Drugo vanredno zasedanje , 12.06.2014.

3. dan rada

OBRAĆANJA

...
Srpska napredna stranka

Igor Bečić

Srpska napredna stranka | Predsedava
Zahvaljujem se, profesore Milisavljeviću.
Na član 163. amandman je podneo narodni poslanik prof. dr Dušan Milisavljević.
Vlada i Odbor za privredu, regionalni razvoj, trgovinu, turizam i energetiku nisu prihvatili amandman.
Odbor za ustavna pitanja i zakonodavstvo smatra da je amandman u skladu sa Ustavom i pravnim sistemom.
Da li neko želi reč? (Ne.)
Pošto smo završili pretres o amandmanima, zaključujem pretres Predloga zakona u pojedinostima.
Narodna skupština će u danu za glasanje odlučivati o Predlogu zakona u načelu, pojedinostima i u celini.
Prelazimo na 2. tačku dnevnog reda – PREDLOG ZAKONA O IZMENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O ELEKTRONSKIM KOMUNIKACIJAMA
Primili ste amandmane koje su na Predlog zakona podneli narodni poslanici: Marijan Rističević, Katarina Rakić, Marko Đurišić, prof. dr Janko Veselinović, mr Dejan Radenković i Ivana Dinić.
Primili ste izveštaje Odbora za prostorno planiranje, saobraćaj, infrastrukturu i telekomunikacije i Odbora za ustavna pitanja i zakonodavstvo, kao i mišljenje Vlade o podnetim amandmanima.
Pošto je Narodna skupština obavila načelni pretres, saglasno članu 157. stav 3. Poslovnika Narodne skupštine, otvaram pretres Predloga zakona u pojedinostima.
Na član 4. amandman, sa ispravkom, zajedno su podneli narodni poslanici Marko Đurišić i prof. dr Janko Veselinović.
Vlada i Odbor za prostorno planiranje, saobraćaj, infrastrukturu i telekomunikacije nisu prihvatili amandman u osnovnom tekstu, a o ispravci se nisu izjasnili.
Odbor za ustavna pitanja i zakonodavstvo smatra da je amandman, sa ispravkom, u skladu sa Ustavom i pravnim sistemom.
Da li neko želi reč? (Da.)
Reč ima narodni poslanik Janko Veselinović.
...
Stranka slobode i pravde

Janko Veselinović

Samostalni poslanici
Poštovani predsedavajući, uvaženi ministre, ovaj amandman tiče se člana 4. Naš amandman ide za tim da se postojeći stav 3. briše.
Mi smo na ovaj amandman podneli i ispravku amandmana pošto nije bilo sasvim jasno šta je bila želja povodom ovog amandmana.
Osnovni cilj ovog amandmana jeste da se položaj agencije definiše kao nezavisan i jednoznačan. U svakom slučaju, hteli smo da preciziramo neka ovlašćenja kako ne bi bilo problema u tumačenju ovog zakona, što nije bio redak slučaj u prethodnom periodu, naročito imajući u vidu da je ovaj zakon bio podložan i tumačenju Ustavnog suda. U tom smislu predlažemo da ministar prihvati podneti amandman sa ispravkom.
...
Srpska napredna stranka

Igor Bečić

Srpska napredna stranka | Predsedava
Zahvaljujem.
Na član 4. amandman je podneo narodni poslanik mr Dejan Radenković.
Vlada i Odbor za prostorno planiranje, saobraćaj, infrastrukturu i telekomunikacije nisu prihvatili amandman.
Odbor za ustavna pitanja i zakonodavstvo smatra da je amandman u skladu sa Ustavom i pravnim sistemom.
Da li neko želi reč? (Ne.)
Na član 6. amandman je podnela narodni poslanik Katarina Rakić.
Vlada i Odbor za prostorno planiranje, saobraćaj, infrastrukturu i telekomunikacije prihvatili su amandman.
Odbor za ustavna pitanja i zakonodavstvo smatra da je amandman u skladu sa Ustavom i pravnim sistemom.
Konstatujem da je ovaj amandman postao sastavni deo Predloga zakona.
Da li neko želi reč? (Da.)
Reč ima narodni poslanik Katarina Rakić.
...
Srpska napredna stranka

