NEMANJA ŠAROVIĆ

Srpska radikalna stranka

Rođen 28. decembra 1974. godine u Beogradu.

Završio je Prvu beogradsku gimnaziju, a potom je diplomirao na Pravnom fakultetu u Beogradu. Pre ulaska u politiku je godinu i po dana radio kao pripravnik u jednoj advokatskoj kancelariji i dve i po godine u Prvom opštinskom sudu.

Godine 2004. izabran je za člana Predsedničkog kolegijuma i Centralne otadžbinske uprave Srpske radikalne stranke, a iste godine je postao poslanik u Narodnoj skupštini. Takođe je bio i odbornik SO Stari Grad. Otkriveno je da je Šarović 2005.godine, kao Beograđanin i odbornik SO SG, naplatio od skupštine 1.639.088 dinara na ime putnih troškova za relaciju Beograd – Vranje, gde je odlazio kao koordinator SRS-a za Pčinjski okrug. Narodni poslanik bio je u sazivu od 14. februara 2007. do 2008. godine.

Na vanrednim parlamentarnim izborima održanim 24. aprila 2016. godine, ponovo je izabran za narodnog poslanika.

Osnovne informacije

Statistika

  • 245
  • 0
  • 3 postavljeno / 0 odgovoreno

Pitanja građana

Uzgoj krznašica/ zabrana uzgoja i ubijanje životinja

čeka se odgovor 10 meseci i 18 dana i 1 sat

Poštovani, Pišem Vam u ime udruženja Sloboda za životinje, a povodom pitanja zakonske zabrane uzgoja životinja isključivo radi krzna koje je trenutno aktuelno u našoj zemlji. Zanima me kakav je Vaš stav po pitanju uzgoja životinja isključivo radi krzna u Srbiji i kako biste glasali ukoli...

Pismo poslanicima - pitanja za vladu

čeka se odgovor 1 godina i 8 meseci i 20 dana

Poštovani/a, Obraćamo Vam se, kao predstavniku/ci građana, da na sednici za postavljanje poslaničkih pitanja poslednjeg četvrtka u mesecu (26. oktobra 2017. godine), iskoristite vaše poslaničko pravo i postavite ova pitanja predstavnicima Vlade Republike Srbije u ime nas građana.

Inicijativa za izmene i dopune Porodičnog zakona

čeka se odgovor 1 godina i 10 meseci i 22 dana

Poštovani, U ponedeljak, 14. avgusta 2017. pokrenula sam inicijativu "Naše dete - naša odluka", za izmene i dopune Porodičnog zakona. Prema aktuelnom Porodičnom zakonu roditelji nemaju pravo da odrede potencijalne staratelje svoje dece u slučaju porodične tragedije, pa je odluka o deci...

VIDI SVE POSTAVI PITANJE

Dvanaesto vanredno zasedanje , 27.06.2019.

Dame i gospodo narodni poslanici, gospodine ministre, moram reći da u dosadašnjoj raspravi nismo čuli mnogo toga o zakonu. Ove šarene laže i te pohvale na račun rada Vlade, rekao bih nemaju mnogo veze sa ovim o čemu mi danas zaista raspravljamo i ono što je iz vašeg obrazloženja mene zanimalo, jeste šta vi planirate sa ovim zakonom, šta je osnovni cilj? Da li je da ta komunalna milicija, kako će se sada zvati, bude novi organ prinude nad građanima Srbije, jer sada se stvara mogućnost da sve opštine i gradovi u Srbiji imaju komunalnu policiju ili je to zapravo cilj da se sada od nekadašnje komunalne policije napravi organ koji će se pre svega biti unapređenjem uslova i kvaliteta života građana, i koji će biti u službi građana?

Vi znate veoma dobro da je komunalna policija već izašla na veoma loš glas kod građana, a potpuno je sigurno na osnovu ovih zakonskih odredbi koje su danas pred nama da će komunalna milicija biti na još gorem glasu, jer ovaj zakon ide u tom lošem smeru, šire se mogućnosti prinude, sredstva prinude, a ta osnovna svrha je jednostavno zanemarena. Po mom mišljenju, znate, naslov iznad člana 1. kaže – svrha komunalne policije i prvi stav bi morao biti da komunalna policija poslove iz svoje nadležnosti vrši u interesu građana i to bi morao biti osnovni cilj, ali nažalost nije.

Vi ste ovde govorili koja je vaša intencija. Između ostalog, vi ste rekli da je velika novina u ovom zakonu to što će sada moći komunalna milicija buduća da postupa i van uniforme, jer, kako ste vi rekli u svom obrazloženju u izlaganju, dešava se to da kada jure sirotinju koja oko pijace prodaje nešto da bi preživela, da čim vide vozilo komunalne policije ili vide komunalnu policiju, onda se ti ljudi razbeže.

