodnoj skupštini 7. februara 2011. godine.

Molim da se izjasnimo.

Od 149 poslanika, za predlog je glasalo 18.

Predlog nije prihvaćen.

Vlada je predložila da se po hitnom postupku stavi na dnevni red Predlog zakona o advokaturi, koji je podnela Narodnoj skupštini 11. februara 2011. godine.

Molim da se izjasnimo.

Od 151 poslanika, niko nije za.

Predlog nije prihvaćen.

Vlada je predložila da se po hitnom postupku stavi na dnevni red Predlog zakona o potvrđivanju Sporazuma o kreditu između EU i Republike Srbije i Narodne banke Srbije, koji je podnela Narodnoj skupštini 11. februara 2011. godine (tačka 11. predloženog dnevnog reda).

Molim da se izjasnimo.

Od 134 poslanika, za predlog su glasala 122.

Konstatujem da je Narodna skupština prihvatila predlog.

Vlada je predložila da se po hitnom postupku stavi na dnevni red Predlog odluke o izboru predsednika, zamenika predsednika i članova Upravnog odbora Republičke agencije za elektronske komunikacije, koji je podnela Narodnoj skupštini 17. februara 2011. godine (tačka 23. predloženog dnevnog reda).

Molim da se izjasnimo.

Od 135 poslanika, za je glasalo 117.

Konstatujem da je Narodna skupština prihvatila predlog.

Vlada je predložila da se po hitnom postupku stavi na dnevni red Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o porezima na imovinu, koji je podnela Narodnoj skupštini 21. februara 2011. godine (tačka 7. predloženog dnevnog reda).

Molim da se izjasnimo.

Od 136 poslanika, za predlog je glasalo 125.

Konstatujem da je Narodna skupština prihvatila predlog.

Vlada je predložila da se po hitnom postupku stavi na dnevni red Predlog zakona o izmenama Zakona o porezima na upotrebu, držanje i nošenje dobara, koji je podnela Narodnoj skupštini 21. februara 2011. godine (tačka 8. predloženog dnevnog reda).

Molim da se izjasnimo.

Od 136 poslanika, za predlog je glasalo 126.

Konstatujem da je Narodna skupština prihvatila predlog.

Vlada je predložila da se po hitnom postupku stavi na dnevni red Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o planiranju i izgradnji, koji je podnela Narodnoj skupštini 21. februara 2011. godine (tačka 1. predloženog dnevnog reda).

Molim da se izjasnimo.

Od 133 poslanika, za predlog su glasala 123.

Konstatujem da je Narodna skupština prihvatila predlog.

Vlada je predložila da se po hitnom postupku stavi na dnevni red Predlog zakona o javnom beležništvu, koji je podnela Narodnoj skupštini 24. februara 2011. godine.

Molim da se izjasnimo.

Od 132 poslanika, za ovaj predlog nije glasao niko.

Predlog nije prihvaćen.

Vlada je predložila da se po hitnom postupku stavi na dnevni red Predlog zakona o potvrđivanju Ugovora kojim se reguliše odgovornost za naknadu troškova između Republike Srbije i Međunarodne banke za obnovu i razvoj, koji je podnela Narodnoj skupštini 28. februara 2011. godine.

Molim da se izjasnimo.

Od 131 poslanika, za predlog je glasalo 109.

Konstatujem da je Narodna skupština prihvatila predlog.

Predsednica Narodne skupštine prof. dr Slavica Đukić-Dejanović je predložila da se po hitnom postupku stavi na dnevni red Predlog odluke o izmenama Odluke o utvrđivanju sastava stalnih delegacija Narodne skupštine Republike Srbije u međunarodnim parlamentarnim institucijama, koji je podnela Narodnoj skupštini 1. marta 2011. godine.

Molim da se izjasnimo.

Od 136 poslanika, za ovaj predlog je glasalo 130.

Konstatujem da je Narodna skupština prihvatila predlog.

Grupa od 22 narodna poslanika Poslaničke grupe Napred Srbijo, na osnovu člana 92. Poslovnika Narodne skupštine, predložila je da se dnevni red sednice dopuni tačkom Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o Vladi, koji je podnela Narodnoj skupštini 16. decembra 2010. godine.

Da li predstavnik predlagača narodni poslanik Tomislav Nikolić želi reč?