Katarina Rakić

Srpska napredna stranka
Pre svega želim da se zahvalim ministru i Vladi Republike Srbije zato što su prihvatili ovaj amandman.
Dozvolite mi da naglasim da ovim amandmanom nisam menjala suštinu samog zakona već prosto precizirala sam rok za donošenje godišnjeg plana. U samom zakonu precizirano je da to bude do kraja godine, a ja sam ovim amandmanom precizirala da to bude do 15. decembra tekuće godine. Hvala.
...
Srpska napredna stranka

Igor Bečić

Srpska napredna stranka | Predsedava
Zahvaljujem.
Na član 9. amandman je podnela narodni poslanik Katarina Rakić.
Vlada i Odbor za prostorno planiranje, saobraćaj, infrastrukturu i telekomunikacije prihvatili su amandman.
Odbor za ustavna pitanja i zakonodavstvo smatra da je amandman u skladu sa Ustavom i pravnim sistemom.
Konstatujem da je ovaj amandman postao sastavni deo Predloga zakona.
Da li neko želi reč? (Da.)
Reč ima narodni poslanik Katarina Rakić.
...
Srpska napredna stranka

Katarina Rakić

Srpska napredna stranka
Što se tiče i ovog amandmana želim takođe da se zahvalim Vladi na prihvatanju.
Što se tiče ovog amandmana, odnosi se na nadležnost, tačnije na preveliku nadležnost koja je, po meni, data direktoru agencije, te sam predložila da se uz saglasnost direktora agencije doda i saglasnost upravnog odbora, što je Vlada i prihvatila, te vam se zbog toga zahvaljujem.
...
Srpska napredna stranka

Igor Bečić

Srpska napredna stranka | Predsedava
Zahvaljujem, gospođice Rakić.
Narodni poslanik Marijan Rističević podneo je amandman kojim predlaže da se posle člana 13. doda novi član 13a.
Vlada i Odbor za prostorno planiranje, saobraćaj, infrastrukturu i telekomunikacije prihvatili su amandman.
Odbor za ustavna pitanja i zakonodavstvo smatra da je amandman u skladu sa Ustavom i pravnim sistemom.
Konstatujem da je ovaj amandman postao sastavni deo Predloga zakona.
Da li neko želi reč? (Da.)
Reč ima narodni poslanik Goran Ćirić.
...
Demokratska stranka

