Treće vanredno zasedanje , 04.07.2023.

14. dan rada

PRIVREMENE STENOGRAFSKE BELEŠKE
(neredigovane i neautorizovane)

REPUBLIKA SRBIJA
NARODNA SKUPŠTINA

Treće vanredno zasedanje

01 Broj 06-2/126-23

14. dan rada

04.07.2023

Beograd

Sednicu je otvorio: Vladimir Orlić

Sednica je trajala od 10:10 do 18:05

OBRAĆANJA

...
Narodna stranka

Marina Lipovac Tanasković

Narodna stranka
Zahvaljujem.

Poštovani predsedniče Narodne skupštine, zašto današnja Skupština nije počela minutom ćutanja? Da li smatrate da Đorđe Mihajlović nije to zaslužio od nas? Predsedniče Narodne skupštine, dana 13. juna postavila sam vam poslaničko pitanje, na koje ste u obavezi, prema članu 287. stav 4, da mi odgovorite u roku od 15 dana. To što nisam dobila odgovor u predviđenom roku samo je dokaz mojih prethodnih tvrdnji da ne poštujete Poslovnik ovog doma, da ne znate da upravljate i organizujete rad ove Skupštine. Tražim od vas pisani odgovor na moje poslaničko pitanje.

Sledeće pitanje upućujem Ministarstvu građevine, saobraćaja i infrastrukture. U poslednjih mesec dana svedoci smo užasnih gužvi, velikih kašnjenja, gubitka prtljaga putnika, otkazivanja letova na beogradskom aerodromu „Nikola Tesla“, kojim sada upravlja francuska firma „Vensi erports“. Za ovu situaciju direktno je odgovorna francuska firma, koja je morala da bude spremna za građevinsku sezonu i letnju sezonu. Građani su već godinama unazad bivali maltretirani usled nestručnog organizovanja radova na proširenju aerodroma, a sada posle proširenja kapaciteta, umesto podizanja nivoa usluge, desio se kolaps. Kolaps i dalje traje, iako stalno čujemo da je bolje nego juče. Nije bolje. Putnici su i dalje nezadovoljni, ljuti i kivni, s razlogom. Postavljam pitanje – zašto Ministarstvo već mesec dana odbija da izda upozorenje francuskoj firmi, na koje ima pravo, po tajnom ugovoru, a nakon čega mogu da slede i novčane kazne?

Da li će građani Srbije od ove firme dobiti bar zvanično izvinjenje? Kakve to tajne ugovore potpisujete sa stranim investitorima, kada stalno morate da ih molite da nešto urade, kao što je to primer sa ovom firmom?

Postavljam drugo pitanje. Zašto se projekat izgradnje brze saobraćajnice Požarevac-Golubac do dana današnjeg nije izdata građevinska dozvola? U izveštaju rada ministarstva od decembra prošle godine navodi se da je dobijeno pozitivno mišljenje na projekat. Pola godine nakon toga ministarstvo nije izdalo građevinsku dozvolu. Ko je odgovoran?

Narodna stranka sumnja da nije država izvršila eksproprijaciju, pa pitam. Da li je izvršena eksproprijacija na ovom projektu i u kom procentu? Zašto izdavanje dozvole ovoliko kasni? Da li je i u ovom ministarstvu sistem zakazao?

Danas 17. juna ove godine mogla je da se desi katastrofa kada se srušio most na Zapadnoj Moravi na opštinskom putu 123-9 čije su tragične posledice samo pukom slučajnošću izbegnute zato što je jedan meštanin neposredno pred rušenje mosta zaustavio autobus pun turskih radnika.

Ministar je obišao ovo gradilište i sa osmehom na licu konstatovao da niko nije odgovoran. Kako opet niko nije odgovoran? Da li ministre znate da je most oštećen još 2017. godine zbog bespravne eksploatacije šodera iz reke, na šta su građani stalno upozoravali, ali ni jedan državni organ nije reagovao i zabranio besplatnu eksploataciju šljunka?

Da li ministre znate da je 2. novembra prošle godine šef inspekcije za lokalne puteve Gradske uprave za inspekcijski nadzor grada Čačka, diplomirani inženjer građevine, dostavila zahtev za totalnu obustavu saobraćaja, ali da je zbog političkih razloga, zanemarujući bezbednost saobraćaja, saobraćaj samo delimično obustavljen?

Da li ministre znate da je traženo mišljenje Instituta za puteve koje nije bilo dovoljno jasno i nije se odnosilo za vanredne situacije i stabilnost mosta u slučaju poplava? Da li ministre znate da je firma koja održava taj put Javno preduzeće grada, po rešenju inspektora za puteve trebalo da izvrši snimanje poprečnih profila korita reke u zoni stubova, izradi projekat sanacije mosta, izradi projekat uređenja rečnog korita u zoni mosta, izradi projekat saobraćajne signalizacije i postavi tu signalizaciju?

Da li ministre znate da signalizacija nije postavljena? Nije postavljen znak ograničenja brzine, nisu postavljene barijere koje su trebale da suze kolovoz. Proverite ove navode ministre, pa mi odgovorite da li zaista mislite da niko nije odgovoran.

Ko je odgovoran za urušavanje još jednog mosta u opštini Čačak? Ko je odgovoran za iskakanje voza iz šina sa opasnim materijama kod Pirota? Ko je odgovoran za postavljanje temelja izgradnje višespratnice u centru Tutina kod bolnice, a preko korita reka Vidrenjak? Da li će neko u Srbiji bar za nešto da bude odgovoran?