Ima pravo na tri minuta, prema članu 92. Poslovnika.
...
Srpska napredna stranka

Tomislav Nikolić

Napred Srbijo
Pošto već drugi put obrazlažem predlog da se urazumite, uozbiljite, pojeftinite troškove Vlade i vladajućeg aparata u odnosu na narod, ne želim da vam uzimam previše vremena, samo da podsetim i vas i građane Srbije da je predlog podnet 16. decembra 2010. godine, u okviru velikog broja predloga koje smo podneli, a kasnije i dopunili novim predlozima kojima želimo da vam pokažemo kako ćemo da vladamo posle sledećih vanrednih parlamentarnih izbora. Da ste tada imali sluha, da ste nas poslušali i tada stavili na dnevni red, izbegli bismo mnoge lomove na srpskoj političkoj sceni. Čak mislim da bismo izbegli lomove u vladajućoj koaliciji zbog kojih ispašta Srbija.

Dakle, nudimo vam rešenja koja su bolja za Srbiju. Vi ćete verovatno usvajati ove godine rešenja koja su bolja za vas. Kada treba da se opredeljujete između sebe i Srbije uvek se opredelite za Srbiju i nikada nećete da pogrešite. Dakle, obavezujemo se pred građanima Srbije da ćemo ono što vam sada predlažemo kao opoziciona stranka sprovesti u najkraćem mogućem roku posle pobede na izborima ove godine.

Ako imate uši, slušajte. Ako imate oči, gledajte. Ako imate hrabrosti, rešavajte probleme koje ima Srbija, jer oni neće biti rešeni ako se pomire vaši predsednici; oni neće biti rešeni ako neki od vaših predsednika izjave da imaju bolje i sposobnije članove nego što su oni sami; oni neće biti rešeni ako ne rešite sve afere. Neće biti rešeni ako u svakom ministarstvu imate svoje ljude, ako u svakom javnom preduzeću imate svoje ljude.

Dakle, potpuno fer i otvoreno, korektno, kao što je bio i miting 5. februara, nudimo vam da popravimo Srbiju, a na vama je da imate odgovornost koju svaka vlast sa sobom nosi. Do sada niste pokazali taj stepen odgovornosti. Još uvek nije kasno, ali moram da vas upozorim da 16. april nije daleko i bolje da se pre toga dogovorimo kako će Srbija dalje, nego da se 16. aprila dogovarate direktno sa građanima Srbije. Hvala.
...
Socijalistička partija Srbije

Slavica Đukić Dejanović

Socijalistička partija Srbije - Jedinstvena Srbija | Predsedava
Stavljam na glasanje ovaj predlog.

Od 152 poslanika, 20 je glasalo za predlog.

Konstatujem da Narodna skupština nije prihvatila predlog.

Grupa od 22 narodna poslanika Poslaničke grupe Napred Srbijo, na osnovu člana 92. Poslovnika Narodne skupštine, predložila je da se dnevni red sednice dopuni tačkom Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o ministarstvima, koji je podnela Narodnoj skupštini 16. decembra 2010. godine.

Da li predstavnik predlagača gospodin Tomislav Nikolić želi reč? (Ne.)

Stavljam na glasanje ovaj predlog.

Od 151 poslanika, za predlog je glasao 21 poslanik.

Konstatujem da Narodna skupština nije prihvatila predlog. Grupa od 22 narodna poslanika Poslaničke grupe Napred Srbijo, na osnovu člana 92. Poslovnika Narodne skupštine, predložila je da se dnevni red sednice dopuni tačkom Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o javnim nabavkama, koji je podnela Narodnoj skupštini 7. februara 2011. godine.

Da li predstavnik predlagača narodni poslanik mr Jorgovanka Tabaković želi reč? (Da.)
...
Srpska napredna stranka

Jorgovanka Tabaković

Napred Srbijo
Poštovani članovi Vlade, poštovani građani, kolege u Skupštini Srbije, svaka politička stranka i oni koji deluju u javnom životu tvrde da se zalažu za jeftiniju državu i za interese građana. Prilika da to i u praksi pokažu jeste da glasaju za izmene i dopune Zakona o javnim nabavkama, koje, prema svim relevantnim istraživanjima, nose uštedu od najmanje milijardu evra, u ovom trenutku. Zakonom koji se može kolokvijalno nazvati zakonom kojim sprečavamo nameštanje javnih tendera i postupaka uštede bi bile mnogo veće. Broj izuzetaka na koje se javne nabavke ne odnose ovim izmenama i dopunama zakona se smanjuje.

Zdravstvene ustanove ne bi mogle da nabavljaju lek „norvasc“, koji košta 700 dinara, umesto generički istog leka koji leči istu bolest, a košta 170 dinara. Danas je to moguće.

Ako bismo usvojili izmene i dopune ovog zakona, ne bi se 41% od ukupnih javnih nabavki završio u pregovaračkom postupku ili, kako narod kaže, u četiri oka.