Da li je gospodine Ružiću po vašem mišljenju to glavni problem u državi Srbiji i da li vi smatrate da bilo ko od tih ljudi prodaje to malo bede što prodaje i što iznese na neki karton ili na neku ciradu, zato što mu je dosadno, zato što ne voli državu, zato što želi da naškodi državi ili to radi da bi preživeo?

Postoje dva načina da se takve pojave, ja se slažem da to ne treba da postoji, ali postoje dva načina da se to eliminiše.

Jedan je način taj koji vi pokušavate, a to je pojačanje represije i širenjem ovlašćenja komunalne milicije i pravljenje tajne komunalne milicije koja će ići po naređenju načelnika bez uniforme, a evo vidim vi se smejete, ali to zaista nije smešno.

Drugi način je, gospodine Ružiću, da sistemski rešavate stvari. Ako je naša država zaista toliko uspešna koliko kažete da jeste, ako je ekonomski napredna koliko kažete da jeste, zašto se po prirodi stvari ne smanjuje broj tih ljudi koji pokušavaju da tako što će neku sitnicu prodati oko pijace ili na nekom drugom mestu, da tako prehrani sebe i svoju porodicu.

Zar ne mislite da bi oni voleli da imaju dobar posao, da imaju dobru penziju, da imaju socijalno i zdravstveno osiguranje i da ih ne viđaju i prijatelji i porodica i deca njihovih prijatelja ili prijatelji njihove dece, na tom priznaćete, ponižavajućem zadatku.

Vi ovde kažete da po pravilu postupa komunalna milicija u uniformama, ali da izuzetno po naređenju načelnika, po pisanom nalogu načelnika može i bez službene uniforme, ali nema ograničenja pod kojim uslovima. To bi moralo, jer znate, vi umesto da oni idu što dalje od policijskih ovlašćenja, vi pravite praktično tajnu komunalnu miliciju.

Nadležnost, a evo prethodni govornik je pohvalio to što je sada nadležnost određena izuzetno široko i zaista jeste.

Ja ću preći i preko toga. Neko reče, kaže, jedino još neće moći da izdaju lične karte i pasoše, ali izgleda da se to i amandmanski može unaprediti, pa da im i tu funkciju dodelite i da budu onda kompletna ovlašćenja, da budu nadležni za sve. Međutim, problem je ko će osposobljavati te ljude, kako će se oni osposobljavati za sve ono za šta ste vi predvideli i o čijem trošku.

Priznaćete kada vidimo koje su sve tu nadležnosti nagomilane komunalnoj policiji, neko da bi bio komunalni policajac moraće da bude malo stručniji nego za ministra, npr. u Vladi Republike Srbije i predsednika Vlade, jer ovako široka ovlašćenja i delokrug rada zaista ne trebao da bude.

Veliki problem je gospodine Ružiću i oko toga što definitivno sada ova komunalna milicija preuzima deo ovlašćenja policije, što ne bi smeo biti princip i način na koji će se i kada će se primenjivati prinuda. U članu 4. se o tome govori. Pa kaže – ako zbog fizičkog otpora sprovođenje izvršenja ne bude moguće ili ne uspe itd, pa vi imate praktično situaciju gde vi šaljete komunalnu miliciju da vrši prinudu. To u uređenoj državi ne može biti slučaj. Zna se to čiji je to posao. To je, ja bih rekao, zaista i kontradiktorno članu 26. isto ovog zakona u kome se na drugačiji način reguliše. To je da se primenjuju zakoni kojim se uređuje policijsko ovlašćenje i način obavljanja policijskih poslova.

Da se vratimo na ova ovlašćenja njihova. Kaže – hitne mere i spasilačka funkcija. To je ono što je jedna od novina u odnosu na prethodni zakon. To je još jedno širenje nadležnosti. Vi praktično predlažete da u slučaju bilo kakvih, da preduzima hitne mere zaštite životne sredine, zaštite od elementarnih i drugih nepogoda, zaštite od požara, druge nadležnosti iz nadležnosti opštine, grada itd. Na ovaj način mogu se ugroziti i život ili zdravlje komunalnih policajaca i pitanje je na koji način ćete vi ove ljude za sve to osposobiti.

Saradnja sa građanima. Tu je došlo do jedne izmene u odnosu na prethodni zakon, po meni, zaista neshvatljive i to jeste dokaz da vi ne želite da komunalna milicija bude u službi građana. Naime, kaže – građani mogu komunalnoj miliciji podnositi prijave, peticije i predloge u vezi sa gradom pisanim putem, i to je pravilo. A kaže – u hitnim slučajevima telefonom i neposrednim usmenim obraćanjem. U prethodnom zakonu iz 2009. godine postojala je kao redovna mogućnost obraćanje elektronskim putem. I kako je moguće gospodine Ružiću da u eri komunikacija 2019. godine vi izbacujete mogućnost da se građani obraćaju komunalnoj miliciji elektronskim putem? Godine 2009. je moglo, a 2019. godine ne može. Onda pričate o unapređenju poslovanja, unapređenju komunikacije. Ana Brnabić priča o IT tehnologiji, o stručnjacima, o ne znam ni ja čemu, a vidite da to zaista nije tako.

