Zahvaljujem.
Narodna stranka je podnela amandmane da se brišu svi članovi ovog zakona, zato što smatramo da oni nisu u saglasnosti sa Ustavom Republike Srbije, sa međunarodnim pravom, sa Zakonom o eksproprijaciji. Isto tako, smatramo da Republika Srbija nema krovne planove i iz tog razloga je jako štetan ovaj zakon, odnosno izmene i dopune ovog zakona i iz tog razloga smatramo da ovaj zakon treba da izađe iz skupštinske procedure.
Ministar kada je govorio o tome da ovi koje hoće da brišu svaki član ovog zakona, on je i rekao i dao neke primedbe da je ovaj zakon dobar. Između ostalog, rekao je da smo mi u stvari protiv toga, da slušajte sada, ljudi koji rade u ministarstvu mogu samo jedanput, samo jedanput da daju mišljenje, odnosno da daju komentare pre nego što izdaju građevinsku dozvolu.
Moram da kažem, ovo se dešavalo toliko puta u pređašnjim godinama i mnoga gradilišta su kasnila upravo iz toga što smo stalno imali neke nove uslove koji su dodavani i sada se pokušava.
To bi možda bilo u redu, ali znate li šta to znači, ministre? To znači da vi vašim građanima, odnosno, izvinjavam se, vi vašim zaposlenima ne možete da naredite da samo jedanput daju mišljenje, odnosno da samo jedanput daju ispravke, odnosno da samo jedanput ukažu na nedostatke i da im kažete da to urade jedanput, jer onda vi imate problem autoriteta. Znate, ja sam radila u privatnim firmama, meni kada direktor kaže da mora jedanput nešto da se uradi, to se jedanput radilo. Postojala je doduše i varijanta kada ministar, direktor, ko god kaže – nemojte ovom gradilištu da dajete građevinsku dozvolu, zezajte ga dokle god možete. Postojali su i takvi ministri. Ne kažem da ste to vi, ne kažem, ali postojali su.
Ali, neverovatno je, vi ovde zapravo govorite o tome da vi nemate autoritet u svom ministarstvu, da vi ne možete svojim zaposlenima da kažete da to ne rade, nego morate to da stavite u zakon da bi vaši zaposleni to poštovali.
Ovde je još nešto interesantno. Ja ako bih podržala ovo, ja bih onda morala da vas zamolim da to uradite, recimo, i za JP Putevi Srbije, jer oni imaju toliko komentara uvek na projekat. Evo, recimo, projekat obilaznice oko Beograda, pa to su ispravili projekte jedno 10 puta. To je išlo do te mere da su se ispravili čak i projektni zadaci za te projekte. Mogu da vam nabrajam još dosta gradilišta, mogu i da nastavim po nekom drugom amandmanu. Hvala.