Da li je Srbija u prilici da dopusti da preko milijardu evra otiče nezakonito u privatne džepove u postupcima zbog nedovoljno dobrog Zakona o javnim nabavkama, neka to danas presude njegovi predstavnici. Ovde nema vlasti i opozicije, ovde ima građana koje predstavljamo, koji kupuju lekove, koji plaćaju krečenje škola, gradnju puteva, nabavku kancelarijskog materijala i svega onog što znači njihov život lakšim ili skupljim. Izvolite, pogledajte građanima Srbije u oči, pa odbijte zakon kojim se u ovom trenutku štedi najmanje milijardu evra. Hvala.
...
Socijalistička partija Srbije

Slavica Đukić Dejanović

Socijalistička partija Srbije - Jedinstvena Srbija | Predsedava
Stavljam predlog na glasanje.

Od 153 poslanika, 20 je glasalo za.

Konstatujem da Narodna skupština nije prihvatila predlog.

Grupa od 22 narodna poslanika Poslaničke grupe Napred Srbijo, na osnovu člana 92. Poslovnika Narodne skupštine, predložila je da se dnevni red sednice dopuni tačkom Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o državnoj upravi, koji je podnela Narodnoj skupštini 16. decembra 2010. godine.

Da li predstavnik predlagača gospodin Tomislav Nikolić želi reč? (Ne.)

Stavljam na glasanje ovaj predlog.

Od 154 poslanika, za predlog su glasala 22 poslanika.

Konstatujem da Narodna skupština nije prihvatila predlog.

Narodni poslanik Gordana Čomić, na osnovu člana 92. Poslovnika Narodne skupštine, predložila je da se dnevni red dopuni tačkom Predlog odluke o izboru člana Zdravstvenog saveta Srbije, koji je Narodnoj skupštini podnela Vlada 11. februara 2011. godine.

Da li predlagač narodni poslanik Gordana Čomić želi reč? (Ne.)

Stavljam na glasanje ovaj predlog.

Od 155 poslanika, 106 je glasalo za.

Konstatujem da je Narodna skupština prihvatila ovaj predlog.

Narodni poslanik Branko Ružić, na osnovu člana 92. stav 2, člana 157. stav 2. i članova 170. i 173. Poslovnika Narodne skupštine, predložio je da se obavi:

1. zajednički načelni i jedinstveni pretres o Predlogu zakona o izmenama Zakona o popisu stanovništva, domaćinstava i stanova 2011. godine, Predlogu zakona o izmenama Zakona o popisu poljoprivrede 2011. godine i Predlogu odluke o Programu zvanične statistike u periodu od 2011. do 2015. godine;

2. zajednički načelni i jedinstveni pretres o Predlogu zakona o izmenama i dopunama Zakona o porezima na imovinu, koji je podnela Vlada, Predlogu zakona o izmenama Zakona o porezima na upotrebu, držanje i nošenje dobara, koji je podnela Vlada, Predlogu zakona o davanju garancije Republike Srbije u korist „Hypo-Alpe-Adria Bank“ a.d. Beograd po zaduženju opština Kosovska Mitrovica, Zvečan i Zubin Potok, koji je podnela Vlada, Predlogu zakona o davanju garancije Republike Srbije nemačkoj finansijskoj instituciji KfW po zaduženju Javnog preduzeća „Elektroprivreda Srbije“ (Projekat rehabilitacije HE Zvornik), koji je podnela Vlada, Predlogu zakona o potvrđivanju Sporazuma o kreditu između Evropske unije i Republike Srbije i Narodne banke Srbije, koji je podnela Vlada, Predlogu zakona o potvrđivanju Sporazuma između Vlade Republike Srbije i Vlade Crne Gore o saradnji i uzajamnoj pomoći u carinskim pitanjima, koji je podnela Vlada, Predlogu zakona o potvrđivanju Memoranduma između Saveta ministara Republike Albanije i Saveta ministara Bosne i Hercegovine, Vlade Republike Makedonije, Vlade Republike Srbije, Vlade Republike Slovenije, Vlade Republike Hrvatske i Vlade Crne Gore o regulisanju duga Republike Albanije po obračunima vezanim za robni promet između Republike Albanije i bivše Socijalističke Federativne Republike Jugoslavije, koji je podnela Vlada i Predlogu zakona o potvrđivanju Ugovora kojim se reguliše odgovornost za naknadu troškova između Republike Srbije i Međunarodne banke za obnovu i razvoj;