Druga stvar, mi smatramo da je komunalna policija dužna da odgovori građanima na njihov svaki zahtev u pisanoj formi, dakle da nešto iza toga ostane i da to mora biti u roku od 15 dana. Ukoliko želite ozbiljan organ, onda taj organ mora ozbiljno i da se ponaša.

Saradnja sa ministarstvom nadležnim za unutrašnje poslove ovlašćuje komunalnu miliciju, komunalne milicajce da traže neke podatke na koje se odnose Zakon o zaštiti podataka o ličnosti. Tu su ogromne mogućnosti zloupotrebe. Vi naravno kažete da komunalni milicionar mora biti osposobljen i za to što je dodatna još jedna kvalifikacija, dakle oni moraju biti stručni i za oblast zaštite podataka o ličnosti. Međutim, vi određujete da će upravo komunalna milicija voditi evidenciju o traženim podacima, što znači da oni treba da kontrolišu sami sebe. To nije moguće, to nije dobro. Ne možete ostaviti, da kažem narodski, kozu da čuva kupus, niti komunalna milicija može sama sebe kontrolisati oko podataka koje traži, a koji se smatraju zaštićenim podacima o ličnosti.

Poslovi komunalne policije član 10. vi imate bukvalnu opštu nadležnost, i vi ovim stavljate ogroman teret na leđa te komunalne policije. Građani će moći da im se obrate za bilo šta. Do sada je često bio odgovor, nismo nadležni, nismo nadležni. E, da vidimo sada šta će i kako će reći, jer sada bukvalno, kao što rekoh maločas, osim za izdavanje ličnih karata i putnih isprava, za sve ostalo jeste nadležna komunalna policija.

Zaštita životne sredine, kulturnih dobara, lokalnih puteva, ulica, javnih objekata itd. Pa kaže između ostalog – primena zakona kojim se uređuju državni simboli. Da li vi primera radi gospodine Ružiću da vas pitam. Da li vi očekujete da npr. komunalna milicija, koja će biti osnovana za teritoriju opštine Bujanovac, da ode neko po prijavi građana, evo ja ću biti prvi koji će to prijaviti, da odu npr. u Veliki Trnovac, pa da sa groba teroriste Ridvana Ćazimija, koji je likvidiran u obračun sa državnim organima Republike Srbije, koji je terorista i zločinac, da skinu albansku zastavu koja se tamo duže od decenije viori, suprotno zakonima Republike Srbije, na šta niko ne reaguje? A to će pored ostalog biti u nadležnosti komunalne milicije. Da li vi očekujete da će to biti tako? I da li je to između ostalog intencija zakona?

Vi ste dali u vašem obrazloženju zakona nekakve podatke koliko je podneto prijava za loše parkiranje, koliko za ovo, koliko za ono, pokušali da nas impresionirate nekim brojkama. Moram vam reći da niste. Ali, da bi se zaista videlo čime se bavila komunalna policija, ja bih vas molio da nam date mnogo detaljniji pregled za grad Beograd, pa da vidimo tačno za koje oblasti je koliko prekršajnih prijava podneto. Da vidimo ono što nas zanima sada, koliko je npr. za rupe na putu? Nema maltene ulice u Beogradu bez udarnih rupa. Da vidimo koliko je takvih prijava podneto. Da vidimo npr. koliko je podneto prijava za zapušene slivnike za odvođenje atmosferske vode. Vi tvrdite ogromne su kiše, mnogo je palo. Nije u tome problem. Prođite pored mostarske petlje. Drveće raste iz pojedinih odvoda. Evo ja sam to i juče video.

Dakle, ne radi se o nečemu što je juče zapušeno ili što je posledica nekakve velike količine vode, već je posledica dugogodišnjih nemara. To, zapravo i jeste osnovna dilema kada se govori o ovome zakonu.

Da li želite komunalnu miliciju koja će biti u službi građana Srbije, na koju će građani gledati pozitivno sa odobravanjem, jer će znati da su oni tu da zaštite njihove interese, da poboljšaju kvalitet njihovog života, a ne da budu ti koji će juriti sirotinju i one nevoljnike koji prodaju nekakve krpice ili stare stvari oko pijace kako bi prehranili sebe i svoju porodicu?

