Zahvaljujem, predsedavajući.
Poštovani narodni poslanici, poštovani građani Republike Srbije, prvo pitanje postavljam predsednici Narodne skupštine Republike Srbije, vezano za jučerašnje opomene i oduzimanje reči koje mi je predsedavajući izrekao.
Ovde se nalazi stenografska beleška o tome šta sam rekao. Dakle, nijednog trenutka reči koje je predsedavajući spomenuo ja nisam izgovorio. Dakle, citiram, rekao sam da kolege poslanici čitaju sastave i radove, a onda je svojevoljno brutalno slagao i rekao da sam rekao literarne radove i literarne sastave.
S toga, postavljam pitanje predsednici parlamenta da li će povući opomene koje su meni juče izrečene i da li će kazniti predsedavajućeg Arsića zato što je brutalno zloupotrebio funkciju predsedavajućeg? Onemogućava normalnu diskusiju i normalan rad i sprovodi mobing nad poslanicima opozicije, zloupotrebljavajući svoju funkicju.
Molim vas da dobijem odgovor pismeno, a kao dokaz prilažem stenografske zapisnike, a vrlo jasno se to vidi i na snimku juče šta sam ja govorio, a šta je predsedavajući posle toga rekao i potvrdio da sam ja rekao nešto što zapravo nisam ni pomenuo tu reč.
Drugo pitanje postavljam premijerki Ani Brnabić i postavljam pitanje ministarki saobraćaja, građevinarstva i infrastrukture, vezano za poklanjanje aerodroma u Nišu državi Srbiji. Dakle, pitanje je zašto Vlada Republike Srbije baš danas, baš sada u ovom trenutku preuzima aerodrom u Nišu?
Drugo pitanje je da li je Ugovorom o koncesiji, koji je Vlada potpisala sa francuskom kompanijom „Vansi“, Vlada Republike Srbije preuzela obaveze da se ne razvijaju drugi aerodromi u Srbiji, da se ne pravi konkurencija toj stranoj kompaniji koja će upravljati aerodromima, aerodromom „Nikola Tesla“ u Beogradu?
Treće pitanje koje postavljam je kako je moguće da Vlada Republike Srbije nije bila u stanju da sama upravlja aerodromom „Nikola Tesla“ u Beogradu, pa ga je dala u koncesiju strancima, a sada i te kako hoće i zna i ume da upravlja sa aerodromom u Nišu?
Aerodrom u Nišu je u 2017. godini ostvario rekordan broj putnika – 331.582 prevezena putnika. Prema zvaničnim statistikama, aerodrom je bio prošle godine na drugom mestu u Evropi po broju putnika. Dakle, ima ozbiljan rast i zbog toga su lokalne vlasti u jednom trenutku odlučile da smanje takse, kako bi karte bile još povoljnije za građane Srbije koji koriste taj aerodrom.
Dalje, postavljam pitanje da li je razlog što aerodrom u Nišu treba predati Vladi Republike Srbije i to što je rekao predsednik Republike, Aleksandar Vučić, u jednoj emisiji, kada je kazao da su pustili Niš da se razvija, aerodrom u Nišu, uprkos činjenici da menadžment tog aerodroma nije shvatao da tako smanjuje brojke rasta aerodroma „Nikola Tesla“ u Beogradu? Da li to znači da mi trebamo zbog interesa stranaca da žrtvujemo javni interes građana Republike Srbije iz svih delova Republike Srbije? Da li to znači da se neće razvijati ni aerodrom u Nišu, da se neće pustiti na aerodrom „Morava“ u Lađevcima, čije puštanje pominjete od 2012. godine u rad, da neće biti ništa ni od aerodroma „Ponikve“? Da li to znači da svi ostali delovi Srbije ne treba da se razvijaju i da ne treba da se zastupa javni interes građana Republike Srbije da bi vi udovoljili strancima i da rasprodajete strancima sve ono što je javni interes ove zemlje?
Takođe, postavljam pitanje zašto Niš treba da plaća nadoknadu za 170 hektara zemljišta, koje mu je prenela Vlada Republike Srbije, Grad Niš, a da pri tom Arapi, koji su dobili 120 hektara u Beogradu, ne plaćaju ništa? To su dobili bez nadoknade. Prema tome, zbog svega ovoga i zbog situacije u Nišu i zato što vlast lokalna u Nišu nije sposobna da se izbori za interes građana Niša, Narodna stranka predlaže da umesto aerodroma Niš, Vladi Republike Srbije Nišlije poklone gradonačelnika Niša Darka Bulatovića. Zahvaljujem, predsedavajući.