3. zajednički jedinstveni pretres o Predlogu zakona o potvrđivanju Trećeg dodatnog protokola uz Evropsku konvenciju o ekstradiciji, Predlogu zakona o potvrđivanju Međunarodne konvencije o zaštiti svih lica od prisilnih nestanaka, Predlogu zakona o potvrđivanju ugovora između Republike Srbije i Crne Gore o izmenama i dopunama Ugovora između Republike Srbije i Crne Gore o izručenju, Predlogu zakona o potvrđivanju Sporazuma između Vlade Republike Srbije i Vlade Republike Makedonije o predaji i prihvatu lica čiji je ulazak ili boravak nelegalan, sa Protokolom između Vlade Republike Srbije i Vlade Republike Makedonije o sprovođenju Sporazuma između Vlade Republike Srbije i Vlade Republike Makedonije o predaji i prihvatu lica čiji je ulazak ili boravak nelegalan, Predlogu zakona o potvrđivanju Sporazuma između Vlade Republike Srbije i Vlade Republike Makedonije o regulisanju režima pograničnog saobraćaja, Predlogu zakona o potvrđivanju Sporazuma između Vlade Republike Srbije i Veća ministara Bosne i Hercegovine o policijskoj saradnji, Predlogu zakona o potvrđivanju Sporazuma između Republike Srbije i Velike Socijalističke Narodne Libijske Arapske Džamahirije o ukidanju viza za nosioce diplomatskih, službenih i specijalnih pasoša, Predlogu zakona o potvrđivanju završnih akata Svetske konferencije o radio-komunikacijama i Predlogu zakona o potvrđivanju Sporazuma između Vlade Republike Srbije i Saveta ministara Bosne i Hercegovine o veterinarskoj saradnji;

4. zajednički jedinstveni pretres o Predlogu odluke o izboru predsednika, zamenika predsednika i članova Upravnog odbora Republičke agencije za elektronske komunikacije, Predlozima kandidata za predsednike i članove Fiskalnog saveta, Listi kandidata za izbor jednog člana Saveta Republičke radiodifuzne agencije iz reda Konferencije univerziteta Srbije, Predlogu kandidata za člana odbora Agencije za borbu protiv korupcije, Predlogu odluke o izmenama Odluke o utvrđivanju sastava stalnih delegacija Narodne skupštine Republike Srbije u međunarodnim parlamentarnim institucijama; ukoliko Narodna skupština prihvati predlog da se ovaj predlog odluke razmatra po hitnom postupku, što smo učinili, i o Predlogu odluke o izboru člana Zdravstvenog saveta Srbije, i ukoliko Narodna skupština prihvati predlog da se dnevni red sednice dopuni ovom tačkom, o čemu smo se takođe pozitivno izjasnili.

Da li narodni poslanik Branko Ružić želi reč? (Ne.) Zahvaljujem.

Stavljam na glasanje predlog gospodina Branka Ružića.

Od 138 poslanika, za predlog gospodina Ružića je glasalo 127.

Konstatujem da je Narodna skupština prihvatila ovaj predlog.

Pošto smo se izjasnili o predlozima za stavljanje na dnevni red sednice akata po hitnom postupku, predlozima za dopunu dnevnog reda i predlogu za spajanje rasprave, na osnovu člana 93. stav 3. Poslovnika Narodne skupštine stavljam na glasanje predlog dnevnog reda u celini.

Od 137 poslanika, za predlog je glasalo 128.

Konstatujem da smo predlog prihvatili.

Molim da stručne službe pripreme prečišćen tekst dnevnog reda.

D n e v n i r e d:

1. Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o planiranju i izgradnji, koji je podnela Vlada (broj 351-739/11 od 21. februara 2011. godine);

2. Predlog zakona o socijalnoj zaštiti, koji je podnela Vlada (broj 55-3555/10 od 29. decembra 2010. godine);

3. Predlog zakona o sportu, koji je podnela Vlada (broj 66-3228/10 od 6. decembra 2010. godine);

4. Predlog zakona o izmenama Zakona o popisu stanovništva, domaćinstava i stanova 2011. godine, koji je podnela Vlada (broj 207-571/11 od 4. februara 2011. godine);

5. Predlog zakona o izmenama Zakona o popisu poljoprivrede 2011. godine, koji je podnela Vlada (broj 053-570/11 od 4. februara 2011. godine);

6. Predlog odluke o Programu zvanične statistike u periodu od 2011. do 2015. godine, koji je podnela Vlada (broj 05-2928/10 od 12. novembra 2010. godine);

7. Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o porezima na imovinu, koji je podnela Vlada (broj 43-737/11 od 21. februara 2011. godine);

8. Predlog zakona o izmenama Zakona o porezima na upotrebu, držanje i nošenja dobara, koji je podnela Vlada (broj 43-738/11 od 21. februara 2011. godine);