Niko to, gospodine Ružiću, ne radi iz dosade. Tu se ne obrću velike pare. Ako želite da se obračunate sa kriminalom i sa korupcijom, krenite od vrha, od ovih 300 miliona koje ćemo dati američkoj kompaniji za izgradnju autoputa zato što je neko odlučio da se eliminiše proces javne nabavke. Pa, ako nam ne treba javna nabavka kada se gradi autoput vrednosti 500 ili 800 miliona evra, pa sa kojim pravom vi možete bilo kojoj, ne ministarstvu, nego najmanjoj lokalnoj samoupravi reći – Vi morate da sprovodite javne nabavke kada nabavljate toalet papir ili nešto drugo? Vi morate pokazati od vrha da sa korupcijom želite da se obračunate.

Član 11. način obavljanja prinude. To je ono što je kontradiktorno sa drugim članom. Kaže – U svom radu komunalni milicioneri rukovode se principom rada sa najmanje štetnim posledicama, a sredstva prinude primenjuju se samo kada je to apsolutno nužno i u meri koja je neophodna za izvršenje zadatka. Pazite, njima je to mera. Šta to znači i koje su to potrebne, a koje su to nepotrebne štetne posledice? To u Zakonu ne piše.

Ne možete slati policiju da vrši komunalnu miliciju, odnosno da vrši prinudu. Ima drugi član zakona koji kaže da se sredstva prinude primenjuju samo onda kada komunalni milicioner ne može na drugi način da odbije istovremeni protivpravni napad protiv sebe ili drugoga lica. I to je kontradiktorno sa ovim, gde kažete da se primenjuju sredstva prinude u meri u kojoj je neophodno za izvršenje zadatka. Ako zadatak ne može da se izvrši, onda pozovite policiju, kao redovan državni organ i onaj koji jeste zadužen za sprovođenje mera prinude, pa neka oni završe taj posao, a ne da dobijate lokalne šerife koji će na ovaj ili onaj način da se obračunavaju s kim im padne na pamet.

Dalje kažete, gospodine Ružiću - strateški plan po potrebi razmatra opštinsko odnosno gradsko veće. Šta to znači po potrebi? Nema tu po potrebi. Druga stvar, ako razmatrate strateške planove, gde su izveštaji? Hajde da propišete istovremeno i da se raspravlja o izveštaju, na koji je način sproveden taj strateški plan, da se raspravlja o godišnjem izveštaju o radu komunalne policije, o tromesečnom izveštaju, mislim da je i to nešto što mora.

Provera identiteta - vrši se uvidom u ličnu kartu, ličnu ispravu ili na osnovu izjave lica čiji je identitet proveren. Znači, dovoljno je ako vas pita, vi kažete - ja sam Petar Petrović i to je dovoljno, ili je neophodno dati ličnu kartu?

Onda imate dovođenje. Dovođenje nije dovođenje, to je privođenje, i nazovite to pravim imenom, gospodine Ružiću.

Jedino ostaje dilema da li ćete vi za komunalnu miliciju kupiti i marice, jer to je u odnosu na ovu ostalu opremu jedino što je ostalo, ako očekujete od komunalne milicije da dovodi građane, onda im morate obezbediti sredstva da to učine na bezbedan način, kako za sebe, tako i za one građane koje suštinski dovode i privode.

Imate zaista širok spektar ovlašćenja, pa čak i snimanje. Postavlja se pitanje da li to snimanje mora ili može da bude tajno. Kod upotrebe sredstava prinude, vi ste dodali, to je unapređenje u odnosu na prethodni zakon, sada imate ovaj tzv. biber sprej ili suzavac, koji ranije nije bio predviđen zakonom, a to ste sada predvideli.

Imate za ove komunalne milicionere koji će postupati prema maloletnim licima. Ne znam kako mislite, pogotovo u opštinama koje će imati onaj minimalni broj od tri komunalna milicionera, jedan načelnik, jedan zamenik i jedan izvršilac, kako ćete njega i za zaštitu podataka ličnosti i za sve ove druge široke nadležnosti, i za maloletnike, i da pregleda, ako se pregleda, lice mora biti istog pola. To je nešto što, zaista, ja mislim da će biti teško, i to veoma teško, uraditi.

Kako kažu, rezervni sastav policije.

Broj komunalnih policajaca, vi ste procenili da će to biti negde pet hiljada, odnosno jedan na pet hiljada građana. Gospodine Ružiću, u nekim opštinama to će biti više nego broj zubara ili broj lekara i treba da vidimo i na taj način šta je prioritet ove države i ove vlasti.

I još jedna stvar gde ste, kako vi kažete, unapredili zakon - kaznene odredbe. Ranije ste imali samo jedan prekršaj, a sada imate široko postavljene prekršaje…

(Predsednik: Vreme.)

Evo, završavam, gospođo Gojković.

I ono što meni posebno smeta, to je član 27. stav 2, koji se odnosi na prikupljanje obaveštenja. Dakle, komunalni milicioner naredi nekome da dostavi neko obaveštenje… (Isključen mikrofon.)

