TREĆE VANREDNO ZASEDANjE, 13.02.2001.

2. dan rada

OBRAĆANJA

Dragan Maršićanin

| Predsedava
Ovo je bio poslednji prijavljeni govornik.

Zaključujem načelni pretres. Molim narodne poslanike da, radi utvrđivanja kvoruma, ubace svoje kartice u poslaničke jedinice.

Konstatujem da imamo kvorum.

Stavljam na glasanje Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o posebnim pravima i dužnostima predsednika Republike, u načelu.

Za 106, protiv 32, niko uzdržan, dvoje nije glasalo, ukupno prisutno 140 narodnih poslanika.

Konstatujem da je Narodna skupština većinom glasova prihvatila Predlog zakona u načelu.

Otvaram pretres Predloga zakona u pojedinostima.

Na član 2. amandman je podneo narodni poslanik Zoran D. Nikolić. Odbor za pravosuđe i upravu nije prihvatio ovaj amandman, a Zakonodavni odbor smatra da su predložena rešenja pravno moguća.

Molim predstavnika Vlade da se izjasni o ovom amandmanu.

Predstavnik Vlade se izjašnjava da amandman ne treba prihvatiti.

Da li neko želi reč? (Da.) Izvolite.

Zoran D. Nikolić

Uvažene kolege narodni poslanici, verujem da su predstavnici Vlade saslušali ovaj amandman, možda bi se i drugačije opredelili. Molim za to ovlašćenog predstavnika, gospodina Batića, da primi znanju ovo što sam napisao i podneo Narodnoj skupštini. Dakle, predložio sam da se prvobitna formulacija člana 2. Predloga zakona izmeni i da glasi: "Predsednik Republike, po prestanku obavljanja funkcije, ima sledeća prava: 1) na doživotno lično obezbeđenje, neprekidno, 2) na obezbeđenje objekata, neprekidno, 3) na pomoć u obavljanju administrativnih poslova, 4) na korišćenje službenog automobila, neprekidno. Uslove i način korišćenja prava iz prethodnog stava bliže uređuje Vlada i odgovorna je za njihovo ostvarivanje."

Kao što vidite, sa ovim amandmanom zaista nisam promenio ni jedno pravo, koje je Vlada predložila u ovom predlogu zakona, čak je i formulacija identična, samo sistematika nešto drugačija. Ono što je novo, novo je da sam dao ime i prezime ovim pravima i utvrdio ovlašćenja Vlade, da svojim aktom ispravi one nelogičnosti, o kojima smo pričali i da konkretne poslove utvrdi svojim aktom, konkretan broj potrebnih izvršilaca. To sve u najboljoj veri da će Vlada, noseći svoju odgovornost za izvršenje svih zakona, pa i ovog zakona, svojim aktom to uraditi na korektan način. Znači, uz puno jedno poverenje.

Drugi deo, tiče se odgovornosti, koji je brisan iz člana ovog zakona i ovim amandmanom pokušavam da to vratim, da je odgovornost za ostvarivanje tih prava dobio svoje ime u liku Vlade Republike Srbije. Mislim da je to jedino ustavno, zakonito i logično rešenje.

Dragan Maršićanin

| Predsedava
Da li neko želi reč? (Ne.)

Molim narodne poslanike da, radi utvrđivanja kvoruma, ubace svoje kartice u poslaničke jedinice.

(Neidentifikovani poslanik: Mogu li dobiti reč?)

U vezi sa amandmanom? Onda molim vas da utvrdimo kvorum.

Konstatujem da imamo kvorum.

Stavljam na glasanje amandman.

Za 38, protiv 92, jedan uzdržan, nije glasalo 13, ukupno su prisutna 144 narodna poslanika.

Konstatujem da Narodna skupština većinom glasova nije prihvatila ovaj amandman.

Na član 6. amandman je podneo narodni poslanik Zoran D. Nikolić.

Odbor za pravosuđe i upravu nije prihvatio ovaj amandman, a Zakonodavni odbor smatra da su predložena rešenja pravno moguća.

Molim predstavnika Vlade da se izjasni o ovom amandmanu.

Predstavnik Vlade predlaže da se amandman ne prihvati.

Da li neko želi reč? (Ne.)

Ukoliko ne, molim narodne poslanike da, radi utvrđivanja kvoruma, ubace svoje kartice u poslaničke jedinice.

Imamo kvorum.

Stavljam na glasanje amandman.

Za 31, protiv 102, uzdržanih šest, nije glasalo šest, ukupno je prisutno 145 narodnih poslanika.

Konstatujem da Narodna skupština većinom glasova nije prihvatila ovaj amandman.

Da li još neko želi reč? (Da.)

Izvolite, ministar pravde, gospodin Batić.