9. Predlog zakona o davanju garancije Republike Srbije u korist „Hypo-Alpe-Adria Bank“ a.d. Beograd po zaduženju opština Kosovska Mitrovica, Zvečan i Zubin Potok, koji je podnela Vlada (broj 400-3499/10 od 24. decembra 2010. godine);

10. Predlog zakona o davanju garancije Republike Srbije nemačkoj finansijskoj instituciji KfW po zaduženju Javnog preduzeća „Elektroprivreda Srbije“ (Projekat rehabilitacije HE Zvornik), koji je podnela Vlada (broj 400-3500/10 od 24. decembra 2010. godine);

11. Predlog zakona o potvrđivanju Sporazuma o kreditu između Evropske unije i Republike Srbije i Narodne banke Srbije, koji je podnela Vlada (broj 400-646/11 od 11. februara 2011. godine);

12. Predlog zakona o potvrđivanju Sporazuma između Vlade Republike Srbije i Vlade Crne Gore o saradnji i uzajamnoj pomoći u carinskim pitanjima, koji je podnela Vlada (broj 011-395/11 od 21. januara 2011. godine);

13. Predlog zakona o potvrđivanju Memoranduma između Saveta ministara Republike Albanije i Saveta ministara Bosne i Hercegovine, Vlade Republike Makedonije, Vlade Republike Srbije, Vlade Republike Slovenije, Vlade Republike Hrvatske i Vlade Crne Gore o regulisanju duga Republike Albanije po obračunima vezanim za robni promet između Republike Albanije i bivše Socijalističke Federativne Republike Jugoslavije, koji je podnela Vlada (broj 011-568/11 od 4. februara 2011. godine);

14. Predlog zakona o potvrđivanju Trećeg dodatnog protokola uz Evropsku konvenciju o ekstradiciji, koji je podnela Vlada (broj 011-3421/10 od 20. decembra 2010. godine);

15. Predlog zakona o potvrđivanju Međunarodne konvencije o zaštiti svih lica od prisilnih nestanaka, koji je podnela Vlada (broj 011-3422/10 od 20. decembra 2010. godine);

16. Predlog zakona o potvrđivanju Ugovora između Republike Srbije i Crne Gore o izmenama i dopunama Ugovora između Republike Srbije i Crne Gore o izručenju, koji je podnela Vlada (broj 011-343/11 od 18. januara 2011. godine);

17. Predlog zakona o potvrđivanju Sporazuma između Vlade Republike Srbije i Vlade Republike Makedonije o predaji i prihvatu lica čiji je ulazak ili boravak nelegalan sa Protokolom između Vlade Republike Srbije i Vlade Republike Makedonije o sprovođenju Sporazuma između Vlade Republike Srbije i Vlade Republike Makedonije o predaji i prihvatu lica čiji je ulazak ili boravak nelegalan, koji je podnela Vlada (broj 2-3165/10 od 30. novembra 2010. godine);

18. Predlog zakona o potvrđivanju Sporazuma između Vlade Republike Srbije i Vlade Republike Makedonije o regulisanju režima pograničnog saobraćaja, koji je podnela Vlada (broj 34-3166/10 od 30. novembra 2010. godine);

19. Predlog zakona o potvrđivanju Sporazuma između Vlade Republike Srbije i Veća ministara Bosne i Hercegovine o policijskoj saradnji, koji je podnela Vlada (broj 2-3390/10 od 17. decembra 2010. godine);

20. Predlog zakona o potvrđivanju Sporazuma između Republike Srbije i Velike Socijalističke Narodne Libijske Arapske Džamahirije o ukidanju viza za nosioce diplomatskih, službenih i specijalnih pasoša, koji je podnela Vlada (broj 27-3134/10 od 29. novembra 2010. godine – Vlada povukla iz procedure, pisanim putem, 3. marta 2011);

21. Predlog zakona o potvrđivanju završnih akata Svetske konferencije o radio-komunikacijama (WRC-07), koji je podnela Vlada (broj 345-3137/10 od 29. novembra 2010. godine);

22. Predlog zakona o potvrđivanju Sporazuma između Vlade Republike Srbije i Saveta ministara Bosne i Hercegovine o veterinarskoj saradnji, koji je podnela Vlada (broj 323-3204/10 od 3. decembra 2010. godine);

23. Predlog odluke o izboru predsednika, zamenika predsednika i članova Upravnog odbora Republičke agencije za elektronske komunikacije, koji je podnela Vlada (broj 02-694/11 od 17. februara 2011. godine);