Dvanaesto vanredno zasedanje , 27.06.2019.

Da krenem od ovog poslednjeg vašeg, gospodine Ružiću. Vi pričate o toj borbi protiv korupcije, ali ono što je problem – izostaju rezultati. Navedite imena visokih državnih funkcionera, makar iz prethodnih režima, koji su odgovarali za ono što su uradili.

Vi znate da je izvršena pljačkaška privatizacija i SPS je podržavala mnoge vlasti i mnoge režime koji su je sprovodili.

Učestvovali ste i u prethodnom periodu. Znate, vi ste pojedine ministre, evo, na primer, onoga Milana Markovića koji je bio vaš prethodnik na mestu ministra za državnu upravu i lokalnu samoupravu, prozivali po novinama kako on ima jahtu koja je vredna ovoliko ili onoliko, pa je prešao u SNS. Nema više jahte, nema više naslovnih strana. Sad, izgleda, je to zaradio od ministarske plate. Kolika je ta plata, gospodine Ružiću? Hoćete li i vi za ministarski mandat zaraditi jahtu?

Mi imamo primere ovde bivšeg ministra i predsednika Vlade koji je, ja bih rekao, na potpuno nelegitiman način došao u posed vinograda koji je posle prodao za milione evra. Dobio subvenciju, zasadio na državnom zemljištu koje nije imao u zakupu, pa kad je zasadio onda prodao i kaže – on je uspešan biznismen. Šta je to ako nije kriminal?

Koliko je takvih ljudi u zatvoru? Nije ni jedan. Ali, vi ste taj koji je u svom obrazloženju rekao – problem je kad vide vozilo komunalne policije ili komunalnog policajca, razbeže se. Razbeži se sirotinja. Vi kažete – mogu se baviti samo zauzećem javne površine. Jeste, ne mogu držati u vazduhu. Moraju negde staviti taj karton sa koga prodaju. To je ono što je suština.

Vi kada govorite o utvrđivanju ličnog identiteta i kažete – ako oni neće da daju ličnu kartu, pa odvešće ih komunalni policajac u policiju. Taj ko neće da da ličnu kartu neće ni da ga odvedu, nego mora neko fizički da ga savlada, da ga stavi u vozilo i da ga odvede kao salamu vezanog u policiju da bi mu tamo utvrđivali identitet. To je nešto što komunalna milicija ne treba da radi.

Pitao sam vas konkretno, vi pričate o davanju ekskluziviteta Beogradu. Pitao sam vas, ali dajte podatke za bilo koji drugi grad u Srbiji za koji imate, jer ste vi davali podatke za Beograd i zahvalili ste se toj jedinici lokalne samouprave. Dajte podatke za bilo koju drugu jedinicu lokalne samouprave koliko je komunalna policija podnela prijava zbog rupa na putevima, zbog zgrada koje su pod zaštitom, zbog zapušenih slivnika i drugih stvari.

Šesta sednica Prvog redovnog zasedanja , 29.05.2019.

Dame i gospodo narodni poslanici, u ime poslaničke grupe SRS sam podneo amandman na ovaj novi član koji dodajete u Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o glavnom gradu i radi se ovde suštinski o izboru članova Saveta mesne zajednice.

Ovim članom je propisano da Savet mesne zajednice bira Skupština gradske opštine na čijem području se obrazuje mesna zajednica u odnosu na drugi oblik mesne samouprave, dok je stavom 4. ovoga člana čije ja brisanje predlažem, predviđeno da nadležni organ iz stava 3. ovoga člana bira članove Saveta mesne zajednice na predlog zbora građana koji se saziva za područje mesne zajednice ili drugog oblika lokalne samouprave.

Vi veoma dobro znate da su svim demokratskim zemljama i mi u Srbiji volimo da se pohvalimo da smo i mi demokratska zemlja, mada se veliki broj tih osnovnih demokratskih principa na različite načine krši, izbegava, derogira, nekada mogu čak i reći ismeva bukvalno. Slična situacija jeste upravo i sa ovim.

Stav SRS je da se kandidati odnosno članovi Saveta mesne zajednice mogu birati isključivo u skladu sa najvišim demokratskim principima, a to je tajnim glasanjem, tako što će se utvrditi lista kandidata, tako što će ljudi koji zaista žive na području te mesne zajednice za koju se bira Savet imati mogućnost da pristupe glasanju, dakle moraju biti obavešteni da će biti glasanje, moraju biti obavešteni kada će glasanje biti održano, mora biti formirana izborna komisija. Izborna komisija od strane zainteresovanih kandidata. Dakle, ono što se dešava na predsedničkim izborima, na izborima za Narodnu skupštinu Republike Srbije sve te procedure i osnovni demokratski principi moraju biti primenjeni i onda kada se bira Savet mesne zajednice.