Goran Ćirić

Demokratska stranka
Poštovani potpredsedniče Skupštine, poštovani potpredsedniče Vlade, poštovane koleginice i kolege, na ovom primeru i prihvatanju ovog predloga amandmana, našeg kolege Marijana Rističevića, uz svo poštovanje njegove kreativnosti i spremnosti da predloži ovakav amandman, mislim da vidimo način na koji usvajamo ovaj zakon.
Kritikovao sam, uz sve pohvale koje sam imao za neka rešenja, posebno u Zakonu o poštanskim uslugama, ali znamo u kojoj proceduri donosimo ovaj zakon. Zakon donosimo po hitnom postupku. Ovde se pokazuje pristup kojim smo krenuli u donošenje ovog zakona. Na Odboru za prostorno planiranje, saobraćaj, infrastrukturu i telekomunikacije, posle izveštaja predstavnika RAPUS-a, čuli smo jedan od predloga jednog od članova upravnog odbora RAKUS-a, da bi bilo dobro usvojiti integraciju i RATEL-a i RAPUS-a. Krenulo se sa takvim predlogom izglasavanjem na Odboru. Brzo se reagovalo. Ali, sada u okviru ovog zakona na takvoj reakciji i u zakonu po hitnom postupku imamo predlog koji je tako važan i koji zadire praktično u strateške stvari u podsticaju razvoja IT tehnologija, informacionog društva i telekomunikacionog društva.
Mislim da ovo nije način, jer smo svi puno govorili o našem viđenju i podsticanju razvoja IT u Srbiji, gde ovo ne može da bude sistemski pristup, a to je na predlog Vlade, jedan od poslanika predlaže da se formira, pročitaću deo člana koji se predlaže i dodaje na ovaj zakonski predlog, da će se formirati budžetski fond za unapređenje i razvoj oblasti elektronskih komunikacija i informatičkog društva, dakle, budžetski fond za unapređenje i razvoj u oblasti elektronskih komunikacija i informatičkog društva. Osniva se radi evidentiranja sredstava iz člana 27. itd.
Budžetskim fondom upravlja ministarstvo. Sredstva za finansiranje budžetskog fonda obezbeđuju se iz sredstava iz člana 27. stav 6. koja se uplaćuju na odgovarajući račun propisan za uplatu javnih prihoda budžeta Republike Srbije i drugo, donacija.
Dakle, nema jasnog uvida u to na koji način će se budžet finansirati, a Vlada na predlog ministarstva donosi godišnji program korišćenja sredstava budžetskog fonda za finansiranje aktivnosti i mera unapređenja razvoja oblasti elektronskih komunikacija i informatičkog društva.
Mislim da ovo nije sistemsko rešenje, sa ovakvim načinom i sa predlogom amandmana, jer smo mi govorili o mnogim sistemskim pristupima, a podsetiću vas da je prethodna Vlada u ovom istom sastavu, praktično, koalicionom, 18. novembra 2013. godine donela neke sistemske stvari koje su važne za razvoj IT i ovih tehnologija, informacionih i komunikacionih, a to su da se poveća niža stopa PDV-a sa 8% na 10%, ili da se podigne stopa PDV-a za računarsku opremu od 8% do 20%.
Zatim, govorimo o nekim rešenjima koja nisu sistemska i koja nisu podsticajna za ljude koji rade u ovoj oblasti informacionih tehnologija, telekomunikacija, ljudi koji imaju viši nivo zarada zbog njihovog profila i njihovog obrazovanja, pa onda donosimo sistemske mere uvođenjem tzv. solidarnog poreza i načina na koji će se destimulisati oni koji imaju tu vrstu znanja. Mislim da to pokazuje, pre svega, jedan nedosledan pristup, posebno u sistemskom smislu, jer ovo nije amandman koji će na sistemski način rešiti naše izazove u IT-u.
Svakako je aktuelna i ova tema koju vidimo danas, ovu vest od pre pola sata, o statusu pojedinih univerziteta u Republici Srbiji. Mislim da prosto za sistemsko unapređenje i IT i informacionih tehnologija i komunikacionih tehnologija treba tražiti, pre svega, u inovacijama i inovacionom pristupu i podsticaju univerziteta koji će na takav način graditi tu sistemsku stvar.
Dakle, ovo je samo jedan od amandmana koji pokazuje nedovoljno sistemski pristup. Mislim da je verovatno namera dobra, ali je očigledno nedovoljno izgrađena. Vlada je prihvatila jedan ovakav predlog. Mislim da je time pokazala nedovoljnu sopstvenu spremnost da one strateške ciljeve koje smo čuli i u ekspozeu našeg premijera i ove Vlade prosto ne sprovodi na pravi način.
Po meni, ovo pokazuje samo jednu nedovoljnu spremnost i, čini mi se, po malo i površnost u prihvatanju ovakvog amandmana i iskazivanju odnosa prema tako važnoj oblasti kakve su informacione i komunikacione tehnologije u Srbiji.
...
Srpska napredna stranka

Igor Bečić

Srpska napredna stranka | Predsedava
Hvala.
Reč ima dr Rasim Ljajić.

Rasim Ljajić

Mi smo bili rukovođeni time da je ovo transparentan način trošenja sredstava za razvoj elektronskih komunikacija i informatičkog društva. U dosadašnjem rešenju je zapravo postojala slična odredba.
Ono što je novina, to je formiranje tog budžetskog fonda koji bi mogao da se puni i sredstvima koje dobija Vlada kao višak sredstava od regulatornog tela RATEL-a, ali bi ta sredstva mogla da budu takođe dobijena i od strane različitih donatora.
Druga stvar, omogućuje se transparentniji način trošenja tih sredstava, uvid u trošenje tih sredstava i plan trošenja sredstva utvrđuje Vlada Republike Srbije. Umesto jedne paušalne odredbe koja je do sada postojala u zakonu, da se ta sredstva troše za razvoj elektronskih komunikacija, sada kažemo da se formira budžetski fond, a način trošenja tih sredstava utvrđuje Vlada Republike Srbije.