24. Predlozi kandidata za predsednika i članove Fiskalnog saveta, koje su podneli ovlašćeni predlagači: predsednik Republike (broj 119-3428/10 od 20. decembra 2010. godine), guverner Narodne banke Srbije (broj 119-3498/10 od 24. decembra 2010. godine) i ministar finansija (broj 119-437/11 od 27. januara 2011. godine);

25. Lista kandidata za izbor jednog člana Saveta Republičke radiodifuzne agencije iz reda Konferencije univerziteta Srbije, koju je utvrdio Odbor za kulturu i informisanje Narodne skupštine (broj 345-2407/10 od 30. septembra 2010. godine);

26. Predlog kandidata za člana Odbora Agencije za borbu protiv korupcije, koji je podnela Vlada (broj 119-397/11 od 24. januara 2011. godine);

27. Predlog odluke o izboru člana Zdravstvenog saveta Srbije, koji je podnela Vlada (broj 02-645/11 od 11. februara 2011. godine);

28. Predlog zakona o potvrđivanju Ugovora kojim se reguliše odgovornost za naknadu troškova između Republike Srbije i Međunarodne banke za obnovu i razvoj, koji je podnela Vlada (broj 400-861/11 od 28. februara 2011. godine);

29. Predlog odluke o izmenama Odluke o utvrđivanju sastava stalnih delegacija Narodne skupštine Republike Srbije u međunarodnim parlamentarnim institucijama, koji je podnela predsednik Narodne skupštine prof. dr Slavica Đukić-Dejanović (broj 02-868/11 od 1. marta 2011. godine);

30. Predlog kandidata za izbor izbornih članova Državnog veća tužilaca iz reda javnih tužilaca i zamenika javnih tužilaca sa stalnom funkcijom (broj 02-993/11 od 8. marta 2011 – stavljen na dnevni red po hitnom postupku 14. marta);

31. Predlog odluke o izboru članova Visokog saveta sudstva iz reda sudija (broj 02-1002/11 od 8. marta 2011 – stavljen na dnevni red po hitnom postupku 14. marta);

32. Predlog kandidata za izbor izbornih članova Državnog veća tužilaca iz reda javnih tužilaca i zamenika javnih tužilaca sa stalnom funkcijom (broj 02-1213/11 od 28. marta 2011 – stavljen na dnevni red po hitnom postupku 31. marta);

33. Predlog odluke o izboru zamenika članova odbora Narodne skupštine (stavljen na dnevni red po hitnom postupku 31. marta).

Poštovani narodni poslanici, pre nego što pređemo na rad po dnevnom redu podsećam da je grupa od 54 narodna poslanika Poslaničke grupe SRS 25. januara 2011. godine podnela u skupštinsku proceduru Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o finansijskoj podršci porodici sa decom. U vezi s tim, predsednik Narodne skupštine, saglasno članu 153. Poslovnika Narodne skupštine, obavestila je predstavnika predlagača narodnog poslanika Lidiju Dimitrijević da Predlog zakona nije pripremljen u skladu sa članom 151. stav 4. Poslovnika, odnosno da uz Predlog zakona nije dostavljena izjava o usklađenosti sa propisima EU. Predstavnik predlagača narodni poslanik Lidija Dimitrijević 31. januara 2011. godine obavestila je predsednika Narodne skupštine da nije saglasna sa mišljenjem predsednika Narodne skupštine, pa je u skladu sa članom 153. stav 2. Poslovnika zatražila da se Narodna skupština o ovom pitanju izjasni na prvoj narednoj sednici.

Da li predstavnik predlagača narodni poslanik Lidija Dimitrijević želi da obrazloži svoj stav? (Da.)

Ima pet minuta. Izvolite, gospođo Dimitrijević.

Lidija Dimitrijević

Srpska radikalna stranka
Hvala, gospođo predsedniče. Dame i gospodo narodni poslanici ono što nas je navelo da podnesemo Skupštini na usvajanje ovaj predlog zakona jeste nemogućnost velikog broja porodica u Srbiji da prebrodi tešku ekonomsku krizu. Svi smo imali prilike da vidimo javno objavljene podatke o broju siromašnih u Srbiji.

Stav naše poslaničke grupe je da u vreme teške ekonomske krize svaka odgovorna vlast mora da vodi računa da građanima stvori preduslove da prevaziđu krizu, a ne da se bavi isključivo sobom. Pad životnog standarda građana je sve intenzivniji iz dana u dan. Mnoge porodice se bore na različite načine da prežive, dok sa druge strane imamo one nepristojno bogate.