Šta se dešava? Vi znate veoma dobro da ti tzv. zborovi mesne zajednice, odnosno zborovi građana da su to zapravo, da je to područje za najgore i najozbiljnije mahinacije. Ako vi ne možete ni na koji način da utvrdite ko su ti ljudi, da utvrdite da li su zaista sa teritorije te mesne zajednice kada se radi o zboru. Kada okupite na nekoj livadi ili ispred mesne zajednice ljude, onda ne možete utvrditi ni na koji način, pogotovo ne pouzdano njihov identitet, onda dolazimo do mogućnosti da vi sazivate svoje stranačke aktiviste iz različitih delova opštine ili grada i da na taj način praktično fingirate izbornu volju građana.

Drugi specijalitet i to su još ovi iz Demokratske stranke patentirali je bio da se sazove zbor građana za neki datum u 12.00 sati, pa da se onda to jutro pomeri na devet i da onda taj zbor i izbor članova Saveta mesne zajednice završe oni koji na volšeban način saznaju da će biti takva izmena i koji se navodno nađu na licu mesta, o čemu niko ne može da svedoči, da bi onda dočekao praktično gotov predlog iz skupštine opštine ili bilo koji drugi organ.

Po ovom rešenju može se predložiti duplo više, praktično kandidata za članove Saveta mesne zajednice što takođe pokazuje da je i to fingiranje demokratije, jer čemu glasanje i čemu odluka građana mesne zajednice ako kasnije većina u opštini može izabrati bilo koga ko njemu pada na pamet. Hvala.

Deveto vanredno zasedanje , 17.07.2018.

Dame i gospodo narodni poslanici, evo i ja sam hteo malo da postavim neko pitanje oko vladavine prava. Prethodnik je dao možda i dobar uvod. On pita zašto Vojislav Šešelj nije odgovarao zbog toga što je, kako kaže, najavljivao ubistvo Zorana Đinđića? A što bi i odgovarao? Ne može neko odgovarati zbog toga što vidi ono što je očigledno. Postoji poslovica koja kaže – Ko se mača lati, od mača i strada.

Zoran Đinđić je bio glava mafijaške hidre u Srbiji. To je vreme u kome je takođe rečeno da svaka država ima svoju mafiju, jedino u Srbiji mafija ima svoju državu. Vi kada pričate o nekim ljudima, govorim mom prethodniku, treba pre svega da se setite toga da su oni heroji Petooktobarske buldožer revolucije, da ste vi na krilima tih kriminalaca dolazili na vlast, da ste otimali puške, evo, nekoliko stotina metara odavde u policijskoj stanici Stari grad u Majke Jevrosime, da ste sa tim ljudima upadali naoružani u državne institucije, da ste tim ljudima omogućili da vrše razne poslove po Srbiji, da asfaltiraju, da kupuju, praktično da naprave najveću moguću ekspanziju svojih kriminalnih poslova i onda se pitate, kad je došlo do toga da je očigledno da postoji nesloga oko podele tog pljačkaškog tela, onda se vi pitate kako je Vojislav Šešelj mogao najaviti da će Zoran Đinđić biti ubijen?

Znate, kada se mafija obračunava, onda uvek neko strada i to nije ništa novo. I za svakoga ko ima malo političkog, malo životnog iskustva, to nije novo. Drugo je pitanje, zašto vi tu političku pozadinu ubistva Zorana Đinđića niste utvrđivali kada je ubijen? Zašto ste tada od toga bežali, a danas 15 godina kasnije o tome pričate? Vi ste bili vlast. Zašto niste utvrdili političku odgovornost jednog od glavnih ideologa i perjanica DS, Čedomira Jovanovića, koji je ubicama, kako vi kažete ubicama Zorana Đinđića, u zatvor dovodio žene, decu i sve ostalo?

Prema tome, dajte prvo da vidimo ko je sve od čelnika DOS sa njima duvao u istu tikvu, pa ćemo onda da utvrđujemo odgovornost opozicionih političara. Mi od toga nismo nikada bežali. Vojislav Šešelj je u Haškom tribunalu dao iskaz o tome da ste imali bilo kakve indicije, bilo kakve mogućnosti, odavno bi ga vi optužili, a ovo je samo kuknjava, plač, labudova pesma.

Drugu stvar sam ja hteo da pitam gospođu Brnabić, odnosno gospođu Nelu Kuburović, ministra pravde, vezano za načelo zakonitosti u krivičnom pravu, vezano za vladavinu prava, vezano za retroaktivnu primenu blažeg, koji je to izuzetak, odnosno pravilo je da se uvek u krivičnom pravu na učinioca primenjuje blaži zakon.

Međutim, DOS-ov režim je imao potrebu da kreira neku svoju stvarnost. Imao je potrebu da dokaže neke stvari koje su bile nedokazive. Vođeni su politički procesi za neke atentate, vođeni su procesi u kojima je zapravo glavna meta bio Slobodan Milošević.

