Zahvaljujem.
Poštovane koleginice i kolege narodni poslanici, postavila bih pitanje ministru zdravlja. Poznato je da će od 1. januara 2014. godine domovi zdravlja preći na lokalne samouprave, dakle, u nadležnost opština i gradova. Mene zanima i postavila bih pitanje da li će ministar zdravlja, odnosno Ministarstvo zdravlja preispitati možda kadrovske planove koji su doneli za domove zdravlja i uvesti nove kriterijume za organizaciju i raspored kadrova?
Naime, kriterijume ne treba uspostavljati samo prema broju stanovnika, već bi svakako to trebalo da bude i prema razuđenosti teritorije, odnosno površini, prema broju objekata koji postoje na teritoriji te opštine ili prema broju posetilaca, broju intervencija, broju dece na rekreativnim nastavama?
Postavljam pitanje, takođe, da li ministar Đukić Dejanović ima u znanju da su pojedine opštine karakteristične po svojim osobenostima, dakle, poput opština u kojima je preovlađujuća privredna delatnost turizam, gde dolazi veliki broj posetilaca tokom godine, tako da osnovni kriterijum ne može biti broj stanovnika, već zaista svakako mora se voditi računa i o broju posetilaca? Da li ministar zna da je potrebno da se pruže zdravstvene usluge ne samo za stalne građane, već i, na primer na teritoriji Zlatibora, za preko 300.000 posetilaca tokom godine? Postavljam pitanje zašto neke opštine imaju broj lekara preko broja koji je definisan kadrovskim planom, a neke opštine nemaju?
Takođe, želim da mi Ministarstvo zdravlja odgovori da li je moguće da se obezbedi internista konkretno za opštinu Čajetina, iako ne ispunjava uslov od 20.000 stanovnika, koliko je to pravilnikom definisano? Taj internista inače trenutno radi u Domu zdravlja u Čejetini. Radi već 20 godina, a istovremeno se obezbeđuje specijalizacija za još jednog internistu, pa prosto ne znam gde će svi ti ljudi, dakle, ta dva čoveka da se zaposle, ako već Ministarstvo nije odobrilo?
Da li je moguće da se na osnovu osobenosti pojedinačnih opština obezbedi veći broj vozača u hitnoj pomoći za hitne intervencije da se ne bi dogodilo kao pre nekoliko dana da žena koja je imala zdravstvenih problema ne može da dobije hitnu pomoć i negu iz razloga što je jedan vozač na intervenciji, a drugi mora da vozi građane koji treba da idu na dijalizu?
Ministarstvo zdravlja je već imalo sluha da se na osnovu broja dece na rekreativnoj nastavi obezbedi još jedan pedijatar na teritoriji opštine Čajetina za Dom zdravlja, koji pokriva upravo taj dom zdravlja, ali svakako smatramo da bi jedan internista bio od velikog značaja ne samo za građane, već svakako i sve posetioce Zlatibora, kako bi mogla da se dobije, ponavljam, adekvatna zdravstvena zaštita.
Lokalne samouprave i konkretno lokalna samouprava opštine Čajetina obezbeđivala je sopstvena sredstva za sanitetska vozila, dakle, za vozila hitne pomoći, za aparate, za materijal, za renoviranje doma zdravlja, za renoviranje seoskih ambulanti. To će od 1. januara samo faktički da se legalizuje. Čak i sredstva za dežurstva lekara u Turističkom centu Zlatibor zdravstveni centar nije mogao da obezbedi, već je to radila lokalna samouprava samo iz razloga, naravno, da građani i svi posetioci ne ostanu bez adekvatne i hitne zdravstvene zaštite, jer zdravstveni centar nije u mogućnosti, jer to nije po zakonu.
Dakle, apelujem na Ministarstvo zdravlja da do kraja godine revidira kadrovski plan za pojedinačne, pre svega, turističke opštine koje imaju veliki broj posetilaca, kako bi svi građani dobili adekvatnu zdravstvenu zaštitu, jer poznato je, naravno, da lokalne samouprave nisu u mogućnosti sa iscrpljenim budžetima i pored toga sa Zakonom o maksimalnom broju zaposlenih u lokalnim samoupravama da primaju nove radnike, tako da bi domovi zdravlja mogli od 1. januara da startuju kako treba u okviru nadležnosti lokalne samouprave, apelujem na Ministarstvo zdravlja da što pre odgovori na ova pitanja. Hvala.