Treće vanredno zasedanje , 15.06.2023.

9. dan rada

OBRAĆANJA

...
Socijalistička partija Srbije

Radovan Arežina

IVICA DAČIĆ - Socijalistička partija Srbije (SPS)
Poštovani predsedniče Narodne skupštine, koleginice i kolege narodne poslanice i narodni poslanici, poštovani građani Republike Srbije, moje pitanje se konkretno odnosi na Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, konkretno na ministra Gorana Vesića.

U opštini Kladovo put IIA reda 167, u reonu Velika Vrbica, Rtkovo, Korbovo, Vajuga, Milutinovac, nije presvučen, odnosno nije asfaltiran, kako kažu u žargonu - presvučen, a dogovoreno je i krenuto je od Kladova preko Postola, Male Vrbice do Velike Vrbice. Posle su bili izbori i građani su zainteresovani da li je to u programu rada za ovu godinu i da li da se nadaju završetku tog dela puta.

Drugo pitanje se isto odnosi na puteve, odnosi se na put IB, iliti nekadašnja magistrala, to je Brza Palanka - Negotin, a to je veoma značajno jer to je put Kladovo-Niš, kad pogledate, i samo u tom delu od Kladova do Niša taj deo je ostao neodrađen. Taj put već postaje ruiniran i mislim da takođe je pitanje da li je u ovoj godini ili se predviđa za narednu godinu rekonstrukcija tog dela značajnog puta za uopšte nekadašnji Zaječarski region, odnosno Borko-zaječarski okrug, odnosno za taj severoistočni deo Srbije.

Sledeće pitanje je isto za ministra Vesića i za samo ministarstvo, odnosi se na to - da li možemo dobiti dinamiku, koja je stvarno impozantna, radova Požarevačka petlja - Golubac, brze saobraćajnice i kada se predviđa njen završetak? Da li će on biti u etapama ili ćemo čekati kompletno Požarevačka petlja - Golubac, pa da deo tog puta bude otvoren ili će se to raditi etapno, pa da jednostavno građani iz velikog dela, podunavskog dela Srbije, mogu što pre, što bezbednije i što kvalitetnije da stignu do svoje prestonice, do Beograda? To je veoma značajno za ceo naš kraj, vi dobro znate koji su to okruzi koji pokrivaju i uopšte za Dunavski koridor i Dunavsku magistralu i dunavski prostor, da kažem, Srbije, koji je veoma značajan i zbog rudnog bogatstva, zbog razvoja, ali i zbog migracija i zbog razvoja turizma, zbog Đerdapske klisure, kao najznačajnijeg i najviđenijeg kanjona u Evropi, a jednog od poznatijih i u svetu.

Sledeće pitanje je takođe za ministarstvo, a odnosi se na pitanje rečnog saobraćaja. Ja sam to pitanje postavljao u prošlom sazivu, dobio sam neki šturi odgovor ali očekuje se od, kako sam još u jednom navratu rekao, dinamičnog ministra Vesića, koji ide i u pravcu rečnog saobraćaja, da nekada putevi, vodeni put dunavski, koji smo koristili, a to su oni brzi brodovi, brzi gliseri, nekada smo ih zvali „rakete“, koji su išli Beograd-Smederevo-Veliko Gradište-Golubac-Donji Milanovac-Tekija kod Kla-dova, to je ozbiljno bilo u razvoju turizma i to je podržavala Vlada tada SFRJ.

Ja mislim da i sada treba iznaći načine, iznaći nova plovila i da u delu ovog godišnjeg doba kada može da se cirkuliše, od ranog proleća do kasne jeseni, i da se na tom prostoru obavlja vodeni saobraćaj. Mislim da bi to bilo sjajno za sve ove opštine, posebno zato što smo sada revitalizovali konačno i tvrđavu Fetislam u Kladovu, a znate kolika je to tvrđava i to je taj put, a kasnije to može da povezuje i Novi Sad pa sve dole kroz prevodnice do Kusjaka, odnosno do Negotina.

Na samom kraju da kažem, zamolio bih Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i ministra Vesića da se urgentno pomogne na graničnom prelazu Đerdap, na samoj Hidroelektrani Đerdap, zato što otvaranjem i rešavanjem puteva u našoj zemlji i presvlačenjem puta Kladovo-Golubac mi imamo veliku cirkulaciju, a verovatno i ovom ratnom krizom u Ukrajini, imamo veliku cirkulaciju šlepera i kamiona, tako da nam je sada postao čep, kako se to kaže u žargonu, i zastoj, pa bih zamolio da se tu iznađe rešenje koje samo može da urgentno odradi Ministarstvo. Zahvaljujem.