U jednom od takvih procesa je i osuđen Milorad Ulemek Legija za navodne zločine i krivična dela koja su izvršeni pre nego što je ukinuta smrtna kazna. Ono što nalaže jedini izuzetak od zabrane retroaktivnog važenja krivičnih zakona je to da se primenjuje blaži zakon na učinioca, bilo onaj koji važi u vreme izricanja presude, bilo onaj koji je važio u vreme izvršenja krivičnog dela.

U ovom slučaju, u vreme izvršenja krivičnog dela, bilo je moguće izreći smrtnu kaznu, ali je stav 4. istog tog član zakona propisivao da sud, umesto smrtne kazne, može izreći kao najtežu kaznu i kaznu zatvora u trajanja od 20 godina. Kada je promenjen zakon, uvedena je kazna od 40 godina…

Treća sednica Prvog redovnog zasedanja , 12.04.2018.

Dame i gospodo, postaviću pitanje predsedniku Republike Srbije, predsedniku Vlade Republike Srbije i ministru pravde Neli Kuburović.

Prvo moje pitanje je da li su uopšte čuli da je juče Vojislavu Šešelju od strane ostataka Haškog tribunala izrečena drugostepena presuda? Možda su neobavešteni, mada ni to ne bi bilo neko posebno opravdanje, ali mislim da je još gore da su obavešteni i da su čuli, morali su čuti i dužni su bili da čuju za to, a da ćute.

Znate, nedopustivo je da državni organi Republike Srbije ne samo što ništa nisu učinili da građanin ove zemlje, dr Vojislav Šešelj, ne bude osuđen u Haškom tribunalu, a učinile su pogotovo prethodne vlade Republike Srbije mnogo toga da bude osuđen, ali je isto tako nedopustivo da oni ne reaguju ni na kakav način na takvu osudu.

Ova osuda, kao i prethodne osude Haškog tribunala i prethodne presude, pa čak i one oslobađajuće, nisu uperene protiv pojedinca, nego pre svega protiv Republike Srbije i protiv građana Republike Srbije.

Na samog Vojislava Šešelja ova presuda neće imati neko posebno dejstvo, ali će imati na Republiku Srbiju. Ova presuda je očigledno protivpravna, jer u skladu sa anglosaksonskim sistemom nije bilo moguće prvostepeno oslobađajuću presudu delimično ukinuti i preinačiti u osuđujuću. Ona očigledno nije zasnovana na činjenicama, ali će, siguran sam, imati posledice na Republiku Srbiju i na njene građane. Zašto? Ovom presudom kojom se Vojislav Šešelj osuđuje za ratne zločine, odnosno za podsticanje neizvršenja ratnih zločina podrazumeva da je u Srbiji i u Vojvodini bilo rata, da je bilo ratnog sukoba, da je bilo zaraćenih strana, a svi građani Republike Srbije znaju da to nije tako.

Ove koje dobacuju pozivam da se jave za reč, pa da kažu šta imaju. Lako je mrzeti Srbiju i vi to, gospodo iz DS, uporno dokazujete i zbog svoje političke inferioronosti i sterilnosti ste spremni da kažete bilo šta protiv svoje države ili nekog njenog građanina, pokušavajući da sebi priberete neki jeftin politički poen.

Iz Republike Srbije niko nije deportovan, nijedan Hrvat, nijedan građanin druge nacionalnosti. Niko nije proteran. Oni koji su otišli, otišli su dobrovoljno, jer su sa Srbima koji su proterani iz bivše jugoslovenske Republike Hrvatske menjali imovinu, overavali ugovore u sudu sa Srbima koji su proterani 1989, 1990 i 1991. godine, mnogo pre nego što je Vojislav Šešelj održao predizborni govor u Hrtkovcima i to je govor iza koga Vojislav Šešelj i SRS stoji i danas i spremni smo te reči da ponovimo na bilo kom mestu, jer tu ne da nema ratnog zločina, nema ni bilo kakvog krivičnog dela.

Nikome tu nije hvalila dlaka s glave na tom mitingu i vi to dobro znate, ali ste spremni da ponavljate laži od kojih je odustao čak i Haški tribunal. Pročitajte njihovu presudu. I oni su odustali od laži koje vi i dan danas ponavljate, da je, ne daj Bože, Vojislav Šešelj tražio da se pobiju deca iz mešovitih brakova ili čitao nekakva imena. Sve je to Haški tribunal dokazao da nije istina, vaš Haški tribunal, ali nisu mogli da podnesu da neki Srbin izađe i da bude oslobođen pred Haški tribunalom.