Osećamo odgovornost da vlasti predočimo da građani ne mogu sami da prebrode teškoće koje su ih zadesile, jer ovo su godine svetske ekonomske krize, a kriza u Srbiji traje mnogo duže od ove svetske. Ovaj predlog za izmenu pomenutog zakona jedan je od načina na koje to činimo. Međutim, nakon podnošenja Narodnoj skupštini usledio je odgovor da Predlog zakona nije pripremljen u skladu sa odredbama Poslovnika i da se neusklađenost ogleda u tome što uz Predlog zakona nismo dostavili izjavu da je Predlog zakona usklađen sa propisima EU.

Pokušaću da u toku ovog kratkog vremena obrazložim koje promene smo predložili i zašto je od životne važnosti za građane Srbije da Skupština razmatra ove izmene i da, na inicijativu SRS, usvoji predložene izmene.

Izmene Zakona o finansijskoj podršci porodicama sa decom odnose se na dva segmenta. Prvi je pomoć porodicama sa decom koje imaju više od četvoro dece, kroz izmenu odredaba koje se odnose na ostvarivanje prava na dečiji dodatak, tako da se ovo pravo ostvaruje za svu decu. Takođe, predložili smo da se izmene odredbe Zakona koje se odnose na ostvarivanje prava na roditeljski dodatak tako što će ovo pravo moći da se ostvari za svako živorođeno dete majke, a ne, kao do sada, do četvrtog deteta.

Jednim delom smo ovo predložili zbog porodica koje očekuju rođenje petog i šestog i svakog narednog deteta, a drugim delom zbog dugoročnih negativnih posledica koje se ogledaju u padu nataliteta u Srbiji.

Srpska radikalna stranka se ne slaže sa stavom Svetske zdravstvene organizacije da je adekvatan psihofizički razvoj dece moguć u porodici sa najviše četvoro dece. Inače, Ministarstvo rada i socijalne politike Republike Srbije je podržalo ovaj stav. Slobodno možemo reći da je to najlakši način da vlast izbegne obavezu da porodicama sa više dece pruži potrebnu finansijsku podršku.

Stav Poslaničke grupe SRS je da je pristupanje EU štetno po građane Srbije i da je nepotreban imperativ prilagođavanje zakonodavstva Republike Srbije zakonodavstvu Evropske unije, naročito kad znamo da u samoj Evropskoj uniji zakonodavstvo pojedinih članica nije usklađeno sa zakonodavstvom EU.

Ako smo svesni te činjenice, svesni smo onda i da nema pravnih prepreka da se ovaj predlog zakona koji je podnela Srpska radikalna stranka nađe na dnevnom redu današnje sednice. Srpska vlast dužna je da vodi računa o interesima svojih građana, da građanima Srbije omogući da prežive ovo teško vreme krize, a posebno da sve ovo ostavi što manje negativnih posledica na razvoj dece koja žive u Srbiji.

Dame i gospodo, kolege narodni poslanici, evo, sad je prilika da se pritiskom na dugme za glasanje pokaže kolika je odgovornost prema deci u Srbiji. Zahvaljujem.
...
Socijalistička partija Srbije

Slavica Đukić Dejanović

Socijalistička partija Srbije - Jedinstvena Srbija | Predsedava
Molim da se Narodna skupština izjasni o tome da li je Predlog zakona o izmenama Zakona o finansijskoj podršci porodici sa decom pripremljen u skladu sa odredbama Poslovnika Narodne skupštine.

Od 167 poslanika, 35 je za.

Konstatujem da se Narodna skupština izjasnila da Predlog zakona nije u skladu sa Poslovnikom Narodne skupštine.

Takođe vas podsećam da je grupa od 54 narodna poslanika Poslaničke grupe SRS 25. januara 2011. godine podnela u skupštinsku proceduru Predlog zakona o dopunama Zakona o porezu na dodatu vrednost.

U vezi s tim, predsednik Narodne skupštine je, saglasno članu 153. Poslovnika Narodne skupštine, obavestila predstavnika predlagača narodnog poslanika dr Dejana Mirovića da Predlog zakona nije pripremljen u skladu sa članom 151. stav 4. Poslovnika, odnosno da uz Predlog zakona nije dostavljena izjava o usklađenosti sa propisima EU.

Predstavnik predlagača narodni poslanik Dejan Mirović 21. januara 2011. godine obavestio je predsednika Narodne skupštine da nije saglasan sa mišljenjem predsednika Narodne skupštine, pa je, u skladu sa članom 153. stav 2. Poslovnika, zatražio da se Narodna skupština o ovom pitanju izjasni na prvoj narednoj sednici.

Da li predstavnik predlagača narodni poslanik mr Dejan Mirović želi da obrazloži svoj stav? (Da.) Izvolite.