Vladan Batić

Poštovani predsedniče, poštovani narodni poslanici, predloženim zakonom o izmenama i dopunama Zakona o posebnim pravima i dužnostima predsednika Republike želelo se da se suze privilegije predsednika Republike, u skladu sa nekim standardima koji postoje u demokratskim državama Evrope i sveta. Pre svega, u skladu sa standardom građana Srbije, koji je nažalost delovanjem i politikom dosadašnjeg predsednika, srozan na minimum, doveden na ivicu prosjačkog štapa. Pa su očekivanja građana, da će se ubuduće mnogo više voditi računa upravo o tom standardu, da će nosioci najviših državnih funkcija živeti bar približno isto kao i građani ove zemlje. Dakle, na tom, približno istom nivou standarda, jer neće nam se valjda nikada više dogoditi da, dok su nečija tuđa deca ginula na Kosovu, deca bivšeg predsednika Republike prave zabavne parkove ili televizijske stanice.

Da, dok stotine hiljada naših sunarodnika žive kao prognanici ispod elementarnog dostojanstva čoveka u nekakvim straćarama, fiskulturnim salama, jedan bivši predsednik svojata i otkupljuje u bescenje tuđe kuće na Dedinju. Dakle, ne očekujem, neće nam se više nikada dogoditi da zbog jedne nakaradne politike jednog bivšeg predsednika, koji je doskora, a možda i danas živeo poput faraona, u zemlji gde zbog te njegove politike ima najviše nezaposlenih, najviše izbeglica, prognanika, prosjaka, gde su najniže plate u Evropi, najniže penzije u Evropi, najniži društveni proizvod u Evropi, najniži nacionalni dohodak u Evropi, najveći stepen korupcije u Evropi itd.

Dakle, licemerno je govoriti, u takvim okolnostima, o zadržavanju nekih beneficija, nekih privilegija ranijeg predsednika Republike i pošto su mnogi pominjali da to nema, i naravno da nema, veze sa bilo kakvom personifikacijom, jer nećemo više kao nova Vlada štiti bilo čiji lik i delo. I uskoro predstoje izmene Krivičnog zakona Republike Srbije, gde postoji jedan član koji je štitio lik i delo najvišeg nosioca državnih funkcija, i taj član će biti ukinut jer hoćemo da svi dele sudbinu građana ove zemlje. (Aplauz.)

A, kada već pominjete odnos prema ranijem predsedniku, pa treba se upitati kakav je bio odnos bivšeg režima prema ranijem predsedniku Republike Srbije Ivanu Stamboliću, ili da li je raniji ministar unutrašnjih poslova, u skladu sa odredbama zakona koje stavljamo van snage, brinuo o bezbednosti Ivana Stambolića.

Dakle, ovo je samo nešto što je u skladu sa očekivanjima građana Srbije i nešto što je još više u skladu sa niskim nivoom standarda građana Srbije. Nosioci vlasti moraju deliti taj nivo koji imaju građani ove zemlje. (Aplauz.)

Dragan Maršićanin

| Predsedava
Hvala.

Pošto se više niko ne javlja za reč, zaključujem pretres Predloga zakona u pojedinostima.

Molim narodne poslanike da utvrdimo kvorum.

Konstatujem da imamo kvorum.

Stavljam na glasanje Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o posebnim pravima i dužnostima predsednika Republike u celini.

Za 114, protiv 32, uzdržao se jedan, nisu glasala tri, ukupno je prisutno 150 narodnih poslanika.

Konstatujem da je Narodna skupština većinom glasova usvojila Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o posebnim pravima i dužnostima predsednika Republike.

Prelazimo na 5. tačku dnevnog reda: - PREDLOG ZAKONA O PRESTANKU VAŽENjA ZAKONA O JAVNOM INFORMISANjU

Primili ste Predlog zakona, koji je podnela Vlada Republike Srbije. Primili ste amandmane Vlade Republike Srbije.

Primili ste izveštaje Odbora za kulturu i informisanje i Zakonodavnog odbora.

Otvaram načelni pretres.

Kao i u ranijim slučajevima po prethodnim tačkama dnevnog reda, saglasno članu 92. stav 1. Poslovnika Narodne skupštine predlažem da ograničimo vreme trajanja izlaganja na pet minuta.

Da li ima drugih predloga? (Nema.)

Molim narodne poslanike da utvrdimo kvorum.

Imamo kvorum.

Stavljam na glasanje ovaj predlog.

Za 107, protiv 23, uzdržanih nema, nije glasalo 12, ukupno su prisutna 142 narodna poslanika.

Konstatujem da je Narodna skupština prihvatila predlog da ograničimo vreme trajanja izlaganja na pet minuta.

Otvaram načelni pretres.

Da li predstavnik predlagača, gospodin Korać, želi reč? Izvolite. Narodni poslanik Tomislav Nikolić reklamira povredu Poslovnika.