Samo budala ne vidi da je ova presuda uperena protiv Srbije. Vojislav Šešelj je slobodan čovek i ne možete mu ništa ni vi, njegovi politički neprijatelji iz Srbije, niti ovi sa zapada. On je Haški tribunal pobedio i to je gotova stvar i istorijska činjenica, ali tražimo odgovor od predsednika Srbije, predsednika Vlade Republike Srbije i ministra pravde – koja je njihova reakcija, šta će učiniti povodom te osude i koji je njihov stav?

Druga sednica Drugog redovnog zasedanja , 24.10.2017.

Dame i gospodo, ja ću postaviti pitanje Aleksandru Vučiću, predsedniku Vlade i predsedniku Republike Srbije. Moje pitanje je da li je konačno shvatio da se ne može sedeti na dve stolice?

Vidim da juče i danas u večernjim satima mnogi iz Vlade nervozno reaguju, pa kažu kako je, navodno, američki diplomata Brajan Hojt Ji napao Srbiju. Napao je Srbiju tako što je rekao da niko ne može biti balansero i da ne može sedeti na dve stolice, pa izigravati prijateljske odnose i sa Ruskom Federacijom, sa jedne strane, i Evropskom unijom i SAD, sa druge strane. A to je upravo ono što Srpska radikalna stranka govori godinama i Aleksandru Vučiću i pre njega, onima koji su takođe mislili da mogu na dva koloseka, da mogu da izigravaju Josipa Broza Tita. Bilo je takvih ideja i u Demokratskoj stranci Srbije, kao, možemo mi sa svima, mi ćemo biti istok zapadu a zapad istoku. E, to, međutim, ne može. I Brajan Hojt Ji je samo jasno i glasno rekao ono što i svi drugi američki zvaničnici jasno govore na susretima sa državnim vrhom Republike Srbije već godinama. Međutim, sad je valjda on na nivou na kome se može napasti.

Zar mislite da je Majkl Pens rekao nešto drugačije, da je ovo nešto što je samostalna misao Brajana Hojta Jia? On je valjda neki važan šraf u američkoj administraciji, pa je on sada izmislio toplu vodu, odnosno on postavio Srbiji neku uslov koji drugi inače ne postavljaju. Naravno da to nije tako i to jeste suštinsko pitanje u Srbiji – da li ćemo konačno otvoriti oči? Vama Amerika poručuje da uslov za ulazak u EU nije samo odricanje od Kosova i Metohije, da to nije samo Sporazum o stabilizaciji i pridruživanju. Vi morate voditi politiku, imati jedinstvenu politiku sa EU a, kako on kaže, odlični primeri su Hrvatska, koja je EU stavila iznad svega, i Crna Gora je to takođe pokazala kroz ulazak u NATO pakt. Drugim rečima, to su uslovi koji se očekuju od Srbije. Nemojte misliti da će Srbija moći da prođe bez ispunjenja tih uslova, jer EU očekuje da zemlje kandidati vode jedinstvenu i spoljnu i odbrambenu politiku. To je nešto što je potpuno očigledno i potpuno jasno.

Da li će neko konačno reagovati na to uplitanje i to što oni tvrde da Srbija se otvoreno meša i u naše unutrašnje poslove i kažu da njima nije jasno zašto je potrebno da Srbija ruskim predstavnicima u Nišu da diplomatski status? Što bi to njima pa moralo da bude jasno?

Evo, kaže Vulin – ukidaju nam pravo da mi odlučujemo. Pa, odakle vi mislite da vi imate pravo da odlučujete? Da su Amerikanci svoju spoljnu politiku vodili tako što su puštali da svako o nečemu odlučuje, pogotovo države koje ne smatraju beznačajnim i banana državama zar mislite da bi danas bili tu gde jesu? Ne, njihova se spoljna politika upravo i temelji na tome da oni odlučuju, a da drugi sprovode i to je ono što se očekuje od Aleksandra Vučića.

Mene čudi da on, makar i u jeku ove rasprave o spomeniku koji se diže Zoranu Đinđiću, nije shvatio kako prolaze oni koji misle da mogu da sede na dve stolice, koji misle ili pomisle u trenutku da mogu nešto da odlučuju, jer teško onome za koga Amerikanci pomisle i procene da im je vredan mrtav nego živ.

Dakle, SRS još jednom pita predsednika Vlade i Republike Srbije, Aleksandra Vučića da li je konačno shvatio da se ne može voditi politika sedenja na dve stolice, već da se konačno mora opredeliti da li će se Srbija okrenuti Rusiji ili odreći će se nacionalnih interesa i okrenuti EU?

Imovinska karta

(Beograd, 27.07.2016.)

Funkcija Državni organ, javno preduzeće, ustanova, druga organizacija Izvor prihoda Interval Neto prihod Valuta Vreme obavljanja / od-do
Narodni poslanik Narodna skupština Republike Srbije Republika Mesečno 86000.00 RSD 03.06.2016 -
Poslednji put ažurirano: 08.03.2017, 10:28