Dejan Mirović

Srpska radikalna stranka
Dame i gospodo, naš drugi predlog je usaglašen sa predlogom gospođe Lidije Dimitrijević i radi se, da bi javnost znala šta je suština predloga, o smanjenju PDV za hleb, mleko, brašno, udžbenike i opremu za bebe. Dakle, radi se o jednom konkretnom predlogu za ublažavanje tereta ekonomske krize, koja očigledno najviše pogađa najsiromašnije delove stanovništva, što je u skladu sa ekonomskom teorijom da je u stvari PDV jedan u suštini nepravedan ekonomski porez, jer pogađa podjednako sve slojeve stanovništva, znači, i one koji su najbogatiji i one koji su najsiromašniji.

Međutim, Narodna skupština Republike Srbije, Vlada i ostali probriselski organi u ovoj zemlji očigledno nisu imali sluha za naše predloge, koji su konstruktivni i koji su usmereni ka opštem boljitku svih naših građana. Odgovorili su, moram reći, na jedan skandalozan način, da predlog, koji je usmeren prvenstveno ka našim građanima, nije u skladu sa Aki komuniterom i sa pravom Evropske unije!

Dozvolićete da je to u pravnom, ekonomskom i u svakom drugom smislu skandal. Prvo, Republika Srbija nije članica EU i naša stranka se zalaže za to da ona to nikada ni ne bude, ne samo zbog Kosova i Metohije, već i zbog štetnosti, u ekonomskom smislu, pristupanja Evropskoj uniji za zemlje istočne Evrope.

Pitali smo premijera Cvetkovića u četvrtak da li postoji cost-benefit analiza za pristupanje Republike Srbije Evropskoj uniji. Ona ne postoji, znači, ne zna se tačno da li će nam u ekonomskom smislu članstvo u Evropskoj uniji doneti više štete nego koristi. To je svojevrsni skandal, u ekonomskom smislu.

U pravnom smislu, podsetiću uvažene kolege i javnost, još 1993. godine nemački ustavni sud doneo je presudu povodom usvajanja Mastrihtskog sporazuma, gde se navodi da je nemačko pravo tj. osnovni zakon ili ustav Savezne Republike Nemačke iznad Aki komunitera.

Ako vodeća zemlja EU, koja daje najviše sredstava za budžet i na čijoj teritoriji se nalazi glavni, faktički, organ EU, Evropska centralna banka, smatra da je njeno nacionalno pravo iznad Aki komunitera, ne vidim nikakvog razloga zašto bi Republika Srbija išla ispred takvog principijelnog stava. To je potpuno neobjašnjivo u pravnom smislu, u moralnom i svakom drugom.

Takođe, podsetio bih vas da je predsednik Republike Češke gospodin Klaus skoro bio u poseti Republici Srbiji. On je tada naveo, kao i u svojoj knjizi, da je evro kao valuta jedan veštački projekat, jer ne postoje zajednički porezi u EU.

Prosto je neverovatno da ako u EU ne postoje zajednički porezi, ne postoji jedna usaglašena fiskalna politika, već samo jedan politički projekat kao što je evro, koji faktički ne može dugo da se opravdava u ekonomskom smislu, mi ovde pokušavamo da usaglašavamo poreze Republike Srbije sa porezima EU, koji u suštini ne postoje već su podeljeni po zemljama.

Prema tome, to je potpuno neobjašnjivo i smatramo da ovaj odgovor skreće pažnju sa glavne teme, da u EU ne postoji usaglašena poreska politika.

Nadovezao bih se i na jednu aktuelnu temu, a to je problem dvostrukih akciza. Skandalozno je da se 22. marta sprema sastanak Komiteta za sprovođenje SSP-a, dan pre nego što će doći ruski premijer. To treba shvatiti kao jednu vrstu provokacije ili jednu vrstu pripreme da se akcize dovedu na nivo koji neće odgovarati srpsko-ruskom preduzeću, naglašavam, ne ruskom, nego srpsko-ruskom preduzeću, kao što je NIS.

Dakle, ponovo fraza da „EU nema alternativu“ iznad naših građana, iznad interesa naših preduzeća; kao što smo videli, odbija se čak i nešto što je u socijalnom i svakom drugom smislu dobro, a to je smanjivanje PDV-a za najugroženije delove stanovništva.

Jasno je da je EU iznad građana, iznad naših ekonomskih interesa i mogu samo da apelujem u svoje ime i u ime poslaničke grupe da izmenite takav stav jer vam dolazi ruski premijer konačno, posle deset godina. To je jedina ekonomska, izvozna i razvojna šansa Republike Srbije. Zahvaljujem.